Kaasarin imupuolen reikälevy ja sen poisto

apuatarvitseva

Joo elikkäs apua kaipailisin tähän. Luin että mun Derbissä pitäis olla ilmanputsarista kaasuttimeen tulevassa putkessa reikälevy kuristimena. Nyt tekis mieli ottaa pois ja tarkempaa vinkkiä kaipais.

Eli ensinnäkin. Onko kyseessä nyt se paksu putki, joka on sytytystulpan vieressä kaasarissa?

Toiseksi: Se kumiputki on siinä kaasarissa kiinni sillä metallisella renkaalla niin mitenkä helkkarissa se siitä otetaan veke?

Ja missä kohdin letkua se reikälevy on, eli onko se letkun irrottamisen jälkeen helppo vai vaikea kaivaa sieltä ulos.

Vielä viimeiseksi vois tietty kysyä että paljonko sen poistaminen auttaa ja mihin?

49

13669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :))

      No ite tein tämän toimenpiteen kuluneella viikolla :) Eli se kaasarin reikälyvä on ilmaputsarista tulevasta paksusta kumi lörpäkkeen lopussa eli kaasarissa kiinni :) Ja tämä putki on kiinni yksinkertaisella klemmarilla jota puristamalla saat sen auki ja sitten veät letkun pois ja katsot kaasari voila siinä näkyy kuparinen levy jossa on 4 reikää ylhäällä ja kaksi reikää alhaalla jotka yhtenevät :) Sen nappaat jollain ruuvarila irti ja kumi takaisin kunnolla että ei tule ilma vuotoja :) Samalla voisit nakata pari kokoa isomman suuttimen paikoilleen eli noin 70-75 niin auttaa paremmin. itsellä kiihtyvyys nousu ja huiput 49 kmh ---> 56kmh noilla vireillä eli itsellä toi levy pois 78 suutin paikalla :) Helppoa ku heinänteko älä ota paniikkia :)

      • Afofkfkdod

        Entä jos siitä kaasarin ja ilmanputsarin välisestä putkesta tulee jäähytys nesteet ulos kun yritän irroittaa sitä letkua?


      • Betarr

        Rupeeko mopo käymään liian laihallsa mulla on otellä beta rr motard track 2016


      • Rieju2k16

        Säätelet sit vaan, ilman- ja bensansyöttöä.


    • :))

      Jooo lisäihin tähän etty sytytystulppa ei ole kaasarissa kiinni :) Se on vasta kaasarin jälkeen (sylinterissä) luultavasti :)

      • :)))

        Ja mopon vasemmalta puolelta kannattaa aloittaaa tämä koska sieltä on enemmän tilaa :)


    • 20+18=38?

      ja sytytystulppa taitaa kuitenkin olla sylinterikannessa kiinni

    • raargggegaerrga

      " itsellä kiihtyvyys nousu ja huiput 49 kmh ---> 56kmh noilla vireillä eli itsellä toi levy pois 78 suutin paikalla"

      no ei vitussa noussut. reikälevyn poisto tuo korkeintaan joku 1-2 km/h nopeutta lisää.

    • :)))

      No raargggegaerrga tuu vaikka vittu kattooo ! Eilenki piti kaverillekki näyttää joka ei uskonut että kulkee ! löin gpsn kiinni mopooon ja pistin jätkän ajelee sieltä ku se pääs takas niin se sano että perkele kyllä se kulkee 56 ny ! saatana :)

    • rarararararaa

      aika oudolta kuulostaa silti D:

    • kijkijlkl

      siis onko tuo reikälevy kaikissa derbeissä vai näissä uudemmissa 06--> ???

    • apuatarvitseva

      Tietääkseni on vaan niissä uudemmissa.

      Niin ja raporttina nyt sitten, että tänään tuli otettua se levy sieltä pois. Kiitoksia kaikille vastauksista.

      "Helppoa ku heinänteko älä ota paniikkia :) "

    • :))

      En suosittele ilmaputsarin poistoa koska sitten sun mopos kaasari vois mennä paskaa täyteen :) Jos et sitten laita powerfiltteriä jolloin saat heittäää vesilintua sillä boksilla :) ja itelläkään ei heti kulkenut paljon mittään. Huomas että kiihty mutta pari päivää meni ennenku alko oikeesti kulkemaa :) Alkoi kierrokset pyöriin paremmi ja otin gpsn ja kävin ajaa niin 56 tasasella :)

    • apuatarvitseva

      No sitten en sitä poista. Ja mites se voi aikaa ottaa ennen ku se rupeaa kulkemaan. Eikös tollasten muutosten pitäis siihen vauhtiin vaikuttaa heti?

    • :))

      No mää en itekkäään ymmärrä. esim tnä ajoin ihan normaalisti ja sitten tuli pitkä suora ja aatteli kokeilla miten kulkee sitten luulin että oli kutonne päällä jonka jälkeen laitoin vaihteen pienemmälle että kiihdytän uuestaan ja aloin kiihyttää ihan normaalisti sitten kiihytin ihan kierrokset tappii jonka jälkeen normaalisti vaihdetta isommalle. Sitten katoin että joo sen 52~53 menee ja ihmettelin että miten ei kutosella mee enempää ja kierrokset huus oidosti. Sitten kokeilin että onko lisää vaihteita niin se kutonen löyty sieltä ja sitten se kiihty ja kiihty niin lopulta oli tasasella mittarissa yli 60 joka on oikeeta nopeutta ~58... (mittaristo valehteelee 2 mitattu gpssällä) sitten olin silleen MITÄ VITTUA ! mutta annoin sitten aina kierrokset aika tappiin mennä ennenku vaihoin niin se aina kulki enemmä että se on siitä ajotavastiki se vauhti ! :) Hirvee korotus pelkällä 78 suuttimella ja reikälevyn poistolla jos 58 MENEEE! jumalauta :) Mutta voi olla että cdi boksi antaa vähän periks tai jotain :) tai sitten on jotenki ns. "parempi yksilö" :) Mutta kokeile eriajotapoja ja kiihytyksiä niin se voi kulke yllättävän lujaa :)

    • apuatarvitseva

      No mulla tämä menee vakiona 56 :D ja uutena on ostettu, mitään tosiaan ei ole tehty paitsi nyt otettu se reikälevy pois. Ehkä se saattaa nyt mennä hikiseen sen 57, pitäis käydä kokeilemassa.

      Suutinta sit varmaan vaihtoon joku päivä.

    • DerbiXtremSM

      Moro, mul o 2010 Derbi Senda X-treme Sm. Jos ajan normaalisti nii huiput noin 51-53 ja ku laitan ryypyn pääl ni kulkee 53-55 noin ja reikälevy on paikallaa siel imuputkes. Ni kysymys o et mikä suutin pitäis laittaa jos otan reikälevyn pois ku kerran vakionki o varma vähä lia pien ku ryyppyki auttaa. Ja mul ei oo hajuakaa mikä suutin toso vakion eli seki ois hauska tietää :D

      • DERB!

        Kun otat sitä suutinta pois nii siin kyllä lukee sen koko. ja osta sitä vähä isompi.
        Mulla on nyt omassa vakio mopossani sopiva suutin ja kun isken ryypyn päälle niin meinaa sammua lämpimällä koneella eli suutin on oikean kokoinen.


    • :)

      siinä on joko 53 tai 63 en muista kumpi näissä uudemmissa derbeissä nyt oli :) Mutta hyvä suutin löytyy läheltä kokoa 70-75 :)

      • Jolle vastasit äsken

        ok, kiitti


      • Jjsbbbbk

        Itse omistan derbi senda sm x-treme 2010 niin onko suuttimissa 4 vai 5millin kierteet?


      • Aisantuntija

        6mm


    • Käsi123

      Meikäläinen puristi sen klemmarin auki ja vedin letkuakin niin kovaa ku pystyin irti mutta se ei vaan lähteny ? olisko sielä joku ruuvi vielä tjsp.. Ja mopohan oli derbi senda drd limited ed. sm 07

      • Anonyymi

        kumi on voinu kovettuu hiukan mul oli sama ongelma mut tuli se sieltä kun kunnolla veti


    • :))

      Ei ainakaa mun -10 xtremessä ollu :D

    • Derbiracing

      Juu meikäl Derbi Drd racing 2011 ja oon täs koht alkamas ottaa irti sitä nii katotaa kuinka käy :D

    • :))

      dodiih :) otettii tässä kaverilta se yks päivä pois ja oltii prisman parkkipaikala :) Ja nyt ku myin mun mankin pois joka on ollut aikoja mulla... niin nyt isäntä aikoo ostaa mökille semmosen vitun keewayn vaikka haluaisin 150cc crossin mutta samapa toi mutta sitten pistän siihen nii perkeleesti viriä. Jos joku tietäis nii eikö siinä ole vaan kurit putkessa ja ilmanputsarissa että ei muuta ?? :) Mutta siiihe laitan ainaki alakauttasen teharin :))))) ja power filtterin ja suuttimen nooin 120 :) katotaa miten kiinalainen kestää ku vähä viriii :)

    • mopojotain

      haistakaa paska koko derbi porukka!!!!!!!!!!

    • jg

      Saako ton reikälevyn tungettua takasin paikoilleen kuinka helposti jos alkaa kaduttamaan ? :D

      • Anonyymi

        Älä saatana leiki poika jeesusta


    • pätejää3333333333333

      vitun idiootit reikä levy ei ole kuri se on suoja ja se ei vaikuta yhtään tehoihin.

    • reikätietoinen..?

      Onko hei 08 vuoden Derbi X-Racessa tota levyä siel kaasaris?

    • asdsda

      vitun junnut -.-

    • wtf12341

      ite otin gilera 2009v rcr Kaasarin reikälevy niin nousi huiput 58-63 km/h

      • Hommakusi

        Mulla alko mopo nykimään silleen ihan niinku se ei sais kaasua aina välillä, onko tietoa mistä johtuu? (Kyseinen mopo on gilera rcr 2014)


      • Hommakusi

        Niin että olin juuri poistanut reikälevyn kaasarista


      • Mopopojka
        Hommakusi kirjoitti:

        Mulla alko mopo nykimään silleen ihan niinku se ei sais kaasua aina välillä, onko tietoa mistä johtuu? (Kyseinen mopo on gilera rcr 2014)

        Liian pieni suutin


      • Jutustelija1
        Hommakusi kirjoitti:

        Niin että olin juuri poistanut reikälevyn kaasarista

        Kokeile vaikka kymmentä numeroa isompaa pääsuutinta aluksi ja ala siitä suurentaa tai pienentää tarpeen mukaan.


    • derbimies3

      Paljo kulkis Derbi alku käyrän kuri poistettu 12/53 välit kulkee nyt 62. Ottais reikälevyn pois ja laittais taakse 58 ja eteen 11

    • avuton avuntarpeessa

      otin 4t kevari derbist kaasarin pois ja osiin ja pistin takaisin ihan samanlailla kuin oli ennestään mutta eipäs käynnisty enään

    • TyhmäMotonisti

      En saaa sitä letkua irti kaasarista apua!

    • Derbiviepuoletrahoista

      Vaihtakaas pojat vähä välityksiä ni rupee kulkemaan ja halvalla vieläpä.

    • ihanhyväämopo

      niin siis voiko sitä reikälevyä laittaa sinne takaisin vai onko se niin että kun kerran on ottanu nii enää ei saa takas??

    • Autisti666

      Vittu taas amatöörit asialla

    • Anonyymi

      Mulla derbi drd racing 09vm ja vakiona oli 74 suutin kun avasin sen, ja sitten otin reikälevyn pois ja pistin 80 suuttimen niin nyt ei ota kaikkia tehoja isoilla vaihteila. Kun taas 3 alaspäin kiihtyy iha hyvin onkohan liian pieni suutin vai liian iso?

    • Anonyymi

      onko uudessa skyteam mankissa jotain erilaista ku näiss derbeissä mistä puhuitte ton reikälevyn ja suuttimen suhteen?

      • Anonyymi

        Uusissa skyteam mankeissa on ruiskukone, eli ihan erillainen systeemi.


    • Anonyymi

      siis eikö se reikälevy oo ilmanputsarin alla ja kun sen poistaa tuo huippuja 1-2km

    • Anonyymi

      Tietääkö joku että onko beta rr 2021 motaed reikälevyä ja jos on nii missä se on ku en itte nähny sitä ku kattelin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe