Koodi 0900

mielenterveyskunt.

Satuin törmäämään erään Etelä-Savolaisen perussuomalaisen blogiin, ja sieltä sain itselleni uuden tiedon: olen koodilla 0900 merkittynä työvoimahallinnon rekistereihin...työtön, mutta työhön kelpaamaton.

"Helmikuun 18. 2011

Suomessa on yli 60 000 pitkäaikaistyötöntä.

Maamme työttömyypolitiikan sanotaan olevan aktiivista. Tämän tulisi tarkoittaa sitä, että ihmisiä koulutetaan ja ohjataan töihin. Kuitenkin näistä 60 000:sta on 17 000 koodilla 0900.

Tämä tarkoittaa sitä, että heille ei tarjota työtä ja he ovat työvoimaviranomaisten mielestä työmarkkinoille kelpaamattomia.

Ottamatta kantaa siihen, mikä missäkin tapauksessa on tähän syynä (alkoholismi, syrjäytyminen, mielenterveysongelmat, burnout ,työkunnon heikkeneminen jne.), niin ei ole mielekästä, että yhteiskunnassa on tällainen suuri ns. työttömien tilastoluokka, joka reaalisesti ei ole työvoimareservi. Heille ei tarjota työtä, heiltä ei odoteta, että he menevät töihin ja reaalisesti he vain työllistävät virkamiehiä ja aiheuttavat kustannuksia ilman, että yhteiskunta tästä mitään kostuu. Unohtamatta Ihmistä itseään – jos ihminen on joutunut tuolle “koodi 0900″ listalle vaikkapa sairauden takia, niin onhan se jo ihmisarvoa alentaa juoksettaa häntä työttömyyskassan luukulla joka ikinen kuukausi vaikkakaan toivoa työllistämisestä ei ole, mutta mentävä on että saa edes päivärahansa !!

Mikäli kyse on reaalisesti todella työkyvyttömistä, niin silloin tämä porukka pitäisi työttömien listalta poistaa.

Jos henkilön on esim. sairaus ajanut tähän koodiin, niin pitäisi hänet päästää eläkkeelle, jos kerran työelämään ei enään kelpaa, jos näin olisi niin virkamiehiltä vähenisi työ ja eläkkeelle pääsevä voisi jopa hiukan saada nostettua elintasoaan päivärahalta eläkkeelle siirtyessään. hmmm. vai tässäkö onkin syy ettei näin toimita !!

On täysin mieletöntä, että yleensä on työvoimaviranomaisella tällainen 0900-luokka, jossa ihmisiä roikotetaan vuosista ja vuosikymmenistä toiseen."
http://outinjuttuja.blogit.fi/

40

1239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Ei kaikki pitkäaikaistyöttömät saa koodia 0900 automaattisesti.

Koodin saamiseen riittää pelkästään esim, että on ikääntynyt työtön ja oletetaan, ettei enää tule työllistymään.

Mikä kyse on samasta blogista kuin mitä minä luin, niin se oli kirjotettu vähän leimaavalla tavalla eikä kirjoittaja tainnut oikein tietää, mistä kirjoitti.

• niin joo!

Ja miten tälle koodille joutuu ympäri Suomea, siis eri puolella Suomea asuvat ihmiset. Helsingissä missä töitä riittää harvoin joutuu listalle, tai sitten sinne joutuvat juuri ne, joita on tarkoitettu. Mutta jossain vaikkapa laita-Suomen laitakaupunissa saattaa joutua aivan eri tavalla tuolle listalle sitten - Helsingissä sekin tyyppi sitten voisi olla ihan normi listalla.

Että sillai. Ja eihän siellä lukenut missään tuon aloittajan henkilökohtaista tietoa. Minäkin saatan olla tuolla 0900-listalla, ainakaan mitään varsinaisia toimenpiteitä tai työtarjouksia minuun ei ole kohdistettu viimeisen kahden vuoden aikana, kun olen työvoimatoimiston asiakkaana ollut, ja kohta jo tipun siis ansiosidonnaiselta, itse asiassa viimeinen erä tulossa. Että sillai.

Ja toisaalta, eikö pyrkimys ole, että ihmisiä ei kirjoiteta eläkkeelle, ja jos onkin työkyvyttömyyseläkkeellä, niin heitäkin yritetään saada takaisin töihin. Näin olen uutisista ollut ymmärtävinäni.

Tuleeko siitä muuten ilmoitus ihmiselle, kun hänet työvoimavirkailija siirtää tuolle listalle. Tämähän alkaa olemaan miltei yhtä mielivaltaista kuin terveydenhoidon tekemät mielenterveysasiakirjaukset - ei tarvitse ihmistä edes tutkia...

• Tueton

Mikähän koodi meille kaikille tarveharkinnaiselle t yömarkkinatuelle pudotetuille työttömille työnhakijoille on työvoimaviranomaisen toimesta kirjattu tietoihimme?
      Kunhan kyselen, kun ei ole esim. minullekaan noita työpaikkaosoituksia postattu työkkäristä viime vuosina. Itse olen kursseille välillä hakenut ihan omaehtoisesti, jotta edes kurssin aikana olen saannut puolisoni tuloista riippumattoman koulutustuen nimikkeellä korvauksen ja 9 ekulla jopa korotettuna/koulutuspv. - työttömänä ollessanihan en saa kelan harkinnanvaraistyömarkkinatuki- laskukaavion mukaan yhtään mitään eli 0 €/pv.

Ja nyt viime aikoina on tullut ajan myötä sairauksiakin, mutta toistaiseksi fyysisperäisiä, mutta sairaslomaa hoitava lääkärini myönsi vain kaksi kuukautta, ja sitten torppasi sairaslomani, koska katsoi, että olen työkykyinen tietynlaisiin töihin, mutta missä niitä on, haluaisin sellaisen, johon nämä nykyiset terveyteni puolesta rajoittavat tekijät eivät haittaisi työntekoani?

Tuskin olen kovin varteenotettava työhön pääsevä jo yli 50 vuoden ikäni puolesta, sillä markkinoilla kyttää työpaikkaa iältään nuorempiakin ja nykyajankoulutuksen omaavia sekä terveitä työhön pyrkiviä ihmisiä, vaikkakin heiltä saattaa puuttua työkokemusta siinä määrin kuin mitä meillä vanhemmilla työttömillä on aikoinaan ehtinyt kertyä, mutta sekin katsotaan tässä hektisessä nykymenossa vanhettuneeksi fossiilikokemukseksi.

Juu, jos on paikka auki, niin hakijoita siihen saattaa olla toistasataa, ja vain yksi ainoastaan paikan sitten saa. Toivon mukaan ei ns.suhteilla, mutta mitä pienempi paikkakunta, niin sitäkin varmemmin edellä mainittu suhdetoiminta vaikuttaa työpaikkaan valitun kohdalla.

Toisekseen vielä työttömyyskorvausta saavia juoksutetaan karenssin uhalla kaiken maailman työkokeiluissa,-harjoitteluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa, kursseilla ja kaikessa tuon em. kaltaisissa ja ilman taulukon mukaista palkkaa ja työnantajalle täysin ilmaisina orjina.

• .,.,.,

"Mikähän koodi meille kaikille tarveharkinnaiselle työmarkkinatuelle pudotetuille työttömille työnhakijoille on työvoimaviranomaisen toimesta kirjattu tietoihimme?"

Lain mukaan jokaisella on oikeus saada rekisteriote itseään koskevista tiedoita.

• ardeah

Ihan hyvä kirjoitus asiaan liittyen:
      http://www.a-klinikka.fi/tiimi/884/paihdehuolto-0900-yhteiskunnassa

0900-koodin saavat myös toivottomat tapaukset, jotka eivät omaa tilannettaan edes halua parantaa, ja ovat hankkineet tarkoituksella itselleen sellaiset lausunnot, että rahaa tulee sossusta. Jos ei mitään halua tehdä, tämä on konsti, jolla työkkärin pakoista pääsee. Työnhaku toki täytyy pitää voimassa, mutta siinäpä se.

Itse en tiedä kuin etelä-suomen tilanteesta, mutta täällä 0900 koodilla on, edellämainitun ryhmän lisäksi, pääasiassa narkkareita ja muita päihdeongelmaisia. Sairaita, saati pitkäaikaistyöttömiä, ei edes saisi segmentoida etuusasiakkaiksi. Epäilemättä ainakin mielenterveysongelmaisia kuitenkin kaivelemalla löytyisi, sillä tiedän työnhakijoina olevan todella hullua porukkaa.

• dfdsfsdfgsdfsdfsdfsd

on se perseestä että iäkkäämpiä pitkäaikaistyöttömiä leimataan päihdeongelmaisiksi ja mielisairaiksi.
        minä en ole ikinä juonut itseäni humalaan, ja tippaakaan ei ole maistunut nyt noin kahttenkymmeneen vuoteen.

haluan tehdä töitä, ja olen etsinyt vaikka toivottomalta tuntuu.
        lisäksi olen hakeutunut kursseille.
        olen tarjoutunut jopa ilmaiseksi työharjoitteluun.
        eli minä ainakin haluan parantaa omaa tilannettani, ja olen tehnyt sen työvoimatoimistossakin selväksi. tulkoon tämä täälläkin nyt selväksi. myös sinulle.

ja on suorastaan paskaa että kaikki pitkäaikaistyöttömät leimataan hulluksi porukaksi, niinkun sinäkin ardeah.

toivotan sinulle työtöntä vuotta. ehkä näkemyksesi siitä parantuisi kun osaisit asettua toisten asemaan.

• aivanäimänkäkenä,,,

joo tuo on kyllä vittumaista! Mielenkiinnon vuoksi kysyn ku meni vähä yli hilseen siis mistä näit tai sait selville että olet 0900 tyyppi mulle tää on ihan uutta mitä helvettiä se 0900 meinaa tarttis itekki vähä selvitellä tuota kuulunko tuohon olen pitkäaikaistyötön ja aika vaikeaa on saada töitä!

• Luultavasti

Eiköhän kaikki jotka olleet jo vuosia työttömänä ole saman koodin alla.

• makean paikan omaava

aika hyvä sensuuri täällä.
        ehkä pitäisi sana vittu eli vee sana tuoda oikeasti äidinkielen oppikirjoihin jo ala-asteelta, niinkun kauppiksessa äidinkielen maikka luennoi yhden tunnin sanan merkityksestä.

aivanäimenkäkenä kirjoitti vittumaista.
        minä kirjoitin peellä alkavan sanan eli paskaa. ja ensin mainittu on täälläkin näköjään kieliopillisesti oikein kuvaamaan rikasta suomenkieltä.

vaikka molemmat ovat ihmisen samasta päästä.
        mikähän on kyrvän laita. jos mienua kyrvityttää.

vittumaisen hieno tai vittumaista. se on ihan eri merkitys riippuen siitä kenen makeasta paikasta on kysymys.

• 0900 factoids??

ensin OR7 sitten vasta 0900.Haluaisin nähdä mitkä työvoimahallinnon viralliset
      tiedot 0900 määräämisistä,tuon OR7 saat kun et mene vaikka toisella kerralla
      määrättyihin pakkotöihin.

• 21

Saa sen tiedon, kun kysyy.
        Eiköhän se ohjeistus ole julkinenasiakirja.

• 0900 ????
        21 kirjoitti:

Saa sen tiedon, kun kysyy.
        Eiköhän se ohjeistus ole julkinenasiakirja.

onko se asiakirja luettavissa netin kautta?

• kertokaas lisää!

eka kertaa kuulen nolla ysisatasesta,or7 koettu pari kertaa 3kk ja 5kk annoksina nautittuna.Kiinnostais kokea tämä 0900 myös!

• 0900 kundi

'saako' tämän 0900 statuksen jos on vakavasti vaivainen jolle ei kuitenkaan
      ole sairauseläkettä annettu?
      Onko linkkiä mistä näkisi viralliset kriteerit 0900 'titteliin'?

• harvinainenko?

eikö ole mitään linkkiä 0900 'diagnoosiin' ??

• kadonnut koodi?

ei tätä 0900 koodia lie ole enää,kunnei tule keltään lisätietoja.itse luulin että
      annetaan aikoinaan ainakin työikäisille puliukoille/akoille 'annettiin' tämä
      koodi työkkärissä.

• Aamun koi

Hei kaikki,

Koodi 0900 ei ole mikään diagnoosi tai leima työnhakijan otsaan.
      TE-toimistoillahan ei ole lääkärin pätevyyttä lähteä ketään diagnosoimaan.

Koodi 0900, niin kuin muutkin koodit, on vain järjestelmäavain.

Se tarkoittaa että "ei soveltuvaa palvelua tarjolla tällä hetkellä".

Siis lähtökohtaisesti sillä ei leimata asiakasta vaan todetaan, että TE-keskuksella ei yksinkertaisesti ole tällä hetkellä mitään tarjottavaa asiakkaalle.

Näistä sitten työvoimahallinto tekee vedoksia, laskee määriä tilastoihin ja pyrkii kehittämään uusia palveluita. 0900 koodi ei siis välttämättä ole ikuinen, voi olla että joku uusi palvelu osoittautuu sopivaksi, ja silloin koodi muutetaan.

• läpeensä kyllästynyt

Tuo koodi vain on kohdallani tehnyt sen, että en pääse edes hakemalleni työvoimakursseille enää.
        kun siellä haastattelussa on tövoimatoimiston edustajakin.

olen myös oikeutettu palkkatukeen, mutta niitäkään paikkoja ei edes tarjota minulle vaikka kyselen.

miten työkkäri voi noin vain syrjäyttää.
        se ei todellakaan ole mikään vain järjestelmäavain.
        ei kai soveltuvaa palvelua ole tarjolla "tällä hetkellä" kun sitä ei edes yritetä etsiä, eikä mitään tarjota työnhakijoille. vaikka vajaakuntoisuus luokitus onkin, niin kyllä pystyn tekemään sellaisia töitä, mihin minulla on koulutuskin ja työkokemusta.

sitten saa kuulla useilta tahoilta että "menkää töihin" ja "töitä tekeville aina riittää". näkis vaan.

• läpeensä kyllästynyt
        läpeensä kyllästynyt kirjoitti:

Tuo koodi vain on kohdallani tehnyt sen, että en pääse edes hakemalleni työvoimakursseille enää.
        kun siellä haastattelussa on tövoimatoimiston edustajakin.

olen myös oikeutettu palkkatukeen, mutta niitäkään paikkoja ei edes tarjota minulle vaikka kyselen.

miten työkkäri voi noin vain syrjäyttää.
        se ei todellakaan ole mikään vain järjestelmäavain.
        ei kai soveltuvaa palvelua ole tarjolla "tällä hetkellä" kun sitä ei edes yritetä etsiä, eikä mitään tarjota työnhakijoille. vaikka vajaakuntoisuus luokitus onkin, niin kyllä pystyn tekemään sellaisia töitä, mihin minulla on koulutuskin ja työkokemusta.

sitten saa kuulla useilta tahoilta että "menkää töihin" ja "töitä tekeville aina riittää". näkis vaan.

niin ja kyllästynyt vielä jatkaa:
        kursseille olen siis hakeutunut nyt viisi kertaa. samalle kurssille peräkanaa.
        tukityöllistettynä olen ollut puolitoista vuotta sitten viimeksi.

sen jälkeen kun sain vajaakuntoisuusluokituksen, niin mitään tukipaikkojakaan ei tarjottu enkä pääse kursseille.
        sitä ennen pääsin kaikille työvoimakursseille, mihin hain.
        ja olen ollut työharjoittelussa, työelämävalmennuksessa ja palkkatukitöissä.
        nyt nämäkin mahdollisuudet on yhtäkkiä hautautunut....

ihan turha kenenkään sanoa että koodi 0900 olisi pelkkä järjestelmäavain. vaan se on palomuuri vajaakuntoisille työnahkijoille. jotka juurikin leimataan jotenkin mielenvikaisiksi.

• linkki 0900??

OR7 on ainakin määräaikainen,tuosta 0900 en tiedä.

• työkkärin nauta

0R7 ei ole varsinaisesti määräaikainen, vaan sen purkaminen vaati viiden kuukauden työssä, työelämävalmennuksessa tai työvoimapoliittisessa koulutuksessa olon. Ja sitä ei heitetä lonkalta kenellekään, se on työssäolovelvoite, jonka saa kun toistuvasti kieltäytyy tarjotusta työstä tai koulutuksesta.

• 0900 tuon 0R7 sijaan
        työkkärin nauta kirjoitti:

0R7 ei ole varsinaisesti määräaikainen, vaan sen purkaminen vaati viiden kuukauden työssä, työelämävalmennuksessa tai työvoimapoliittisessa koulutuksessa olon. Ja sitä ei heitetä lonkalta kenellekään, se on työssäolovelvoite, jonka saa kun toistuvasti kieltäytyy tarjotusta työstä tai koulutuksesta.

mutta jos 'pääsee' 0900 statukselle ei 0R7 vaaraa ole!

• 15
        0900 tuon 0R7 sijaan kirjoitti:

mutta jos 'pääsee' 0900 statukselle ei 0R7 vaaraa ole!

Jotenkin luulen, että minulla on molemmat 0900 ja OR7

En ole tarkistanut, mutta noi uusimiset käyvät työkkärin aulassa. Eivät yritäkkään laittaa minua mihinkään huoneeseen juttelemaan.

• nau nau naurettavaa

Varmastikin vastaaja käytti vain sarkastisesti diagnoosi sanaa . mitä tulee
      työvomatoimiston kukkahattutätien toimintaan:VÄÄRIN,nimenomaan leikkivät
      osin lääkäriä,voivat kumota B lausunnonkin jos heidän mielestään ei rajoita
      työntekoa työnhakijan vaiva.Esimerkkejä kyllä löytyy tällä topicillakin!
      On mielestäni väärin jos juoppoudella,siis itse aiheutetulla 'vaivalla' on 0900
      koodilla ja vaikeasti tuki ja liikuntarajoitteiselle vaan KEKSITÄÄN puuhaa jossa
      'ehkä' pärjäisi,hit & run menetelmällä haetaan äärirajoja vaikka asiakas itse
      haluaisi heittää pyyhkeen kehään.He jotka vielä haluavat hakea 'rajojaan' ovat
      eriasia,heille pitää suoda se mahdollisuus että koittelevat kestääkö paikat
      jonkun alan töitä.

• fakta linkki

mistä fakta tietoa koodista 0900 ??

• Etelä xx

Koodin 0900 alla on nykyään enemmän ja enemmän vaikeasti työllistettäviä muuten kuin vaativin tukitoimin ja näistäkin työllistyy vain pieni murto osa. Kustannukset näiden osalta ei vastaa odotusarvoa. Tukitoimin työllistettävien keskuudesta halutaan siis poistaa aivan "toivottomat" tapaukset.

TE-toimistot haluavat pois nämä tilastoja pilaamasta ja tarkoituksena on/parhaillaan käynnissä siirtää pikku hiljaa osa näistä "0900" porukasta sosiaaliviraston/kelan alle toimeentulotukea tai eläkettä yms. saamaan. Tämä on aivan loogista toimintaa, siirretään asiakkaat oikeille luukuille.

Ongelmana on, että osa näistä haluaa syystä tai toisesta pysyä työnhakijoina ja laki sen heille sallii. Karsinta onkin vaikeaa ja apuna käytetään muiden virastojen/viranomaisten "koodeja" jos niitä siksi halutaan kutsua. Näin saadaan todella toivottomat siivottua TE-toimistojen listoilta kuten päihteiden väärinkäyttäjät ("no hope-tapaukset") - vaikeasti alkoholisoituneet, huume- ja lääkkeiden väärinkäyttät, mielenterveyshoitoon suostumattomat jne.

Erilaisia koodeja on Suomessa lähes kaikista, aina ollut ja tulee aina olemaan - toisista enemmän ja toisista vähemmän. Tätä on turha kenenkään ihmetellä. Kaikki aivan laillista ja ainoastaan niitä tarvitsevat/oikeutetut osaavat niitä tulkita. Mutta työni puolesta olen huomannut, että (ns. "koodeilla") tietyt tahot ennakoivat, ehkä tahtomattaan asiakkaansa etukäteen tavalla joka ei ole suotavaa.

t. X. XXXXXXXX, viran puolesta

• monta sairautta

Ja meitä jotka emme omastakaan mielestämme emmekä lääkärin tai muidenkaan mielestä ole työkelpoisia ja omasta halustamme haluaisimme jäädä vaikka työkyvyttömyyseläkkeelle, mepäs emme pääse. Vaan pitää tukien alentamisuhalla hakea jtk harjottelupaikkaa ilman varsinaista palkkaa. Kuka tästä hyötyy?

Se, että sossu katsoo että pitää mennä johonkin tai alentaa tukea, työkkäri taas antaisi olla, kaksi virastoa tappelee keskenään. Työkkäri jopa ehdottaa hakijalle ettei tälle tarjottaisi enään toimenpiteitä, jos pahaa tietämätön asiakas tähän suostuu sossu alentaa tukea. Mitä hiton järkeä tässä on? Näin vaan meikäläinenkin on jo kakskymmentä vuotta sehlannut näiden kahden toimiston väliä. Ja tiedän olevani täysin toivoton tapaus työnsaannin suhteen, sairas kun olen ja jo monta b-todistusta kirjotettu vaan kela se viisudessaan ei eläkettä myönnä.

• 23
        monta sairautta kirjoitti:

Ja meitä jotka emme omastakaan mielestämme emmekä lääkärin tai muidenkaan mielestä ole työkelpoisia ja omasta halustamme haluaisimme jäädä vaikka työkyvyttömyyseläkkeelle, mepäs emme pääse. Vaan pitää tukien alentamisuhalla hakea jtk harjottelupaikkaa ilman varsinaista palkkaa. Kuka tästä hyötyy?

Se, että sossu katsoo että pitää mennä johonkin tai alentaa tukea, työkkäri taas antaisi olla, kaksi virastoa tappelee keskenään. Työkkäri jopa ehdottaa hakijalle ettei tälle tarjottaisi enään toimenpiteitä, jos pahaa tietämätön asiakas tähän suostuu sossu alentaa tukea. Mitä hiton järkeä tässä on? Näin vaan meikäläinenkin on jo kakskymmentä vuotta sehlannut näiden kahden toimiston väliä. Ja tiedän olevani täysin toivoton tapaus työnsaannin suhteen, sairas kun olen ja jo monta b-todistusta kirjotettu vaan kela se viisudessaan ei eläkettä myönnä.

Millä perusteilla se sossu alentaa niitä tukia jos työtön ei sustu ilmaisiin töihin....?

(tiedän tiedän, mutta minun kohdallani se 20% alennus kumoutui jo lautakunnassa)

Orjatyö ei ole semmoista työtä joka takaisi toimeentulon kohtuullisen pitkäksi ajaksi.
        (sanamuoto lakikirjasta)

• kategoriointia

Tää on hyvä homma että saadaan työvoima tilastot päivitettyä,ihmiset oikeisiin
      lokeroihin ja päättäjjät JÄLLEEN hurraamaan mediassa: TYÖTTÖMYYS ON ALENTUNUT,heh kun ihmisiä vain sijoiteltu eri kategorioihin,

• wonderer

mistä virallinen linkki 0900 koodin lukuun?

• yx vihainen akka

Viimeisten työllisyyskatsausten mukaan pitkäaikaistyöttömiä on 300 vähemmän kuin vuosi sitten. Jessus, selvä parannus tapahtunut? Oliskohan niin, että 300 pitkäaikaistyötöntä on siiretty Kelalle / sossun luukulle. Yli kaksi vuotta työttömänä olleita on 7 000 enemmän. Se kertoo, että päättäjillä ei ole minkäänlaista todellista tahtoa auttaa pitkäaikaistyöttömien työlllistymisessä. Ihalainen alkaa vauhdittamaan Lipposen presidenttivaalikampanjaa. Mielestäni hänen pitäisi vauhdittaa kaikkien työttömien työllistymistä ikään katsomatta. Eikö Suomessa ole kielletty ikärasismi?

• ........

Minä yli 60v ja työtön, odotan et pääsen nopeasti eläkkeelle, sittenhän voi tehdä töitä myöhemmin, jos on tarvetta eli tulee työpaikkoja.

• ghsgh

Mistä löytää oman koodin?

• RiepuParka

ei sitä tarvitse mistään löytää.
      sen jälkeen kun sut työkkäristä käännytetään ovelta paljon muuten palvelematta, tiedät kuuluvasi B-ryhmään

• koodi 0000

muutin erakoksi ja haistatin paskat työkkärille ja kaikelle muulle köyhiä nöyryyttävistä hommista. rahaa saan sen verran että saa suolaa ja pyyntivälineitä voin hankkia,siis marjanpoiminnalla kalojen myynnillä ja susista ja muista pedoista saa hyvin. syksyllä tapan hirven ja potut ym,kasvatan itse,ja varastelen jotain mikä on jäänyt rikkailta jouten...on tämä mukavaa elämää,ei tartte aamulla nousta myrskyyn,eikä maksella veroja eikä kaikenmaailman kiinteistö tv ym muita jätemaksuja.korsuni on mettähallituksen mailla ja tuskin kukaan löytää...pitääpä tehä käristys.

• kiinnostas

Millä tämän 0900 statuksen saa työkkärin täteiltä,juoppo en ole mutta raamatun
        paksuinen sairauskertomus,Kelalle se ei ole vielä riittänyt koska kuljen omin
        jaloin...

• happy 0900:lainen

Onkos ketään viimeaikoina hemmoteltu 0900:lla vai 0R7:kö pukannut? Kattokaapa
      vaan niin ens vuoden alusta ei noilla puu ukon veistopaikoilla(lue ekotorit,pajat ym) ole
      enää ketää palkkatuella.Sinne joutuu/menee vain 9€/pvä 'palkkaan' suostuvat orjatyöläiset!

• 66

Eihän palkkatuella pääse enää mihinkään.Jos joku kertos joka on päässy.Kaikki ilmaistöitä.Valaiskaa missä otetaan töihin

• 9euron muori

olen 58 matalajalkainen mummeli olen orjatöissä ollut vuosikymmenet työsopimusta en ole nähnyt kuulun 0900 ja or7 koodia on käytetty

• siinä tuntiliksaa...

Ja joku vielä mediassa aprikoi kun nuorille ei kesä töistä makseta KUNNON palkkaa...
      tervetuloa nuoret 'veistelemään kaarnaveneitä', 4.5H/PV ja 9eur päivä palkalla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      20
      4988
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      63
      4006
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      72
      3584
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2678
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2443
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      59
      2328
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      63
      2113
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2077
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      126
      1544
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1495
    Aihe