Renault = automaailman

------

alinta kastia laadun suhteen. Jokaisessa autojen laatututkimuksessa renu on aina viimeinen vuodesta toiseen. Miksi tehdas ei mene itseensä ja paranna laatua?

14

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Estafette

      Sanoppas muuta Rellu on ollut rimpulan maineessa aina 50 luvun ryppypepusta
      alkaen tosin välillä näytti siltä että laatu olisi parantunut Rellu 19 ja ekan Lagun
      myötä mutta jo Lagu II ja Megane II olivat jo pelkkiä vikapesiä, sääli muuten nätin
      mallisia autoja mutta aika näyttää miten vikaherkkiä nämä uudet Rellut on.

    • köyhä autoilija

      Niinpä. Meillä on ollut kakkosautona noita 10-15v vanhoja autoja. Autot on ostettu yksityisiltä ja siten valkaten että km on ollut 100-130tkm. Toyota yaris oli paras kestämään. Sitten peugeot 205 kesti ihan hyvin kunnes varastettiin. Fordin escortissa vikoja jonkin verran mut kumminkin luotettavasti vei eteenpäin.

      Nyt jokin aika sitten oli 3kk clio jolla ajettu 120tkm ja huolletty ym. Vikoja ja käyntihäiriöitä koko ajan. . Uusittiin osia 500 eur edestä, välillä vaikutti korjaantuneen toimi 2 viikkoa hyvin kunnes alkoi oikuttelemaan uudelleen.
      Lopulta ei hermo kestänyt ja auto on nyt jobbarin ilona tai lieneekö jo maailmalla.

      Meillä on ollut yli 20 autoa. Huonoin on ollut renault, sitten volkkari polo ja fiiatit . Noihin kolmeen merkkiin ei kajota..

      Ainakin rellu kannattaa unohtaa jos on ajettu yli 100tkm..

    • huonoa laatua.

      307 ja 206 kannattaa myös unohtaa, jos kunnossa pysyvää autoa ajattelee.
      Peugeot foorumilla SaimiK ja muut ylläpitäjät kyllä kehuvat aina Peugeoteja ja väittävät vian olevan kuskissa, mutta he ovatkin näitä Peugeot uskovia.

    • taparelluilija

      Joo alan itsekin 5 vuoden siedätyshoidon ja sen epäonnistumisen keskellä katsoa totuutta silmiin. Jo toisena vuonna katsastus on tapahtunut ns. "tuplana". Meganessa alkaa olla joka paikassa jotain vikaa, varsinkin sähkövikaa ja alustan osat, ettei sillä uskalla enää lähteä pidemmälle reissulle. Juuri äsken korjattiin jarruja ja ne menivät heti uudestaan rikki.

      Mutta koska olen pienituloinen, olen todella vaikeassa tilanteessa. Auton vaihtaminen on riskipeliä, kun todellisuudessa mitään kunnollista autoa ei saa "pikkurahalla". Huijareita on paljon. Rellua ei saa myydyksi, eikä sitä ilmeisesti kukaan huoli edes lahjaksi. Vikojen korjaaminen käy kalliiksi ja käyttökelvoton auto on hyödytön ja aiheuttaa uusia kustannuksia.

      Kiroan sen päivän syvimpään persereikään, kun haksahdin ostamaan tämän romun, kun uskottelin itselleni, että ruosteettomuus on tärkeämpi asia kuin "pikkuviat". Nyt niitä "pikkuvikoja" on sitten kärsitty ja korjailtu vuodesta toiseen, niin että autoa ei uskalla käyttää edes markettimatkoihinkaan.

      Joudun palaamaan siihen elämänmuotoon, joka minulla oli aiemmin, eli autottomuuteen. Se rajoittaa paljon elämääni, mutta täytyykin sitten keskittyä johonkin alkeellisempaan, kuten kotikaupungin kulttuuritarjontaan. Ei sitä matkustaa tarvitse, kun voi netin kautta googlailla koko maailmaa.

      • No more Renault

        Näin se menee itsellä oli möys Rellu eli 98-Laguna joka oli kaikinpuolin siisti
        ja päällisinpuolin hyvänkuntoisen näköinen auto ostohetkellä 06 mutta sen
        kolmen vuoden aikana mitä kyseinen auto oli niin löytyi jos jonkinlaista laittoa.

        Suorastaan hölmöjä vikoja kuten etupyörän laakerit olivat alttiita ruostumiselle
        samoin kääntölaakerit oli ruostunut kokonaan pulveriksi, ja puhumattakaan
        sähkövioista lähinnä maadoitusvikoja ja vaihtoarvo lähellä nollaa 2010.

        Kuitenkin tuota Lagu I pidetään vähävikaisempana kun Lagu II:a joka lienee
        aivan mahdoton vikapesä samoin kun Megane 2001-06


      • paljonajava
        No more Renault kirjoitti:

        Näin se menee itsellä oli möys Rellu eli 98-Laguna joka oli kaikinpuolin siisti
        ja päällisinpuolin hyvänkuntoisen näköinen auto ostohetkellä 06 mutta sen
        kolmen vuoden aikana mitä kyseinen auto oli niin löytyi jos jonkinlaista laittoa.

        Suorastaan hölmöjä vikoja kuten etupyörän laakerit olivat alttiita ruostumiselle
        samoin kääntölaakerit oli ruostunut kokonaan pulveriksi, ja puhumattakaan
        sähkövioista lähinnä maadoitusvikoja ja vaihtoarvo lähellä nollaa 2010.

        Kuitenkin tuota Lagu I pidetään vähävikaisempana kun Lagu II:a joka lienee
        aivan mahdoton vikapesä samoin kun Megane 2001-06

        Voin vakuuttaa etteivät ole sen suurempia vikapesiä kuin Toyotatkaan tai Volvot tai Volkkarit. Minulla ainakin kestänyt ja ajan paljon. Katsokaas kuinka paljon on vanhaa Rellua liikenteessä ja mihin on hävinnyt vanhat Toyota Corollat, jos ovat koskaan autotallista ulos päässeetkään.


    • ff2efr2

      Itsellä oli aiemmin -98 laguna, ikinä ei ollut mitään vikaa. Tottahan toki kulutusosia tuli vaihdeltua mutta varsinaisia vikoja ei ollut ensimmäistäkään. Laguna oli siis itselläni neljä vuotta. Nyt on alla audi a4 ja paskempaa autoa saa hakea. Audi on olevinaan laatumerkki mutta koko ajan on ollut vikaa, sähkövikoja, käynnistysongelmia jne. Mutta nämähän ovat tietysti kaikki loppujen lopuksi yksilöitä.

    • jönsbudde

      Jos USA:n armeija paljastaisi sen salaisen autonsa (joka siis ei voi vikaantua... sellainen varmasti on olemassa jossain bunkkerissa), niin syttyisi maailmansota, jossa autoteollisuus etunenässä tapattaisi miljoonia ihmisiä sen takia, että ihmiset saisivat ajaa vikaherkillä autoilla. Ja kuitenkin auto on vain kulkuneuvo, jota ihminen lyhyen elämänsa aikana käyttää 10-20 vuotta, fuckin unbelievable!

    • megane renoo

      Työkaveri osti uuden meganen jokunen vuosi sitten ja auto kävi jatkuvasti korjaamolla ja lopulta hän kuskasi autossa mukana jotain sähköön liittyvää osaa ettei jäisi tielle ja voisi itse vaihtaa :) nyt on vaihtanut merkkiä.

      • ex Lagu I

        Se sähköön liittyvä osa tai osat saattoi olla sytytyspuola joka oli hepposta
        laatua ainakin kakkoskopan Meganessa , Lagunassa ja Scenicissä.


    • kyeläjamtinoniin

      En uskalla ostaa japsia, kun niin paljon autokaupassa on paskahuijareita niin firmat kuin yksityiset ehkä varsinkin autokaupat, joten ajan mieluummin varmalla paskalla eli relulla.

    • 5 Opelia ja 3 Fordia

      Ei ole vielä v. 2005 Meganessa ollut moittimista. Mikäli ei lukisi näitä juttuja niin ei tietäisi ajavansa huonolla autolla :)

    • Pippana

      Kyllä on huonoo tuuria ihmisillä. Ehkä olis paikallaan muistutus siitä että myös meitä hannahanhiakin on myös rellujen niinkuin muittenkin merkkien omistajissa. :) Ajan vm 2001 farmarimeganella jo yhdeksättä vuotta, kilometrejä takana kohta 220000, enkä miellä yhtään vaihdettua pyöränlaakeria, ajovaloumpiota, jarruletkua, -rumpua, -palaa, niveltä yms. anturia viaksi, vaan käytössä luonnollisesti kuluneeksi ja käyttöikänsä loppuun tulleeksi.

    • corona'

      Olennaista on se miten usein ja millä kilometreillä noita osia vaihdetaan.
      Useissa relluissa ja pösöissä alustassa ns. etupään koiran luut vaihdetaan 100.000 km:n välein , mutta japseissa ne kestää yli 200.000 km. Samoin on asia jarrulevyjen kanssa. Mulla ne meni jossain 240 tkm:n tienoilla.
      Eka oikea vika eli pyöränlaakeri kesti 310 tkm ja vähän (20 tkm) sen jälkeen taka-akselin poikittaistuki ja kallistuksenvaimentimen pystytanko (koiranluu)
      Nyt 13-vuotiaassa on vielä jarruletkut, umpiot, vetonivelet sekä muut isot osat alkuperäisiä. Eikä mittarissa ole vasta kuin 345.000 . Onhan ne osat vähän kalliimpia kuin relluissa, mutta onneksi tarvitaan kovin harvoin.
      Laturikin kesti melkein 300 tkm ja peilien, valojen ja ikkunoiden moottorit ovat alkuperäiset. Mutta kyseessä onkin aitojapsi eikä englannissa tehty.
      Mulla on sellainen ajatus, että kyllä auton pitäisi ainakin se 200 tkm kestää ilman vikoja myös apulaitteiden osalta. Näin ainakin vahassa tojossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe