lääkityksen vaikutus hormoneihin?

Eli onko kenelläkään palstalaisella tietoa, estääkö neuroleptit stimuloimalla aivolisäkettä erittämään prolaktiinia (maitohormoni) normaalia enemmän hedelmöittymisen/ vaikuttaako ovulaatioon?

Onko vaikutus sama kuin jos maitohormonia erittyisi liikkaa käyttämättä neurolepejä? Eli vaikeuttamalla raskautumista?

Itselläni on todella epäsäännöllinen kierto. Olen kaksi kertaa joutunut käyttämään Terolut -kuurin, jotta kuukautiset saadaan taas alkamaan. Molemmilla kerroilla ne alkoivat ja jatkuivat jonkun aikaa epäsäännöllisen säännöllisinä.

Tällä hetkellä tilanne on tämä: Toissa su olimme mieheni kanssa keskeytetyssä yhdynnässä. Ma alkoi tiputtelu vuoto, siis rusehtavaa valkovuotoa hyvin hyvin vähän. Ajattelin, että menkat alkaa ja sain odotella to, kun vuoto lakkasi. Nyt tulee ainoastaan vaaleaa/kirkasta "limaa". Menkkamaista jomotusta on ollut reilun viikon nyt. Rinnat tuntuvat kipeiltä, mutta eivät kosketusaroilta. Vasemman puoleisesta rinnastani on puristettaessa tullut pisara maitoa.

Eli tekeekö maitohormoni nyt tekosiaan?! Tässä mietin kuumeisesti, olenko raskaana vai en. Hermot on ihan riekaleina lääkitykseni takia. Vahinko olisi kyllä tervetullut perheeseen. :)

Onko se aina niin, että kun maitoa erittyy rinnoista, ei voi olla raskaana?

Muutaman testin olen tehnyt, mutta ovat negaa näyttäneet. Toisaalta päiviä yhdynnästä on vasta 9, joten apteekin testit tuskin näyttävät mahdollista raskautta.

Kiitos vastanneille!!! :)
073
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


ollakkovaieiköolla kirjoitti:

Eli onko kenelläkään palstalaisella tietoa, estääkö neuroleptit stimuloimalla aivolisäkettä erittämään prolaktiinia (maitohormoni) normaalia enemmän hedelmöittymisen/ vaikuttaako ovulaatioon?

Onko vaikutus sama kuin jos maitohormonia erittyisi liikkaa käyttämättä neurolepejä? Eli vaikeuttamalla raskautumista?

Itselläni on todella epäsäännöllinen kierto. Olen kaksi kertaa joutunut käyttämään Terolut -kuurin, jotta kuukautiset saadaan taas alkamaan. Molemmilla kerroilla ne alkoivat ja jatkuivat jonkun aikaa epäsäännöllisen säännöllisinä.

Tällä hetkellä tilanne on tämä: Toissa su olimme mieheni kanssa keskeytetyssä yhdynnässä. Ma alkoi tiputtelu vuoto, siis rusehtavaa valkovuotoa hyvin hyvin vähän. Ajattelin, että menkat alkaa ja sain odotella to, kun vuoto lakkasi. Nyt tulee ainoastaan vaaleaa/kirkasta "limaa". Menkkamaista jomotusta on ollut reilun viikon nyt. Rinnat tuntuvat kipeiltä, mutta eivät kosketusaroilta. Vasemman puoleisesta rinnastani on puristettaessa tullut pisara maitoa.

Eli tekeekö maitohormoni nyt tekosiaan?! Tässä mietin kuumeisesti, olenko raskaana vai en. Hermot on ihan riekaleina lääkitykseni takia. Vahinko olisi kyllä tervetullut perheeseen. :)

Onko se aina niin, että kun maitoa erittyy rinnoista, ei voi olla raskaana?

Muutaman testin olen tehnyt, mutta ovat negaa näyttäneet. Toisaalta päiviä yhdynnästä on vasta 9, joten apteekin testit tuskin näyttävät mahdollista raskautta.

Kiitos vastanneille!!! :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu