Mitä siis käytännössä tarkoittaa, kun vuokranantaja haluaisi vuokravakuuden PANKKITAKAUKSENA?
Uusi termi minulle, eikä oikein netistä löytynyt.
Eli jos raha on minulla käteisenä, mitä nyt teen? :D
Ei taida kovin yleinen käytäntö olla?
ÄKKIÄ VUOKRAVAKUUDESTA!
4
687
Vastaukset
- Kett.
No nyt sitten menet pankkiin sen rahan kanssa. Kyllä ne siellä sitten osaa kertoa enemmän. Jos olen ite ymmärtänyt oikeen, niin pankkitakauksessa vuokranantajalle ei mene rahana se vuokratakuu. Varma en asiasta ole, joten tosiaan sinne pankkiin ihmettelemään asiaa.:)
"Pankkitakauksessa pankki sitoutuu vuokralaisen puolesta takaamaan vuokrasuhteen velvoitteiden täyttämisen." http://www.vuokraturva.fi/palvelua-vuokranantajille/vuokranantajan-tietopaketti/sopimuksen-tekeminen/ Pankkitakaus tarkoittaa juurikin pankin antamaa takausta. Käytännössä se vastaa pankkilainaa vaikka et nosta sitä, eli sille tarvitaan reaalivakuus ja maksat siitä korkoa ( perustamiskulut jne).
Eiköhän tuo tuleva vuokranantajasi tarkoittanut vuokravakuustiliä pankissa, yksityisillä pienvuokranantajilla menee joskus termit sekaisin.- cuvee
Jos vuokralaiselta hävinnyt avain 10v sitten ja nyt vuokrasuhteen jo päätyttyä pantataan vuokravakuutta (lopputarkastus tehty 31.3.2011 ja kaikki siinä ok) tämän takia. Koska kuulemma lukko pitää sarjoittaa uudelleen. Viivästymisen syystä sain tiedon vasta eilen 5.5. Sitä yritetty jo aiemmin tiedustella mutta vastaus on vaan viipynyt. Onko minulla oikeutta vaatia vakuus korkojen kanssa ja olenko todella korvaus velvollinen (n.300e) lukon mahdollisesta sarjoituksesta.
- On oikeus
Kyllä on oikeus sarjoittaa lukko uudelleen. Jos avaimia ei palauteta yhtä monta kuin on aikanaan kuitattu saaduksi, on vuokranantajalla oikeus sarjoittaa lukko. Se milloin ja mihin avain hävinnyt, ei merkitystä. Kysymyshän on siitä, että muuttaisitko itse asuntoon, jos tietäisit, ettei edellinen vuokralainen ole palauttanut kaikkia avaimia? Minä ainakaan en.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374946- 823516
- 302963
- 612935
- 82767
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584