Pörssissä on vielä paljon yhtiöitä, joiden kurssit eivät ole juurikaan korjaantuneet -08 alamäestä. Nousukiitureitakin on, moni yhtiö on tuplannut osakearvonsa, jotkut monikertaistaneet.
Nyt taas näyttäisi, että pörssissä on taas turbulenssia. Viime kurssilaskut alkoivat samoilla oireilla. Rahoituskriisin sytytyslanka on palamassa loppuun, ja tuloksena on joko posaus (aika iso pudotus) tai sitten "suutari" (lievempi ja loivempi lasku). Alamäki on joka tapauksessa edessä, joten:
NYT ON MYYNTIAIKA. Vuoden päästä uudet ostot.
Joko alkoi uusi alamäki?
5
129
Vastaukset
- v. toropainen
Voi olla, että osuit tällä kertaa oikeaan... pahalta näyttää, vaikka valtiontaloudesta hersytelläänkin positiivisilla uutisilla. Kreikan, Irlannin, Portugalin, ja mahdollisesti myös Espanjan ja Italiankin velkoja tullaan uudelleenjärjestämään ja alaskirjaukset näkyvät taatusti myös meillä Suomessa. Tulevan hallituksen vero-ohjelma tulee myös olemaan raju. Osakemarkkinoille on tulossa myyntipiikki, joka ei ole tasapainossa kysynnän kanssa, joka taas aiheuttaa mainitsemasi notkahduksen.
- Up and Down
Ohessa keskeiset maailmanlaajuiset huolenaiheet tiivistettynä, jotka koskevat myös omaa salkkuaan hoitavaa:
- http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110679579
Ps. On muuten kiinnostava havaita miten media valikoi artikkeleita höystävän kuvamateriaalin...jotta synkät huolet myös visualisoituisivat tehokkaasti...
- Käsitteet kuntoon
Alamäki alkoi -00. Välillä olemme toki nähneet vallitsevan laskutrendin vastaisia ääliöralleja, mutta niistä tulee vuosien mittaan yhä heikompia. Treidarit voivat näihin ääliöralleihin toki osallistua, kunhan muistavat missä mennään ja myyvät ajoissa. Yhtälön toisella puolella on tärkeämpää kiinnittää huomiota ostovoiman säilyvyyteen: toisin kuin vaikkapa 1929 romahduksessa, paperiraha ei enää ole sidottu kullan hintaan. Jos kuitenkin näin olisi, nykyiset pörssikurssit näyttäisivät vallan toisenlaisilta!
- Golden Future III
Ja laskua pukkaa! Saapa nähdä, miten alas indeksit vajoaa. Kreikan tulevaisuus taitaa olla melkoinen "sumuverho". No, enää on pikkumäärä rahastossa ja muuten on pöytä tyhjänä. Nyt on hyvä aika odotella pohjia.
- Golden Future III
Kyllä, nyt olen vakuuttunut, että tein oikean siirron. Kunhan olen tehnyt uudet ostot, käyn tarjoamassa Ateenassa jollekin lasillisen ja sikarin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279