Kumpi näistä parempi?

123qwerasd

Nikon Coolpix L110 12,1 megapix. VAI Canon Powershot SX120 IS 10 megapix? Perustelut? Läjinnä videokuvaukseen sekä matkalle mukaan.

10

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 220 HS

Jos tuo videokuvaus ontärkeä ominaisuus niin ottaisin meiluummin esim Canonin Ixus 220 HS:n jossa on FullHD. Noissa mainitsemissasi malleissa ei ole tota ominaisuutta tietääkseni vaan 720p videoformaatti.

• niinku

parempi videokuvaukseen on vain sellainen kamera joka ottaa 25 kuvaa/sek

• Noista kahdesta videoon ilman muuta Nikon, kun siinä on HD-video. Canonilla on muita malleja, joissa on HD-video, kuten SX130 IS.

• L110 coolpaska

coolpix l110 on hirveän iso matkakuvakameraksi moniin muihin verrattuna ja still-kuvan laatu taas hirveän huonon moniin muihin samanhintaisiinkin ixuksiin verrattuna. anttilassa näky coolpix l110 maksavan 129 eur tarjouksessa mutta kuten sanottu mikä hyvänsä muu samanhintanen on luultavasti parempi ja pienempi.

• Tai sitten ei

Minulle ei ainakaan kumpikaan noista kelpaa matkakameraksi. Jos on yhden pokkarin setillä liikkeellä, niin Canon G12 on ehkä vaihtoehto. Samoin Olyn Pen sarja Panan objektiivilla on harkinnan arvoinen.

Noihin taskujalusta ja ulkoinen salama, niin pääsee jo pitkälle.

• G21 ei ole mikään pokkari, se painaa 400 grammaa.

• aloittaja..

Kiitos vinkeistä. Mietin tässä kovasti, kumpi on tärkeämpi ominaisuus. Video voi olla hieman tärkeämpi kyllä. Kuvia kuvaan vain matkoilla (silloin kun ei jaksa järkkäriä kantaa mukana) ja videoita kuvaan useammin. Jotenkin vain mikään ei tunnu kuvanlaadullaan hyvältä järkkärin rinnalla. G12 olen kokeillut ja siinä kuvat näyttää näytöllä hyviltä, mutta koneella pikselisiltä? Mistähän sekin johtuu. Asetukset olivat jpg ja valotus oikea. Nyt pitäisi vain päättää, mikä pokkari lähtee mukaan.. Vinkkejä otan edelleen vastaan :)

• lähtee mukaan

Ylivoimaisesti paras matkapokkari on Panasonic TZ 10 tai 20

• Suhteeellista

Minulla on G9 matkoilla järjestelmäkameran rinnalla. Järkkärillä kuvaan pääosin, mutta aian iltaiisn ei tule otettua kameraa mukaan, niin pokkari on hyvä olla silloin taskussa.

• sakujahugo

Hei, laitan viestin tähän ketjuun, kun en uutta aloitusta halunnut tehdä: Olen aikeissa ostaa itselleni uuden kameran ja vaihtoehtoja on enää kaksi jäljellä. Toinen vaihtoehdoistani on SONY DSC-HX5V ja toinen Olympus SP-800 UZ.

Olen koittanut etsiä hyviä ja huonoja puolia näistä, mutta kun en tekniikasta ymmärrä juuri mitään, niin on vaikeaa niitä teknisistä tiedoista lukea. Kamera meillä tulee arkikäyttöön: koirat, lapset, maisemat yms.

Molemmat kamerat taitavat olla ihan näpsäköitä peruskäyttöön, mutta jos mielipiteitä näistä saisin, olin ikionnellinen. Kiitos etukäteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    9. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe