Mites muuten, onko noilla sata3-levyillä kovin olennainen nopeusero verrattuna sata2-levyihin. Meinaan vaan kun nuo ssd:t on kuitenkin vielä aika arvokkaita, niin olisko järkevä vaihtoehto ostaa sata3-levy ja sata3-ohjain ja pistää tämä käyttislevyksi?
Sata3
5
633
Vastaukset
SATA3-kiintolevyn mahdollinen nopeusetu SATA2-levyyn nähden ei tule liitännästä sinänsä, vaan modernimmasta rakenteesta, suuremmasta välimuistista, tiheämmästä datarakenteesta ym. seikoista. Yksi mekaaninen SATA3-levy ei kyllästä väyläänsä eikä sen SATA2-ohjainta edes välimuistin purskeissa, joten erillisen SATA3-kortin hankkiminen on mielestäni täysin tarpeetonta, ellei sitten hamua kortilta jotain erikoista, kuten rautatason RAID-ohjausta ja kortin omaa varmistettua välimuistia. Nämä jo maksavatkin.
- ssd vai sata3
No korttia tarvitsisin tietysti siksi, ettei emossani ole sata3-väylää.
Mutta mikä siis on käytännön nopeusero uudella sata2 ja sata3-levyillä. Onko merkityksellinen? - C♠ssd
ssd vai sata3 kirjoitti:
No korttia tarvitsisin tietysti siksi, ettei emossani ole sata3-väylää.
Mutta mikä siis on käytännön nopeusero uudella sata2 ja sata3-levyillä. Onko merkityksellinen?http://fi.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
Käytännössä tuskin huomaat. Sinuna hommaisin jonkun uudemman mallisen SSD-levyn. - ssd vai sata3
C♠ssd kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
Käytännössä tuskin huomaat. Sinuna hommaisin jonkun uudemman mallisen SSD-levyn.Eipä tuossa käytännön eroista saanut mitään tietoa.
Ssd-levyt ovat ainakin toistaiseksi niin surkean pieniä etten tiedä viitsiikö sellaiseen paljoa satsata. Etenkin hinta/kapasiteeti -suhde on aivan eri planeetalta perinteisiin levyihin verrattuna. - C♠ssd
ssd vai sata3 kirjoitti:
Eipä tuossa käytännön eroista saanut mitään tietoa.
Ssd-levyt ovat ainakin toistaiseksi niin surkean pieniä etten tiedä viitsiikö sellaiseen paljoa satsata. Etenkin hinta/kapasiteeti -suhde on aivan eri planeetalta perinteisiin levyihin verrattuna.SSD käyttikselle (60 giganen riittänee) ja Sata2 2-levyksi.
Tulee sitä hintaa, jos lisäkortin levyn lisäksi ostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731671
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471268- 661169
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html193930- 44888
- 69778
- 49770
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244537715- 119664
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79640