Mikä on recovery (D:) asema? Koneessa on se melkein täynnä (90%), joten kaipa täältä pitäisi poistella jotain? Mitä uskaltaa poistaa, mitä ei? Mitä tänne säilötään kun se täytyy niin nopeasti (kone puoli vuotta vanha) ? Mitä tapahtuu kun se on täynnä, eli sadassa prsoentissa?
Apuja kaivataan siis!
Recovery (D:)
33
5014
Vastaukset
- !?!?
Älä poista mitään! Se Recovery (D) on ilmeisesti kovalevyn palautusosio.
- !?!?
korj. Järjestelmän palautusosio!
- apuja_kaivataan
Mitä tapahtuu kun se on täynnä?
- reginan vanki
Miksi te tollot ostelette koneita joissa ei tule mukana KÄYTTÖOHJEITA???
Ja joihin ei kuulu edes PUHELINTUKEA???- JKL9900
Ei tietokone ole mikään kännykkä tai vastaava, missä tulee mukana "käyttöohjeet".
JKL9900 kirjoitti:
Ei tietokone ole mikään kännykkä tai vastaava, missä tulee mukana "käyttöohjeet".
No kyllä se vaan on sellainen laite jossa pitää olla käyttöohjeet, herran tähden.
Meinaatko että kun on käytöltään tarpeeksi mutkikas laite, sitten ei enää ohjeita tarvitse toimittaa? :D
Eipä mene ihan niin...- asdasdasdasdd
JKL9900 kirjoitti:
Vai ei ole tietokoneessa käyttöohjeita??? Jotkut näemmä tarvii käyttöohjeet suoraan käteen jossa pitäisi lukea kannessa ISOLLA, että tietokoneen sisään on asennettu koko konetta käsittelevä käyttöohje ja niin on kaikissa tietokoneissa!!! Esim vistasta löytyy siten, että painaa siitä sinisestä pallukasta vasemmassa alakulmassa ja siinä on heti ekana tekstikenttä jossa lukee "Aloita haku" siihen vain kirjoittaa käyttöohje!
- apuja_kaipataan
Niinpä... Mutta olisikos jollakin apua antaa?
- G:G:H:H
Ei se recovery tule täyteen...!!! Älä tee sille mitään!
- apuja_kaivataan
Ok, en tee. Mutta miten niin ei tule täyteen? Se oli 78% pari päivää sitten ja nyt 90%. En tajua miksi se on täyttynyt noin nopeasti..?
- G:G:H:H
Muistaakseni se pysähtyy automaattisesti tai kone ilmoittaa sulle ennen 100%. Älä stressaa sitä. Se on sitten sun järjestelmän palautusosio (tehdasasetukset) . Tee siitä recoverysta itselles DVD palautusosiot myös, ellei ennestää ole!
Sen avulla voit siis palauttaa koneen tehdasasetuksille, jos kone menee jumiin. Toki palautuslevyt kannattaa tehdä....
- gvgvbvbv
ethän sä vaan käytä sitä d osiota mihinkään omiin juttuihin?
se on tarkoitettu vain järjestelmän itsensä käyttöön, järjestelmänpalautusta varten. - apua_kaivataan
Ok. Eli palautuslevyt tehtävä. Hm.. Neuvoton kun olen niin se onnistuu - miten? Jotkut step-by-step ohjeet olisi kivat..
Sanookose kone muuten jotain kun se on 100% ? Pitääkö silloin tehdä sille jotain, eli onko jollekin käynyt niin ja tietäisi mitä se herjaa silloin? Ja kun olen (jos osaan..) tehdä ne palautuslevyt, niin kannataako/voiko recoveryn sitten tyhjentää? Kone on jonkin verran hidastunut puolen vuoden aikana (mutta ei pitäisi olla viruksia, skannattu on), voiko tuo recoveryn täyttyminen hidastaa konetta? Liuta tyhmiä kysymyksiä... Mutta en ole (vielä :D) niin hyvä tietokoneissa, joten apu otetaan vastaan kiitollisuudella.Lukee käytöohjeissa miten tehdään. Hidastuminen viittaa haittaohjelmiin ja millään skannauksilla ei ole merkitystä koska eihän ne tunnista kuin 20-30% haittaohjelmista. Recoveryllä ei ole mitään vaikutusta toimintaan mutta sinne ei ainakaan pidä tallentaa mitään omia.
- apua_kaivataan
Miten haittaohjelmat sitten tunnistetaan, jos ei skannauksella onnistu? Löytyykö ilmaisohjelmaa joka olisi tarpeeksi hyvä siihen? En tallenna recoverylle mitään omia juttuja. Se vaan on täyttynyt jostain syystä..?
Niitä ei pidä laskea koneelle missään vaiheessa. Mutta jos kone toimii jotenkin epäilyttävästi, lähettää outoo liikennettä ja etenkin silloin jos joku skannausohjelma valittaa niin sitten asennetaan uusiksi.
- rikospoliisi
Kun pidät käyttiksen ja ohjelmat päivitettyinä, tutkan tarve poistuu. Toki sinun pitää olla asentamatta haittoja, itsekseen ne eivät tule.
Joskus voi kyllä olla tilanne, että jonkin ohjelman aukkoa hyväksikäytetään, eikä siihen ole paikkaa. Esim. nyt juuri Adoben Flash Playerin kanssa.
Näissä tapauksissa tutka voi auttaa.
Noihin M-Karin prosentteihin ei kannata uskoa, se nyt on ristiretkellä Linuksin puolesta Windowsia vastaan. Tutka kuin tutka löytää nykyisin 90-98 % liikkeellä olevista uhkista."Noihin M-Karin prosentteihin ei kannata uskoa, se nyt on ristiretkellä Linuksin puolesta Windowsia vastaan. Tutka kuin tutka löytää nykyisin 90-98 % liikkeellä olevista uhkista."
Höpöhöpö. Omat havainnot kuten myös keskusrikospoliisin tutkimus puoltaa tätä.
Ja jostain syystä niitä haittaohjelmia kun on koneella niin on myös ollut tietoturvaohjelmisto. Ne eivät siis toimi.
- apua_kaivataan
Meillä AVG2011 - ok?
Käyttis ja ohjelmat päivitettynä.
Kukaan ei kuitenkaan taida tietää miksi tuo recovery täytyy täyttymistään?
Tosiaan 78--> 90% parissa päivässä. Ja sinne EI tallenneta mitään omia tms.
Jos nyt ymmärsin oikein niin recovery on palautusosio jos kone tilttaa. Mun logiikalla se olisi silloin sama koko ajan, eikä sinne tulisi mitään uutta mitä tehtaalla ei ole laitettu. Right ? Joten miksi se täyttyy ?- pokosriliisi
Avaa se ja katso etsimällä päivämäärän mukaan, mitä uutta sinne on tullut.
Tuntuu oudolta, että se ttäyttyisi. Eikä se enää kasva, kun on 100 %:ssa.
Eipä ole koskaan ollut moista osiota itsellä, ainoastaan olen kavereille noita palautuslevyjä poltellut. Jossain uusissa koneissa on myös tehdasasetuslevyjen ohella mahdollisuus polttaa palautuslevy sen hetkisestä tilanteesta, vaikken oikein usko sen olevan tämä tapaus.
Pane vaikka tiedostolistaus, mitä se sisältää. - Anonyymi
Kyllä D-asema täyttyy, kun järjestelmä lisää sinne uutta tavaraa. Sehän on palautuspiste, mutta ei niin kuin moni pään aukoja täällä luulee tietävänsä. Recovery ei ole sama kuin levykkeet, millä laitat alasajettuun koneeseen käyttiksen uudestaan, vaan se on palautuspiste, josta voi palauttaa koneen sydeemit, jos/kun kone kaatuu. Nimensä mukaisesti se on PALAUTUSpiste.
Kun kone ottaa säännöllisesti varmuuskopioita talteen, ne voidaan palauttaa.
Miksi täällä aina huudetaan ja ivataan, kun joku kysyy apua. 10 ensimmäistä vastausta on pelkkää päänaukomista, mutta kukaan ei vaivaudu auttamaan ja antamaan järkeviä vastauksia.
Recoverin kun katsoo, siellä on useita eri aikoina tulleita ns paketteja. Joskus jonkun vanhan voi sieltä poistaa. Tai sitten uusimman, jos kokee, että ei halua pitää siellä niitä kaikkia tallessa, siis jos koneeseen tehdyt muutokset ei olekaan hyviä.
Windows 10 ei todellakaan ole käyttäjäystävällinen ja tuo päivityksissä mukaan kaikkea turhaa, joudun usein lukitsemaan päivitykset viikoiksi, koska päivitykset on usein sotkenut täysin toimivan koneen. Kaikki päivitykset ei ole tärkeitä, siksi katson itse mitkä päivitykset haluan.
Koneeni ei ole koskaan ollut yhtä sekaisin kuin Windows 10 aikana. Harvinaisen huono käyttis. Nyt en pääse koneelle, koska vaatii pakollisen kirjautumisen ja herjaa salasanaa, antaa virhekoodin ja sanoo, etten ole netissä. Tiedän, että olen yhteydessä nettiin, kun Dna Hub näkyy. Windows 10 on vaan täynnä bugeja ja siksi sen tekemisiä pitää vahtia kahta tarkemmin.
Suosittelen kuitenkin, että soitat johonkin hyvään asiakasystävälliseen pc-huoltoon ja kysyt tota recovery juttua. Ne kyllä neuvoo. Mulla nyt on tapana säädellä koneeni kanssa omalla tavallani, ettei kannata mun ohjeita seurata. Teen asioita omalla tavallani.
Tsemppiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä D-asema täyttyy, kun järjestelmä lisää sinne uutta tavaraa. Sehän on palautuspiste, mutta ei niin kuin moni pään aukoja täällä luulee tietävänsä. Recovery ei ole sama kuin levykkeet, millä laitat alasajettuun koneeseen käyttiksen uudestaan, vaan se on palautuspiste, josta voi palauttaa koneen sydeemit, jos/kun kone kaatuu. Nimensä mukaisesti se on PALAUTUSpiste.
Kun kone ottaa säännöllisesti varmuuskopioita talteen, ne voidaan palauttaa.
Miksi täällä aina huudetaan ja ivataan, kun joku kysyy apua. 10 ensimmäistä vastausta on pelkkää päänaukomista, mutta kukaan ei vaivaudu auttamaan ja antamaan järkeviä vastauksia.
Recoverin kun katsoo, siellä on useita eri aikoina tulleita ns paketteja. Joskus jonkun vanhan voi sieltä poistaa. Tai sitten uusimman, jos kokee, että ei halua pitää siellä niitä kaikkia tallessa, siis jos koneeseen tehdyt muutokset ei olekaan hyviä.
Windows 10 ei todellakaan ole käyttäjäystävällinen ja tuo päivityksissä mukaan kaikkea turhaa, joudun usein lukitsemaan päivitykset viikoiksi, koska päivitykset on usein sotkenut täysin toimivan koneen. Kaikki päivitykset ei ole tärkeitä, siksi katson itse mitkä päivitykset haluan.
Koneeni ei ole koskaan ollut yhtä sekaisin kuin Windows 10 aikana. Harvinaisen huono käyttis. Nyt en pääse koneelle, koska vaatii pakollisen kirjautumisen ja herjaa salasanaa, antaa virhekoodin ja sanoo, etten ole netissä. Tiedän, että olen yhteydessä nettiin, kun Dna Hub näkyy. Windows 10 on vaan täynnä bugeja ja siksi sen tekemisiä pitää vahtia kahta tarkemmin.
Suosittelen kuitenkin, että soitat johonkin hyvään asiakasystävälliseen pc-huoltoon ja kysyt tota recovery juttua. Ne kyllä neuvoo. Mulla nyt on tapana säädellä koneeni kanssa omalla tavallani, ettei kannata mun ohjeita seurata. Teen asioita omalla tavallani.
Tsemppiä!Ei ole palautuspisteitä varten moinen asema.. eli väärässä olet.
- 17
Pyöräytä levykuva / image siitä käyttiksestä niin ei tarvi kaikkia asennella uudelleen tehdasasetuksista asti.
Sillä on kätevä ja nopea tapa palauttaa kone.
Palautuspisteet tehtävien hallinnasta pois koska sinne jää viruksia.
http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/protection/free-online-tools/free-online-tools tuolla voi katsoa tietoturva-aukkoja. - apuja_kaivataan
Outoa se tosiaan on.. !!
Asennusjutut ovat viimevuodelta, ei näy mitään tän vuotista, mutta silti kasvaa kuitenkin. Miten se on mahdollista?! Kaikki omat jutut on C:llä. D:ssä neljä kansiota (mm boot)jostain muistan kuulleeni että winukka siirtää backuppiin palautuspisteitä eli se selittää sen täyttymisen. ja nehän taas poistuvat vanhemmasta päästä kun osio täyttyy.
voipi olla pelkkää saisseekin.
- apua_kaivataan
Selittäpäs mulle mikä on palautuspiste ja miten se täyttää backupia...?
- muusiccco
Hei se on ihan sama vaikka se menee 100% kun se tyhjentää automaattisesti siitä väliltä turhaa kamaa pois ja tallentaa sitten uutta. Vain ja ainoastaan alkupää pysyy tallella. Ja kyllä siellä recovery osiossa on tehdas asetuksille palautus jutut ja sitten sen lisäksi se tallentaa aina loppu päähän tuoreeltaan palautuspiste juttuja. Esim. Jos ostat kaupasta uuden vaikka virustorjunta ohjelman ja asennettuasi sen kone alkaa tökkimään ärsytys kynnyksen huipulla asti niin voit käyttää palautuspistettä siten, että se palauttaa koneesi siihen hetkeen joka oli juuri ennen kuin asensit sen uudenvirusturvan. Eli silloin tavallaan et edes koskaan ollutkaan asentanut sitä. Käsitätkö? Mutta siis se on vaan vaihtoehto jos et halua ajaa koko konetta uusiksi. Ja recovery osion voi vain antaa olla ei siitä tarvi välittää.. kone kyllä alkaa änkyttämään sitten jos jotain on oikeasti ehkä menny pieleen. Ja koneen käyttöohjeet löytyy ainakin vistassa sieltä vasemmasta alalaidasta löytyvästä pienestä sinisestä pallosta jossa on se aloita haku tekstikenttä. :)
- rokosrisvo
HK:n selitys kuullostaisi loogiselta. Onko kansiota 'System Volume Information'?
Palautuspisteet ovat sen hetkisen tilan ja rekisterin varmuuskopioita. Kirjoita hakulaatikkoon 'palau' ja tutki asiaa. - apua_kaivataan
Sehän on hyvä sitten jos se kerran poistuisi vanhimmasta päästä ja ei tarttisi miettiä sen täyttymistä. System volume information ei löydy. Kaikenlaisia ihme lyhenteitä kuten firtools, efi jne. Kirjoitin palau, ei löydy mitään.
- eilöydyei
- apuja_kaivataan
kiitti kaikille vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706564
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283118- 612987
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151564
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271556Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381495- 341340
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest461259