Hääkutsuun vastaaminen

Muuta menoa

Hei häitään järkkäilevät tulevat morsiamet ja sulhaset:

Suututteko, jos emme kutsuttuina vieraina voi tulla hääjuhlaanne samaan aikaan jo aiemmin varatun ulkomaan matkan takia, jota ei voi perua?

6

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eijei.

      No voi jessus... Olen jo naimisissa, mutta en todellakaan olisi suuttunut. Tietysti riippuu vähän kuinka läheisiä olette morsiusparille, jos olisitte jomman kumman vanhemmat niin silloin saattaisi suututtaa, mutta ei nyt muuten. Tai jos jompi kumpi olisi kaaso tai bestman, mutta siitä ei nyt taida tässä olla kyse...

    • näkökulma*

      No, sitäkään tuskin kovin helposti pääsee sattumaan, että morsiusparin vanhemmilla, sisaruksilla tms. on etukäteen varattu matka just häiden ajankohdalle. Kaipa morsiusparit osaavat kertoa suunnitelmistaan, myös ajankohdasta niin hyvissä ajoin, ettei päällekkäisyyksiä tule? Kun kirkotkin pitää varata ehkä jopa vuotta ennen ja muuten höösätään kuukausikaupalla, niin kai ainakin läheisimmille tieto menee hyvissä ajoin vaikka "viralliset" kutsut lähetettäisiin vasta myöhemmin? Eli jos morsiuspari ei saa sanaista arkkuaan ajoissa auki, niin sehän ei ole vieraiden vika. Ja jos sitten kuitenkin pääsisi niin tapahtumaan, että läheisimmät ovat yhtä aikaa suunnitellusti jossain muualla, niin morsiusparin pitäisi sen kanssa vain pystyä elämään. Jos sellaisesta suuttuisi, olisi se aika omituista.

    • Ennenkuulumatonta

      Kiva toi naamakirja ilmiöineen liittyen myös hääkutsuttujen kohtaloon facebookissa, nimittäin naurettavinta, mitä olen kuullut, on se ilmiö, että tuleva morsian nakkaa naamakirjansa kaverilistalta heidät pois, jotka eivät jostain syystä tule hänen häihinsä. Semmosta odotettavissa!
      Noh, ei haittaa ainakaan mua, koska tuleva morsian on heittänyt minutkin jo aikapäiviä sitten pihalle fb-näennäisystävälistalta ennen häitään. Jos en siis jostain syystä mene tommosen tulevan morsiamen häihin, niin eipähän haittaa, ja saattaapa olla tuon luonteisen morsiamen kohdalla parempikin, kun väistää, ettei pilaannu oma ihana kesäinen lauantai-ilta!
      Niinpä ja voipihan sitä kutsuttu vieras kuollakin ennen H-Hetkeä, joten ei kyllä olis niinku aivojen käyttö yhtään haitaksi tulevalla morsiamella.

    • nimim.

      näin on päässyt kohdallani käymään, ihmettelen kyllä miksi. Ja nimenomaan jos kutsut tulevat n. 2 kk. ennen, ja matka varattu jo useita kuukausia aiemmin, tiedän kumman valitsen (varsinkin jos sitä ei voi perua). Kyllä minulle puhutaan vieläkin, mutta aikani kuunneltuani kettuilua, ajattelin, että voikin pikkumaisia ihmisiä olla... No, loma meni hyvin kuitenkin...

    • thrty

      Ei kukaan voi suuttua, ellei häät ole tiedossa ennen matkanvarausajankohtaa. Tosin, jotkut naiset/parit sekoavat häistään jolloin heidän juhlansa pitäisi olla kaikkien ihmisten elämän keskipiste... Mutta jos hääpari ei näe kokonaisuutta myös muiden kuin itsensä näkökulmasta, niin heivaa heidät facebookista. ;-)

    • morsmaikku..

      En tietenkään suutu. Häät kuukauden kuluttua, eikä mua kiinnosta sen enempää syyt miksi joku ei pääse tulemaan. Ei ne häät pilalle mene yksien vieraiden puutteesta.
      Sen sijaan kiinnostaa "vastausta pyydetään pvm. mennessä" ilmoittamatta jättäneet. Ts. tänään viimeinen päivä ilmoittaa osallistumisensa / pois jääntinsä häihin ja vielä n. 20 henkilöltä ilmoitus puuttuu.. :/
      Pitopalvelun vuoksi olisi tärkeä asia että myös poisjäänti ilmoitetaan.

      Mutta ihan reippaita tekstiviestejä olen saanut tyyliin: valitettavasti emme pääse osallistumaan häihinne... Ei sitä poisjääntiä mielestäni tarvitse erikseen perutella tai syitä eritellä. Jos ei pääse niin ei pääse, eikä siitä ystävyys katkea.
      Kaikkein läheisimmät ystävät ovat kuitenkin tuo hääpäivän tienneet jo vuoden verran.. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe