Hei,
Mielipiteitä kaivattaisiin, mikä suloiselle tyttövauvalle nimeksi? Onko Vera vai Veera kauniimpi? Lausutaan samoin, mutta Vera kansainvälisempi. Veera taas "helpompi" käytössä.
Auttakaa pikaisesti, mikä tytölle nimeksi!! Vera vai Veera?
18
3093
Vastaukset
- Janika2345
Ja toiseksi nimeksi tulisi Josefina. Eli joko;
Vera Josefina tai
Veera Josefiina
Logiikka täytyy olla sama eli joko 1 tai 2 e-kirjainta ja i-kirjainta
Kommentteja kaivattaisiin puolesta ja vastaan!! :)
Kiitokset jo ennakkoon :)
Ja varsinkin Verat ja Veerat vastailkaapa tähän! :)- Nina92
Vera on hieno ja kansainvälinen.
- Täti
Minusta Veera on kauniimpi serkä lausunnaltaan että ulkoasultaan.
- Milinka
No oman siskoni nimi on Vera ja hänellä ainakin toiminut tuo nimi ihan kivasti... Myös siskoni toinen nimi on järkeilty samoin, eli myös hänellä toisessa nimessä yksöisvokaali, esim Vera Erika eikä Vera Eerika.
Jollei siskoni olisi Vera, laittaisin tuon nimen ehkä omalle lapselleni, mutta nimenomaan lyhyenä, en pitkänä Veerana.
Molemmat versiot ovat kyllä sinänsä ihan nättejä, satun nyt vain enemmän tuosta Verasta tykkäämään... - ccffgffg
Jep Veera on kauniimpi ja parempi käytännössä ja me ei asuta ulkomailla vaan Suomessa, eikä ole varmaa, että lapsesi muuttaa ulkomaille tai lapsestasi tulee kansainvälisesti kuuluisa.
- kaksoisvokaali rules
Minäkin kannatan Veeraa. Miksi suomalaisuus ei saisi näkyä nimessä?
Kyllä ulkomaalaiset oppivat käyttämään kaksoisvokaalia siinä missä suomalaisetkin ulkomaalaisten nimiä.
Ihmetyttää tämä "kansainvälisyys" näissä nimiasioissa.
Me asutaan Suomessa - olkaamme siitä ylpeitä!- mia`
Naurettavaa. Veera on sairaan yleinen.........!!!!!
- äititäti
Mielestäni Veera on kauniimpi. Veera ja Vera ei välttämättä lausuta samoin, vrt. Sara ja Saara. Jos haluatte Veeran kahdella eellä, niin kai se pitää nimessä näkyä. Vera kuullostaa venäläiselta nimeltä.
- sibyllavon
Suomalaisittain Veera.
- Veran puolella
Minun vanhimman lapseni nimi on Vera Annina nyt hän on 13 vuotta ja hänellä nimi on ainakin toiminut ,minusta se on lisäksi kauniimpi . Oma Verani on minulle sanonutkin että onneksi hänen nimensä on vera eikä veera koska on kivempi kun se on edes jotenkin "erikoinen".
Ja lisäksi vera on suomalainen nimi ja sopii suomalaistytölle todella hyvin. - mielipide_
Vera on kauniinpi noista :)
- mia`
VERA
- Eräs lukija
Jos nimi lausutaan Veera, niin ehdottomasti myös tuo kirjoitusasu. Kyllän ne ulkomaan elävät myös ovat oppineet lausumaan eksoottisempiakin nimiä, kuin yhden viattoman tuplavokaalin sisältäviä. :-) Ääni kauniille Veeralle!
- Pelle eller Palle
Minä sanoisin Veera. Koska se monesti riippuu myös vanhempien äidinkielestä. Kuten tuolla viestiketjussa joku kirjoitti, että Sara tai Saara. Se ei ole sama asia. Kokemuksesta tiedän. Tyttäreni nimi on Sonia, ei Sonja. Ex vaimoni on suomenruotsalaisia. Äidinkieli tulee mukaan. Ilman sitä se lähinnä huvittavaa. Tytöstä kyllä on tullut hyvin kaksikielinen.
- Primrose
Vera on sanan verka genetiivivartalo (veran, veralla), ja sillä on samanlainen monikkovartalo kuin sanalla vero (veroilla).
Kannatan asua Veera.
Mainittakoon, että Intiassa Veera on miehennimi ja tarkoittaa rohkeaa. - lallamalla
Hei,
Minusta Veera näyttää kirjoitus asultaan paremmalta :)
Ehdotan sitä.. - toinen Veera
Itse jostain kumman syystä kannatan nimeä Veera.
- Anonyymi
Vera ja Veera ovat kumpikin kauniita. Olen itse Veera mut kannatan Veraa koska se on mielestäni kivempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217870- 2322712
- 262601
- 1631979
- 1191835
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61626Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621188IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41165