bernhardilainen

nanna1992

Meidän äiti on nyt päättänyt, että meille tulee bernhardilainen. vaikka itse olienkin koiraa toivonut tulee se koira kuitenkin pääasiassa vanhemmilleni.
Minua vaan mietityttää koko rotu. Se on niin valtava ja mä olen aika pieni. Musta tuntuu, että mä pelkään sitä. En ole koirien kanssa oikeen muutenkaan ollu tekemisissä.
Olen jutellu äipälle, mut se sanoo vaan että kyllä sä siihen totut.
Kertokaa jotain rodusta! En tiedä onko tää edes oikee palsta tälle keskustelulle.

22

7537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no moi!

En mikään asiantuntija ole, mutta käsitykseni mukaan oikein koulutettu bernhardilainen on kilteimpiä koiria mitä löytää saattaa. Monet pikkukoirat ovat äksympiä, eli koko varmasti hämää sinua. Totta kai on aina eroja luonteissa yhdenkin rodun sisällä, eli EN nyt ole sanomassa, että pikkukoirat ovat pahoja ja isot koirat kilttejä, vaan että bernhardilainen on lapsiystävällinen perhekoira, ja sen koko tuo sinulle todennäköisesti vain turvaa. Kunhan muistatte kouluttaa koiran kunnolla.

• 859

HEI MÄKIN OON KATTONU KYSEISTA ROTUA < SILLÄ SILMÄLLÄ ETT KYLL TOI ON UPEA.SAMOIN TANSKANDOGGIA. TOSIN JOUKOSSA ON VÄHÄN KAIKENLAISIA YKSILÖITÄ

• -shannen-
        859 kirjoitti:

HEI MÄKIN OON KATTONU KYSEISTA ROTUA < SILLÄ SILMÄLLÄ ETT KYLL TOI ON UPEA.SAMOIN TANSKANDOGGIA. TOSIN JOUKOSSA ON VÄHÄN KAIKENLAISIA YKSILÖITÄ

Meillä on sellainen, eikö ole mitään ongelmia ollut.. AIVAN ihana koira ja hempeä, vaikka ei olla koulutettukaan millään lailla. Kannattaa ottaa, eikä tarvitse pelätä.

• sellasen
        -shannen- kirjoitti:

Meillä on sellainen, eikö ole mitään ongelmia ollut.. AIVAN ihana koira ja hempeä, vaikka ei olla koulutettukaan millään lailla. Kannattaa ottaa, eikä tarvitse pelätä.

saa?? Me ollaan etitty pitkään ja jätetty pentuvälitykseen tietomme mutta ikinä ei ole kukaan ottanut yhteyttä! Tahdomme nimenomaa pitkäkarvaisen ja uroksen. niin ja pennun...

• Anna

Olen tutustunut kyseiseen rotuun kaverini kautta hänellä on sellainen.
      Yleisvaikutelma erittäin rauhallinen, leppoisa iso nallukka!
      Yleisesti bernhardilaiset on kilttejä ja rauhallisia ... niinkuin isot koirat yleensä.
      Itselläni on myös iso koira vanhaenglanninlammaskoira mutta se on berhardilaiseen verrattuna erittäin vilkas!!!
      Luonne on agressiivisempi ja rämäpäinen...siis vanhaenglanninlammaskoiralla.
      Ja yleensäkinhän on niin että koirasta tulee sellainen miten sen kasvattaa ja opettaa!
      Ei muuta kuin onnea kiva valinta bernhardilainen!

• HEI

OLEN ITSEKIN NÄHNYT KYSEISTÄ ROTUA MM MESSUKESKUKSESSA JA TYKÄSTYNYT SIIHEN. MINUSTA YLEISVAIKUTELMA ON HYVÄ. SULLA ON ISO VASTUU SEN KANSSA. MÄKIN PIDÄN SIITÄ RODUSTA. TOKI NÄITÄ AGRESSIIVISIÄKIN YKSILÖITÄ ON JOUKOSSA.MUTTA EI KAIKKI OLE NIITÄ

• Koirien kouluttaja

Bernhardilaiset eivät läheskään kaikki ole suloisia perhekoiria. Niitten koko ja voima tuottaa sillointällöin ongelmia vaikka ne ei pahaa tarkoittaisikkaan. Jos ne näkee jotain mielenkiintoista tien toisella puolella niin ne menevät yli tuli autoja tai ei jos Sinulla ei voimat riitä estämään. Niissä on myös ollut viime vuosina yksilöitä jotka ovat olleet vihaisia. Itsekin olen joutunut sellaisen hyökkäyksen kohteeksi. Ilman tietojani taitojani olisi huonosti käynyt. En suosittele ensimmäiseksi koiraksi enkä varsinkaan lasten ulkoilutettavaksi. Näyttelykoirat ovat usein kilttejä ja rauhallisia joten niistä saa usein aivan väärän käsityksen.

• 884

ISO VASTUU JA AIKA MOINEN HOMMA ESIM AUTON MUUN KANSSA

• Rover
        884 kirjoitti:

ISO VASTUU JA AIKA MOINEN HOMMA ESIM AUTON MUUN KANSSA

En nyt ole todellakaan mikään asiantuntija, mutta kai tiedätte että ne syövät paljon, siis todella paljon. Tai moni luulee tietävänsä sen mutta sitten se kuitenkin yllättää..
        Ja sitten kun paino on monta kymmentäkiloa on otettava asuinolosuhteetkin huomioon, koira ei saisi kavuta kauheasti portaita jne.

Ja oletteko nyt aivan varmoja koiran hankinnasta? Koiran hankinta pitäisi olla perheen yhteinen päätös. Ja vaikka nyt sitten olisitte varmoja rodun soveltuvuudesta juuri teille, etsikää ajan kanssa hyvä kasvattaja ja juuri teille sopivimmalta tuntuva pentu! Ei ensimmäistä joka sattuu eteen..

• 999

OLISI HIENOA OMISTAA KAKSI ISOA 60 KILOISTA UROSTA PITKÄKARVAISTA JA HER
        ÄTÄ NIITTEN KUOLAAN

• -shannen-

Tuohon kadun ylittämis juttuun... Miten niin ei pysty pitelemään!? Oon kummiskin ala asteella vielä, ja saan pidettyä Rekkua ihan hyvin, ei mene minneekkään. Onhan niitä poikkeuksia, mutta silti.

• koiratyttö11

Eiköhän kaikissa koirissa ilmene jossain määrin erillaisia luonteen piirteitä, mutta ei bernhardilainen lähde sen enempää kuin muukaan koira juoksemaan tien yli jos se on opetettu. Ja uskon kyllä että perhe joka ottaa tällaisen koiran myös kouluttaa sitä ja se ei edes suurta koulutusta vaadi että rauhassa hihnassa kulkee.
        Joku on kimppuusi joskus "hyökännyt" ei koko rotua tarvitse kieltää, onhan tytöllä vanhemmat jotka varmasti ulkoilutttavat koiraa jo se lapsi ei pysty!!!

• Meillä on ollut

2 bernhardilaista. Ensimmäinen kuoli vuoden ikäisenä diabetekseen. (Äitini kertomaa, itse vielä silloin pieni) Sitten tuli toinen. 11v ikäiseksi kasvoi ja aivan ihana lössykkä :) Mutta mustat koirat oli mitä inhosi. Sellaisen kun näki, ampaisi kyllä sellaisella voimalla eteenpäin että hyvä kun itse pysyi pystyssä.

Aivan ihana rotu, kunhan osaa käsitellä :) Ei ollenkaan paha valinta! Tässä miehen kanssa etsiskellään alustavasti kenneleitä valmiiksi :) Tulevaisuudessa meille tulossa myös. Odotamme vain että lapset kasvaa vähän isommiksi :)

• olen nähnyt
        Meillä on ollut kirjoitti:

2 bernhardilaista. Ensimmäinen kuoli vuoden ikäisenä diabetekseen. (Äitini kertomaa, itse vielä silloin pieni) Sitten tuli toinen. 11v ikäiseksi kasvoi ja aivan ihana lössykkä :) Mutta mustat koirat oli mitä inhosi. Sellaisen kun näki, ampaisi kyllä sellaisella voimalla eteenpäin että hyvä kun itse pysyi pystyssä.

Aivan ihana rotu, kunhan osaa käsitellä :) Ei ollenkaan paha valinta! Tässä miehen kanssa etsiskellään alustavasti kenneleitä valmiiksi :) Tulevaisuudessa meille tulossa myös. Odotamme vain että lapset kasvaa vähän isommiksi :)

myös todella äkäisiäkin yksilöitä. Lähelle ei ole päässyt kuin omistaja. Eikä sinne muita päästettykään.

• nanna1992

Kyllä äiti ja isi sen o miettinyt. Heillehän se koia pääasiassa tulee. Äitillä ja isillä on ollu bernhardilainen ennen mun syntymää, mutta se kuoli vanhuuteen kun mä olin ihan vauva. Ja sit äitin kotona on aina ollu sellanen bernhardilainen.

• Nallen perhe

Jokainen koira on yksilö.Meillä on ollut bernhardilainen 3,5v joka on luonteeltaan lempeä, rauhallinen ja äärimmäisen kärsivällinen. Koskaan se ei ole suuttunut lapsille kovassakaan leikissä tai käsittelyssä.Parempaa ja luotettavampaa lasten ystävää (perhekoiraa) saa hakea. Koostaan huolimatta bernhardilainen ei ole suursyömäri. Tietysti autoa hankittaessa on koiran koko huomioitava. Kaikki koirat tarvitsevat hyvän peruskoulutuksen. Nanna ,koska vanhemmillasi on kokemusta bernhardilaisista ei sinulla ole mitään syytä huoleen.

• 773

ROTU JA SEN K OIS KIVA KULKEA TURKU
      MIKKELI LINJAN L PUOLELLA

• peloton koirillex)

Moi!Sä siis pelkäät.ok.No mulla ittellä ei ole bernhardilaista mutta ennen mun serkku sai hirveen koirakammon ja pelkäs sitte meiän pikkusta ja kilttiä mopsia.No niille hankittiin koira ja nyt se ei pelkää yhtään koiraa ja etenkää meiän mopsia...niille ostettiin vielä isompi koira ku mopsi ja se oli labradorinnoutaja eikä se mun serkku pelkää yhtää.nuin seki pääsi siitä yli.Eli kannattaa hankkia sellanen ja ne on tosi rauhallisia lapsirakkaita:)

• MMJKLMS

OLISI UPEAA OMISTAA MOLEMMAT

• santzuli

aivan ihania koiria =) isoja mutta ainaki suojaa vaaroilta. olen pienestä asti haaveillu "leffasta beethoven" aion kyl viä joku päivä hankkia..se o elämän kumppani..RAKASTAN ISOJA KOIRIA! ois ihana nukkua sen viekus

• =)

Meillä on juuri vuoden ikäinen Bernhardilainen ja tämä on aivan mainio pentu! Tätä rotua ei tarvitse pelätä vaikka onkin isokokoinen. Itse olen myöskin pienikokoinen, ja lenkille lähteäkseni täytyy koira jättää kotiin, sillä minun on mahdoton pitää sitä narussa. Olemme kouluttaneet koiraa perustavoille, mutta emme käy missään kouluissa emmekä näyttelyissä. Meillä on iso piha missä koira viihtyy suurimman osan päivästä. Tämä on myös hyvä vahtikoira, sillä monet tuntemattomat saattavat tätä pelätä, vaikka totuushan on, että on niin kiltti rotu ja tämä yksilö, että lähtisi varmasti mielellään tuntemattomankin mukaan =D. Suosittelen tätä rotua mikäli aikaa riittää olemiseen hänen kanssaan sillä työtä tämän rodun kanssa riittää.. imurointia, lattioiden kuivausta joka kerran jälkeen kun koira on juonut litrakaupalla vettä, pesemistä.. ym.. Mutta kaikesta huolimatta koira on aivan ihana ja hurmaava seuralainen kannattaa, vaikka mietityttääkin rotu :)

• tiutiu

Ihania tapauksia. Itse ollut 3 bernhardilaisen kansa tekemisissä nykynen painaa 110 kg. Aivan ihania tapauksia ja oikein koulutettuina upeita otuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      371
      6677
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3906
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      34
      1480
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      32
      1239
    5. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      210
      1128
    6. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      98
      1101
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      18
      966
    8. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      940
    9. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      896
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      867
    Aihe