rasismi

Suomalainen.nainen

Oletteko joutuneet kuuntelemaan alentavia kommentteja siitä että olet suomalainen tai suomalaisia asioita kohtaan?
En voi sietää tätä enää.. parisuhteessa menee huonosti, mutta tämä on jo liikaa!

Esimerkkejä:
Hän ei halua kasvattaa lapsia, ja koska minä kasvatan heitä, heistä tulee kuulema "tyypillisiä suomalaisia itsemurhan tekijöitä".
Pääsiäisruohosta: "V***u mitä pa**aa kasvattaa jotain ruohoa sisällä! Ruohon kuuluu kasvaa ulkona!"
Suomenkieltäkin voi haukkua, kun on kuulema niin tyhmiä sanoja. joku sana muistuttaa toista jnejnejnejne

Itse en pystyisi edes pahinta vihamiestä vastaavasti haukkumaan.. Että olen ollut tyhmä! tunnen että minua on huijattu! miten hän pystyi salaamaan tuollaiset ajatukset? miksei jättänyt minua rauhaan, jos kerta olen suomalainen nainen! Onneksi ei olla naimisiin menty! sekin koska niiden papereiden hommaamisessa olisi ollut hänelle liikaa työtä!!

Pitäkää varanne muut !

17

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaa

      Onneks mieheni ei ole tuommonen

    • satunnainen vieras

      Hei!
      Ei kuulosta kovin kivalta! :( Toivottavasti jaksat. Ehka miehellasi on sopeutumisvaikeuksia ja koko ajan jonkinlaista alitajuista ikavaa kotimaataan kohtaan. Se sitten tulee ilmi siina, etta suomalaisessa kulttuurissa aletaan nahda yha enemman vikoja...

      Mina en asu Suomessa, mutta olen joskus yhteiselamamme alkutaipaleilla saanut kuulla mieheni taholta siita, "millaisia on suomalaiset". Minun mieheni ei ole koskaan Suomessa kaynytkaan, mutta hanella oli (tai on osittain edelleen) mielikuva suomalaisista: vakivaltaisia, juoppoja, juovat kaduilla, naiset ovat lihavia, suomalaisilla ei ole hapean tunteita, ei kunnioitusta, lasten annetaan juosta vapaasti kolme metria vanhempien edella (kun taas taalla lasta pidetaan kadesta kiinni), lapsille huudetaan, ollaan toykeita asiakaspalvelijoille jne. jne.
      Asumme ns. etelan lomakohteessa ja mieheni kuva suomalaisista perustuu taalla lomaileviin suomalaisiin, joista osa toki ottaa turhankin rennosti...
      Ajan myota mies lakkasi valittamasta, silla han huomasi, etten mina ollutkaan kuin Ne Muut Pahat suomalaiset. Mies pitaa minua hyvana aitina ja vaimona, hanen silmissaan "epasuomalaisena".
      Itse toki pidan itseani ihan tavallisena suomalaisena, mutta nain vuosien saatossa en enaa pida kynsin hampain kiinni omasta kulttuurista ja siten olenkin luopunut monista suomalaisista "oikuista".

    • ap....

      Hmm.. ikävä hänellä taitaa ollakin, ja varmaan sekin häntä kismittää ettei voi puhua äidinkieltään.. mutta en silti kuitenkaan pysty ymmärtämään moista käytöstä parisuhteessa. Eikä ehkä niinkään nuo minua vaivaisi, kun se tyyli miten sen tekee.. :(

    • Tässä taas yksi hyvä esimerkki, miksi ei kannata aloittaa parisuhdetta mustan kanssa. Kunpa vaan muutkin ottaisivat opikseen näistä, mutta ei..

      "tyypillisiä suomalaisia itsemurhan tekijöitä"
      Siinä somali yleistää suomalaisia, mutta somaleita ei tietenkään missään tapauksessa saa yleistää. Voi jumalauta...

    • persuangsti

      kuka tää pelle rasisti on, joka kommentoi täällä ? Mies pohjois-pohjanmaalta ? Eikö sulla muuta tekemistä ole, kuin kommentoida jotain monikulttuuriset perheet -palstaa ? Luuletko siten jotenkin vaikuttavasi asioihin, Asetu vaikka ehdolle presidentin vaaliin jos et muuta keksi. Siellä peräkammarissa tietokoneella istuskellen et kyllä vaikuta yhtään mihinkään tai mitenkään.

      Mistä päättelit, että aloittajan puoliso on MUSTA ? Mitä väliä tässä tekstissä on hänen ihonvärillään ? Mitä jos hän onkin valkoinen. Ihonväri ei ole sama kuin kansalaisuus eikä "erivärinen" ihminen tämän päivän Suomessa ole edes aina ulkomaalainen. Paitsi ehkä Pohjois-Pohjanmaalla :) Pysy siellä niin.

      • ''Monikulttuurinen'' on yleensä valkoisen ja etnisen taustan omaavan ihmisen muodostama termi.

        On minulla toki muutakin tekemistä, kun täällä kommentoida. Sinulla taas ei näytä olevan argumenttitaitoja sitten alkuunkaan. Tosi hyvä veto on kyllä tuo ''eikö sinulla ole muuta tekemistä''.

        Miksi olen ''pelle rasisti''? Selitä minulle.

        Presidentinvaaleihin (kyllä, se on yhdyssana - sinä et niitä näköjään koulussa ole vielä kerennyt opiskella) on aika vaikea lähteä nyt yhtäkkiä pyrkimään, joten taidan jättää väliin tällä kertaa.

        Mainitsit viestissäsi Pohjois-Pohjanmaan kaksi kertaa. Annoit myös ymmärtää, että minä olen peräkammarin poika. Väittäisin, että tämä on rasismia Pohjois-Pohjanmaalaisia kohtaan.


      • Chom chom
        kill_it_with_fire kirjoitti:

        ''Monikulttuurinen'' on yleensä valkoisen ja etnisen taustan omaavan ihmisen muodostama termi.

        On minulla toki muutakin tekemistä, kun täällä kommentoida. Sinulla taas ei näytä olevan argumenttitaitoja sitten alkuunkaan. Tosi hyvä veto on kyllä tuo ''eikö sinulla ole muuta tekemistä''.

        Miksi olen ''pelle rasisti''? Selitä minulle.

        Presidentinvaaleihin (kyllä, se on yhdyssana - sinä et niitä näköjään koulussa ole vielä kerennyt opiskella) on aika vaikea lähteä nyt yhtäkkiä pyrkimään, joten taidan jättää väliin tällä kertaa.

        Mainitsit viestissäsi Pohjois-Pohjanmaan kaksi kertaa. Annoit myös ymmärtää, että minä olen peräkammarin poika. Väittäisin, että tämä on rasismia Pohjois-Pohjanmaalaisia kohtaan.

        Olisi toivottavaa, jos keskustelijoilla olisi jotain annettavaa keskusteluihin alueella, jolla keskustellaan monikulttuurisista _perheistä_. Taitaa nyt jollakin olla hiukka väärä kohderyhmä.


      • Chom chom kirjoitti:

        Olisi toivottavaa, jos keskustelijoilla olisi jotain annettavaa keskusteluihin alueella, jolla keskustellaan monikulttuurisista _perheistä_. Taitaa nyt jollakin olla hiukka väärä kohderyhmä.

        Viestini oli täysin aiheeseen liittyvä.


    • Chom chom

      Mä ja mieheni ollaan alusta asti puututtu siihen, jos toinen morkkaa toisen tapoja. Jos on jotain asiaa, sanotaan suoraan eikä vedetä koko "kansaa" mukaan. Kukaan ei ole kaikessa oman kulttuurinsa tyypillinen edustaja. Ihan sama, jos puhutaan sukupuolesta: ei voi yleistää, eikä asioita voi laittaa pelkän sukupuolen piikkiin. Hyväntahtoisesti joskus kyllä naljaillaan. Ja kyllähän jotkut tavat voivat tuntua tosi oudoilta, jos ei tiedä, mistä ne ovat lähtöisin tai mitä ne symboloivat. Mutta itselleenkin pitää pystyä nauramaan.

      Voi olla, että miestä ketuttaa tämä maa ja yhteiskunta, eikä hän varmasti ole ainoa. Mulle ja miehelleni on monesti tullut mieleen, oisko parempi jossain muualla, ja mieheni tuskin loppuelämäkseen tänne jää. Mutta joo, itse en hyväksyisi taustaani kohdistuvia loukkauksia. Jos ei mies tajua, vaikka hälle selvästi sanoisi, antaa miehen mennä.

      • pensselitäti

        Seuraavanlaisia negatiivisia stereotyypittelyjä monetkin ulkomaalaiset hautovat suomalaisista:

        rasisti, juoppo, itsemurhaaja, huora, epäsiisti, ruma, lihava, laiska, saita...

        Syy on useinkin yksi ja sama: rahaa ei irtoa tarpeeksi.

        Ei ole kovin kivaa, jos joutuu omassa perheessään moista moskaa kuuntelemaan.


    • killitwith....?

      Pellen rasisitin tunnistaa siitä, että hän vetoaa joka kohdassa yleistämiseen. " Te sanotte, että jokainen on yksilö, mutta sitten yleistätte suomalaisia miehiä..." Wannabe -kantaaottavalla rasistilla on siis selkeä alemmuuskompleksi ulkomaalaisia miehiä kohtaan, liekö syynä hänen oma epäonnensa naisasioissa ? Toinen epätoivoinen yritys kumota toisen argumentti, on vedota yhdyssanavirheisiin.

      Kysymykseni siitä, eikö Pohjois-Pohjanmaalaisella kill_it_:with_.fire -nimimerkkisellä henkilöllä ole muuta tekemistä kuin kommentoida tällaisille palstoille, kylläkin heräsi mielessäni ensimmäiseksi, koska kyseisellä palstalla ei pitäisi olla mitään yhteistä hänen elämäntilanteensa kanssa. Miksi hän siis kokee tarvetta ylipäätään roikkua täällä ?

      En ole rasisti Pohjois-Pohjanmaalaisia kohtaan, omakin sukuni sieltä päin on, ja oikein mukavaa porukkaa. Tämäkin vastakkainen rasistikortti on aina rasistin tunnusmerkki. Rasisti saa mesota ties mitä vähemmistöryhmistä, mutta hänellä ei ole minkäänlaista itseironiantajua. Onhan se nyt aika naurettavaa, että ihminen,m jolla tuskin on mitään omakohtaista kokemusta tai sidettä monikulttuurisuuteen, kommentoi palstaa, jossa ihmiset ensisijaisesti etsivät vertaistukea.

      • 243432432

        Mutta yritä muistaa, että "two wrongs don`t make a right". Eli ei kannata provosoitua niin paljon että syyllistyy itse samaan kuin provokaattori. Menee muuten mutapainiksi, eikä sellaisessa kumpikaan osapuoli säily puhtaana.


    • lisäys

      Ja muuten, MONIKULTTUURINEN voi olla vaikka suomalais-venäläinen perhe, jossa sekä mies että nainen ovat valkoihoisia eurooppalaisia. Et näköjään edes tiedä, mitä sana monikulttuurinen tarkoittaa. Se voi tarkoittaa minkä tahansa eri kulttuurien sekoittumista missä tahansa tilanteessa.

      • Joudun ilmeisesti toistamaan itseäni: kuten aikaisemmin sanoin, viestini oli täysin aiheeseen liittyvä. Eksyin tälle palstalle ihan normaalisti selailemalla. Ei pitäisi olla kovin omituista, että netissä liikkuu paljon erilaisia henkilöitä.

        Minulla ei ole minkäänlaista alemmuuskompleksia, sinun ei kannattaisi alkaa spekuloimaan mitään.

        ''Pellen rasisitin tunnistaa siitä, että hän vetoaa joka kohdassa yleistämiseen. " Te sanotte, että jokainen on yksilö, mutta sitten yleistätte suomalaisia miehiä..." ''
        Tottakai vetoan tällaisiin epäkohtiin.

        ''Toinen epätoivoinen yritys kumota toisen argumentti, on vedota yhdyssanavirheisiin. ''
        Oletko tosissasi? Vastasin presidentinvaali -ehdotukseesi mielestäni muutakin kuin pelkästään yhdyssanavirheestä mainitsemalla. Yhdyssanavirheestä mainitsin sulkumerkkien sisällä, eli siis kesken lauseen. Onko luetun ymmärtäminen sinulle vaikeaa?

        Myönnän kuitenkin, että olit oikeassa tuon monikulttuurisuuden suhteen. Vaikka sanoinkin, että yleensä ( huom. yleensä) kun puhutaan monikulttuurisuudesta, sillä tarkoitetaan valkoihoisen ja tummaihoisen ihmisen muodostamaa asiaa.

        Loppuun vielä sanon, että olen nähnyt maahanmuuton todelliset vaarat, joten olen täysin oikeutettu kertomaan mielipiteeni. Sinä et voi sananvapauttani viedä.


      • Chom chom
        kill_it_with_fire kirjoitti:

        Joudun ilmeisesti toistamaan itseäni: kuten aikaisemmin sanoin, viestini oli täysin aiheeseen liittyvä. Eksyin tälle palstalle ihan normaalisti selailemalla. Ei pitäisi olla kovin omituista, että netissä liikkuu paljon erilaisia henkilöitä.

        Minulla ei ole minkäänlaista alemmuuskompleksia, sinun ei kannattaisi alkaa spekuloimaan mitään.

        ''Pellen rasisitin tunnistaa siitä, että hän vetoaa joka kohdassa yleistämiseen. " Te sanotte, että jokainen on yksilö, mutta sitten yleistätte suomalaisia miehiä..." ''
        Tottakai vetoan tällaisiin epäkohtiin.

        ''Toinen epätoivoinen yritys kumota toisen argumentti, on vedota yhdyssanavirheisiin. ''
        Oletko tosissasi? Vastasin presidentinvaali -ehdotukseesi mielestäni muutakin kuin pelkästään yhdyssanavirheestä mainitsemalla. Yhdyssanavirheestä mainitsin sulkumerkkien sisällä, eli siis kesken lauseen. Onko luetun ymmärtäminen sinulle vaikeaa?

        Myönnän kuitenkin, että olit oikeassa tuon monikulttuurisuuden suhteen. Vaikka sanoinkin, että yleensä ( huom. yleensä) kun puhutaan monikulttuurisuudesta, sillä tarkoitetaan valkoihoisen ja tummaihoisen ihmisen muodostamaa asiaa.

        Loppuun vielä sanon, että olen nähnyt maahanmuuton todelliset vaarat, joten olen täysin oikeutettu kertomaan mielipiteeni. Sinä et voi sananvapauttani viedä.

        Ja se sun mielipiteesi alkuperäiseen aloitukseen oli..? Pohjautuen esim. kokemukseesi elämisestä monikulttuurisessa perheessä?


      • Chom chom kirjoitti:

        Ja se sun mielipiteesi alkuperäiseen aloitukseen oli..? Pohjautuen esim. kokemukseesi elämisestä monikulttuurisessa perheessä?

        Ota silmä käteen ja lue mitä kirjoitin. En näe mitään järkevää syytä toistaa kirjoittamaani, kun se on tuolla ylempänä vielä luettavissa.


    • dljasldfjldjklj

      miten olet nähnyt maahanmuuton todelliset vaarat ? kerro lisää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1147
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1022
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      887
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe