Atk-tukea suvulle ja kavereille

lopenkyllästynyt_anu

Paljonkas teette tätä työtä suvuille, kavereille ja naapureille koska tämä on uppoamaton suo kun aina kysytään tuletko kylään ja katsoisitko vähän näitä mikroja, tulostimia, adsl-modeemeja, wlan, viruksia, ohjelmistoja jne. Näihin saa menemään aikaa hirveet määrät ja kahvit saa tai pullan jos hyvin käypi vaikka istus koko päivän auttamassa. Pitäs ladata nettiin valokuvia, mp3 musaa, puhelimia joissa facebookit, mailit,meset,skypet ja kaikki nykyään.

vai sanotteko suoraan että näkemiin ei kiitos soita johonkin firmaan

3

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _henkinen tuki_

      Osaat varmasti hyvin nuo hommat kun kaikki kysyy tekemään. Siis miksipä ei: perusta oma yritys. Sulla on jo asiakaskunta valmiina ilmeisesti. Kokeile vaikka ensimmäinen kuukausi että paljonko tienaat, sitte voit sen mukaan jakaa aikas toisen työn ja yrittäjyyden välillä, jos tarpeen. Nettisivut ja selkeä hinnasto, pistä toppi ettet lupaa kellekään mitään ennen kuin olet muistuttanut, että niin, mulla on nyt tää uus ammatinkuva, ja käyntikortit kiertoon.
      Jos sun aikas menee siihen että teet muitten hommia kun eivät itse jaksa/halua käyttää ulkopuolista palvelua, niin onhan se nyt kohtuullista, että sinäkin siitä hyödyt!
      ... Tai sitte voisit jonkun firman kanssa tehdä diilin että mainostat heitä [kun sulta kysytään palvelua nii annatkin firman yhteystiedot]; ja kysyt firmalta että mitä siitä saisi vastapalveluksena, ehkä jotain laiteapua.

    • oman ajan tärkeys

      Avomiehellä vähän saman ongelman tynkää sukulaisten taholta, ei onneksi jokaisen. Ei ole sentään mennyt niin pahaksi, että pitäisi asialle mitään tehdä.

      Mutta tuossa sinun tapauksessasi: ala sanoa että tuttuja on niin paljon apua kaipaamassa että sun vapaa-aika jää vähäiseksi. Tästä syystä olet pistänyt pienen hinnaston pystyyn. Katso, väheneekö avunpyynnöt kuin seinään?

      Tai sitten vähemmän agressiivinen mutta sitäkin ovelampi: käytä hyväksi näiden avunpyytäjien erikoistaitoja! Mene hoitamaan mailit ja printterit kuntoon, mutta tuo villasukkasi parsittavaksi. "Minä kun en osaa enkä oikein ehdi, ja sinä kun osaat niin näppärästi, helpostihan se sulla hoituu". Tai mitä muita taitoja tutuilta löytyy? Kokkeja? Sairaanhoitajia? Kyllähän niitä voi hyvinkin itse hyödyntää samaan tapaan. Joko huomaavat ettei ajan ja osaamisen antajan osa aina ole hauska, tai sitten saat itse hyötyä ja jokainen osapuoli voittaa?

    • lyylimaria

      juu, tuttua on mulle ja miehelleni. Minä itse sanon, etten ehdi katsotaan toiste. Mies taas sanoo, ettei omien töitten takia ehdi, samat vastaukset ja unohtelee tarkoituksella. Jos oikein hinkuvat, niin kylmästi sanon, että se on sitten 25 euroo tunti, olkoon ystävä tai suku. Kerran vuodessa voi homman tehdä ilmaiseksi, mutta kylmästi pyytää sitten, että se on sitten ravintolalounas palkaksi... Kokeile näitä, rupea pyytämään korvausta vaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe