Sri Lankaan joulukuu 2010 - tammikuu 2011

Oo sri lanka..

Heippis matkailijat!

Mä oon tässä alkanut suunnittelmaan reissua uudestaan Sri Lankaan. Ajattelin lähteä joulun jälkeen siinä 26-28 pv ja palailla sitten Tammikuun puolessa välissä takaisin Suomen maahan.

Oon lähdössä yksin, joten nyt ajattelin kysellä oisko ketään menossa samoihin aikoihin, niin olisi muutama suomalainen kanssatoveri joiden kanssa pähkäillä Intian/ mikälie lentokenttää kun ne kuitenkin taas keksii jotain meidän ressukoiden päänmenoksi :D

Vastailkaa vaikka tänne, jos nyt ketään kiinnostunutta edes löytyy.

42

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • THI3

      Onko oikea vuosi? Meillä matka varattuna 31.12.11.-22.1.12. Tarkoitus kerätä pari suomalaista/muun maalaista ja tehdä n 4-8 hlön kanssa ne pidemmät reissut. Eli jos vuosi on oikea, niin samoihin aikoihin menossa...

      • Vielä aikaa

        Hei THI3
        Oletko vielä palstalla ja oletko löytänyt muita tammikuussa liikkujia?
        Olemme siellä 18.12-12.1.


    • oo sri lanka

      juu siis 2011!

      no hitsi tuota ajankohtaa kun mä haluaisin päästä viettämään uutta vuotta jo sri lankaan. Ja en tiiä onko hirveän kiva viettää uuden vuoden aattoa suhaillen ympäri lentokenttiä?

    • THI3

      suht suora lento 31.12. ja new year vaihtuu missä vain...

    • oo sri lanka

      no niinhän se kai on, mutta siellä on parhaat bileet kuulemma :)

      millanen lento se sitten ois? itse oon kattellu missä on ollu kahta välilasku ja hinta ollu about 950 (siis menopaluuna)

      • pikkularsson

        No on heikosti asiat jos ei muualle tee mieli.Sirlanka on ihan P...eestä!


      • Colomboo
        pikkularsson kirjoitti:

        No on heikosti asiat jos ei muualle tee mieli.Sirlanka on ihan P...eestä!

        Mitenkähän osaat dissata Sri Lankaa, kun selkeesti et ole siellä käynyt. Vai onkohan älynlahjoissa sitten vika? (Liittyen tuohon Sri Lankan kirjoitusasuun...)


    • raukkoja maailma täy

      no mutta sehän on hienoa että viitsit ihan tänne Sri Lanka osioon sitä tulla haukkumaan :)

    • THI3

      jep. 950e pelkistä lennoista aika suolainen hinta..maksoin kesälle 674e bangkokiin asti.
      lankalle mennään pakettimatkalle, 3vkoa (22päivää, lennot), hotelli rannalla ja hotellissa puolihoito yht 1300e..ei tarkoitus jäädä ko hotelliin, vaan kierrellä ja majoittua milloin missäkin.
      Ei kokemuksia vielä lankasta,mutta moni kehunut esim tripadvisorissa.
      hinta/laatu suhde näyttää olevan kunnossa.

    • oo sri lanka

      niin, noita nyt kun oon sählännyt ja ettiksellyt niin oon saanu halvimmillaan 867 e edes takaisin. Ja siis kyllähän tossa paketti matkassa on paljon ilmaa, koska lennot vie suurimmat rahat tuostakin.

      Asuminen ja eläminenhän on puoli ilmasta. Itse maksoin viimeks 5 euroa yöstä questhousessa, ja se oli vielä aika hyvin varusteltu. Oli pyykinpesukone, länkkäriwc suihku yms yms.

    • THI3

      Pääosin matkanjärjestäjät ovat neuvotellet hinnat alas,,katsoo vaik samoja hotelleja agodasta tai hotls,com:sta niin ei pääse samoihin hintoihin majoittumaan ko hotelleihin kun laskee lentojen hinnan päälle...toki majatalossa on halpa yöpyä missä maassa vain...se on aina se järjestelemisen vaiva ja sitten olet omillas,,,vrt tuhkapilven aikaan bangkokissa ihan omatoimisesti,kun paketteimatkalaiset jatkoivat lomailuaan matkanjärjestäjän huolehtiessa kaikesta...molemmissa tavoissa on etunsa, kokeiltu on...

    • satuin selaamaan :)

      sen verran vaan yhtään topic:ia lukematta että aika hauskan ajan kohdan olet valinnut.. Luonnonolot

      Monsuunikausia on vuodessa kaksi: toukokuusta heinäkuuhun ja joulukuusta tammikuuhun. Sri Lanka kuuluu maantieteellisen sijaintinsa vuoksi syklonialttiisiin alueisiin.

      lähde: http://www.formin.fi/public/default.aspx?contentid=69912&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

      en kyllä usko että kokemus sen huonompi voi olla.. ehkä vähän kosteaa.. itse olen lähdössä lokakuussa ja marraskuun puolessa välissä takaisin.. :D onnea matkaan!

    • OO sri lanka...

      joo mutta kattopas kun ne mosnuunialueet ei ole koko saari. Riippuu minne päin on menossa. Mä olen menossa länsirannikolle Hikkaduwaan. Mutta kiitos onnesta

    • THI3

      Hello vielä aikaa...THI3 on vielä palstalla. Eipä muita juuri ole löytynyt samoihin aikoihin. Jos olette siellä 18.12-12.1. , niin osa aikaa ollaan samaan aikaan. Voisi jotain reissua viritellä meidän loman alkupäiville 1.1. alkaen esim.
      Itse olen jonkin verran jo perehtynyt kohteeseen (paha tapa suunitella etukäteen). Mitä itse olette ajatelleet tehdä? Kimppakyydit halvin tapa tutustua saareen.

    • oo sri lanka...

      heipä hei,

      mä olen siellä 3.1 aamuyöstä lentokentällä, enkä ole suunnitellut siitä hirveästi enempää eteen päin :D

    • THI3

      Hello oo sri lanka.
      kiva juttu. voitais kerätä sellainen 4-6 hlön porukka, jolla reissata saarta. lukenut täältä, että kustannukset on sen mukaiset montako reissussa on (loogista). kiinnostaisiko lähteä messiin kiertelemään?
      mmm. onhan tässä vielä aikaa suunnitella mitä/missä/milloin kiertää. osa voi olla osan aikaa mukana tai sitten koko reissun. me emme välttämättä tarvitse suomea puhuvaa opasta, mutta sellainenkin saadaan, jos niin halutaan. reissun pituus sovittavissa. 3-5 päivää kuulemma kestää käydä must see nähtävyydet lankalla.
      me teimme samalla tavalla viime keväänä länsi-afrikassa ja halvaksi tuli reissaaminen.lentokentällä treffattiin ja päätettiin lähetäänkö yhdessä reissuun. lentokoneessa tuli vielä pari henkilöä lisää mukaan, perillä kohteessa pari muuta. hassua seuraa oli ja reissu meni hyvin. tarkoitus nyt tehdä lankalle samanlainen juttu. kiinnostaako?

    • Hikkaduwa

      Hei, oo Sri Lanka. Mistä löysit noin halvat lennot?

    • SL2011

      Kuulostaa hyvältä tuo THI3:n porukkareissu!
      Meillä ajankohta on vielä vähän avoimena, mutta jotain samantapaista olisi hakusessa, eli mielenkiintoisimmat paikat jollakin porukalla.
      Onko sulla tuttu/-ja keneltä reissua olet kysynyt vai sitten paikan päällä?
      Etsiskelin myöa tietoa junista miten niillä pääsisi osittain kulkemaan jos joudutaan kahdestaan sri lankan kierrosta järkkäilee.
      Mutta tosiaan tammikuusta on alustavasti ollut puhetta, mutta tällä hetkellä ei voida vielä lyödä aikataulua lukkoon. Täytyypä lueskella palstaa jos kaipaatte vielä retkiseuraa jossakin välissä ja osuu aika samoihin!

    • THI3

      Jep. On ehdolla parikin paikallista matkanjärjestäjää. Aina ennen on toiminut se, kun on etukäteen voinut hahmotella reittivaihtoehdot ja saanut niihin alustavan hinnan. Toki paikanpäällä pitää yksityiskohdat sopia tarkemmin ja hintahan riippuu lähtijöiden lukumäärästä ja montako päivää reissu kestää, kuuluuko majoitus ruokailut pääsymaksut eri paikkoihin mukaan yms.
      4-8 henkilöä sopiva lukumäärä. Ehkä 5 tai 6 olisi se sopivin,kuitenkin siten, että yhdellä autolla pääsisi liikkumaan. Osa voi heittää koko setin ja osa olla mukana vain osan aikaa. Ihan miten sovitaan.

    • SL2011

      Meillä päätös menee harmi kyllä syyskuun puolelle! Itse katselin sellaista 5-7 yön reissua, eli kerkiäisi käymään useammassa paikassa. Tuolla toisessa keskustelussa yksi paikallinen opas taisi tarjota tällaista noin 250-300€:n hinnalla per nenä.
      Mutta seurailen keskusteluja ja täytyy katsoa mihin päädytään!

    • jukkabotti

      Meillä matka varattuna 7.1-22.1.2011 jolloin olisi tarkoitus kiertää nähtävyyksiä mahdollisen yöpymisen kera. Vaihtoehdot kimppareissu, juna tai 2-pyöräinen jos sellaista järkevä käyttää paikanpäällä. Hotelli meillä siis Negombossa josta lähdettäisiin.

    • jukkabotti

      Vielä olisi kysymys onko Negombo-Hikkaduwa välille junaa tai kimppakyytiä tiedossa koska snorklauspäivä tai pari kiinnostaisi.

    • THI3

      Hello!
      Ollaan samaan aikan paikalla. Meiilä 31.12.11-22.11.12 matka jo varattu. Katsellut samaa. Eli 2-pyöräisella pääsisi parhaiten,jos pienempi porukka liikenteessä. Kivan tuntuisia pyöriä näytti kuvissa olevan (250-500cc). Negombossa mekin ollaan. Jos enemmän porukkaa,niin kannattanee ottaa hiace. Mitäs tehdään?

      • jupaha

        Sri Lankalla yli kaksikymmentäkertaa käyneenä,voi kertoa teille,että kaksipyöräisen vuokraaminen ei ole siinä maassa kauhean hyvä idea.Tiet ovat surkeassa kunnossa,rantatietä lukuunottamatta.Vuokratkaa hiace,se ei päivää kohti maksa paljon mitään.
        Hyvää matkaa!


      • jupaha
        jupaha kirjoitti:

        Sri Lankalla yli kaksikymmentäkertaa käyneenä,voi kertoa teille,että kaksipyöräisen vuokraaminen ei ole siinä maassa kauhean hyvä idea.Tiet ovat surkeassa kunnossa,rantatietä lukuunottamatta.Vuokratkaa hiace,se ei päivää kohti maksa paljon mitään.
        Hyvää matkaa!

        PS.Kuljettajan kera


    • jukkabotti

      Mulle voi textailla nroon 040-9695046 asiasta. Kyseinen matkapuhelin lojuu nettikäytössä epäsäännöllisin välein tarkasteltavana. Siis meidän matkan maksueräpäivä on 25.8.11 joten varaus vasta tehty :)
      Eli kaikkiaan luultavasti nähdään tuolla tuolloin?

    • oo sri lanka...

      Ohhoh täällähän on keskustelu virinnyt vallan kamalasti! :)

      Vaikuttaa kivalta tuollainen joku parin kolmen päivän reissu. Mun pääkallopaikkana on Hikkaduwa, jossa asustelen paikallisenkaverini kanssa. Mutta olis tosi kiva nähdä maata vähän pidemmältäkin! Etenkin olen kiinnostunut eläimistä ja luonnosta.

      Ja sinulle joka kyselit lennoista, niin laitoin hakuun tuolta halvatlennot.fi sivuston kautta ja sieltä löysin :)

    • jukkabotti

      [email protected]
      laittoi spostia jotta onnistuu hänen kauttaan 7.1-22.1 2012 aikana 2-3 päivän reissu Negombosta Hikkaduwaan ja etelämmäksi esim. snorklailemaan, edullisemmaksi tulee / nuppi jos osaa etukäteen ilmoittaa lukumäärän.
      Yksi vaihtoehto tämäkin ja varattavissa jo nyt :)

    • THI3

      juu. prasadtours on vaihtoehto. voitais negombosta lähteä kiertelemään. meillä tarkoitus käydä jossain vaiheessa myös keskinen/koillisosa maata, joissa hyviä kohteita. Sigiriya,Pinnawela,Yala,Nuwara Eliya,Kandy, talvimarkkinat ja tietty pääkaupunki Colombo. Onhan noita nähtävyyksiä ja kaikkea ei kerralla kannata käydä.

    • THI3

      Sopisiko tuollainen alustavasti 5 vrk:den saarikierros-retki? Joku sellaisen olikin tehnyt tänä vuonna, jossa näki kattavasti saarta. Kohteena mm.Yalan kansallispuisto, Kandy, Pinnawelan norsujen orpokoti, Sigiriyan kallio, NuwaraElia yms. Pinnawela taitaa olla lähimpänä juuri Negomboa ja reissu suuntautuisi koillis-ja keskiosiin saarta.
      Meitä olisi 2 lähdössä. Ajankohta olisi noin 10.1.12., jotta ehtii vähän asettua ja katsella ympärilleen tai sitten erikseen sovittava ajankohta. Kun tietää lähtijöiden lukumäärän voi sopia tarkemman reitin ja saa reissulle hinnan. Hintaan tulisi sisältyä ainakin majoitus reissun aikana.
      Toinen vaihtoehto on esittämäsi snorklailukierros etelän suuntaan.

    • oo sri lanka

      Eikös tuo prasadtoursin vetäjä ole Ruwan? Se käytti meitä colombssa suurlähetystössä kun oli vähän sählinkiä viisumien kanssa :D kiva tyyppi!

    • thi3

      Hello!
      Tuossa olisi yksi esitys,mitä sain s-postissa. Pitää vain tietää lähtijöiden lukumäärä,jotta voi varauksen tehdä.

      Kesto: 3 päivää 2 yötä,
      Reitti: Negombo-Pinnawela-Sigiriya/Dambulla-Kandy-Negombo,
      Mitä sisältyy: Kuljetus, hotellit aamupala ja illallinen kuuluvat hintaan.
      Hinta: 1-2 hlöä 175e, 2-4 hlöä 150e, 5-6 hlöä 135e,
      Mitä ei sisälly: Eivät kuulu lounas,juomat,sisäänpääsymaksut.

      Ajankohta olisi tammikuu 2012 puolella esim 9.1. alkaen tai miten sovitaan. Voi olla aiemminkin tai myöhemminkin.
      Ketä olisi lähdössä?

    • THI3

      Lisäisin tuohon edelliseen viestiin. Reissu pitenee 1 päivällä, jos halutaan lisätä Galle ohjelmaan. Eli 4 päivää 3 yötä olisi kesto.
      Hinnat Gallen kanssa 2-4 hlöä 225e, 5-6 hlöä 200e. Ohjelmaan tulee siis lisää 1 yöpyminen lisää.
      Kaikki käy, kunhan matkaan lähtijöitä löytyy lisää meidän 2:n lisäksi. Lisäksi löytyy myös lyhyempiä 1 tai 2 päivän retkiä, jolloin hinta halvempi.

    • oo sri lanka

      siis onko tuo koko retken hinta vai per nenä?

    • THI3

      Jep, matkanjärjestäjän mukaan tuo on per henkilö ja sisältää siis oppaan, kuljetuksen (polttoainekulut ja a/c auto kuljettajalla), hotellimajoituksen ja 2 ateriaa/päivä. Ei paha,jos reissussa on esim 5 hlöä, on päivän hinta/hlö 50e sisältäen nuo edellämainitut. Mahd sisäänpääsymaksut ja tip:t eivät sisälly hintaan.

    • jukkabotti

      pistetään harkintaan :)

    • THI3

      Hyvä juttu, muitakin vain messiin.
      Me joka tapauksessa tehdään yksi reissu tuonne saaren sisäosiin ja mahdollisesti yksi reissu saaren eteläosiin. Etelään mennään julkisilla/prätkällä, mutta tuo toinen on tehtävä oppaan kanssa,kun pituuttakin reitillä on melkoisesti.
      Ajankohta voidaan säätää kaikille sopivaksi. Ollaan Lankalla 31.12.-22.1.12.

    • tigo.tigo

      hei olen srilankalainen, ja olen menossa marraskuussa srilankaan ja tulen takas suomeen tammikuu toinenpäivä. jos haluat joku mukaan ni tervetuloa..!! :)

    • Lankaan tammikuussa

      Hei,

      Olisiko kenelläkään kokemuksia Länsi- ja Etelärannikon majoituksen saatavuudesta tammikuussa?

      Emme ole pakettimatkalaisia ja olemme varanneet majoituksen vain ensimmäisellen viikolle. Mietinkin että onko kovin hankalaa löytää edullisia hostelleja/hotelleja paikan päältä, esim. Kandy, Hikkaduwa, Sigiriya? Tuntuisi loogiselta, että hinta olisi pienempi paikan päällä varattuna.

    • NuoriPariskunta

      THI3: Minusta tuo 50e päivä tollasessa maassa on älyttömän paljon. Majapaikan saa 5e huone(jaettuna kahdelle), katukeittiöstä syö euron aterioita ja 12h junamatka maksaa 2USD.

      Olemme nuori pariskunta ja 17.12-1.1 saarella. Teemme retkiä käyttäen paikallisbusseja ja junia, tarkoituksena käydä norsujen orpokodissa, buddhalaisessa (hammas)temppelissä, siellä isolla kivellä keskellä saarta, yalan kansallispuistossa, katsomassa maailman loppua Nuwara Eliyalla ja ottaa veneretki madu gangalla. Jos on samoihin aikoihin liikkeellä itsenäisiä travellaajia ja samanoloisia retkitoiveita niin, tänne vaan viestiä.

      PS. Hauskempi hypätä väärään junaan kaksin kuin yksin.

    • sriii

      Onko ketään Lankalla 28.1 - 12.2? Jos löytyisi retkille seuraa?
      Kiinnostaisi retkeillä vähän eripuolilla Sri Lankaa ja retkiseura olisi mukavaa.

    • Matkailija.........

      Missä päin Sri Lankaa lomailet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe