Sata3

ssd vai sata3

Mites muuten, onko noilla sata3-levyillä kovin olennainen nopeusero verrattuna sata2-levyihin. Meinaan vaan kun nuo ssd:t on kuitenkin vielä aika arvokkaita, niin olisko järkevä vaihtoehto ostaa sata3-levy ja sata3-ohjain ja pistää tämä käyttislevyksi?

5

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SATA3-kiintolevyn mahdollinen nopeusetu SATA2-levyyn nähden ei tule liitännästä sinänsä, vaan modernimmasta rakenteesta, suuremmasta välimuistista, tiheämmästä datarakenteesta ym. seikoista. Yksi mekaaninen SATA3-levy ei kyllästä väyläänsä eikä sen SATA2-ohjainta edes välimuistin purskeissa, joten erillisen SATA3-kortin hankkiminen on mielestäni täysin tarpeetonta, ellei sitten hamua kortilta jotain erikoista, kuten rautatason RAID-ohjausta ja kortin omaa varmistettua välimuistia. Nämä jo maksavatkin.

      • ssd vai sata3

        No korttia tarvitsisin tietysti siksi, ettei emossani ole sata3-väylää.

        Mutta mikä siis on käytännön nopeusero uudella sata2 ja sata3-levyillä. Onko merkityksellinen?


      • C♠ssd
        ssd vai sata3 kirjoitti:

        No korttia tarvitsisin tietysti siksi, ettei emossani ole sata3-väylää.

        Mutta mikä siis on käytännön nopeusero uudella sata2 ja sata3-levyillä. Onko merkityksellinen?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
        Käytännössä tuskin huomaat. Sinuna hommaisin jonkun uudemman mallisen SSD-levyn.


      • ssd vai sata3
        C♠ssd kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
        Käytännössä tuskin huomaat. Sinuna hommaisin jonkun uudemman mallisen SSD-levyn.

        Eipä tuossa käytännön eroista saanut mitään tietoa.

        Ssd-levyt ovat ainakin toistaiseksi niin surkean pieniä etten tiedä viitsiikö sellaiseen paljoa satsata. Etenkin hinta/kapasiteeti -suhde on aivan eri planeetalta perinteisiin levyihin verrattuna.


      • C♠ssd
        ssd vai sata3 kirjoitti:

        Eipä tuossa käytännön eroista saanut mitään tietoa.

        Ssd-levyt ovat ainakin toistaiseksi niin surkean pieniä etten tiedä viitsiikö sellaiseen paljoa satsata. Etenkin hinta/kapasiteeti -suhde on aivan eri planeetalta perinteisiin levyihin verrattuna.

        SSD käyttikselle (60 giganen riittänee) ja Sata2 2-levyksi.
        Tulee sitä hintaa, jos lisäkortin levyn lisäksi ostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe