Saarijärvi

Kertokaa!

Kukkuu, assuuko täälä kukkaan Saarijärvellä? Hyvät ja huonot puolet?

18

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saarijärven tyyppi

      Assuuassuu. Täällä assuu sekalainen seurakunta. Vähän oomma omissa oloissamme. Toki löytyy myös kyläluutuja, aktiiveja, mutta myös passiiveja.
      Kateutta? Oikeestaan aikavähän.

      Hyvä täällä on asustella, kunhan vaan saatas pidettyä työpaikkamme. Ne kun tuppaa näinä aikoina käymään vähiin.

      Palvelut on kohtalaiset, tosin niitäkin supistetaan vähän väliä. Terveyskeskuksen kyltit poistettiin jokuvuos sitten. Eli ei täällä ole sitten vissiin sellastakaan. En tiiä, kun en palveluitansa ole tarvinnu. Johtuu varmaan puhtaasta luonnostamme ja hyvästä tsägästä.

      Ja hei se, mikä keskustasta näkyy 13tielle ei ihan täysin edusta koko kaupunkia. ;) (vink vink...)

      • Lumperolainen

        Kyllä on ihan hyvin toimiva terveysasema ja vuodeosasto.
        Itse asiassa laajennus juuri meneillään.
        Punaisen ristin sisältämät kyltit poistettiin koko Suomesta kaikista niistä terveyskeskuksista , joissa ei ole päivystystä kaikkina vuorokauden aikoina ja joikaisena päivänä.
        Tällä estetään se, ettei joku esim. yöllä kolariin joutunut aja kylttien mukaan jonkun terveyskeskuksen pihaan hakemaan apua turhaan, jos paikka on yöllä kiinni.
        Saarijärvellä on ihan mukava asua, itse olen tänne takavuosina muuttanut muualta, eikä valittamista.


      • Tikka otsassa
        Lumperolainen kirjoitti:

        Kyllä on ihan hyvin toimiva terveysasema ja vuodeosasto.
        Itse asiassa laajennus juuri meneillään.
        Punaisen ristin sisältämät kyltit poistettiin koko Suomesta kaikista niistä terveyskeskuksista , joissa ei ole päivystystä kaikkina vuorokauden aikoina ja joikaisena päivänä.
        Tällä estetään se, ettei joku esim. yöllä kolariin joutunut aja kylttien mukaan jonkun terveyskeskuksen pihaan hakemaan apua turhaan, jos paikka on yöllä kiinni.
        Saarijärvellä on ihan mukava asua, itse olen tänne takavuosina muuttanut muualta, eikä valittamista.

        TÄH? no eikö siellä sitten ole mitään henkilökuntaa päivystysajan ulkopuolella? Hoitaako ne vuodeosaston potilaat sillon ite ihtesä. On siis parempi, että haverin saanu harhailee pitkin keskustaa etsien. Anteeksi, mutten ole hoitoalalla, enkä oikeen tunne näitä ympyröitä. Mutta ensimmäiseksi mää hakisin apua juurikin sieltä missä se terveyskeskus oli. Kait siellä nyt JOKU on jolla on ees JOTAIN hajua ensiavusta!
        Vai täytyyks mun kahtoo, että lyön kirveen polveen just sillon, ku on päivystysaika...
        ...vittu, mäen ala enää mitää...


      • moneyfornothing
        Tikka otsassa kirjoitti:

        TÄH? no eikö siellä sitten ole mitään henkilökuntaa päivystysajan ulkopuolella? Hoitaako ne vuodeosaston potilaat sillon ite ihtesä. On siis parempi, että haverin saanu harhailee pitkin keskustaa etsien. Anteeksi, mutten ole hoitoalalla, enkä oikeen tunne näitä ympyröitä. Mutta ensimmäiseksi mää hakisin apua juurikin sieltä missä se terveyskeskus oli. Kait siellä nyt JOKU on jolla on ees JOTAIN hajua ensiavusta!
        Vai täytyyks mun kahtoo, että lyön kirveen polveen just sillon, ku on päivystysaika...
        ...vittu, mäen ala enää mitää...

        Money well spend. Vieläkö tekee mieli maksaa veroja kunnallisesta terveydenhoidosta?


      • Anni P.
        Tikka otsassa kirjoitti:

        TÄH? no eikö siellä sitten ole mitään henkilökuntaa päivystysajan ulkopuolella? Hoitaako ne vuodeosaston potilaat sillon ite ihtesä. On siis parempi, että haverin saanu harhailee pitkin keskustaa etsien. Anteeksi, mutten ole hoitoalalla, enkä oikeen tunne näitä ympyröitä. Mutta ensimmäiseksi mää hakisin apua juurikin sieltä missä se terveyskeskus oli. Kait siellä nyt JOKU on jolla on ees JOTAIN hajua ensiavusta!
        Vai täytyyks mun kahtoo, että lyön kirveen polveen just sillon, ku on päivystysaika...
        ...vittu, mäen ala enää mitää...

        Vuodeosasto on eri laitos kuin terveyskeskusken vastaanotto.
        Eli vuodeosastolla hoidetaan sänkypotilaita.Siellä on tietysti hoitajia ja vastaava lääkäri myös tavoitettavissa.
        Vastaanotolla taas käydään lääkärin puheilla joko ajanvarauksella tai sitten päivystyksen kautta.
        Seuraavan kerran kun lyöt kirveellä polveesi menet tietysti päivystykseen sinne, missä päivystys milloinkin on.
        Jos sinut taas viedään ambulanssilla, sinun tuskin tarvitsee neuvoa ambulanssikuskia, mihin pitää mennä.
        Näin se toimii joka puolella.


      • äääiiitttii
        Tikka otsassa kirjoitti:

        TÄH? no eikö siellä sitten ole mitään henkilökuntaa päivystysajan ulkopuolella? Hoitaako ne vuodeosaston potilaat sillon ite ihtesä. On siis parempi, että haverin saanu harhailee pitkin keskustaa etsien. Anteeksi, mutten ole hoitoalalla, enkä oikeen tunne näitä ympyröitä. Mutta ensimmäiseksi mää hakisin apua juurikin sieltä missä se terveyskeskus oli. Kait siellä nyt JOKU on jolla on ees JOTAIN hajua ensiavusta!
        Vai täytyyks mun kahtoo, että lyön kirveen polveen just sillon, ku on päivystysaika...
        ...vittu, mäen ala enää mitää...

        Soitto Kiminkiselle ja se tulloo pistään kortisonia.Kyllä meijän kelpaa.


    • Tikka otsassa

      Eli siis joku erehtyy eksymään sinne väärään aikaan, ni käännytetään ovelta. Vuoda kuiviin, tai mene karstulaan. Tosin se karstulan laitos piileksii yhtälailla ilman kylttejä. HALOO. Mihin mun verorahat menee?

      • hoitsutäti

        Kannattaisi kysyä varmaan EU:sta, se kylttien poisto noudattaa EU-direktiiviä.
        Näin on tehty koko Suomessa ja tietysti myös muualla EU:n alueella.
        Ja sinne ne rahatkin muuten menee...


      • heti karstulaan!!

        Ai että mee karstulaan? NO MITÄ NE TÄNNE TULIS EI TÄÄLLÄ MITÄÄ OO palola vei kaikki päivystyksetki saarijärvelle joten ei tää oo ikinä ees nii pitkää auki ku saarijärven arvausasema...

        vihreä kai sen ristin pitäis olla, punasta saa käyttää vaa keskussairaalat ja muut missä on 24/7 päivystys... ja parempi vaan jos eivät osaa perille, pääsee jonon ohi nopeammin kun ei ole mitää ULKOMAALAISIA (jotain pylkkösiä) tunkemassa jonon ohi ku eivät osaa paikalle, karstula snetää on kunnon korvessä. näin on, tosi-asia.


    • pienituloinen

      PALOLA lupasi UUDET KYLTIT: mutta eipä ole näkynyt.
      tällänenkö mies meinaa mennä eduskuntaan ajamaan meidän etujamme?

      porvarit on porvareita

      • karstulasta kajahtaa

        eipä päässy palola ees isolla rahalla 200 idiootin joukkoon, voivoivovivoivivivivivooi


    • ap

      Onko rauhallisia asuinalueita paljon/lainkaan? Siis Saarijärvellä.. Onko ihan muuttamisen arvonen paikka? Eipä nyt muuta tuu mieleen.

      • Hentun Liisa

        Rauhallisia ja luonnonkauniita paikkoja on paljonkin.
        Tuurilla löytää asunnon läheltä keskustaa jopa järven rannalta, näitä on tosin harvemmin myynnissä. Ja tietysti maksaa vähän enemmän.
        Mannilassa, Mansikkaniemessä, Härkälähteellä muunmuassa on mukavia ja rauhallisia asuinpaikkoja. Jos menet hieman kauemmaksi keskustasta, maalaismaista ympäristöä on Tarvaalassa, Kolkanlahdessa ja Linnankylällä.


      • bbbbh
        Hentun Liisa kirjoitti:

        Rauhallisia ja luonnonkauniita paikkoja on paljonkin.
        Tuurilla löytää asunnon läheltä keskustaa jopa järven rannalta, näitä on tosin harvemmin myynnissä. Ja tietysti maksaa vähän enemmän.
        Mannilassa, Mansikkaniemessä, Härkälähteellä muunmuassa on mukavia ja rauhallisia asuinpaikkoja. Jos menet hieman kauemmaksi keskustasta, maalaismaista ympäristöä on Tarvaalassa, Kolkanlahdessa ja Linnankylällä.

        Hietalahti on kaunis-se järven seutu.


    • ap

      Kuulostaa kyllä tosi hyvältä! Kiitoksia vastanneille ja lisääkin saa kertoa jos jotain tulee mieleen.

    • marjakuusikko

      Muualta tulleena voisin kertoa myös sisäänpäin kääntyneestä pikkukaupungista, jossa kovin usein ollaan parikymmentä vuotta jäljessä "korvien välistä"; Älä vaan omaa turhan "uudenaikaisia" mielipiteitä asenteita. Ja jokainen perus saarijärveläisellä on sama kysymys sinulle ensimmäiseksi, kun sitten olet muuttanut tänne, "että miksi sinä tänne tulit?" Katsos kun, paikka on täynnä näitä kantapeikkoja, jotka eivät ole koskaan missään muualla käyneetkään... Onneksi sama tie joka toi tänne, kulkee myös toiseen suuntaan.

    • Anonyymi

      On terveyskeskus edelleen olemassa.

    • Anonyymi

      Kertokaa lisää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe