Kaksi urosmäyristä tappelee?

mäyrisvauvat

Heippa!

Oiskos omakohtaisia kokemuksia kahdesta urosmäyräkoirasta? Mulla on veljekset, ikää 7.5kk ja ne on nyt alkaneet aika paljonkin tappelemaan. Toinen isompi on ollut tähän mennessä aina pomo, mutta nyt pienempi haastaa tätä suurempaa ja ne tappelee. Parin päivän sisään jo muutamat tappelut ollu ja oon joutunu erottamaan ne.

Mahtaakohan ne asettua tästä vai pitääkö niiltä nirhiä pallit?

10

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pukarit

      Kyllä on kokemuksia ja ikäviä sellaisia. Jossin vaiheessa jouduin pitämään pukarit erillään. Mulla oli 3 urosta, jotka vasta ikääntyneinä alkoivat ottaa yhteen: vanhin vs. kaksi nuorempaa. Nämä kaksi nuorempaa olivat kimpassa ja jouduin pitämään vanhimman(jo edesmennyt) niistä erillään. Monta kertaa jouduin paikkaushommiin ja turvautumaan myös eläinlääkärin apuun. Vaikka kuinka yritti olla tarkka, aina silloin tälläin sattui vahinko(portti/väliovi auki) ikävin seurauksin.

      Sinulla on nulikkaikäiset koirat, jotka kokeilevat voimiaan. Sinänsä ihan normaalia. Toivottavasti arvojärjestys löytyisi ilman suurempaa dramatiikkaa.

    • itellä myös 2 urosta

      En tiedä, mutta on sanottu, että koirilla olisi hyvä olla vähintään 2 vuotta ikäeroa...Tiedä sitten, onko totta.

    • ViiMi

      Siis onko sulla kaks samanikäistä urosta samassa talossa ??!! Ei näin ihmiset ei näin !!!
      Mulla itellä 7v ja 10v urokset. Nuorempi on tän kevään aikana pari kertaa yrittänyt syöstä vanhemman vallasta sillä seurauksella, että sai huuleensa reiän ja alhaalta yks etuhammas irti.. Eipä ole yrittänyt sen jälkeen.. :D
      Omien koirieni taistelut ymmärrän täysin, sillä vanha koirani on sairas ja luonnonlaissa se olisi tapettu.

      Omakohtaisesta kokemuksesta täytynee sanoa, että oli koirat sitten minkä rotuisia ja minkä luonteisia tahansa, jos ne on samaa sukupuolta niin alle kolmen vuoden ikäero on liian pieni. Tulee ongelmia ja varsinkin urosten kanssa !!

    • w3rfsefsf

      On kyllä aika normaalia että varsinkin urokset ottavat toisistaan mittaa ja etenkin jos ovat samanikäisiä.

    • 2 koiraa

      Mulla on 2 pk. mäykkyä, toinen 4 v. ja toinen 10kk ja hyvin on toistaiseksi mennyt. Yksi viikko oli rankempi, mut tasoittui. Olen kuullut myös samaa, että koirilla olisi hyvä olla muutama vuosi ikäeroa. On myös sanottu, että koirien pitäisi antaa selvittää välinsä itse eikä aina puuttua, mutta jos menee liian rajuksi niin sitten erottaa ne. En tiedä tuosta kyllä vaikuttaako...

    • ÄlyhoiÄläjätä!!!

      Ensinnäkin; mitä sun pääs liikkuu, kun oot ottanut KAKS samanikäistä ja vielä samaa sukupuolta olevia mäykkyjä???? hei haloo !! jotain rajaa !!

      Itelläni on 10v ja 7v urokset. Koirat on aina ollu parhaita kavereita, mut nyt tuo vanhempi on sairas ja nuoremman pitää saada valta.. Että tappeluja koirien välille saa vaikka niillä on ihan järkeenkäypä ikäeroki...

      MÄ EN KÄSITÄ MITÄ OOT MIETTINY KU OOT KAKS SAMANIKÄISTÄ UROSTA OTTANU !!!!!????????

    • mäykkyläinen

      Onko sitten järkevintä jos on kahta pentua samasta pentueesta ostamassa, ottaa uros ja naaras? Onko täällä ketään kenellä olisi U N tai N N pentukoirat? Olisi mukavaa kuunnella kokemuksianne!

    • irmeli64

      ei 2 leikkaamatonta sukukypsää urosta sovi samaan taloutee, ja jos kastroi niin MOLEMMAT SAMANAIKAISESTI. Jos vain toiselta vie pallit niin tappelu vain pahenee... kastroimaton käy päälle kuin yleinen syyttäjä.

    • Terve!
      Meillä on sama tilanne, kaksi 8 kk ikäistä mäyris urosta, jotka ovat tapelleet 5 kk ikäisestä alkaen. Kovia yhteenottoja on ollut 6-7 kertaa. Tappelujen välillä on ollut 1 - 4 viikon taukoja jolloin asiat ovat menneet hyvin. Nyt viimeisen tappelun jälkeen "poikia" ei ole voinut pitää irtaallaan samassa tilassa. Myönnämme tehneemme virheen ottaessamme kaksi urosta samasta poikueesta. Haluaisin saada vinkkejä ja neuvoja mitä pitäisi tehdä? Miten vastaavissa tapauksissa on menetelty ja mitkä ovat olleet tulokset? Toivoisin vastauksia usealta kommentoineelta.

    • mäyrisvauvat

      Katselinpa, että tämä oli noussut jostain bittiavaruudesta tähän. Eli siis mäyrisurokset tulivat minulle vähän sattumalta. En suunnitellut ottavani kahta koiraa samasta pentueesta. En nyt kuitenkaan jaksa välittää tuntemattomien ihmisten moralisoinnista, joten vastaan lähinnä eekaivaarille.

      Koirat tappeli noin vuoden ikäisiksi aika usein, mutta kieltämällä tappelut väheni ja loppui. Lopulta en kokenut tappeluita enää ongelmaksi. Suuremmaksi ongelmaksi nousi sisälle merkkailu. Tästä syystä päätin kastroida kumpaisenkin ja tästä on nyt reilu kuukausi aikaa. Merkkailu loppui kuin seinään ja tuntuu, että koirat ovat säyseämpi. Tappeluista en voi sanoa vielä mitään, niin vähän aikaa on kulunut. Kyllä meillä silti välillä mennään hännät ja niskakarvat pystyssä ja haastetaan kaveria. Nää loppuu yleensä maanittelemalla ja kieltämällä. Eli suosittelen lämpimästi kastrointia. Eläinlääkärinkin mukaan se vaikuttaa tappeluhalukkuuteen.

      Itse pyrin pitämään aika tiukan kurin koirilla, ettei tuollaista tappelua vain suvaita. Mutta kuten sanottu, elämä sujuu nykyään paremmin. Voisi kuvitella, että tappelut ilmaantuivat kun sukukypsyys oli saavutettu ja koirien piti tapella nartuista ym. Nyt reilun 1.5. vuoden ikäisinä koirat ovat rauhoittuneet ja tietävät järjestyksensä laumassa.

      http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Vilkasta keskustelua internetissä/1329103702579?fb_ref=fb-recommend&fb_source=timeline Tässä teille muille vähän miettimistä myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe