1.4 TSI vaihtui

exTSI

Olipa miellyttävä tunne tänä aamuna, kun pitkästä aikaa 7 kilometrin matkalla kaupunkiajossa pikkupakkasella auto lämpesi normaaliin käyntilämpöön.
Tähän ei 1.4 TSI päässyt edes muutaman lämpö asteenkaan jälkeen.

129

4506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea TSI:n omistaja

      Huomaa että sinulla ei ole ollut edes TSI Golfia, koska tuo väite on täyttä puppua.

      • exTSI

        Pahus, en huomannut tuota lämpöpäivitystä ennen. Täytyy jatkossa olla tarkempi kuin kirjoittelee provoja.


      • exTSI
        exTSI kirjoitti:

        Pahus, en huomannut tuota lämpöpäivitystä ennen. Täytyy jatkossa olla tarkempi kuin kirjoittelee provoja.

        Provot on sullakin perseessä. Melkein 3 vuotta tuli kyseisellä koneella varustetulla autolla ajettua tuota 7 kilometrin työmatkaa ajettua, joten kokemusta ikävä kyllä löytyy.
        Se joka väittää että kyseinen kone kaupunkiliikenteessä 3 asteen pakkasella 7 kilometrin matkalla lämpes sinne 90 asteeseen, puhuu paskaa tai ei ole koskaan kyseisellä autolla ajanut.
        Lämpöpäivityksistä en tiedä hevon vittua, kun sellaista tuohon autoon ei koskaan tehty.

        Ps. Ottaako niin koville sinuakin reppanaa, että pitää kirjoitella toisten nimimerkkien alla.


      • TSI:n omistaja
        exTSI kirjoitti:

        Provot on sullakin perseessä. Melkein 3 vuotta tuli kyseisellä koneella varustetulla autolla ajettua tuota 7 kilometrin työmatkaa ajettua, joten kokemusta ikävä kyllä löytyy.
        Se joka väittää että kyseinen kone kaupunkiliikenteessä 3 asteen pakkasella 7 kilometrin matkalla lämpes sinne 90 asteeseen, puhuu paskaa tai ei ole koskaan kyseisellä autolla ajanut.
        Lämpöpäivityksistä en tiedä hevon vittua, kun sellaista tuohon autoon ei koskaan tehty.

        Ps. Ottaako niin koville sinuakin reppanaa, että pitää kirjoitella toisten nimimerkkien alla.

        Minullapa sattuu olemaan samanlainen auto. Siihen on tehty lämpöpäivitys ja se lämpeää kovillakin pakkasilla 7 km ajolla 90 asteen lämpöön. 5 km kohdalla ei vielä olla ihan täydessä lämmössä kovilla pakkasilla. Harmi homma kun et tiennyt ajoissa lämpöpäivityksestä. Ei olisi tarvinnut vaihtaa autoa huonompaan.


      • 411
        TSI:n omistaja kirjoitti:

        Minullapa sattuu olemaan samanlainen auto. Siihen on tehty lämpöpäivitys ja se lämpeää kovillakin pakkasilla 7 km ajolla 90 asteen lämpöön. 5 km kohdalla ei vielä olla ihan täydessä lämmössä kovilla pakkasilla. Harmi homma kun et tiennyt ajoissa lämpöpäivityksestä. Ei olisi tarvinnut vaihtaa autoa huonompaan.

        Meiltä on motarin rampille 6 km ja sillä matkalla autoni on lämmennneyt kaikilla keleilla olipa lokilämmitin päällä tai ei.
        MIten se on mahdollista ??
        No tietysti kun autoni pelleissä ei ole missään kohtaa VW-merkkiä.


      • Sama täällä
        411 kirjoitti:

        Meiltä on motarin rampille 6 km ja sillä matkalla autoni on lämmennneyt kaikilla keleilla olipa lokilämmitin päällä tai ei.
        MIten se on mahdollista ??
        No tietysti kun autoni pelleissä ei ole missään kohtaa VW-merkkiä.

        Ja autossa on VW-merkit.


      • exTSI
        TSI:n omistaja kirjoitti:

        Minullapa sattuu olemaan samanlainen auto. Siihen on tehty lämpöpäivitys ja se lämpeää kovillakin pakkasilla 7 km ajolla 90 asteen lämpöön. 5 km kohdalla ei vielä olla ihan täydessä lämmössä kovilla pakkasilla. Harmi homma kun et tiennyt ajoissa lämpöpäivityksestä. Ei olisi tarvinnut vaihtaa autoa huonompaan.

        Kyseessä siis kaupunkiajo?
        Eipä paljon viisari värähtänyt ainakaan minun pelissä -15 asteen pakkasella kyseisellä työmatkalla.
        Hyvät päivitykset on tehty jos noin on.
        No, uusi auto on nyt tullut vuorokauden ikäiseksi, enkä ole vielä huomannut että olisin huonompaan vaihtanut.


      • titityyyyyy
        exTSI kirjoitti:

        Kyseessä siis kaupunkiajo?
        Eipä paljon viisari värähtänyt ainakaan minun pelissä -15 asteen pakkasella kyseisellä työmatkalla.
        Hyvät päivitykset on tehty jos noin on.
        No, uusi auto on nyt tullut vuorokauden ikäiseksi, enkä ole vielä huomannut että olisin huonompaan vaihtanut.

        Mihin tarvitset 7km matkalla 90 asteisen koneen? Eikö riitä rahat lämpimiin vaatteisiin.


      • tekniikka tutuksi
        titityyyyyy kirjoitti:

        Mihin tarvitset 7km matkalla 90 asteisen koneen? Eikö riitä rahat lämpimiin vaatteisiin.

        Moottorin olisi hyvä lämmetä täysin lämpimäksi aina kun sitä käytetään. Ei minunkaan TSI:ni ennen lämmennyt kuin n.75-80 asteeseen 5.5km työmatkallani kylmillä keleillä. Nyt se lämpenee täyteen lämpöön pakkasillakin ja hyvä niin.


      • Eetwartti¨
        tekniikka tutuksi kirjoitti:

        Moottorin olisi hyvä lämmetä täysin lämpimäksi aina kun sitä käytetään. Ei minunkaan TSI:ni ennen lämmennyt kuin n.75-80 asteeseen 5.5km työmatkallani kylmillä keleillä. Nyt se lämpenee täyteen lämpöön pakkasillakin ja hyvä niin.

        Kannattaisi sinunkin selvittää se auton tekniikka. Oletko varma, että se lämpöpäivitys oikeasti vaikuttaa johonkin lämpenemiseen, vai olnko se vaan lämpömittarin lukeman viritystä, niin että se lämpömittari näyttää eri tavalla ja saadaan ihmiset luulemaan, että jotain oikeasti on tehty.

        Volkkarin lämpömittarin näyttöhän on alunperinkin pelkkää kusetusta, sen viisari jäpättää 90 asteessa vaikka moottorin oikea lämpötila seilaa 70 ja 100 asteen välillä.


      • tekniikka tutuksi
        Eetwartti¨ kirjoitti:

        Kannattaisi sinunkin selvittää se auton tekniikka. Oletko varma, että se lämpöpäivitys oikeasti vaikuttaa johonkin lämpenemiseen, vai olnko se vaan lämpömittarin lukeman viritystä, niin että se lämpömittari näyttää eri tavalla ja saadaan ihmiset luulemaan, että jotain oikeasti on tehty.

        Volkkarin lämpömittarin näyttöhän on alunperinkin pelkkää kusetusta, sen viisari jäpättää 90 asteessa vaikka moottorin oikea lämpötila seilaa 70 ja 100 asteen välillä.

        Se vaikuttaa sekä moottorin lämpeämiseen että sisälle tulevan ilman lämpöön.


      • vxkujoi9
        tekniikka tutuksi kirjoitti:

        Se vaikuttaa sekä moottorin lämpeämiseen että sisälle tulevan ilman lämpöön.

        Höpö Heikki ei vaikuta mihinkään


      • 90ut243hognoag
        Eetwartti¨ kirjoitti:

        Kannattaisi sinunkin selvittää se auton tekniikka. Oletko varma, että se lämpöpäivitys oikeasti vaikuttaa johonkin lämpenemiseen, vai olnko se vaan lämpömittarin lukeman viritystä, niin että se lämpömittari näyttää eri tavalla ja saadaan ihmiset luulemaan, että jotain oikeasti on tehty.

        Volkkarin lämpömittarin näyttöhän on alunperinkin pelkkää kusetusta, sen viisari jäpättää 90 asteessa vaikka moottorin oikea lämpötila seilaa 70 ja 100 asteen välillä.

        Miksi meidän tarvitsisi selvittää auton tekniikkaa enää yhtään enempää, koska kommenttisi paljastaa, että olemme noin kolme valovuotta sinua edellä tälläkin saralla.

        Jos osaat ja jaksat, niin vilkaise aiempia ketjuja, niin ymmärrät kuinka moottori saadaan lämpeämään nopeammin.

        Mikäli et osaa tai jaksa, niin voimme harkita asian selvittämistä sinulle Youtuben ja rautalankavideon avulla.


      • Eetwartti¨
        90ut243hognoag kirjoitti:

        Miksi meidän tarvitsisi selvittää auton tekniikkaa enää yhtään enempää, koska kommenttisi paljastaa, että olemme noin kolme valovuotta sinua edellä tälläkin saralla.

        Jos osaat ja jaksat, niin vilkaise aiempia ketjuja, niin ymmärrät kuinka moottori saadaan lämpeämään nopeammin.

        Mikäli et osaa tai jaksa, niin voimme harkita asian selvittämistä sinulle Youtuben ja rautalankavideon avulla.

        Heh heh mitä tuubaa. Tuollaista tekstiä tulee silloin, kun ei kerta kaikkiaan osata perustella asioita. Meille lukijoille jää ikäänkuin uskon asiaksi hyväksyä tämä lämpöpäivitys, vaikka kukaan ei ole voinut sitä mittauksin tai kokemuksin todistaa, että sillä oikeasti on vaikutusta. Pöhköt volkkaristit katsovat lämpömittaria, ja kun se näyttää sopivaa lukemaa, niin uskovat että nyt kaikki on hienosti. Sekoittamalla tähän valovuodet ja rautalankavideot (Shadows, Agents, Viikate-yhtye?) yritetään vaan kääntää keskustelu pois arasta aiheesta.


      • Ei uskon asia
        Eetwartti¨ kirjoitti:

        Heh heh mitä tuubaa. Tuollaista tekstiä tulee silloin, kun ei kerta kaikkiaan osata perustella asioita. Meille lukijoille jää ikäänkuin uskon asiaksi hyväksyä tämä lämpöpäivitys, vaikka kukaan ei ole voinut sitä mittauksin tai kokemuksin todistaa, että sillä oikeasti on vaikutusta. Pöhköt volkkaristit katsovat lämpömittaria, ja kun se näyttää sopivaa lukemaa, niin uskovat että nyt kaikki on hienosti. Sekoittamalla tähän valovuodet ja rautalankavideot (Shadows, Agents, Viikate-yhtye?) yritetään vaan kääntää keskustelu pois arasta aiheesta.

        Eihän se mikään uskon asia jos aistit toimivat. Voithan toki uskotella itsellesi että lämmin ilma autossa onkin petosta ja oikeasti kylmää.


      • Timo Termostaatti
        Ei uskon asia kirjoitti:

        Eihän se mikään uskon asia jos aistit toimivat. Voithan toki uskotella itsellesi että lämmin ilma autossa onkin petosta ja oikeasti kylmää.

        Aivan turhaa kuvitelmaa se lämpöpäivitys. Onhan se hienon kuuloista, mutta siihenpä se sitten jääkin. Ei ole mahdollista ottaa lämpöä jos ja kun sitä ei kertakaikkiaan ole. Ettekkö puupäät tajua sitä asiaa, mutta ihminenhän voi kuvitella mitä vaan.


      • Aisteja petetään
        Timo Termostaatti kirjoitti:

        Aivan turhaa kuvitelmaa se lämpöpäivitys. Onhan se hienon kuuloista, mutta siihenpä se sitten jääkin. Ei ole mahdollista ottaa lämpöä jos ja kun sitä ei kertakaikkiaan ole. Ettekkö puupäät tajua sitä asiaa, mutta ihminenhän voi kuvitella mitä vaan.

        Minä uskon myös että siinä vain aisteja petetään ja irrallistakin lämpömittaria taikavoimilla manipuloidaan. Eikä minullakaan ole Volkkaria kuten ei sinullakaan.


      • T. Termari
        Aisteja petetään kirjoitti:

        Minä uskon myös että siinä vain aisteja petetään ja irrallistakin lämpömittaria taikavoimilla manipuloidaan. Eikä minullakaan ole Volkkaria kuten ei sinullakaan.

        Minuta koko päivitys pitäisi kieltää. Mistä ihmeestä ensi talvena enää väännetään provoja? Minäkin olen näillä provoilla pitänyt mielenterveyteni sen verran kurissa että olen saanut olla avohoidossa kylläkin vahvalla lääkityksellä.


      • Kuule termari
        Timo Termostaatti kirjoitti:

        Aivan turhaa kuvitelmaa se lämpöpäivitys. Onhan se hienon kuuloista, mutta siihenpä se sitten jääkin. Ei ole mahdollista ottaa lämpöä jos ja kun sitä ei kertakaikkiaan ole. Ettekkö puupäät tajua sitä asiaa, mutta ihminenhän voi kuvitella mitä vaan.

        Tiedätkö mikä on bensalla toimivan moottorin hyötysuhde? Tiedätkö mihin loppu energia menee. Etpä todellakaan tiedä kun tuollaisia ääliömäisyyksiä latelet.

        Jos olisit edes ammattikoulusta selvinnyt, voisit ymmärtää jotain alkeellisimpia perustietoja autoista.


      • Eetwarttille
        Eetwartti¨ kirjoitti:

        Heh heh mitä tuubaa. Tuollaista tekstiä tulee silloin, kun ei kerta kaikkiaan osata perustella asioita. Meille lukijoille jää ikäänkuin uskon asiaksi hyväksyä tämä lämpöpäivitys, vaikka kukaan ei ole voinut sitä mittauksin tai kokemuksin todistaa, että sillä oikeasti on vaikutusta. Pöhköt volkkaristit katsovat lämpömittaria, ja kun se näyttää sopivaa lukemaa, niin uskovat että nyt kaikki on hienosti. Sekoittamalla tähän valovuodet ja rautalankavideot (Shadows, Agents, Viikate-yhtye?) yritetään vaan kääntää keskustelu pois arasta aiheesta.

        "Meille lukijoille jää ikäänkuin uskon asiaksi hyväksyä tämä lämpöpäivitys."

        Eihän sinun tarvitse mitään uskoa, eikä se millään tavalla sinun Ladasi lämpeämistä autakaan. Voit vaikka vain keskittyä kiroamaan sitä, miten paljon lämpimät Volkkarit sinua nyt vituttavat.


      • Eetwartti¨
        Eetwarttille kirjoitti:

        "Meille lukijoille jää ikäänkuin uskon asiaksi hyväksyä tämä lämpöpäivitys."

        Eihän sinun tarvitse mitään uskoa, eikä se millään tavalla sinun Ladasi lämpeämistä autakaan. Voit vaikka vain keskittyä kiroamaan sitä, miten paljon lämpimät Volkkarit sinua nyt vituttavat.

        Ei mennyt läpi. Yritä lujemmin. Itse et ymmärrä mitään tekniikasta, ja siksi et pysty selittämään koko asiaa muuten kuin kuittailemalla asiattomuuksia.

        Vaikka en Ladalla ajakaan, niin tiedän, että se on PALJON lämpimämpi kuin TSI-koneella varustettu volkkari. Minua ei siis tosiaan vituta, koska TSI-koneella varustetut volkkarit EIVÄT ole lämpimiä. Ainoa lämpöpäivitys mikä niihin auttaa, on toisenlainen moottori. Muut toimenpiteet ovat typerien volkkariäijien kusettamista.


      • Näin on
        Eetwartti¨ kirjoitti:

        Ei mennyt läpi. Yritä lujemmin. Itse et ymmärrä mitään tekniikasta, ja siksi et pysty selittämään koko asiaa muuten kuin kuittailemalla asiattomuuksia.

        Vaikka en Ladalla ajakaan, niin tiedän, että se on PALJON lämpimämpi kuin TSI-koneella varustettu volkkari. Minua ei siis tosiaan vituta, koska TSI-koneella varustetut volkkarit EIVÄT ole lämpimiä. Ainoa lämpöpäivitys mikä niihin auttaa, on toisenlainen moottori. Muut toimenpiteet ovat typerien volkkariäijien kusettamista.

        Sinussa saadaan koko maailman tyhmyys tiivistettyä pieneen pakettiin.


      • Golfari...
        exTSI kirjoitti:

        Pahus, en huomannut tuota lämpöpäivitystä ennen. Täytyy jatkossa olla tarkempi kuin kirjoittelee provoja.

        Ompas tosi hyvä ketju tuosta LÄMPÖPÄIVITYKSESTÄ mikä on pelkkää huuhaata..
        Aivan naurettavaa olettamusta. Mitenkään muuten ei voi nostaa lämpöjä kuin kierroslukua nostamalla.
        No voi jestas,ei sitä kyllä päivitystöpselistä tuu.
        Kyllähän maahantuoja olisi sen jo käskenyt tehdä luovutushuollossa.
        AASIt ovat aasia siitä ei pääse mihinkään Heh heeeeeee.
        Kuinka monella on lämpöpäivitys auttanut?
        Entä jakopään "korjaus-sarja"?
        Phyäääää phyäääää.................


      • ohhoh2
        Eetwartti¨ kirjoitti:

        Kannattaisi sinunkin selvittää se auton tekniikka. Oletko varma, että se lämpöpäivitys oikeasti vaikuttaa johonkin lämpenemiseen, vai olnko se vaan lämpömittarin lukeman viritystä, niin että se lämpömittari näyttää eri tavalla ja saadaan ihmiset luulemaan, että jotain oikeasti on tehty.

        Volkkarin lämpömittarin näyttöhän on alunperinkin pelkkää kusetusta, sen viisari jäpättää 90 asteessa vaikka moottorin oikea lämpötila seilaa 70 ja 100 asteen välillä.

        Viisari näyttää moottoriöljyn läpötilaa...


    • TSI:n omistaja

      Kaupunkiajo ja 50km/h rajoitus.

      • sDTN OL8

        Eikö se ole selvä kun sitä lämpöä ei ole mistä se otetaan. Ainoa lisälämpö saadaan sähkövastuksilla Volkkareissa ja nekin ovat vain dieseleissä.


      • Selvä on
        sDTN OL8 kirjoitti:

        Eikö se ole selvä kun sitä lämpöä ei ole mistä se otetaan. Ainoa lisälämpö saadaan sähkövastuksilla Volkkareissa ja nekin ovat vain dieseleissä.

        Ja sinä idiootti ja autotekniikan apukoululainen se vain jaksat inttää kuin tarha-aikanasi.


      • vain utelias
        sDTN OL8 kirjoitti:

        Eikö se ole selvä kun sitä lämpöä ei ole mistä se otetaan. Ainoa lisälämpö saadaan sähkövastuksilla Volkkareissa ja nekin ovat vain dieseleissä.

        Voisitko nimimerkki sDTN OL8=Eetwartti jne. unohtaa itse asian ja kertoa miksi sinä käytät useita tunteja päivässä kuukausien ajan kirjoittaaksesi valheita asiasta, jota et lainkaan ymmärrä? Ja tämä kaikki vaiva siis autosta, jota sinulla ei ole ja josta et siis todellakaan tiedä yhtään mitään, kuten itsekin olet myöntänyt.

        Minua kiinnostaisi lähinnä tietää onko takana muutakin kuin kateus, kateus, kateus sekä mielenterveysongelmat ja jos on niin mikä?


      • Kuuluuko sulle
        vain utelias kirjoitti:

        Voisitko nimimerkki sDTN OL8=Eetwartti jne. unohtaa itse asian ja kertoa miksi sinä käytät useita tunteja päivässä kuukausien ajan kirjoittaaksesi valheita asiasta, jota et lainkaan ymmärrä? Ja tämä kaikki vaiva siis autosta, jota sinulla ei ole ja josta et siis todellakaan tiedä yhtään mitään, kuten itsekin olet myöntänyt.

        Minua kiinnostaisi lähinnä tietää onko takana muutakin kuin kateus, kateus, kateus sekä mielenterveysongelmat ja jos on niin mikä?

        Kuuluuko se sinulle mihin muut ihmiset vapaa-aikansa kuluttavat.


      • sDTN OL8= Eetwartti
        vain utelias kirjoitti:

        Voisitko nimimerkki sDTN OL8=Eetwartti jne. unohtaa itse asian ja kertoa miksi sinä käytät useita tunteja päivässä kuukausien ajan kirjoittaaksesi valheita asiasta, jota et lainkaan ymmärrä? Ja tämä kaikki vaiva siis autosta, jota sinulla ei ole ja josta et siis todellakaan tiedä yhtään mitään, kuten itsekin olet myöntänyt.

        Minua kiinnostaisi lähinnä tietää onko takana muutakin kuin kateus, kateus, kateus sekä mielenterveysongelmat ja jos on niin mikä?

        Voi kuules' pattipää minulla on viides uusi Golfi joka on rek. 2011 TDI. Olen omistanut lukuisia Volkkareita ja tunnen Volkkarit vähintään yhtä tarkasti kuin sinä. Tämä saatanan jääkaappihistoria alkoi jo ensimmäisistä Diesel Volkkareista. Silloin olivat vielä Bensa- Golfit lämpimiä autoja. III-koppanen Golfi oli viimeinen bensakärry mikä oli vielä lämmin . IV-koppasesta eteeenpäin ne muuttuivat bensa autotkin vaan kylmemmiksi, samoin kuin Pasuunatkin. Pasuunoista oli ns. "umpinokka" viimeinen lämmin malli. Dieseleissä on nyt tapahtunut paljon parannusta lämpimyyden suhteen PTC-vastuksien ansiosta, lämpimiä ne ei vieläkään ole mutta kyllä niillä pärjää. Talvipakkasella lämpömittari ei juurikaan vaakatasosta nouse jos ei pääse maantielle ajamaan kunnolla. Ei niissä TSI moottoreissa ole mahdollista tehdä mitään lämpöpäivityksiä. Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?
        Puhut tuossa jostakin kateudesta sitä minä en ymmärrä laisinkaan, uuden auton olen ostanut keskimäärin 3-vuoden välein ja miltei aina Volkkarin.

        Kyllä ihmisellä täytyy olla sen verran selkärankaa,että se voi omastakin kärrystä myöntää viat.
        Valintani on ollut sen takia Volkkari koska ne ovat suhteellisen ajattomia malleja hyvä jälleenmyyntiarvo. Ei ne mitään harmittomia vehkeitä ole se on selvä.
        Ei auta lämppärin kennojen suurentaminenkaan kun ei ole lämpöä mistä ottaa. Ehkä viisain vaihtoehto olisi bensa-Golfeihinkin jo tehtaalla asentaa nuo PTC-vastukset jotka tuottaa noin 1 kw lämpöä, mutta nostaa kulutusta n. 10% vähintään. Epäilempä ,että näin tulee vielä käymään, ensin haetaan dieseleistä palautetta.


      • huono muisti
        sDTN OL8= Eetwartti kirjoitti:

        Voi kuules' pattipää minulla on viides uusi Golfi joka on rek. 2011 TDI. Olen omistanut lukuisia Volkkareita ja tunnen Volkkarit vähintään yhtä tarkasti kuin sinä. Tämä saatanan jääkaappihistoria alkoi jo ensimmäisistä Diesel Volkkareista. Silloin olivat vielä Bensa- Golfit lämpimiä autoja. III-koppanen Golfi oli viimeinen bensakärry mikä oli vielä lämmin . IV-koppasesta eteeenpäin ne muuttuivat bensa autotkin vaan kylmemmiksi, samoin kuin Pasuunatkin. Pasuunoista oli ns. "umpinokka" viimeinen lämmin malli. Dieseleissä on nyt tapahtunut paljon parannusta lämpimyyden suhteen PTC-vastuksien ansiosta, lämpimiä ne ei vieläkään ole mutta kyllä niillä pärjää. Talvipakkasella lämpömittari ei juurikaan vaakatasosta nouse jos ei pääse maantielle ajamaan kunnolla. Ei niissä TSI moottoreissa ole mahdollista tehdä mitään lämpöpäivityksiä. Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?
        Puhut tuossa jostakin kateudesta sitä minä en ymmärrä laisinkaan, uuden auton olen ostanut keskimäärin 3-vuoden välein ja miltei aina Volkkarin.

        Kyllä ihmisellä täytyy olla sen verran selkärankaa,että se voi omastakin kärrystä myöntää viat.
        Valintani on ollut sen takia Volkkari koska ne ovat suhteellisen ajattomia malleja hyvä jälleenmyyntiarvo. Ei ne mitään harmittomia vehkeitä ole se on selvä.
        Ei auta lämppärin kennojen suurentaminenkaan kun ei ole lämpöä mistä ottaa. Ehkä viisain vaihtoehto olisi bensa-Golfeihinkin jo tehtaalla asentaa nuo PTC-vastukset jotka tuottaa noin 1 kw lämpöä, mutta nostaa kulutusta n. 10% vähintään. Epäilempä ,että näin tulee vielä käymään, ensin haetaan dieseleistä palautetta.

        Harmi kun olet jo aiemmin moneen kertaan tunnustanut ettei sinulla ole Volkkaria etkä ilmeisesti oel sellaista koskaan nähnytkään kovin läheltä. Jos sinussa on miestä ja sinulla on Volkkari, ota yhteyttä merkkihuoltoon ja tilaa aika lämpöpäivitykseen, äläkä jauha paskaa täällä.


      • ahtmpi9p9
        huono muisti kirjoitti:

        Harmi kun olet jo aiemmin moneen kertaan tunnustanut ettei sinulla ole Volkkaria etkä ilmeisesti oel sellaista koskaan nähnytkään kovin läheltä. Jos sinussa on miestä ja sinulla on Volkkari, ota yhteyttä merkkihuoltoon ja tilaa aika lämpöpäivitykseen, äläkä jauha paskaa täällä.

        Tuomosen vitun "märkäkorvan" on ihan turha tulla Volkkarimiehelle puhumaan paskaa. Minä oon ajellu Volkkarilla jo silloin kun sinä oot kulkenu soramontun reunalla nyrkkikyllikillä.


      • alkaa lämmetä
        ahtmpi9p9 kirjoitti:

        Tuomosen vitun "märkäkorvan" on ihan turha tulla Volkkarimiehelle puhumaan paskaa. Minä oon ajellu Volkkarilla jo silloin kun sinä oot kulkenu soramontun reunalla nyrkkikyllikillä.

        Nythän siellä päästään asiaan. Mutta oletko ajatellut, ettei sinun olisi pakko olla tuollainen akkamainen paskanpuhuja. Mutta toiset vain ovat niin kuin sinä. Siinä ehkä syy siihenkin mikset koskaan ole naista saanut.


      • ällynvälläys
        sDTN OL8= Eetwartti kirjoitti:

        Voi kuules' pattipää minulla on viides uusi Golfi joka on rek. 2011 TDI. Olen omistanut lukuisia Volkkareita ja tunnen Volkkarit vähintään yhtä tarkasti kuin sinä. Tämä saatanan jääkaappihistoria alkoi jo ensimmäisistä Diesel Volkkareista. Silloin olivat vielä Bensa- Golfit lämpimiä autoja. III-koppanen Golfi oli viimeinen bensakärry mikä oli vielä lämmin . IV-koppasesta eteeenpäin ne muuttuivat bensa autotkin vaan kylmemmiksi, samoin kuin Pasuunatkin. Pasuunoista oli ns. "umpinokka" viimeinen lämmin malli. Dieseleissä on nyt tapahtunut paljon parannusta lämpimyyden suhteen PTC-vastuksien ansiosta, lämpimiä ne ei vieläkään ole mutta kyllä niillä pärjää. Talvipakkasella lämpömittari ei juurikaan vaakatasosta nouse jos ei pääse maantielle ajamaan kunnolla. Ei niissä TSI moottoreissa ole mahdollista tehdä mitään lämpöpäivityksiä. Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?
        Puhut tuossa jostakin kateudesta sitä minä en ymmärrä laisinkaan, uuden auton olen ostanut keskimäärin 3-vuoden välein ja miltei aina Volkkarin.

        Kyllä ihmisellä täytyy olla sen verran selkärankaa,että se voi omastakin kärrystä myöntää viat.
        Valintani on ollut sen takia Volkkari koska ne ovat suhteellisen ajattomia malleja hyvä jälleenmyyntiarvo. Ei ne mitään harmittomia vehkeitä ole se on selvä.
        Ei auta lämppärin kennojen suurentaminenkaan kun ei ole lämpöä mistä ottaa. Ehkä viisain vaihtoehto olisi bensa-Golfeihinkin jo tehtaalla asentaa nuo PTC-vastukset jotka tuottaa noin 1 kw lämpöä, mutta nostaa kulutusta n. 10% vähintään. Epäilempä ,että näin tulee vielä käymään, ensin haetaan dieseleistä palautetta.

        Mitä pottua!!!???? Millä ällitasolla liikutaan, jos kommentoidaan polttomoottorista näin:

        "Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?"?

        Kuules kloppi, ei se TSI ole mikään ihme moottori, vaan hyötysuhde on lähes yhtä huono kuin perinteisellä polttomoottorilla. Joten sitä lämpöä "on mistä ottaa" ja auto lämpenee paremmin, jos kaikkea lämpöä ei ohjata keulalle. Se miten ohjaus toteutetaan, on tommoselle mamin pojalle jo liian vaikea selittää, mutta kysäse parin vuoden päästä amiksen opeltasi.


      • Haloo Bimboo
        ällynvälläys kirjoitti:

        Mitä pottua!!!???? Millä ällitasolla liikutaan, jos kommentoidaan polttomoottorista näin:

        "Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?"?

        Kuules kloppi, ei se TSI ole mikään ihme moottori, vaan hyötysuhde on lähes yhtä huono kuin perinteisellä polttomoottorilla. Joten sitä lämpöä "on mistä ottaa" ja auto lämpenee paremmin, jos kaikkea lämpöä ei ohjata keulalle. Se miten ohjaus toteutetaan, on tommoselle mamin pojalle jo liian vaikea selittää, mutta kysäse parin vuoden päästä amiksen opeltasi.

        On yks' hailee hyötysuhteille kun koneessa ei lämmöt nouse niin ei se lämmityslaitekkaan voi sitä luovuttaa. Onko tuo sulle luupäälle niin ylipääsemätön asia. Älä puhu paskaa, heti kun pistää puhaltimen vähäkään isommalle niin lämpömittari rupee laskemaan kaupunkiajossa . SIIS ei ole mistä ottaa , nuilla eväillä. Vaikka käytät missä lämpöpäivityksessä niin yks' hailee.
        Oletko tosiaan nuin uuno?
        Siis ei tuolla tekniikalla tule lämpöä enempää.
        Tarvitaan muita toimenpiteitä ja lämmön talteenottosysteemejä
        .
        Minä olen tälläkin palstalla puhunut vuosikausia ,että talvella kannattaa käyttää maskinsuojia nykyisissä autoissa varsinkin Volkkareissa.
        Moni läskipää (suurin osa) lyttäsi heti asian, nyt näyttää pakkasilla olevan hyvin paljon autoilijoita jotka on ymmärtänyt ja sisältänyt asian.
        Maskinsuoja on paras ja tehokkain lämpöpäivitys.
        MB- on ainoa dieselaauto joka ei tarvitse mitään suojia ja lämpenee normaalisti, on kokemusta kahdestakin Mersustani.


        Kyllähän tuon nyt jokainen tietää ettei polttoaineesta saada läheskään kaikkea irti, olipa sulla viisas äly.


      • Järki hoi!
        Haloo Bimboo kirjoitti:

        On yks' hailee hyötysuhteille kun koneessa ei lämmöt nouse niin ei se lämmityslaitekkaan voi sitä luovuttaa. Onko tuo sulle luupäälle niin ylipääsemätön asia. Älä puhu paskaa, heti kun pistää puhaltimen vähäkään isommalle niin lämpömittari rupee laskemaan kaupunkiajossa . SIIS ei ole mistä ottaa , nuilla eväillä. Vaikka käytät missä lämpöpäivityksessä niin yks' hailee.
        Oletko tosiaan nuin uuno?
        Siis ei tuolla tekniikalla tule lämpöä enempää.
        Tarvitaan muita toimenpiteitä ja lämmön talteenottosysteemejä
        .
        Minä olen tälläkin palstalla puhunut vuosikausia ,että talvella kannattaa käyttää maskinsuojia nykyisissä autoissa varsinkin Volkkareissa.
        Moni läskipää (suurin osa) lyttäsi heti asian, nyt näyttää pakkasilla olevan hyvin paljon autoilijoita jotka on ymmärtänyt ja sisältänyt asian.
        Maskinsuoja on paras ja tehokkain lämpöpäivitys.
        MB- on ainoa dieselaauto joka ei tarvitse mitään suojia ja lämpenee normaalisti, on kokemusta kahdestakin Mersustani.


        Kyllähän tuon nyt jokainen tietää ettei polttoaineesta saada läheskään kaikkea irti, olipa sulla viisas äly.

        Totta kai maskisuoja on hyödyllinen kaikissa autoissa, jotka ovat pieniruokaisia. Mutta TSI:tä on turha verrata pikkudieseleihin, koska TSI:ssä riittää kuitenkin paljon enemmän hukkalämpöä.

        Ongelma oli siinä,että TSI:n jäähdytys oli suunniteltu jäähdyttämään aivan liian tehokkaasti liian aikaisin. Muutoksen jälkeen moottori saa lämmetä rauhassa ennen kuin sitä aletaan jäähdyttämään. Muutos oli hyvin yksinkertainen uudelleenohjelmointi.

        Olen huomannut, että olet yksinkertainen ihminen ja tekniset asiat ovat sinulle lähes mahdottomia ymmärtää. Tämän asian pitäisi kuitenkin olla niin selvä, ettei kaikkein tyhminkään voi sitä olla ymmärtämättä. Saattaa kyllä olla, että yliarvioin sinun kykysi.


      • ö yh t7
        Järki hoi! kirjoitti:

        Totta kai maskisuoja on hyödyllinen kaikissa autoissa, jotka ovat pieniruokaisia. Mutta TSI:tä on turha verrata pikkudieseleihin, koska TSI:ssä riittää kuitenkin paljon enemmän hukkalämpöä.

        Ongelma oli siinä,että TSI:n jäähdytys oli suunniteltu jäähdyttämään aivan liian tehokkaasti liian aikaisin. Muutoksen jälkeen moottori saa lämmetä rauhassa ennen kuin sitä aletaan jäähdyttämään. Muutos oli hyvin yksinkertainen uudelleenohjelmointi.

        Olen huomannut, että olet yksinkertainen ihminen ja tekniset asiat ovat sinulle lähes mahdottomia ymmärtää. Tämän asian pitäisi kuitenkin olla niin selvä, ettei kaikkein tyhminkään voi sitä olla ymmärtämättä. Saattaa kyllä olla, että yliarvioin sinun kykysi.

        Olet harhauttetu pösilö (marmoritiskillä). "Suunniteltu jäähdyttämään liian aikaisin" Ha Haa. Saat kuules Volkkarin koneesta ottaa jäähdyttimen vaikka pois ja laittaa kierron pelkän lämppärikennon kautta niin pakkasilla ei kone ylilämpene taajama-ajossa. Olipas kyse bensa tai diesel-autosta. Esimerkiksi dieseleissä ei jäähdyttimessä kierrä vesi ollenkaan kun ajat taajama-ajoa pakkaskeleillä kumpikin letku ylä ja alavesiletku ovat viileitä. Ole hyvä ja kerro mitä kautta sitä jäähdytystä kuristetaan ettei se jäähdytä liian aikaisin, koska syylärit on jo nyt kylmiä talvella. Kyllä on huuhaa hommia nuo teidän lämpöpäivitykset koittakee nyt ymmärtee........

        Itselläni on Diesel ja onollut jo monia peräkkäin enkä ole koskaan kuullut edes kesällä, että jäähdyttimen puhallin menisi päälle edes auton pysäyttämisen jälkeen vaikka sen jättää käyntiin, niin viileänä ne käy.

        Kyllähän ne marmoritiskillä osaa höynätä ,että ne saavat kylmästä kärsivän autoilijan edes uskomaan ,että nyt on jotain parempaa luvassa. Minä en tuollaista höpötystä usko ennen kuin pystyt selvästi tuomaan ilmi mitä siinä tehdään ja miten se vaikuttaa mihinkin asiaan. Sitä minä olen täällä odottanut, mutta eipä kukaan pysty asiaa selittämään muuta kuin marmooritiskin "selityksillä".


      • niin turhaa
        ö yh t7 kirjoitti:

        Olet harhauttetu pösilö (marmoritiskillä). "Suunniteltu jäähdyttämään liian aikaisin" Ha Haa. Saat kuules Volkkarin koneesta ottaa jäähdyttimen vaikka pois ja laittaa kierron pelkän lämppärikennon kautta niin pakkasilla ei kone ylilämpene taajama-ajossa. Olipas kyse bensa tai diesel-autosta. Esimerkiksi dieseleissä ei jäähdyttimessä kierrä vesi ollenkaan kun ajat taajama-ajoa pakkaskeleillä kumpikin letku ylä ja alavesiletku ovat viileitä. Ole hyvä ja kerro mitä kautta sitä jäähdytystä kuristetaan ettei se jäähdytä liian aikaisin, koska syylärit on jo nyt kylmiä talvella. Kyllä on huuhaa hommia nuo teidän lämpöpäivitykset koittakee nyt ymmärtee........

        Itselläni on Diesel ja onollut jo monia peräkkäin enkä ole koskaan kuullut edes kesällä, että jäähdyttimen puhallin menisi päälle edes auton pysäyttämisen jälkeen vaikka sen jättää käyntiin, niin viileänä ne käy.

        Kyllähän ne marmoritiskillä osaa höynätä ,että ne saavat kylmästä kärsivän autoilijan edes uskomaan ,että nyt on jotain parempaa luvassa. Minä en tuollaista höpötystä usko ennen kuin pystyt selvästi tuomaan ilmi mitä siinä tehdään ja miten se vaikuttaa mihinkin asiaan. Sitä minä olen täällä odottanut, mutta eipä kukaan pysty asiaa selittämään muuta kuin marmooritiskin "selityksillä".

        Sinulle on ihan turha selittää mitään koska olet paljon tyhmempi kuin vasemman jalan saapas. Mutta minäkin ihmettelen mistä tämä suuri katkeruus ja kateus lämmintä Golfia kohtaan kumpuaa. Ei pelkkä järjen puute sitä voi selittää.


      • f 54 rlkk
        niin turhaa kirjoitti:

        Sinulle on ihan turha selittää mitään koska olet paljon tyhmempi kuin vasemman jalan saapas. Mutta minäkin ihmettelen mistä tämä suuri katkeruus ja kateus lämmintä Golfia kohtaan kumpuaa. Ei pelkkä järjen puute sitä voi selittää.

        Toiset ottavat elämäntehtäväkseen inttämisen vaikka tietävätkin olevansa väärässä kuten tämä huumehörhö. Kun ei ole muuta elämää niin parempi kai sekin kuin tyhjään tuijottelu mielialalääkkeiden avulla.


      • vhyi
        niin turhaa kirjoitti:

        Sinulle on ihan turha selittää mitään koska olet paljon tyhmempi kuin vasemman jalan saapas. Mutta minäkin ihmettelen mistä tämä suuri katkeruus ja kateus lämmintä Golfia kohtaan kumpuaa. Ei pelkkä järjen puute sitä voi selittää.

        Tyhmähän se minä olen .SIKSIPÄ yritä selittää se asia selvästi.


      • Emme yritä
        vhyi kirjoitti:

        Tyhmähän se minä olen .SIKSIPÄ yritä selittää se asia selvästi.

        Sinulle on asia selitetty moneen kertaan. Et voi sitä koskaan ymmärtää koska et ymmärrä edes auto- tai moottoritekniikan alkeita. Et voi siis muuta kuin räksyttää, valehdella, inttää ja tehdä itsestäsi entistäkin naurunalaisemman, jos se nyt enää on edes mahdollista.


      • Kun ahdistaa...
        vhyi kirjoitti:

        Tyhmähän se minä olen .SIKSIPÄ yritä selittää se asia selvästi.

        Jos et pysty lämpöpäivityksen aiheuttaman henkisen ongelmasi takia enää nukkumaan tai syömään niin kipaise kallonkutistajalta vahvempi lääkitys itsellesi!


      • f kjlir hg
        Kun ahdistaa... kirjoitti:

        Jos et pysty lämpöpäivityksen aiheuttaman henkisen ongelmasi takia enää nukkumaan tai syömään niin kipaise kallonkutistajalta vahvempi lääkitys itsellesi!

        lämpöpäivitys... ... petosta.... lämmin oikeasti kylmää... ....lämpöpäivitys.... ....marmoritiski huijaa.... ...petos... ....salaliitto... ...ei voi lämmetä... ...ei voi... ...en usko... ...miksi päivitettiin... ...ei ei ei...


      • Nolla-aloitus
        vhyi kirjoitti:

        Tyhmähän se minä olen .SIKSIPÄ yritä selittää se asia selvästi.

        Aloitetaan tyhjästä. Bensiinikäyttöinen moottori tuottaa todella paljon hukkalämpöä. Ymmärrätkö tämän vai oletko tästäkin ehdottomasti eri mieltä?


      • Nyt menee yli.
        Nolla-aloitus kirjoitti:

        Aloitetaan tyhjästä. Bensiinikäyttöinen moottori tuottaa todella paljon hukkalämpöä. Ymmärrätkö tämän vai oletko tästäkin ehdottomasti eri mieltä?

        Kaverin väitehän on nimenomaan ollut, ettei hukkalämpöä ole eikä sitä näin voi kabiiniinkaan saada. Lähtökohtaisesti hän siis jo kieltää faktan, että polttomoottorista syntyy hukkalämpöä. Ja tässä ketjussa hän siis vielä erikseen kieltää, ettei edes bensamoottorista sitä synny. Sekin toimii siis 100% hyötysuhteella.

        Tässä suora lainaus: "Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?"

        Wikipediasta voi lukea erilaisen näkemyksen hyötysuhteesta (yleensä bensakoneella 20-25%). http://fi.wikipedia.org/wiki/Auto
        Sen mukaan lämmöksi muuttuu siis suurin osa polttoaineen energiasta.


      • Eetu Watti
        Nyt menee yli. kirjoitti:

        Kaverin väitehän on nimenomaan ollut, ettei hukkalämpöä ole eikä sitä näin voi kabiiniinkaan saada. Lähtökohtaisesti hän siis jo kieltää faktan, että polttomoottorista syntyy hukkalämpöä. Ja tässä ketjussa hän siis vielä erikseen kieltää, ettei edes bensamoottorista sitä synny. Sekin toimii siis 100% hyötysuhteella.

        Tässä suora lainaus: "Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?"

        Wikipediasta voi lukea erilaisen näkemyksen hyötysuhteesta (yleensä bensakoneella 20-25%). http://fi.wikipedia.org/wiki/Auto
        Sen mukaan lämmöksi muuttuu siis suurin osa polttoaineen energiasta.

        Etkö pölvästi tajua ,että tuolla tekniikalla mitä nyt Volsut ovat TSI jA DIESEL moottoreilla sitä lämpöä ei vaan ole mistä ottaa. Oletko nuin saatanan tyhmä puupää. Lämmön talteeottoa pitäisi parantaa, mutta ei se millään lämpöpäivituksillä tule. Tarvitaan teknisiä muutoksia ja toteutuksia.
        En ole ikinä nuin juustöpää jätkää tavannut.
        Ilman uusia toteutuksia ei tule lämmintä Volkkariin tyhjästä, ei sitä kuule tule sieltä päivitystöpselistä näin se on. Et vieläkään pysty kertomaan mistä se lämpö tulee. Höynäytettyjä Urpoja.


      • tyhmyys tiivistyy
        Eetu Watti kirjoitti:

        Etkö pölvästi tajua ,että tuolla tekniikalla mitä nyt Volsut ovat TSI jA DIESEL moottoreilla sitä lämpöä ei vaan ole mistä ottaa. Oletko nuin saatanan tyhmä puupää. Lämmön talteeottoa pitäisi parantaa, mutta ei se millään lämpöpäivituksillä tule. Tarvitaan teknisiä muutoksia ja toteutuksia.
        En ole ikinä nuin juustöpää jätkää tavannut.
        Ilman uusia toteutuksia ei tule lämmintä Volkkariin tyhjästä, ei sitä kuule tule sieltä päivitystöpselistä näin se on. Et vieläkään pysty kertomaan mistä se lämpö tulee. Höynäytettyjä Urpoja.

        "Et vieläkään pysty kertomaan mistä se lämpö tulee."

        Bensiinistä. Siitä muuttuu 3/4 osaa lämmöksi bensiinimoottorissa. Aivan samoin kun öljyllä lämmitetään taloa. Öljyä tai bensiiniä poltetaan ja sen sisältämä kemiallinen energia muuttuu pääosin lämpöenergiaksi.

        Seuraavassa lauseessa taas varmasti väität, ettei kukaan ole kertonut sinulle mistä se lämpö tulee.


      • Autotieeteen maister
        tyhmyys tiivistyy kirjoitti:

        "Et vieläkään pysty kertomaan mistä se lämpö tulee."

        Bensiinistä. Siitä muuttuu 3/4 osaa lämmöksi bensiinimoottorissa. Aivan samoin kun öljyllä lämmitetään taloa. Öljyä tai bensiiniä poltetaan ja sen sisältämä kemiallinen energia muuttuu pääosin lämpöenergiaksi.

        Seuraavassa lauseessa taas varmasti väität, ettei kukaan ole kertonut sinulle mistä se lämpö tulee.

        Jopa jäbälle meni kalikka suuhun kun tajusit itsekkin asian ytimen. Volkkarissa menee hyvää energiaa taivaan tuuliin minkä voisi paremmalla tekniikalla hyödyntää lämmöksi.
        Menee vaan aikaa ennen kuin Volkkarilla asia ymmärretään. Toki kylmien maiden markkinat ovat niin mitättömäät ettei se VAG konsernia hätkäytä.
        PTC vastukset olisi halvin ratkaisu kylmien maiden autoihin. Kyllä ne VAGinatehtaallakin sen vielä huomaa. Kyrsii itseänikin Volkkaristina ,että tuollaisia jääkaappeja vielä tehdään. Onneksi omassa Golfissa on parannettu lämmitys nuilla sähkövastuksilla jotka ovat nopeat.
        Höpinät pois ja kissa pöydälle. Johtoa myöten ei voi tulla lämmintä autoon muualta kuin sähkötolpasta. Ei siis päivitysjohdon kautta.........


      • upeaa
        Autotieeteen maister kirjoitti:

        Jopa jäbälle meni kalikka suuhun kun tajusit itsekkin asian ytimen. Volkkarissa menee hyvää energiaa taivaan tuuliin minkä voisi paremmalla tekniikalla hyödyntää lämmöksi.
        Menee vaan aikaa ennen kuin Volkkarilla asia ymmärretään. Toki kylmien maiden markkinat ovat niin mitättömäät ettei se VAG konsernia hätkäytä.
        PTC vastukset olisi halvin ratkaisu kylmien maiden autoihin. Kyllä ne VAGinatehtaallakin sen vielä huomaa. Kyrsii itseänikin Volkkaristina ,että tuollaisia jääkaappeja vielä tehdään. Onneksi omassa Golfissa on parannettu lämmitys nuilla sähkövastuksilla jotka ovat nopeat.
        Höpinät pois ja kissa pöydälle. Johtoa myöten ei voi tulla lämmintä autoon muualta kuin sähkötolpasta. Ei siis päivitysjohdon kautta.........

        Kun on tarpeeksi tyhmä sinun laillasi, inttää inttämistään vaikka jauhot suusta pöllähtää.


      • ¬¬¬
        ällynvälläys kirjoitti:

        Mitä pottua!!!???? Millä ällitasolla liikutaan, jos kommentoidaan polttomoottorista näin:

        "Mistä se lämpö tulee kun sitä ei kertakaikkiaan ole mistä ottaa?"?

        Kuules kloppi, ei se TSI ole mikään ihme moottori, vaan hyötysuhde on lähes yhtä huono kuin perinteisellä polttomoottorilla. Joten sitä lämpöä "on mistä ottaa" ja auto lämpenee paremmin, jos kaikkea lämpöä ei ohjata keulalle. Se miten ohjaus toteutetaan, on tommoselle mamin pojalle jo liian vaikea selittää, mutta kysäse parin vuoden päästä amiksen opeltasi.

        "Se miten ohjaus toteutetaan, on tommoselle mamin pojalle jo liian vaikea selittää"

        No niin, tulihan se sieltä, vaikeaa on selittää KUN EI OSAA. Se vaan ihmeellisesti lisääntyy se lämpö, mutta älkää minulta kysykö miten se tapahtuu, en minä vaan tiedä... Buhahhaaa


      • ╣huugo║
        tyhmyys tiivistyy kirjoitti:

        "Et vieläkään pysty kertomaan mistä se lämpö tulee."

        Bensiinistä. Siitä muuttuu 3/4 osaa lämmöksi bensiinimoottorissa. Aivan samoin kun öljyllä lämmitetään taloa. Öljyä tai bensiiniä poltetaan ja sen sisältämä kemiallinen energia muuttuu pääosin lämpöenergiaksi.

        Seuraavassa lauseessa taas varmasti väität, ettei kukaan ole kertonut sinulle mistä se lämpö tulee.

        Seuraavassa lauseessa kysyn, että mistä se lisälämpö sitten yhtäkkiä tulee? MITEN sitä hyötysuhdetta muutetaan? Moottori on sama, jäähdyttäjä on sama, lämmönvaihdinkenno on sama. Ei edelläoleva kirjoituksesi selittänyt vielä yhtään mitään siitä, miten se 3/4 lämmöstä pystytään paremmin ottamaan talteen kun mitän laitteita ei muuteta eikä muka palamistapahtumaakaan muuteta.


      • Päivitysinssi Töpsel
        ¬¬¬ kirjoitti:

        "Se miten ohjaus toteutetaan, on tommoselle mamin pojalle jo liian vaikea selittää"

        No niin, tulihan se sieltä, vaikeaa on selittää KUN EI OSAA. Se vaan ihmeellisesti lisääntyy se lämpö, mutta älkää minulta kysykö miten se tapahtuu, en minä vaan tiedä... Buhahhaaa

        Onhan sitä vaikea selittää kun sitä "ohjausta" ei pysty tekemään. Kerro vielä kerran miten se tehdään ? Autaita ovat PUUPÄÄT sillä he eivät huku. Voit uskoa lämpöpäivitykseen yhtä paljon kuin joulupukkiin. Olisihan tuo nyt pitänyt sinunkin tajuta aikaisemminkin. Meneppäs jollekkin autoalan ihmiselle höpöttämään lömpöpäivityksestä ne ottaa sut kiinni ja vie hullujenhuoneelle rauhoittumaan. No eipä mitään kohta tulee kesä eikä ja Golfillakin voi ajella lyhyet kalsarit jalassa.


      • niin kysyt
        ╣huugo║ kirjoitti:

        Seuraavassa lauseessa kysyn, että mistä se lisälämpö sitten yhtäkkiä tulee? MITEN sitä hyötysuhdetta muutetaan? Moottori on sama, jäähdyttäjä on sama, lämmönvaihdinkenno on sama. Ei edelläoleva kirjoituksesi selittänyt vielä yhtään mitään siitä, miten se 3/4 lämmöstä pystytään paremmin ottamaan talteen kun mitän laitteita ei muuteta eikä muka palamistapahtumaakaan muuteta.

        Ja nyt kun myönnät, että lämpöä on vaikka kuinka paljon tarjolla, siirrytään eteenpäin. Eli copy-paste tuolta edeltä.

        "Ongelma oli siinä,että TSI:n jäähdytys oli suunniteltu jäähdyttämään aivan liian tehokkaasti liian aikaisin. Muutoksen jälkeen moottori saa lämmetä rauhassa ennen kuin sitä aletaan jäähdyttämään. Muutos oli hyvin yksinkertainen uudelleenohjelmointi."

        Siinä oli vastaus kysymykseesi. Ethän sinä näistä mitään tajua mutta olet kuitenkin sen verran edistynyt, että ymmärrät edes, että lämpöä riittää vaikka kuinka paljon. Ja jo se on sinun tasoisellesi vanhalle apukoululaiselle jo paljon.


      • ei kannata
        Päivitysinssi Töpsel kirjoitti:

        Onhan sitä vaikea selittää kun sitä "ohjausta" ei pysty tekemään. Kerro vielä kerran miten se tehdään ? Autaita ovat PUUPÄÄT sillä he eivät huku. Voit uskoa lämpöpäivitykseen yhtä paljon kuin joulupukkiin. Olisihan tuo nyt pitänyt sinunkin tajuta aikaisemminkin. Meneppäs jollekkin autoalan ihmiselle höpöttämään lömpöpäivityksestä ne ottaa sut kiinni ja vie hullujenhuoneelle rauhoittumaan. No eipä mitään kohta tulee kesä eikä ja Golfillakin voi ajella lyhyet kalsarit jalassa.

        Ei kukaan ala sinulle selittää auton moottorinohjauksen toimintaa. Ihan sama kuin yrittäisi oravalle selittää ydinreaktiota.

        "Ongelma oli siinä,että TSI:n jäähdytys oli suunniteltu jäähdyttämään aivan liian tehokkaasti liian aikaisin. Muutoksen jälkeen moottori saa lämmetä rauhassa ennen kuin sitä aletaan jäähdyttämään. Muutos oli hyvin yksinkertainen uudelleenohjelmointi."


      • omu tg
        ei kannata kirjoitti:

        Ei kukaan ala sinulle selittää auton moottorinohjauksen toimintaa. Ihan sama kuin yrittäisi oravalle selittää ydinreaktiota.

        "Ongelma oli siinä,että TSI:n jäähdytys oli suunniteltu jäähdyttämään aivan liian tehokkaasti liian aikaisin. Muutoksen jälkeen moottori saa lämmetä rauhassa ennen kuin sitä aletaan jäähdyttämään. Muutos oli hyvin yksinkertainen uudelleenohjelmointi."

        Sinä ymmärrät autosta yhtä paljon kuin sika tuulimyllystä. Jos jääkylmät Golfit pystyttäisiin "vippaskonsteilla" muuttamaan lämpimiksi niin miksi kaikki eivät tee sillä tavalla. Älä unelmoi kun ei lämmöt nouse niin ei nouse. "Moottori saa lämmetä rauhassa" lämpiää varmaan kun juhannus tulee.


      • Päivitetty
        omu tg kirjoitti:

        Sinä ymmärrät autosta yhtä paljon kuin sika tuulimyllystä. Jos jääkylmät Golfit pystyttäisiin "vippaskonsteilla" muuttamaan lämpimiksi niin miksi kaikki eivät tee sillä tavalla. Älä unelmoi kun ei lämmöt nouse niin ei nouse. "Moottori saa lämmetä rauhassa" lämpiää varmaan kun juhannus tulee.

        Vaikka ymmärränkin autotekniikasta noin tuhat kertaa enemmän kuin sinä, on minulle tärkeintä se, että lämpöpäivitys teki autostani entistäkin lämpimämmän. Olin tietysti todella tyytyväinen jo siihen mutta yllätys oli myös se, että nyt sinä ja kaltaisesi alkuihmiset kadehtivat vielä enemmän meidän autojamme.


      • 58
        Päivitetty kirjoitti:

        Vaikka ymmärränkin autotekniikasta noin tuhat kertaa enemmän kuin sinä, on minulle tärkeintä se, että lämpöpäivitys teki autostani entistäkin lämpimämmän. Olin tietysti todella tyytyväinen jo siihen mutta yllätys oli myös se, että nyt sinä ja kaltaisesi alkuihmiset kadehtivat vielä enemmän meidän autojamme.

        Vain puupäät uskoo hyppynaruun ja joulupukkiin.
        Et vieläkään pysty kertomaan mitä siinä tapahtuu.


      • Das Romu
        58 kirjoitti:

        Vain puupäät uskoo hyppynaruun ja joulupukkiin.
        Et vieläkään pysty kertomaan mitä siinä tapahtuu.

        Tuo lämpöpäivitys on optimista harhaa jota Volkkarimiehet harrastaa kylmissään.
        Viltti ja huopatossut on ainoa joka Volkkarimiestä lämmittää.
        Hullu kehuu ajopeliänsä ja sekapöhkö ämmäänsä.


      • lottokone
        Haloo Bimboo kirjoitti:

        On yks' hailee hyötysuhteille kun koneessa ei lämmöt nouse niin ei se lämmityslaitekkaan voi sitä luovuttaa. Onko tuo sulle luupäälle niin ylipääsemätön asia. Älä puhu paskaa, heti kun pistää puhaltimen vähäkään isommalle niin lämpömittari rupee laskemaan kaupunkiajossa . SIIS ei ole mistä ottaa , nuilla eväillä. Vaikka käytät missä lämpöpäivityksessä niin yks' hailee.
        Oletko tosiaan nuin uuno?
        Siis ei tuolla tekniikalla tule lämpöä enempää.
        Tarvitaan muita toimenpiteitä ja lämmön talteenottosysteemejä
        .
        Minä olen tälläkin palstalla puhunut vuosikausia ,että talvella kannattaa käyttää maskinsuojia nykyisissä autoissa varsinkin Volkkareissa.
        Moni läskipää (suurin osa) lyttäsi heti asian, nyt näyttää pakkasilla olevan hyvin paljon autoilijoita jotka on ymmärtänyt ja sisältänyt asian.
        Maskinsuoja on paras ja tehokkain lämpöpäivitys.
        MB- on ainoa dieselaauto joka ei tarvitse mitään suojia ja lämpenee normaalisti, on kokemusta kahdestakin Mersustani.


        Kyllähän tuon nyt jokainen tietää ettei polttoaineesta saada läheskään kaikkea irti, olipa sulla viisas äly.

        Kukkuu!!!!!! Älyätkö itsekkään mität kirjoitat:

        "talvella kannattaa käyttää maskinsuojia nykyisissä autoissa varsinkin Volkkareissa".

        Miksiköhän laitat pahvia keulalle??? Tiesitkö, että samaa efektiä voi toteuttaa myös nykyaikaisella ohjauksella? Tiesithän, että on muitakin kuin on-off -kytkimiä.

        Jälleen kerran Golfvaari on provonnut ison massan liikkeelle järjettömillä kommenteillaan. Noh, tyhjät tynnyrit paukkuvat isoiten.


      • moneen kertaan
        58 kirjoitti:

        Vain puupäät uskoo hyppynaruun ja joulupukkiin.
        Et vieläkään pysty kertomaan mitä siinä tapahtuu.

        Onhan se sinulle selitetty moneen kertaan mutta kun älykkyysosamääräsi on pienempi kuin raajojesi määrä, on lopputulos aika selvä.


      • Viimavaikutukseen
        lottokone kirjoitti:

        Kukkuu!!!!!! Älyätkö itsekkään mität kirjoitat:

        "talvella kannattaa käyttää maskinsuojia nykyisissä autoissa varsinkin Volkkareissa".

        Miksiköhän laitat pahvia keulalle??? Tiesitkö, että samaa efektiä voi toteuttaa myös nykyaikaisella ohjauksella? Tiesithän, että on muitakin kuin on-off -kytkimiä.

        Jälleen kerran Golfvaari on provonnut ison massan liikkeelle järjettömillä kommenteillaan. Noh, tyhjät tynnyrit paukkuvat isoiten.

        Ei kyllä pahemmin ohjelmapäivityksen auta. Eikä kyllä luonnolliseen konvektioonkaan vaikka auto seisoisi paikallaan.

        Aika typerää verrata talon ölypoltinta ja auton moottoria. Moniko öljypoltin tekee mekaanista työtä ?

        Onko VAG:n TSI moottoreissa sähköisesti ohjattu termostaatti perinteisen sijaan


      • ei vaikuta
        Viimavaikutukseen kirjoitti:

        Ei kyllä pahemmin ohjelmapäivityksen auta. Eikä kyllä luonnolliseen konvektioonkaan vaikka auto seisoisi paikallaan.

        Aika typerää verrata talon ölypoltinta ja auton moottoria. Moniko öljypoltin tekee mekaanista työtä ?

        Onko VAG:n TSI moottoreissa sähköisesti ohjattu termostaatti perinteisen sijaan

        Ei vaikuta moottorinohjaus viimaan. Se on totta. Se vaikuttaa aivan muihin asioihin.

        Nykyaikaisissa moottoreissa on paljon asioita, joita ohjataan sähköisesti. Sähköisen termostaatin jo hoksasitkin. Lisäksi löytyy sähköisesti ohjatut vesipumput ja jäähdytysflektit. Myös veden virtausta eri paikkoihin voidaan ohjata sähköisillä venttiileillä. CAXA-moottorissahan on myös vedellä toteutettu ahtimen välijäähdytys.

        Öljypolttimen ja auton moottorin vertaamisessa ei ole tässä tapauksessa mitään typerää. Molemmissa muutetaan kemiallista energiaa lämpöenergiaksi. Autossa osa siitä hyödynnetään liike-energiana. Se kertoo vain sen miten paljon lämpöä on käytettävissä.


      • Hehheh hahhah hohhoh
        moneen kertaan kirjoitti:

        Onhan se sinulle selitetty moneen kertaan mutta kun älykkyysosamääräsi on pienempi kuin raajojesi määrä, on lopputulos aika selvä.

        Pitäiisköhän korvien väliin tehdä myös joku päivitys joka vähentää liikaa kuumenemista....


      • Ehdottomasti
        Hehheh hahhah hohhoh kirjoitti:

        Pitäiisköhän korvien väliin tehdä myös joku päivitys joka vähentää liikaa kuumenemista....

        Voisit sen jälkeen paremmin ymmärtää myös autotekniikan alkeita. Moottorinohjaus on tietysti jo vähän hitechia vanhan Korollan omistajalle.


      • Lataukseen
        Hehheh hahhah hohhoh kirjoitti:

        Pitäiisköhän korvien väliin tehdä myös joku päivitys joka vähentää liikaa kuumenemista....

        Tuollaista korvien väliin tehtävää päivitystä nimitetään lataamiseksi. Se tehdään sinullekin aina ajoittain kun pelkät lääkkeet eivät riitä.


      • Puupiä.
        Ehdottomasti kirjoitti:

        Voisit sen jälkeen paremmin ymmärtää myös autotekniikan alkeita. Moottorinohjaus on tietysti jo vähän hitechia vanhan Korollan omistajalle.

        Kerro mitä siinä tapahtuu ja mitä tehdään,????


      • linkkiä

      • 155
        lottokone kirjoitti:

        Kukkuu!!!!!! Älyätkö itsekkään mität kirjoitat:

        "talvella kannattaa käyttää maskinsuojia nykyisissä autoissa varsinkin Volkkareissa".

        Miksiköhän laitat pahvia keulalle??? Tiesitkö, että samaa efektiä voi toteuttaa myös nykyaikaisella ohjauksella? Tiesithän, että on muitakin kuin on-off -kytkimiä.

        Jälleen kerran Golfvaari on provonnut ison massan liikkeelle järjettömillä kommenteillaan. Noh, tyhjät tynnyrit paukkuvat isoiten.

        Jaa joko tämä idioottikin heräsi taas nuine tyhmine ajatuksineen, turvatutti jäbä.
        Sinä puhut niin paskaa ,että pidä lärvis kiinni.

        Luuletkö pösilö ettei viimasuojuksista ole apua talvipakkasilla.?

        Miksi niitä sitten ihmiset käyttää ja ne estävät moottorivauriot?

        Huomaa kyllä sinun onnettoman yksinkertaisen ajatusmailman

        "samaa efektiä voi toteuttaa nykyaikaisella ohjauksella"----Hahaaa

        miten ihminen voi olla nuin idiootti?


      • Autokoulun ope
        lottokone kirjoitti:

        Kukkuu!!!!!! Älyätkö itsekkään mität kirjoitat:

        "talvella kannattaa käyttää maskinsuojia nykyisissä autoissa varsinkin Volkkareissa".

        Miksiköhän laitat pahvia keulalle??? Tiesitkö, että samaa efektiä voi toteuttaa myös nykyaikaisella ohjauksella? Tiesithän, että on muitakin kuin on-off -kytkimiä.

        Jälleen kerran Golfvaari on provonnut ison massan liikkeelle järjettömillä kommenteillaan. Noh, tyhjät tynnyrit paukkuvat isoiten.

        Moottorin softalla ei pystytä estämään ajoviiman aiheuttamia ongelmia. Puupää koita ymmärtää tämä asia.


    • sivusta seuraaja

      Aika tasan taitaa mennä pönttövian ja kateuden välillä

    • l<kzudyrp

      noniin kaikki.. LÄÄKEAIKA.......

      • Esko Korva

        Joo menhään ryypyle välilä. Juohaan pullo Kossua ettei ala palelheen


    • Parvellatoskaa

      Nauran persettäni repien näille jutuille.Kyllä Volkkari-mies on tällä kertaa oikeassa,ja lisätään vielä vähän löylyä,jotta ei ala paleleen,niin mikä on Skoda miesten,ja miksei naistenkin näkökanta asiaan.

      • 65

        On tietenkin Volkkari-mies oikeassa Skoda porukasta puhumattakaan.
        Niillä nyt alkaa sormet sulamaan kun kevät tulee ne pystyy kirjoitteleen tuollaista höpö tekstiä kylmästä autosta.
        Älä nyt kuitenkaan sitä perääs niin revi ettei aukko ylety korviin.


      • hjk jkry88
        65 kirjoitti:

        On tietenkin Volkkari-mies oikeassa Skoda porukasta puhumattakaan.
        Niillä nyt alkaa sormet sulamaan kun kevät tulee ne pystyy kirjoitteleen tuollaista höpö tekstiä kylmästä autosta.
        Älä nyt kuitenkaan sitä perääs niin revi ettei aukko ylety korviin.

        Totta, eihän me älylliset vajaat köyhät voida ymmärtää mistään moottorin ohjauksista yhtään mitään. Hyvä kun osataan korolla tankata.


      • < Placebo >
        65 kirjoitti:

        On tietenkin Volkkari-mies oikeassa Skoda porukasta puhumattakaan.
        Niillä nyt alkaa sormet sulamaan kun kevät tulee ne pystyy kirjoitteleen tuollaista höpö tekstiä kylmästä autosta.
        Älä nyt kuitenkaan sitä perääs niin revi ettei aukko ylety korviin.

        Kerropa taas ne perustelut, miksi Volkkari-mies on oikeassa? Ei ole vielä mitään mittaustuloksia nähty eikä muita todisteita auton lämpenemisestä. Kylmä se on edelleen, lämpömittaria vaan narrataan, vähän kuin ottaisi kalkkitabletin lääkkeeksi ja heti paranee. Kjäh kjäh kjäh.


      • huijausta
        < Placebo > kirjoitti:

        Kerropa taas ne perustelut, miksi Volkkari-mies on oikeassa? Ei ole vielä mitään mittaustuloksia nähty eikä muita todisteita auton lämpenemisestä. Kylmä se on edelleen, lämpömittaria vaan narrataan, vähän kuin ottaisi kalkkitabletin lääkkeeksi ja heti paranee. Kjäh kjäh kjäh.

        Minun Volkkarissani lämmityslaitteesta tuleva ilma oli vain 15 astetta lämpimämpää 10 minuutin ajon jälkeen kuin ennen päivitystä.


      • Puh huijaa
        huijausta kirjoitti:

        Minun Volkkarissani lämmityslaitteesta tuleva ilma oli vain 15 astetta lämpimämpää 10 minuutin ajon jälkeen kuin ennen päivitystä.

        Niinpä. Edellinen mittaus oli helmikuussa ja päivityksen jälkeen maaliskuussa. Ja voihan niitä numeroita heitellä lonkaltakin...


      • 212
        huijausta kirjoitti:

        Minun Volkkarissani lämmityslaitteesta tuleva ilma oli vain 15 astetta lämpimämpää 10 minuutin ajon jälkeen kuin ennen päivitystä.

        Niin lämpiäähän se kun tyhjäkäyntiä isonnetaaan.


      • entä kun
        212 kirjoitti:

        Niin lämpiäähän se kun tyhjäkäyntiä isonnetaaan.

        se ei muuttunut


    • hyvä biili

      Meillä oli käytössä pari viikkoa golfin variantti 1.2 tsi vm 2010, hyvin tuo lämpeni ainakin n.-10 asteen pakkasilla. Ja vääntöä ja tehoja oli kuin kakslitrasessa konsanaan. Tosin en kyllä siihen ihastunut, skoda octavia tuntui paremmalta samoin kuin audi A4. Bensaa se golffi vei kolmella tankkauksella 5,7l / 100km, 5.8l /100k ja 5.88l /100km. Ajettiin ko. biilillä siis kolme tankillista. (lasketut lukemat, ei ajotietokoneen lukema).

      • onnellinen omistaja

        Minulla on ollut käytössä reilun vuoden 6. sukupolven VW Golf Variant 1,4 TSI 90 kW DSG. Ei muuten lämpene kaupunkiajossa, vaikka on suojapeite alemmassa maskissa. Maantiellä kyllä lämpenee, mutta minä ajan täällä pääkaupunkiseudulla 20 km suuntaansa töihin ja koko ajan kaupunkiajoa. Eihän tämä kovemmalla pakkasella lämpene liikennevaloissa seistessä yhtään.

        Oletko sinä ajanut sillä 1,2 TSI:llä pelkkää maantieajoa, nimittäin maantiellä minunkin auto lämpenee ihan asiallisesti.?

        Vääntöä minunkin autossa on 2-litraista vastaavasti, mutta tehoja ei sentään. Olet kyllä aika optimisti, jos kuvittelet, että 1,2 TSI:n tehot vastaavat 2-litraista vapaasti hengittävää. Huomaa, että nykyisissä 2-litraisissa on noin 110 kW tehoa, kun siinä 1,2 TSI:ssä on vissiin 77 kW. Ei ihan voida puhua samasta huipputehosta...


      • Tavis autoilija
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        Minulla on ollut käytössä reilun vuoden 6. sukupolven VW Golf Variant 1,4 TSI 90 kW DSG. Ei muuten lämpene kaupunkiajossa, vaikka on suojapeite alemmassa maskissa. Maantiellä kyllä lämpenee, mutta minä ajan täällä pääkaupunkiseudulla 20 km suuntaansa töihin ja koko ajan kaupunkiajoa. Eihän tämä kovemmalla pakkasella lämpene liikennevaloissa seistessä yhtään.

        Oletko sinä ajanut sillä 1,2 TSI:llä pelkkää maantieajoa, nimittäin maantiellä minunkin auto lämpenee ihan asiallisesti.?

        Vääntöä minunkin autossa on 2-litraista vastaavasti, mutta tehoja ei sentään. Olet kyllä aika optimisti, jos kuvittelet, että 1,2 TSI:n tehot vastaavat 2-litraista vapaasti hengittävää. Huomaa, että nykyisissä 2-litraisissa on noin 110 kW tehoa, kun siinä 1,2 TSI:ssä on vissiin 77 kW. Ei ihan voida puhua samasta huipputehosta...

        Eihän ne lämpiä kaupungissa lainkaan talvella. Voit huoletta käyttää myös sitä yläsuojaa jos ilmat ovat -5 tai kylmemmät. ( seuraa lämpömittaria)
        Olit ainoita rahellisiä jotka myöntää ongelman kanssani.
        Nämä lämpöpäivittäjät puhuvat kylmissään täälä skeidaa.


      • lämpöpäivittäjä
        Tavis autoilija kirjoitti:

        Eihän ne lämpiä kaupungissa lainkaan talvella. Voit huoletta käyttää myös sitä yläsuojaa jos ilmat ovat -5 tai kylmemmät. ( seuraa lämpömittaria)
        Olit ainoita rahellisiä jotka myöntää ongelman kanssani.
        Nämä lämpöpäivittäjät puhuvat kylmissään täälä skeidaa.

        Onneksi tehtiin tammikuussa lämpöpäivitys. Nyt on lämmintä.


    • Varjopuoli

      Lämpöhän ei tunnetusti synny tyhjästä, eli samalla kulutus kasvaa huomattavasti, minkä voi myös tarkistaa esim vagarenalta lämpöpäivityksen jälkeisistä kommenteista.

      • ei muuttunut

        Ei synny tyhjästä. Mutta tämä lisälämpö ei maksanut yhtään mitään. Ennen se jäähdytettiin turhaan syyläriin ja siitä ulos mutta nyt lämpö saadaan sisään. Kyllä nyt kelpaa!!


      • jnup
        ei muuttunut kirjoitti:

        Ei synny tyhjästä. Mutta tämä lisälämpö ei maksanut yhtään mitään. Ennen se jäähdytettiin turhaan syyläriin ja siitä ulos mutta nyt lämpö saadaan sisään. Kyllä nyt kelpaa!!

        Uneksit vaan termostaattihan autoissa on muutenkin ettei se avaudu liian aikaisin.
        Huomaa ,että oot Huuhaa jäbä


      • Apukoululainen
        jnup kirjoitti:

        Uneksit vaan termostaattihan autoissa on muutenkin ettei se avaudu liian aikaisin.
        Huomaa ,että oot Huuhaa jäbä

        Siis todellakin paskapuhetta koko lämpöpäivitys, niin kuin minä alunperin sen sanoin.


      • kiitokset minultakin
        ei muuttunut kirjoitti:

        Ei synny tyhjästä. Mutta tämä lisälämpö ei maksanut yhtään mitään. Ennen se jäähdytettiin turhaan syyläriin ja siitä ulos mutta nyt lämpö saadaan sisään. Kyllä nyt kelpaa!!

        VW teki tosi hyvää työtä tämän päivityksen kanssa. Nyt lämpeää nopeammin kuin kakkosauto. Ennen oli toisin päin.


      • vw-freezer
        kiitokset minultakin kirjoitti:

        VW teki tosi hyvää työtä tämän päivityksen kanssa. Nyt lämpeää nopeammin kuin kakkosauto. Ennen oli toisin päin.

        Eikö niitä uusia autoja voi jo tehtaalla varustaa lämpenemään kunnolla. Pitääkö aina käyttää kuluttajaa koekaniinina ja sitten vasta tehdä korjauksia. Tiedoksi vaan että
        muissa autoissa lämpöä saa liikuttelemalla kojelaudassa olevia säätimiä, ei tarvi juosta korjaamolla säädättämässä.


      • varmasti uudet onkin
        vw-freezer kirjoitti:

        Eikö niitä uusia autoja voi jo tehtaalla varustaa lämpenemään kunnolla. Pitääkö aina käyttää kuluttajaa koekaniinina ja sitten vasta tehdä korjauksia. Tiedoksi vaan että
        muissa autoissa lämpöä saa liikuttelemalla kojelaudassa olevia säätimiä, ei tarvi juosta korjaamolla säädättämässä.

        Lämpöpäivitys tuli saataville vasta vuodenvaihteen jälkeen. Varmasti sen jälkeen tehtyihin laitetaan uusi softa jo tehtaalla.


      • Satusetälottokone
        vw-freezer kirjoitti:

        Eikö niitä uusia autoja voi jo tehtaalla varustaa lämpenemään kunnolla. Pitääkö aina käyttää kuluttajaa koekaniinina ja sitten vasta tehdä korjauksia. Tiedoksi vaan että
        muissa autoissa lämpöä saa liikuttelemalla kojelaudassa olevia säätimiä, ei tarvi juosta korjaamolla säädättämässä.

        HahAA lämpöpäivitys lörinöille.
        Ei voi asia enempää perseestä olla


    • kylmä mikä kylmä

      No nyt sattui osumaan käteeni testi joka kyllä omia tuntemuksia vahvisti.
      eli lämmitylaitetesti Auto Bild 3/2011 6 auton vertailu lämmityslaitteista ja 2 viimeistä sijaa volkkarille sija 5 VW 1.4TSI, 6 sija VW 2.0TDI,joten ei nyt kovin vakuuta....ehkäpä ei ollut vielä päivitystä näissä... heh heh

      • Ei ollut vielä

        Olet oikeassa. Ei ollut vielä lämpöpäivitystä.


      • galina kulakova
        Ei ollut vielä kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ei ollut vielä lämpöpäivitystä.

        Joo en tiedä päivityksistä mitään,mutta sen tiedän että eräät on jo vuoden verrankovasti väittänyt ettei TSI jaTDI volsut ole kylmiä....vai olikohan heidän autoihin sitten kokeeksi laitettu se "päivitys" jo vuotta aiemmin kuin muille.
        Outoa että täytyy "omaa" merkkiä puolustaa kuin isänmaata vaikka kyse on vaan autoista.


      • TSI:stä kokemusta
        galina kulakova kirjoitti:

        Joo en tiedä päivityksistä mitään,mutta sen tiedän että eräät on jo vuoden verrankovasti väittänyt ettei TSI jaTDI volsut ole kylmiä....vai olikohan heidän autoihin sitten kokeeksi laitettu se "päivitys" jo vuotta aiemmin kuin muille.
        Outoa että täytyy "omaa" merkkiä puolustaa kuin isänmaata vaikka kyse on vaan autoista.

        Minä olen ajanut kolme talvea juuri tällä CAXA-TSI:llä. Se on ollut lämmin aina. Päivityksen hyöty on siinä että se lämpenee nyt paljon nopeammin kuin ennen.


    • 10min työ

      Päivitys ! Kävitkö laitattamassa ? Autosta tulee tulikuuma.

    • Pämpöläivitys

      Koko pääsiäisen ajan ovat volkkari-papat tiukasti päivystäneet tätäkin ketjua ja vängänneet koko ajan TSI-koneen lämpimyydestä. Joku sönköttää kauheesti jotain CAXA-tyypin koneesta, entäs ne muut 1.4TSI-versiot? Entäs 1.2TSI?

      No kyllä kai nyt jo tarkenee autolla kuin autolla vaikka lämppäristä puhaltaisi vaan lehmän hönkäyksiä. Palataanpa aiheeseen uudestaan kun ensi talven pakkaset saapuvat...

      Kummastuttaa muuten, että käsitykseni mukaan tätä "päivitystä" ei ole automaattisesti tarjottu, vaan autonomistajien on pitänyt sitä oikein pyytämällä pyytää? Ja kirjoitusten mukaan monissa huolloissa ollaan oltu ihan tietämättömiä koko hommasta? Mitä tämä tämmöinen politiikka oikein on?

      • päivystykset

        Tällä ovat päivystäneet vain Volkkarille kateelliset mielenterveyspotilaat.

        Mutta itse asiasta. Täällä ovat kertoneet päivityksestä vain ne, joilla on 1.4 TSI 90kW eli malli CAXA. Se on jäähdytysjärjestelmältään erilainen kuin kaksoisahdetut. Jos sinulla on joku muu moottori kuin 90kW, kysy maahantuojalta onko niihin päivitystä.


      • donniin
        päivystykset kirjoitti:

        Tällä ovat päivystäneet vain Volkkarille kateelliset mielenterveyspotilaat.

        Mutta itse asiasta. Täällä ovat kertoneet päivityksestä vain ne, joilla on 1.4 TSI 90kW eli malli CAXA. Se on jäähdytysjärjestelmältään erilainen kuin kaksoisahdetut. Jos sinulla on joku muu moottori kuin 90kW, kysy maahantuojalta onko niihin päivitystä.

        tätähän minä juuri kritisoin!

        "Jos sinulla on joku muu moottori kuin 90kW, kysy maahantuojalta onko niihin päivitystä."

        Minunko pitää osata kysyä, miksi ei maahantuoja lähesty kaikkia autoilijoita ja kerro vapaaehtoisesti tästä lämpöpäivityksestä? Häh?


      • juuri sinun
        donniin kirjoitti:

        tätähän minä juuri kritisoin!

        "Jos sinulla on joku muu moottori kuin 90kW, kysy maahantuojalta onko niihin päivitystä."

        Minunko pitää osata kysyä, miksi ei maahantuoja lähesty kaikkia autoilijoita ja kerro vapaaehtoisesti tästä lämpöpäivityksestä? Häh?

        Maahantuoja ei ole ottanut yhteyttä keneenkään tässä asiassa.


      • Tästä palautetta
        donniin kirjoitti:

        tätähän minä juuri kritisoin!

        "Jos sinulla on joku muu moottori kuin 90kW, kysy maahantuojalta onko niihin päivitystä."

        Minunko pitää osata kysyä, miksi ei maahantuoja lähesty kaikkia autoilijoita ja kerro vapaaehtoisesti tästä lämpöpäivityksestä? Häh?

        Tästä voit laittaa palautetta maahantuojalle:

        http://www.volkswagen.fi/vv-auto/webforms.nsf/Feedback?openform&db=vw4.nsf&DN=060.020


      • Golfari...
        donniin kirjoitti:

        tätähän minä juuri kritisoin!

        "Jos sinulla on joku muu moottori kuin 90kW, kysy maahantuojalta onko niihin päivitystä."

        Minunko pitää osata kysyä, miksi ei maahantuoja lähesty kaikkia autoilijoita ja kerro vapaaehtoisesti tästä lämpöpäivityksestä? Häh?

        Ihan huuhaa paskaa koko lämpöpäivitys. Kyllä on auto aika paska jos pitää jotai 5 tai 10 asteen juttua runklata.
        Diesel on nykyään lämpimämpi kuin TSI


      • ihan totta
        Golfari... kirjoitti:

        Ihan huuhaa paskaa koko lämpöpäivitys. Kyllä on auto aika paska jos pitää jotai 5 tai 10 asteen juttua runklata.
        Diesel on nykyään lämpimämpi kuin TSI

        Sinun älynlajoillasi ei autoista voi ymmärtää yhtään mitään mutta onneksi viina menee sinunkin kurkustasi alas samalla tavalla kuin normaaliälyisenkin.


      • muuten pakastinarkku
        Golfari... kirjoitti:

        Ihan huuhaa paskaa koko lämpöpäivitys. Kyllä on auto aika paska jos pitää jotai 5 tai 10 asteen juttua runklata.
        Diesel on nykyään lämpimämpi kuin TSI

        vain jos on webasto


      • osssss

        Mitä skodassa on tehty kun samoilla koneilla ja niistä ei valiteta?Autolehdessä eli Tuulilasissa oli viittaus ilmanottoon?Lehdessä kun ihmeteltiin miksi seat on kylmempi kuin skoda?


    • oooh !

      Eksyin tänne ja näyttää siltä, että vw-henkilöiden älykkyysosamäärän voi lukea vasemman jalan saappaan pohjasta. Ei liene kovin korkea.
      Naama punaisena väännetään tekstiä kylmän auton mukamas lämpimyydestä. POrukka on täysin provojen vedätettävissä ! huhuh !

      • näin on

        Ne Volkkareille kateelliset emme ole mitään ruudinkeksijöitä. Siksi änkytämmekin viikkotolkulla asiasta josta emme tiedä mitään.


      • dfhrtiuyoip

        Niinpä nämä saatanan Uunot höpöttää kylmissään kaikkea Skeidaa


      • volkkarikateutta
        dfhrtiuyoip kirjoitti:

        Niinpä nämä saatanan Uunot höpöttää kylmissään kaikkea Skeidaa

        Joo, kyllähän se Volkkarikateus on paha juttu. Jotkut jaksaa päivästä toiseen harmitella sitä että TSI:t ovat nyt keskimääräistä lämpimämpiä autoja. Mutta eipä ne sille mitään voi.


      • Po-Po-Poker face
        volkkarikateutta kirjoitti:

        Joo, kyllähän se Volkkarikateus on paha juttu. Jotkut jaksaa päivästä toiseen harmitella sitä että TSI:t ovat nyt keskimääräistä lämpimämpiä autoja. Mutta eipä ne sille mitään voi.

        No nyt ollaan asian ytimessä. "Volkkarit ovat hyviä ja halpoja ja lämpimiä autoja". Mitäpä muuta täällä suolipalstalla voisi tehdä kuin kehua omaansa surutta ja täydellä pokerilla. Meidän muiden arvioitavaksi jää, mitkä jutut näistä pitävät paikkansa vai pitävätkö mitkään. Heh.


      • Eivät halpoja
        Po-Po-Poker face kirjoitti:

        No nyt ollaan asian ytimessä. "Volkkarit ovat hyviä ja halpoja ja lämpimiä autoja". Mitäpä muuta täällä suolipalstalla voisi tehdä kuin kehua omaansa surutta ja täydellä pokerilla. Meidän muiden arvioitavaksi jää, mitkä jutut näistä pitävät paikkansa vai pitävätkö mitkään. Heh.

        Hyviä ja lämpimiä kyllä. Jos ne olisivat halpoja olisi sinulla ja minulla myöskin sellainen. Mutta eipä niihin tavallinen duunari pysty.


      • Sc-Sc-Scum face
        Eivät halpoja kirjoitti:

        Hyviä ja lämpimiä kyllä. Jos ne olisivat halpoja olisi sinulla ja minulla myöskin sellainen. Mutta eipä niihin tavallinen duunari pysty.

        Mutta tämä räksyttäminen ja inttäminen sentään on ilmaista meille Ladan omistajille.


    • Newer VW

      kyllä minulla olisi varaa klonkswageniin mutta en minä huoli pyörillä kulkevaa pakastinta autoksi, kun on olemassa ihan toimintavarmoja ja lämipiäkin autoja.

      • aikuisena sitten

        Kun kasvat aikuiseksi ja saat ajokortin voit ehkä hankkia itsellesi lämpimän ja mukavan Volkkarin. Epäilen kyllä etteivät sinun lahjasi riitä edes ammattikoulun suorittamiseen ja päädyt Ladakuskiksi kuten koko sukusi.


      • No mutta
        aikuisena sitten kirjoitti:

        Kun kasvat aikuiseksi ja saat ajokortin voit ehkä hankkia itsellesi lämpimän ja mukavan Volkkarin. Epäilen kyllä etteivät sinun lahjasi riitä edes ammattikoulun suorittamiseen ja päädyt Ladakuskiksi kuten koko sukusi.

        Ladahan on ehdottomasti lämpimämpi auto kuin TSI-volkkari


      • voi ollakin
        No mutta kirjoitti:

        Ladahan on ehdottomasti lämpimämpi auto kuin TSI-volkkari

        Jos sen tuikkaa tuleen.


      • Teillä keski-ikä.

        Teillä ladisteillahan tuo keski-ikä on todellakin jo hyvän matkaa yli 70 vuotta ja aivotoiminnotkin ovat jo pääosin lakanneet.


      • kuti kuti
        Teillä keski-ikä. kirjoitti:

        Teillä ladisteillahan tuo keski-ikä on todellakin jo hyvän matkaa yli 70 vuotta ja aivotoiminnotkin ovat jo pääosin lakanneet.

        Aivotoiminnat ovat itselläsi lakanneet jos luulet että täällä joku Ladalla ajaisi. Ja ihmeellinen nettiyhteyskin sinulla on jos sen läpi muka näkyy, minkä ikäisiä kirjoittajat ovat. Vainoharhaisuus on salakavala tauti, varo sitä...

        PS parikymppiset killit kuvittelevat nelikymppisiäkin jo vanhuksiksi. Seitsemänkymppinen on käsitykseni yleensä vielä täysin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa, tältä osin lääketieteen ja ihmismielen tietosi ovat aika lailla pielessä.


      • tuskin pieleen
        kuti kuti kirjoitti:

        Aivotoiminnat ovat itselläsi lakanneet jos luulet että täällä joku Ladalla ajaisi. Ja ihmeellinen nettiyhteyskin sinulla on jos sen läpi muka näkyy, minkä ikäisiä kirjoittajat ovat. Vainoharhaisuus on salakavala tauti, varo sitä...

        PS parikymppiset killit kuvittelevat nelikymppisiäkin jo vanhuksiksi. Seitsemänkymppinen on käsitykseni yleensä vielä täysin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa, tältä osin lääketieteen ja ihmismielen tietosi ovat aika lailla pielessä.

        Eihän sinusta ihan 100% varmuudella voi sanoa ajatko Ladalla mutta aivotoiminnan hiipumisen voi sanoa olevan 100% varmuudella hyvässä vauhdissa. Ehkä jopa loppusuoralla.


      • ¨¨¨
        tuskin pieleen kirjoitti:

        Eihän sinusta ihan 100% varmuudella voi sanoa ajatko Ladalla mutta aivotoiminnan hiipumisen voi sanoa olevan 100% varmuudella hyvässä vauhdissa. Ehkä jopa loppusuoralla.

        Edellinen viesti osoittaa, että säästötoimenpiteiden vuoksi, ne, joiden pitäisi olla mielenterveysongelmien vuoksi osastolla, kävelevät avohoitopotilaina ja kirjoittelevat tyhmiä suolipalstalle.


      • kuti kuti
        ¨¨¨ kirjoitti:

        Edellinen viesti osoittaa, että säästötoimenpiteiden vuoksi, ne, joiden pitäisi olla mielenterveysongelmien vuoksi osastolla, kävelevät avohoitopotilaina ja kirjoittelevat tyhmiä suolipalstalle.

        Eikö teille riittäisi pelkkä lääkitys ja nettiyhteyden katkaisu? Vie kauheasti yhteiskunnan rahoja kun sinuakin ladataan.


      • Vers le sud
        kuti kuti kirjoitti:

        Aivotoiminnat ovat itselläsi lakanneet jos luulet että täällä joku Ladalla ajaisi. Ja ihmeellinen nettiyhteyskin sinulla on jos sen läpi muka näkyy, minkä ikäisiä kirjoittajat ovat. Vainoharhaisuus on salakavala tauti, varo sitä...

        PS parikymppiset killit kuvittelevat nelikymppisiäkin jo vanhuksiksi. Seitsemänkymppinen on käsitykseni yleensä vielä täysin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa, tältä osin lääketieteen ja ihmismielen tietosi ovat aika lailla pielessä.

        nimimerkille "kuti kuti"

        Ihmisen elän kulku eli elämänkaari.

        Vanhuus > 65>

        Aikuisuus> 30-65 keski-ikä
        22-30 varhaisaikuisuus

        Nuoruus > 12-22

        Tämän palstan lukijoista iso osa on vanhuksia, samoin kirjoittajista ja se näkyy varsin hyvin alkeellisessa kirjoitustyylissä: surkea teksti,kielenkäyttö alkeellista,sijamuodot ja päätteet pielessä,alkukirjaimet väärin,yhdysmerkin käytöstä ei tiedetä mitään,autoista ei sitä vähääkään.


      • Aasille heiniä
        Vers le sud kirjoitti:

        nimimerkille "kuti kuti"

        Ihmisen elän kulku eli elämänkaari.

        Vanhuus > 65>

        Aikuisuus> 30-65 keski-ikä
        22-30 varhaisaikuisuus

        Nuoruus > 12-22

        Tämän palstan lukijoista iso osa on vanhuksia, samoin kirjoittajista ja se näkyy varsin hyvin alkeellisessa kirjoitustyylissä: surkea teksti,kielenkäyttö alkeellista,sijamuodot ja päätteet pielessä,alkukirjaimet väärin,yhdysmerkin käytöstä ei tiedetä mitään,autoista ei sitä vähääkään.

        Täällä on näitä finninaamoja,geelipäitä ja uusavuttomia paskahousuja jotka ei ymmärrä autosta enempää kuin sika tai aasi tuulimyllystä.

        ÄÖ= aika alhainen


    • huvittava provo

      joopajoo, sinä ajat toipottalla jonka osalta peräkärrykään ei saa painaa paljoa koska hutera korirakenne ei kestä painavaa perävaunua.

      toipottakuski = kateuden perikuva

    • Japsiukko

      Ostakaa aitoja japanilaisia. 500 tkm mittarissa, hytti lämpiää ennen kuin huomaakaan. Oli pakkanen mikä hyvänsä. Saksasta ei nykypäivänä tule mitään hyvää. Toista se oli w124 aikoihin. Onhan ne VW kommeita ulkoa ja sisältä mut koko ajan jotain vikaa, t. Entinen VW mies ja nykyinen onnellinen japsin omistaja.

    • brysselinlobbari

      Sama kokemus täällä. Jo aikoinaan Datsun 100A:n 0.98 litran kone työnsi kuumaa ilmaa kabiiniin kuin kiuas. 30 vuotta myöhemmin VW:n paskaosaston valmistama Golf tai Passat ei vittu lämminyt edes kesällä Suomessa.

    • Karvalakkikansaa

      Volkkarissa karvalakki tarpeen läpi vuoden.

    • VW-Lämmöntuotannosta

      meikäläisellä yksi hyvä esimerkki. Toin tuttavalle Saksasta Passat TDI:n enkä muistanut tarkistuttaa jäähdytysnesteen pakkaskestävyyttä ennen Suomeen tuloa. Auto joutui yöpymään taivasalla yhden yön ennen sen toimittamista. Pakkasta oli 24 astetta ja auto käynnistyi kuten pitikin. Kymmenen kilometrin kohdalla aloin ihmetellä kun lämpöä ei tule yhtään. Tutkin asiaa ja huomasin että sekä jäähdytin että lämmityslaitteen kenno olivat jäässä. Samalla säikähdin kun tajusin että myös lohko ja vesipumppu olisivat voineet olla. Ajelin auton sitten 60 km kaverini pajalle ja yllätys oli että lohkossa oleva neste riitti jäähdyttämään auton niin ettei kone edes lämmennyt normaalia enempää. Ilmeisesti edellisen päivän ajo ja lohkon jälkilämpö riittivät pitämään jäähdytysnesteen lohkossa ja vesipumpussa nesteenä tai sohjona. Rakennuslämmittimellä sulateltiin syyläri ja lämmityslaitteen kenno sekä lisättiin 100% punaista nestettä pari litraa. Jälkikäteenkin vielä pelotti kuinka tuossa olisi voinut käydä jos ei olisi ollut vähän tuuria mukana. Tapaus kertoi minulle myös sen ettei ainakaan TDI:stä lämpöä irtoa edes silloin kun sitä tarvittaisiin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      262
      2876
    2. 197
      2832
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2405
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      208
      1896
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1172
    Aihe