Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Westiet ulkomailta

Westikset

Haluaisin nyt vain sanoa, että on olemassa pentutehtailua jne. Niin ulkomailla, kuin suomessakin. Itselläni on kohta 4-vuotias westi narttu mikä on tuotu venäjältä. Erittäin terve koira, paperit kunnossa jne. Toisen westien hain virosta, tämä on nyt 4 kuinen ja terve ja reipas ollut, tälläkin on paperit, sirut jne. Että ei aina kannata alkaa haukkumaan ihmisiä, jotka hakee koiransa ulkomailta. Itse päädyin hakemaan koirani ulkomailta, sillä hinta on puolet vähemmän ja siellä on pentuja tarjolla enemmän. Näyttelyihin en koiriani ole viemässä, mutta ei sillekään olisi estettä.

12

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma2009

      kannatan! :)
      Itselläni on pentu tuotu unkarista.
      Koiralla ei kyllä ole papereita, sirutukset, passit ynnä muut on kunnossa.
      Koira on terve, ja westiefoorumia lukiessa ollut pakko todeta,
      että ilmeisesti terveempi kuin moni suomesta kennelistä ostettu.
      En halua syyllistää/leimata suomen koiria, mutta helpommin täälläpäin
      alkaa tapahtumaan sisäsiittoisuutta, kun siippoja koirille on pieni rinki.

      Eli ei kannata aina epäillä ulkomaan koiria tai puhua pentutehtailusta.
      Kaikki eivät arvosta koirassaan pelkkiä papereita. :)

      • mummin viivi

        meilläkin on unkarin westie ja terve ja hieno koira - trimmaajat pitävät karvaa valkoisempana ja parempana kun suomen koirilla ikinä! mitään allergiaa ei ole ja vatsa kestää kaiken ruuan.


    • 4westienomistaja

      Wilma2009 tukee nähtävästi pentutehtailua. Surullista :(

    • wilma2009

      Pentutehtailua ei ole pentujen teettäminen paperittomalla koiralla.
      Mielestäni löytyy myös "kriteerit" joiden mukaan voidaan määritellä pentutehtailu?
      Tuntuu, että paperillisten koirien omistajat puolustavat vain omaa
      rahanahneuttaan, varsinkin pentujen teetättäjät yrittävät puolustella
      korkeita hintojaan..
      Vaikka laittaisi koiraan kiinni 2000€, ei se takaa että saa tervettä koiraa,
      paperilla tai ilman..

      Mielestäni koirien sisäsiittoisuus ja jalostus menee monessakin paikassa liian pitkälle.
      Rotujen kesken koiria valikoidaan liikaa sukupuun ja ominaisuuksien mukaan,
      jolloin moni koirarotu on pilattu ja saatu sairaudet lisääntymään juurikin tästä syystä.
      Kenenkään ei tulisi arvostella toisten ostopäätöksiä lemmikkiensä suhteen.
      Itse liputan terveen koirani puolesta, se on minulle itelleni ainakin kaikesta tärkeintä!
      Mielestäni

    • porkkanahäntä

      Meilläkin on westie Unkarista, eikä tosiaankaan ole mistään pentutehtaasta, vaikka ulkomailta onkin. Unkarin paperit ovat kunnossa, siru, EU-passi ja rokotukset olivat ok ja maahantuoja oli luotettava suomalais-unkarilainen perhe ja koiran vanhemmat menestyneet koiranäyttelyissä.

      Koska perheellämme ei ole tarkoitusta alkaa koiranäyttelyharrastajaksi eikä teettää pentuja, suomalaisilla papereilla ei ole meille mitään käytännön merkitystä. Maksoimme koirastamme ihan normaalin westien pentuhinnan, eikä siinä mielestäni ollut yhtään liikaa.

      Koira on luonteeltaan erittäin avoin, kiltti ja iloinen. Lisäksi tosi siro ja kaunis ja eläinlääkärillä ei ole tarvinnut käyttää, normaalien rokotusten ja perustarkistusten lisäksi.

      Terkkuja wilma2009 koirallesi. Olisi kiva vaikka kirjoitella kuulumisia :)

      • wilma2009

        Ihana kuulla, että iloisia Unkarilaiskoiria on enemmänkin! :)
        Meidän neiti on myös erittän siro ja kaunis, suoraan tv-mainoksesta.
        (Tunnistaapa muuten tuon mainoksenkin ja laittaa tassunsa tv-tasolle katsellakseen koko mainoksen)

        Itse en myöskään ole tahtonut koiranäyttelyharrastajaksi, vaikka eläinlääkäri neitiä sinne suositteli, kun on kuulemma täällä päässä parhaimmasta päästä mitä on perustarkastuksissa/rokotuksissa käyty. Mutta ei ole tahtoa sellaiseen,
        neiti saa tehdä sitä mistä itse tykkää. Siis olla ja leikkiä. :)

        Wilman suurin rakkaus on pallot! Ihan itsekseen pentuna oppi kuonolla työntämään palloja eteenpäin pitkiäkin matkoja. Osaa hahmottaa mihinkä päin pallon kuonollaan tuuppaa ja odottaa häntä iloisesti heiluen että joku tuuppaa takaisin.
        Toki myös palloa noutaa erittäin onnellisena, ja siltähän tuo meidän parkettikin näyttää, että siinä on muutamat jarrutukset ja seinää päin luisumiset tapahtunut... 8)

        Minkäikäinen Porkkanahännän westie on? Onko hän tyttö vai poika?

        Meillä myös unkarin päässä kyllä paperit kunnossa, mutta suomalaisilla papereilla en pidä itse mitään arvoa juurikin tuosta syystä kun en ala pentuja teettämään jalostus/rahastusmielessä saati noita näyttelyitä.
        Pentuja ajattelin teettää yhden satsin sillä, että uskoisin sen olevan neidille itselleen hyväksi. Toki tuossa myös suvussa olisi pari paikkaa koiralle, joten olisi enemmän kuin ihana saada nämä pennut pysymään vielä lähellä. :)

        Itse myös vauva-vatsaa kasvattelen, joten olisi sitten perheen molemmilla naisilla yhtäaikaa vauvat hoidettavana :D


      • 16+2
        wilma2009 kirjoitti:

        Ihana kuulla, että iloisia Unkarilaiskoiria on enemmänkin! :)
        Meidän neiti on myös erittän siro ja kaunis, suoraan tv-mainoksesta.
        (Tunnistaapa muuten tuon mainoksenkin ja laittaa tassunsa tv-tasolle katsellakseen koko mainoksen)

        Itse en myöskään ole tahtonut koiranäyttelyharrastajaksi, vaikka eläinlääkäri neitiä sinne suositteli, kun on kuulemma täällä päässä parhaimmasta päästä mitä on perustarkastuksissa/rokotuksissa käyty. Mutta ei ole tahtoa sellaiseen,
        neiti saa tehdä sitä mistä itse tykkää. Siis olla ja leikkiä. :)

        Wilman suurin rakkaus on pallot! Ihan itsekseen pentuna oppi kuonolla työntämään palloja eteenpäin pitkiäkin matkoja. Osaa hahmottaa mihinkä päin pallon kuonollaan tuuppaa ja odottaa häntä iloisesti heiluen että joku tuuppaa takaisin.
        Toki myös palloa noutaa erittäin onnellisena, ja siltähän tuo meidän parkettikin näyttää, että siinä on muutamat jarrutukset ja seinää päin luisumiset tapahtunut... 8)

        Minkäikäinen Porkkanahännän westie on? Onko hän tyttö vai poika?

        Meillä myös unkarin päässä kyllä paperit kunnossa, mutta suomalaisilla papereilla en pidä itse mitään arvoa juurikin tuosta syystä kun en ala pentuja teettämään jalostus/rahastusmielessä saati noita näyttelyitä.
        Pentuja ajattelin teettää yhden satsin sillä, että uskoisin sen olevan neidille itselleen hyväksi. Toki tuossa myös suvussa olisi pari paikkaa koiralle, joten olisi enemmän kuin ihana saada nämä pennut pysymään vielä lähellä. :)

        Itse myös vauva-vatsaa kasvattelen, joten olisi sitten perheen molemmilla naisilla yhtäaikaa vauvat hoidettavana :D

        Mitenkäs meinasit löytää uroksen neidillesi kun neiti ei ole rekisterissä täällä Suomessa? Onhan niitä tarjokkaita toki rekisteröimättömissä uroksissa, mutta miten meinasit selvittää niiden terveydentilan jälkipolvineen? Haiskahtaa rahan teolta kohdallasi......


    • wilma2009

      Miten kyse voi olla rahanteosta, jos et edes tiedä minne pennut ovat menossa saati paljonko niistä pitäisi sitten mahdollisesti maksaa..?

      Ps. Uros on löytynyt, kaikkien teidän muiden iloksi!

    • paris81

      Hei, te ketkä olette ostaneet westienne unkarista!!!!!!!!!!!!

      Mistä tai keneltä ostitte koiran ja milloin ?!?

      Olisin todella kiinnostunut asiasta ja minulla olisi raskasta kerrottavaa mikäli olette ostaneet pentunnu samasta, kuin me !

      • w.estie

        Suomalainen perhe toi koiran Budapestista kesäkuussa 2010 Suomeen. Ostimme koiran myöhemmin tältä perheeltä
        En halua kertoa nimeä enkä myöskään unkarilaisen äitikoiran omistajan nimeä

        Mitä teidän koirallenne on tapahtunut? Jokin vakava sairaus?


    • ?

      Unkarista tuntuu olevan monta eri pentuvälittäjää. Mitä sinulle Paris on tapahtunut?

      • Meidän koiralla todella paha sairaus. Koko pentueella sama sairausa, koska se on 100% periytyvä.
        Mikäli löydän ihmiset jotk ostaneet Hämeenkoskelta westiensä niin säästän teidä pahimmalta ja voin kertoa jo nyt mistä kyse.
        Mikäli siis koiranne vielä elossa.
        Edessä on taattu lopetus koska sairauteen EI ole hoitoa!
        Lisäksi kyse on juuri pentutehtailusta, koska eläinlääkärin mukaan ei voi olla mahdollista etteikö äiti koiran sairautta olisi tiedetty pentuja tehtäessä.

        Ja lupaan etten jätä tätä asiaa tähän vaan vien sen eteenpäin niin pitkälle, että
        saan pahan oloni purettua ja henkilön joka tätä tekee vastuuseen.
        Se ei koiraani tuo takaisin, mutta se voi säästää muita kokemasta tätä samaa helvettiä !!!

        Joten ottakaa yhteyttä !!

        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe