Voiko/onko järkevää/sallittua lähettää oma käsiksensä usealle kustantamolle luettavaksi yhtäaikaa? Sellaisena varotoimenpiteenä että jos toinen hylkää niin toinen ehkä hyväksyy, voittaisi ainakin aikaa ettei mene vuosia hukkaan siinä että odottaa vain yhdeltä ei vastausta.
Mitä mieltä? Tai tietääkö joku faktat?
Monelle kustantajlle yhtäaikaa??
7
277
Vastaukset
Usealle kustantajalle yhtäaikaa lähettäminen on paitsi sallittua myös järkevää. Kannattaa kuitenkin tarkistaa, minkä tyyppisiä kirjoja kustantamo yleensä julkaisee, ettei tarjoa esimerkiksi rakkausnovelleja faktakirjojen kustantamolle. Yleensä taidetaan suositella noin viittä käsikirjoituslähetystä eri kustantamoille, mutta sekin on tietenkin vain suositus.
- epäöö
Mitä jos käykin niin absurdi homma että peräti kaksi hyväksyy kässärin?
- scarabaeus
... no pöh,
sitten vaan heittäydyt
toimitusjohtajaksi
ja
neuvottelet itsellesi kunnon sopimuksen ja hävinneelle ilmoitat kohteliaasti
kiitos
mutta kiitos ei...
vai miten se nyt sitte... ääääähhhh ! ... neuvokaa Te, jotka hommat osaatte,
Te joilla kokemusta on.
- im. yhden kirjan jo
itse olen lähettänyt kolmellekin kustantajalle saman tekstin samanaikaisesti, mutta olen reilusti kertonut sen heille kaikille, että olen lähettänyt tekstin kolmekke kustantajalle ja haluan solmia kustannussoimuksen sen kustantaja kanssa, joka reagoi ensimmäisenä tekstiini. minusta on tärkeää noudattaa hyviä käytöstapoja ja kertoa avoimesti tuollaiset asiat. sehän on ihan vain kulpailuttamista, että laittaa käsikirjoituksensa eri kustantahille. kolme valitsin sikdsi, että se on jo moniko, mutta ei liioittele kuviota.on myös tärkeää, että ei pilaa omaa mainettaan noilla markinoilla. puskarado on yllättävän tehokas tuollakin alalla eikä sirelä sääliä tunneta. joten ole luotettabva...
nim. yhden kirjan julkaissut - Rampoo
Minä laitoin kuuteen paikkaan ja hyväksyn tietenkin sen, joka reagoi ekana. Tätä en kertonut saatteessa, arvelin että selkeä maininta kilpailuttamisesta voisi ärsyttää. Jos olisin joku tissijulkku tai toinenSofi Oksanen niin silloin tietenkin asia olisi eri.
Hullua muuten, että ihmiset taas kerran kysyvät ihan perusasioita. Kässäri makaa kustantamossa puoli vuotta, vuoden, ehkä pitempään, en kai istu sormi persreiässä odottamassa, että ekäa hylkää, sitten laitan toiseen jne...vanhuuseläkkeellehän siinä joutuu ennen kuin saa kustannussopimuksen edes ekasta kirjasta, jos edes sittenkään. - epäöö
Kysyin ihan vain siksi etten tiedä, perusasia tai ei. Mielestäni näissä asioissa kannattaa ottaa kaikki mahdollinen selville ennen kuin lähettelee minnekään mitään, ettei tuu sitten myöhemmin sellaista "emmää tienny"-syndroomaa. Kiitos asiallisista vastauksista!
- 2+16
Lähetä kaikkiin paikkoihin, ja sitä ei tarvitse todellakaan mainita, että teet niin. Koska tällöin eivät välttämättä lue tekstiäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483