Atk-tukea suvulle ja kavereille

lopenkyllästynyt_anu

Paljonkas teette tätä työtä suvuille, kavereille ja naapureille koska tämä on uppoamaton suo kun aina kysytään tuletko kylään ja katsoisitko vähän näitä mikroja, tulostimia, adsl-modeemeja, wlan, viruksia, ohjelmistoja jne. Näihin saa menemään aikaa hirveet määrät ja kahvit saa tai pullan jos hyvin käypi vaikka istus koko päivän auttamassa. Pitäs ladata nettiin valokuvia, mp3 musaa, puhelimia joissa facebookit, mailit,meset,skypet ja kaikki nykyään.

vai sanotteko suoraan että näkemiin ei kiitos soita johonkin firmaan

3

152

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _henkinen tuki_

Osaat varmasti hyvin nuo hommat kun kaikki kysyy tekemään. Siis miksipä ei: perusta oma yritys. Sulla on jo asiakaskunta valmiina ilmeisesti. Kokeile vaikka ensimmäinen kuukausi että paljonko tienaat, sitte voit sen mukaan jakaa aikas toisen työn ja yrittäjyyden välillä, jos tarpeen. Nettisivut ja selkeä hinnasto, pistä toppi ettet lupaa kellekään mitään ennen kuin olet muistuttanut, että niin, mulla on nyt tää uus ammatinkuva, ja käyntikortit kiertoon.
      Jos sun aikas menee siihen että teet muitten hommia kun eivät itse jaksa/halua käyttää ulkopuolista palvelua, niin onhan se nyt kohtuullista, että sinäkin siitä hyödyt!
      ... Tai sitte voisit jonkun firman kanssa tehdä diilin että mainostat heitä [kun sulta kysytään palvelua nii annatkin firman yhteystiedot]; ja kysyt firmalta että mitä siitä saisi vastapalveluksena, ehkä jotain laiteapua.

• oman ajan tärkeys

Avomiehellä vähän saman ongelman tynkää sukulaisten taholta, ei onneksi jokaisen. Ei ole sentään mennyt niin pahaksi, että pitäisi asialle mitään tehdä.

Mutta tuossa sinun tapauksessasi: ala sanoa että tuttuja on niin paljon apua kaipaamassa että sun vapaa-aika jää vähäiseksi. Tästä syystä olet pistänyt pienen hinnaston pystyyn. Katso, väheneekö avunpyynnöt kuin seinään?

Tai sitten vähemmän agressiivinen mutta sitäkin ovelampi: käytä hyväksi näiden avunpyytäjien erikoistaitoja! Mene hoitamaan mailit ja printterit kuntoon, mutta tuo villasukkasi parsittavaksi. "Minä kun en osaa enkä oikein ehdi, ja sinä kun osaat niin näppärästi, helpostihan se sulla hoituu". Tai mitä muita taitoja tutuilta löytyy? Kokkeja? Sairaanhoitajia? Kyllähän niitä voi hyvinkin itse hyödyntää samaan tapaan. Joko huomaavat ettei ajan ja osaamisen antajan osa aina ole hauska, tai sitten saat itse hyötyä ja jokainen osapuoli voittaa?

• lyylimaria

juu, tuttua on mulle ja miehelleni. Minä itse sanon, etten ehdi katsotaan toiste. Mies taas sanoo, ettei omien töitten takia ehdi, samat vastaukset ja unohtelee tarkoituksella. Jos oikein hinkuvat, niin kylmästi sanon, että se on sitten 25 euroo tunti, olkoon ystävä tai suku. Kerran vuodessa voi homman tehdä ilmaiseksi, mutta kylmästi pyytää sitten, että se on sitten ravintolalounas palkaksi... Kokeile näitä, rupea pyytämään korvausta vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73