Veripalvelu leikkii ihmishengillä

Ennen oli säännöllinen jokapäivä auki oleva piste luovutukselle. Sen jälkeen tuli joku päivä viikossa. Ja nyt enää joku auto käy kerran kuussa Varkaudessa. Käytännössä tämä tarkoittaa että korkeintaan 10% täällä asuvista saa aikataulutettua käynnin luovutukseen. Tuon typeryyden ymmärtää kun päätöksen on tehnyt veripalvelun Kuopion yksikön pomo. Eihän Kuopiosta ole minun tietääkseni tullut koskaan kuin aivan sairaita päätöksiä. Tässä tapauksessa olen hyvin hyvin vihainen sillä tästä seuraa monta ihmisuhria aivan turhaan.

12

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varkkila

      Lisäksi, kuulin edellisellä kerralla käydessäni, että usein veri menee jatkojalostukseen, eli pilkotaan plasmaksi ja hiutaleiksi yms.Tällöin harvinaisempaa verta luovuttavien lahjoitus menee hieman ns. hukkaan. Siis ainahan se on hyvä asia luovuttaa, mutta tuollaisessa tilanteessa se luovutus ei välttämättä kohdennu täysin oikein. Johtuu jotenkin niistä luovutuspäivistä ja käsittelypäivistä...Voi olla jo korjattukin tämä tilanne. Onko sitten niin, että luovuttajia ei enää ole tarpeeksi, että kannattaa ylläpitää koko verkostoa?

      • Siniverta B

        Verta saaneena voin kertoa että nykyisin on puhelimet keksitty. Harvinaisimmista veriryhmistä on tiedot veripalvelulla ja kutsuvat tarvittaessa luovuttajia. Verkosto on taatusti toimivampi nyt kuin ennen. Keskitytään me vain tähän Varkauden arvosteluun ja alasajoon asuntomarkkinoineen. Annetaan veripalvelun olla ammattilaisten käsissä.
        Voiko muuten - eli yltiönegatiivistä verta siirtää toisille. Ainakin siitä olisi saajaa varoitettava.


      • Varkkila
        Siniverta B kirjoitti:

        Verta saaneena voin kertoa että nykyisin on puhelimet keksitty. Harvinaisimmista veriryhmistä on tiedot veripalvelulla ja kutsuvat tarvittaessa luovuttajia. Verkosto on taatusti toimivampi nyt kuin ennen. Keskitytään me vain tähän Varkauden arvosteluun ja alasajoon asuntomarkkinoineen. Annetaan veripalvelun olla ammattilaisten käsissä.
        Voiko muuten - eli yltiönegatiivistä verta siirtää toisille. Ainakin siitä olisi saajaa varoitettava.

        Yltiöpositiiville annettu yltiönegatiivinen veri tasoittaa selkeästi tilannetta ja antaa mahdollisuuden realistiseen maailmankuvaan :) Varoitustarra kannattaa siis laittaa kylkeen, hah!
        Lisäksi kannattaa laittaa siihen varoitus, että Kuopion vikaa koko juttu...Buhaaaaaaahhaaaa!


      • Hopsan
        Varkkila kirjoitti:

        Yltiöpositiiville annettu yltiönegatiivinen veri tasoittaa selkeästi tilannetta ja antaa mahdollisuuden realistiseen maailmankuvaan :) Varoitustarra kannattaa siis laittaa kylkeen, hah!
        Lisäksi kannattaa laittaa siihen varoitus, että Kuopion vikaa koko juttu...Buhaaaaaaahhaaaa!

        Varkkila,sinä olet naurettava tyyppi!


    • .

      Ja kyllähän se Kuopio luikerteli tähänkin Brunon kirjoitukseen. Sairas mies.

      • Pärevalakee

        Ja eiku hoitoon!


      • Pärevalakee kirjoitti:

        Ja eiku hoitoon!

        Hyvähän sen Varkkilan on huuhailla kun asuu Kuopiossa jossa on verta mutta jos näin vakavilla asioillakin pitää vitsailla niin kannattaa mennä se korvienväli tarkastamaan. Ne sanoo ureaksi joka siellä korvien välissä on tuollaisilla. Totuus on että SPR tekee rahaa sillä veren jakamisella eri osiin ja myy sen ulkomaille. Ei näin saisi olla vaan ensin turvata oma verensaanti.


      • ,
        bruno2 kirjoitti:

        Hyvähän sen Varkkilan on huuhailla kun asuu Kuopiossa jossa on verta mutta jos näin vakavilla asioillakin pitää vitsailla niin kannattaa mennä se korvienväli tarkastamaan. Ne sanoo ureaksi joka siellä korvien välissä on tuollaisilla. Totuus on että SPR tekee rahaa sillä veren jakamisella eri osiin ja myy sen ulkomaille. Ei näin saisi olla vaan ensin turvata oma verensaanti.

        Ja Kuopion vika... huoh. Todella sairas mies.


    • Kupattu

      Kaikki veripalvelun veri käsitellään Helsingissä, joten pointtisi on aika turha. Mut plussat kuitenkin Kuopiolle =)

    • fiifi

      Täysverta annetaan nykyään melko harvoin. Samasta veripussista valmistettuja erilaisia verivalmisteita menee usealle eri potilaalle, eli voidaan auttaa useampaa.

      On järjetöntä antaa kokoverta, jos potilas tarvitsee vain verihiutaleita. Siinä menee suuri osa verestä potilaaseen aivan turhaan. Joku toinen voi tarvita plasmaa, kolmas punasoluja.

      • Turkkilas

        Varkkilan tyylin tunnistaa eri nimerkin takaa; tekee samat kirjoitusvirheet koko ajan..


      • ...
        Turkkilas kirjoitti:

        Varkkilan tyylin tunnistaa eri nimerkin takaa; tekee samat kirjoitusvirheet koko ajan..

        En ole Varkkila tahi fiifi, mutta alkoi kiinnostaa mitä kirjoitusvirheitä löysit tuosta tekstistä? Kerro ihmeessä, sillä itse en löytänyt ensimmäistäkään. En ole tosin mikään haka oikeinkirjoituksessa, mutta ainahan sitä oppii, kun täällä on näitä kielipoliiseja. Näyttämö on sinun Turkkilas...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe