Paljonkas teette tätä työtä suvuille, kavereille ja naapureille koska tämä on uppoamaton suo kun aina kysytään tuletko kylään ja katsoisitko vähän näitä mikroja, tulostimia, adsl-modeemeja, wlan, viruksia, ohjelmistoja jne. Näihin saa menemään aikaa hirveet määrät ja kahvit saa tai pullan jos hyvin käypi vaikka istus koko päivän auttamassa. Pitäs ladata nettiin valokuvia, mp3 musaa, puhelimia joissa facebookit, mailit,meset,skypet ja kaikki nykyään.
vai sanotteko suoraan että näkemiin ei kiitos soita johonkin firmaan
Atk-tukea suvulle ja kavereille
3
125
Vastaukset
- _henkinen tuki_
Osaat varmasti hyvin nuo hommat kun kaikki kysyy tekemään. Siis miksipä ei: perusta oma yritys. Sulla on jo asiakaskunta valmiina ilmeisesti. Kokeile vaikka ensimmäinen kuukausi että paljonko tienaat, sitte voit sen mukaan jakaa aikas toisen työn ja yrittäjyyden välillä, jos tarpeen. Nettisivut ja selkeä hinnasto, pistä toppi ettet lupaa kellekään mitään ennen kuin olet muistuttanut, että niin, mulla on nyt tää uus ammatinkuva, ja käyntikortit kiertoon.
Jos sun aikas menee siihen että teet muitten hommia kun eivät itse jaksa/halua käyttää ulkopuolista palvelua, niin onhan se nyt kohtuullista, että sinäkin siitä hyödyt!
... Tai sitte voisit jonkun firman kanssa tehdä diilin että mainostat heitä [kun sulta kysytään palvelua nii annatkin firman yhteystiedot]; ja kysyt firmalta että mitä siitä saisi vastapalveluksena, ehkä jotain laiteapua. - oman ajan tärkeys
Avomiehellä vähän saman ongelman tynkää sukulaisten taholta, ei onneksi jokaisen. Ei ole sentään mennyt niin pahaksi, että pitäisi asialle mitään tehdä.
Mutta tuossa sinun tapauksessasi: ala sanoa että tuttuja on niin paljon apua kaipaamassa että sun vapaa-aika jää vähäiseksi. Tästä syystä olet pistänyt pienen hinnaston pystyyn. Katso, väheneekö avunpyynnöt kuin seinään?
Tai sitten vähemmän agressiivinen mutta sitäkin ovelampi: käytä hyväksi näiden avunpyytäjien erikoistaitoja! Mene hoitamaan mailit ja printterit kuntoon, mutta tuo villasukkasi parsittavaksi. "Minä kun en osaa enkä oikein ehdi, ja sinä kun osaat niin näppärästi, helpostihan se sulla hoituu". Tai mitä muita taitoja tutuilta löytyy? Kokkeja? Sairaanhoitajia? Kyllähän niitä voi hyvinkin itse hyödyntää samaan tapaan. Joko huomaavat ettei ajan ja osaamisen antajan osa aina ole hauska, tai sitten saat itse hyötyä ja jokainen osapuoli voittaa? - lyylimaria
juu, tuttua on mulle ja miehelleni. Minä itse sanon, etten ehdi katsotaan toiste. Mies taas sanoo, ettei omien töitten takia ehdi, samat vastaukset ja unohtelee tarkoituksella. Jos oikein hinkuvat, niin kylmästi sanon, että se on sitten 25 euroo tunti, olkoon ystävä tai suku. Kerran vuodessa voi homman tehdä ilmaiseksi, mutta kylmästi pyytää sitten, että se on sitten ravintolalounas palkaksi... Kokeile näitä, rupea pyytämään korvausta vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067