Paras läppärimerkki!

villienkeli

Olen ostamassa läppäriä, mutta voi hitsi, miten vaikeaa valita luotettava kone/merkki. Asus, Toshiba, HP vai mikä...????!!!! Auttakaa, please! Packard Bell ja Acer kuulemma ihan p***a. Alle 600 eurolla pitäis kone saada. Pelikoneesta ei ole kyse. Ihan tekstin ja kuvienkäsittelyyn.

58

3336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin no

      Tarkoitat kysyä parasta halpojen läppäreiden valmistajaa, normaalihintaiset ja kalliit ovat sitten eri asia.

      Halvoissa Asus on aika turvallinen. HP läppäreissä löytyy kelvollisia myös, kunhan välttää HP:n lelusarjoja, mikä voi olla vaikeaa.

      Itse suosisin perusläppärissä intelin osia. Halpa hinta suurilla lupauksilla ja tehonumeroilla tietää ongelmia, vertaillessaan ei kannata siis harkitsemattomasti suosia numeroissa ja ominaisuuksissa "parempaa" läppäriä.

      • villienkeli

        Jepp, ihan aloittelijalle sopivaa. Asus'ista olen kuullut hyvää. Hyvä supportti ja sen semmoista. En tarvitse mitään luksuskonetta. Ihan tavalliseen koti/konttorikäyttöön vaan (siitä tuo hintakin n 600 euroa). Pelikoneethan onkin sitten jo kalliimpia.


    • mac upuntu

      Paras on macBook missä upuntu 10.04läts. Hemmetin kallis eikä mikään toimi, se on siinä oujee.

      • villienkeli

        Siis Mäkkäri ei ole välttämättä paras...


      • spit in hamburger
        villienkeli kirjoitti:

        Siis Mäkkäri ei ole välttämättä paras...

        Joo, monesti Hese on parempi, ainakin ne räkii vähemmän hampurilaisiin


      • maailman matti

        Suosittelen! Itsellä juuri tuollainen ja kyllä k*rsii!


    • Asus tai Acer on semmoisia "helppokäyttöisiä" jos tulee ongelmia. Acer (ainakin) sisältää koneen sisäisen tehdas-asetuksien palautuksen mikä on aika hyödyllinen jossei osaa asennella Windowsia.

    • Mäk Lubuntux pöks

      Linux on paras PC kone. Kun siihen asentaa Macin niin voi kivasti surffata upuntulla.

    • huu-haa

      Kyllä se on käyttäjän juttu mikä on paras,hyvä maksaa aivan hemmetisti,jos tyytyy vähempään halvemmellakin pärjää.Kestävyys on kiinni komponenteista, kallis on parempaa, mutta oma osansa on kyllä käyttäjälläkin.

    • Unohda koko homma, käytä nykyistä tietokonettasi vaan toistaiseksi kunnes saat rahaa kasaan. Ei tuohon hintaan saa mitään järkevää. Lähtötaso on varmaankin 700-1000€ millä tahansa järkevällä läppärillä.

      Valmistajissa on sellainen juttu, että samoilla valmistajilla on useita eri mallisarjoja joissa on eri laatutasoja. Roskamallit saat karsittua niin, että varmistut siitä, että käyttöjärjestelmä on joko Mac OS X 10.6 tai Windows 7 SP1 64-bit Professional. Jälkimmäisen tapauksessa pitäisi olla muistia vähintään 4Gt. Halvimmat riittävät peruskoneet taitaa olla jotain HP Probookia, mutta kannattaa huomoida, että kuvankäsittelyssä olisi kiva jos värit olisi kohdallaan joten se halvin hintaluokka voi olla järkevää pudottaa pois tämän takia, että puhutaan helposti vähintään 1000€ koneista.

    • s24qwertyu

      mikro mikko on paras läppäri merkki!

      • MikroMikko oli hyvä:

        .

        mutta siinä on vain yksi vika: Niitä ei enää valmisteta!!!!!111!!!!11

        (Onneksi)

        .


      • KallisOliHyväkin

        Heh.. Mikro-Mikko on tuossa TV alla odottamassa uuttatulemistaaaannn.
        JK:mä en löydä käyttistä ta jotakin.


      • Mikko Johannes
        MikroMikko oli hyvä: kirjoitti:

        .

        mutta siinä on vain yksi vika: Niitä ei enää valmisteta!!!!!111!!!!11

        (Onneksi)

        .

        Jopa MikroMikko-hiirenalusta on kestävä, palvellut minua lie jo parikymmentä vuotta ja on kuin uusi, siinä lukee: "MikroMikko perustuu puhtaasti todellisuuteen"


      • kakka5555555555

        Hp on paras merkki läppärissä haistakaa kaikki vittu ja paska


    • 15+14

      Asus kun sai myyntiä vauhtiin, niin takuu- ja reklamaatioasiat räjähtivät käsiin. Eli niiltä kupla otti ja puhkesi.

    • 10

      Maku asia varmaankin...

      Äipällä on minun entinen ACER läppäri ja se on porskuttanut jo 4 vuotta Linuxeilla. Mitään vikaa ei ole ilmennyt. Itse möin pois koska tykkään päivitellä koneen sisuksia ja kannettava ei oikein sovi siihen hommaan.

      Jokin IBM, Compaq, HP saattais olla ihan OK. Itse pyrin käyttämään vaan Intel koneita. Muissakin on puolensa, mutta ei minun makuun. Eli maku asia.

    • sd ja hdd

      Paras on IBM vuodelta 2001, se on käytössä veneessä, autossa,kotona,kylässä, kymmenen vuotta tuli täyteen ja aina vain se toimii. Siinä on XP, ja extra USB2 kortti jonka ostin sille 10v synttärilahjaksi. Kone maksoi 23000mk telakoineen, tekee n. 4000 euroa.

      • jurpapasidapsof

        Karsee hinta, 400 euroa per vuosi, duh. No siihen aikaan tietokoneet maksoi ihan älyttömiä hintoja, kymppitonnilla (markkoja) sai jonkun peruskoneen joka vanheni parissa vuodessa. Onneks nykykoneilla on käyttöikää jo viisikin vuotta tehojen puolesta.


      • take the money & run
        jurpapasidapsof kirjoitti:

        Karsee hinta, 400 euroa per vuosi, duh. No siihen aikaan tietokoneet maksoi ihan älyttömiä hintoja, kymppitonnilla (markkoja) sai jonkun peruskoneen joka vanheni parissa vuodessa. Onneks nykykoneilla on käyttöikää jo viisikin vuotta tehojen puolesta.

        Jep itse ostin ekan koneen kymppitonnilla. Äänekkäästi koliseva Compaq ja käyttis Win98 . Ei juurikaan hyvää kirjoituskonetta kummoisempi. Siis silkkaa kusetusta - tosin Canonin faksikin maksoi tuolloin lähes 30 000 markkaa.


      • kermat päältä

        Paras on ehdottomasti Tossubas Mark II. Siinä yhdistyy edellisten parhaat puolet. Siihen sitten vielä nassakka käyttis, joka on tietenkin Upuntu 10.04 Läts. Valtatie h*lvettiin on kiihtymistä vaille valmis korkattavaksi.


    • petttynyt HP fani

      Ksenom_o, oliko sun pakko löytää tuo linkki, mulla on HP ja mä olen luullut että mulla on hyvä kone, ei taida tulla uni helpolla ensi yönä. Nytkin tulee itkun purskahduksia n. 10 minuutin välein.

      • dictum

        Älä huoli eihän syöpäkään tule jokaiselle, vaan joka toiselle. Siitäkin voi kuulema parantua, joten eiköhän HP:eenkin saa kuntoon - tai ainakin voi ostaa uuden koneen.


      • Anonyymi

        kyllä hp on ihan hyvä kone


    • sumsang

      Fujitsun ja HP:n halpakoneet kannattaa ohittaa, eivät kestä takuuaikaa pidempää jos sitäkään. Samsungila on kyviä ja edullisia läppäreitä, kannattaa tutustua.

    • IBM:n fanittaja

      Lenovon Thinkpad 560 euroa:

      http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/516351

      Tuon ostaisin jos itse olisin ostamassa konetta mutta koska tämä nykyinen Thinkpadini on vasta 4 vuotta vanha niin mitään syytä ostaa uutta ei ole.

      Itseasiassa maksaisin tuosta mielelläni monta sataa euroa enemmänkin ennemmin kuin ostaisin niitä markettien halpiskoneita. Mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni.

      • villienkeli

        Mainitsemassasi koneessa, IBM:n fanittaja, on vain yksi "vika": prossumerkki ja malli. Minä kun pidän niiin Intel'in prossuista... Muuten varmasti ihan hyvä kone.


    • ffshappens

      Ostat nyt minkä tahansa niin varmista että siinä on erillinen (vaihdettava) näytönohjain.
      HP:n koneista se ainakin hajoaa ja läppäri on sitä myöten valmis kaatopaikalle koska uusi emolevy, johon näyttis on integroitu, maksaa hyvinkin uuden koneen verran.

      • 8

        >> Ostat nyt minkä tahansa niin varmista että siinä on erillinen (vaihdettava) näytönohjain.

        Linkittäisitö tuollaisia kannettavia, sillä ne lienevät kovin harvinaisia. Entä muut laadulliset ominaisuudet?


      • villienkeli
        8 kirjoitti:

        >> Ostat nyt minkä tahansa niin varmista että siinä on erillinen (vaihdettava) näytönohjain.

        Linkittäisitö tuollaisia kannettavia, sillä ne lienevät kovin harvinaisia. Entä muut laadulliset ominaisuudet?

        Olen samaa mieltä, 8! Linkkejä ko koneista, ffshappens.

        Eikö kaikkiin kannettaviin voi liittää erillistä näyttöä piuhalla jos koneen oma menee rikki tai jos haluaa suuremman näytön..? Näin minä asian ainakin olen ymmärtänyt.
        Itse olen tosin käyttänyt vain pöytäkoneita ja niihinhän vaan ostetaan uusi vahingon sattuessa. No problems.


    • tässä on totuus

      osta tabletti, kannettavia ei osta kukaan enää viiden vuoden päästä!!!

      • 7+7

        jaa ei osta vai?? entä jos onkin ihminen joka haluaa pelata?? pelaatko tabletilla gta 5:sta? hyvä jos uusimmat kannettavatkaan sitä pyörittävät jouhevasti, angry birdsiäkin voi pelata tietokoneella, tabletti on niin iso että sitä ei paljoa taskussa kuljetella, voihan se tietysti jollekkin persaukiselle olla puhelinkin, hajoo!!!!


      • villienkeli
        7+7 kirjoitti:

        jaa ei osta vai?? entä jos onkin ihminen joka haluaa pelata?? pelaatko tabletilla gta 5:sta? hyvä jos uusimmat kannettavatkaan sitä pyörittävät jouhevasti, angry birdsiäkin voi pelata tietokoneella, tabletti on niin iso että sitä ei paljoa taskussa kuljetella, voihan se tietysti jollekkin persaukiselle olla puhelinkin, hajoo!!!!

        Hehe Nostappa todellakin tabletti korvallesi ja puhu. Näyttää todella hauskalta...Tosi kömpelö kapine. Tosin Applen valmistama on kuulemma todella hyvä. Mutta, eeeeiiii...


      • M-Trol

        Saakohan sitä taplettia Upuntuna? Mulla löytyy kyllä tällä hetkellä jo Orionin Burana 400 MG 10, mutta siinä ei ole linuxia.


      • elikkäs näin
        7+7 kirjoitti:

        jaa ei osta vai?? entä jos onkin ihminen joka haluaa pelata?? pelaatko tabletilla gta 5:sta? hyvä jos uusimmat kannettavatkaan sitä pyörittävät jouhevasti, angry birdsiäkin voi pelata tietokoneella, tabletti on niin iso että sitä ei paljoa taskussa kuljetella, voihan se tietysti jollekkin persaukiselle olla puhelinkin, hajoo!!!!

        Tabletilla (iPad) juurikin pelaa, mutta halvoilla läppäreillä ei oikein voi. iPad 2:n näytönohjainkin on parempi kuin yhdessäkään halpaläppärissä.


      • wanhAjuttu

        Tässä sitä ollaan elokuussa 2016. Kannettavaa tietokonetta hankkimassa...


    • josefii

      USKO NYT VAAN AMMATTIMIESTÄ!!! DELL KANNETTAVAT OVAT PARHAITA!! MUTTA NE OVAT MYÖS ARVOKKAITA, JOS OLET KÖYHÄ OPISKELIJA NIIN TYYDY ASUKSEEN, TULEE SIINÄ 4 SAKISSA HIVENEN HP KANNETTAVIA PERÄSSÄ, ITSELLÄNI OLLUT ASUKSEN KONEET JA KOHTALAISESTI TOIMINEET WINDOWS 7:LLA ..

      • villienkeli

        Dell'in olin unohtaa täysin... Asusta kehuvat kovasti sekä myyjät että käyttäjät. Nuo kaksi merkkiä ja Toshiba(?)...Hmm. Pitää vielä miettiä. Rahaa kun ei ole kuin roskaa. Muuten ostaisin kalliimmankin (700-1000 eukkoa).

        Vielä lisäisin yhden kysymyksen: Jos haluaa 3D piirtää, millaisen grafíikkakortin tarvitsee? Merkki ja malli. Luultavasti nVidia, mutta en ole varma... Ja riittääkö 15,6 tuuman näyttis?


      • villienkeli kirjoitti:

        Dell'in olin unohtaa täysin... Asusta kehuvat kovasti sekä myyjät että käyttäjät. Nuo kaksi merkkiä ja Toshiba(?)...Hmm. Pitää vielä miettiä. Rahaa kun ei ole kuin roskaa. Muuten ostaisin kalliimmankin (700-1000 eukkoa).

        Vielä lisäisin yhden kysymyksen: Jos haluaa 3D piirtää, millaisen grafíikkakortin tarvitsee? Merkki ja malli. Luultavasti nVidia, mutta en ole varma... Ja riittääkö 15,6 tuuman näyttis?

        Ei-ammattimaiseen 3-D -piirtämiseen kyllä riittää se peruskoneen integroitu näytönohjainkin aivan hyvin, eli käytännössä esimerkiksi Intel GMA X4500MHD, jossa lisäksi viihdekäyttöön sopivasti raudalla kiihdytetty HD-video.

        Piirtämiseenkin riittää toki 15,6-tuumainen näyttö, mutta nykyisten perusläppäreiden ruttona on 15-tuumaisten näyttöjen teknisesti jälkeenjäänyt resoluutio. 1366x768 on perusläppärille aika onneton, kyllä olisi lähdettävä siitä, että 15-tuumaisessakin olisi resoluutio ainakin 1600x900 ja siitä ylöspäin huippumallien Full-HD:hen 1920x1080 asti.


      • villienkeli
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei-ammattimaiseen 3-D -piirtämiseen kyllä riittää se peruskoneen integroitu näytönohjainkin aivan hyvin, eli käytännössä esimerkiksi Intel GMA X4500MHD, jossa lisäksi viihdekäyttöön sopivasti raudalla kiihdytetty HD-video.

        Piirtämiseenkin riittää toki 15,6-tuumainen näyttö, mutta nykyisten perusläppäreiden ruttona on 15-tuumaisten näyttöjen teknisesti jälkeenjäänyt resoluutio. 1366x768 on perusläppärille aika onneton, kyllä olisi lähdettävä siitä, että 15-tuumaisessakin olisi resoluutio ainakin 1600x900 ja siitä ylöspäin huippumallien Full-HD:hen 1920x1080 asti.

        Kiitos vinkeistä, Kollimaattori! Tuo resoluutio on kurja homma todellakin. Välillä törmää todella huonoihin näyttiksiin. Nuo Full-HD:eet ovat sitten tietysti kalliita...

        Oliskos sulla tietoa kumpi on parempi : LCD(TFT) vai LED-näyttikset? Tosin taitaa nuo LCD:eet pian kadota markkinoilta.


      • sammisungi
        villienkeli kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä, Kollimaattori! Tuo resoluutio on kurja homma todellakin. Välillä törmää todella huonoihin näyttiksiin. Nuo Full-HD:eet ovat sitten tietysti kalliita...

        Oliskos sulla tietoa kumpi on parempi : LCD(TFT) vai LED-näyttikset? Tosin taitaa nuo LCD:eet pian kadota markkinoilta.

        Samsung on myös hyvä läppärimerkki, siinä on vakiona 2 vuoden takuu, muissa on yleensä vain 1v ja takuulaajennus maksaa...

        peruskäyttöön hyvän led-näyttöisen samsungin saa noin. 500eurolla.


      • Sippulirenkas
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei-ammattimaiseen 3-D -piirtämiseen kyllä riittää se peruskoneen integroitu näytönohjainkin aivan hyvin, eli käytännössä esimerkiksi Intel GMA X4500MHD, jossa lisäksi viihdekäyttöön sopivasti raudalla kiihdytetty HD-video.

        Piirtämiseenkin riittää toki 15,6-tuumainen näyttö, mutta nykyisten perusläppäreiden ruttona on 15-tuumaisten näyttöjen teknisesti jälkeenjäänyt resoluutio. 1366x768 on perusläppärille aika onneton, kyllä olisi lähdettävä siitä, että 15-tuumaisessakin olisi resoluutio ainakin 1600x900 ja siitä ylöspäin huippumallien Full-HD:hen 1920x1080 asti.

        Miniläppärin resoluutionkin saa nostettua fullhd tasoon, erillisellä näytöllä.


    • haluun tietoja

      onko jollakin samsung merkkinen läppäri? haluun vähän tietoja millanen se on. hyvä pelikone...?

    • Lenovo...

      Nykyinen Thinkpadini on 9 vuotias.

      IBM t sarja ainoa läppäri mikä hyväksyttty avaruuslennoille.kertoo jotain. Aijai kun teki hyvää kertoa tämä.

      • Laika II

        Mutta kun minä en ole menossa avaruuskennolle.


    • haluun tietoja

      lol teille =)) noieivaiteskaa, mutt ehotuksii iiihaaaaan parhaista kannettava merkeistä.

    • Katri♥♀

      Mä osaan tehä merkkei aika paljo ♥♫♀♪☼►↕♫◄☺☻♠○◘•♣♦↕;:

    • paras läppäro

      HP ProBookit alumiinikotelolla ovat hyviä pitkäaikaiseen käyttöön ja kestäviä.

    • QWERty123

      Alienware on hyvä ja tehokas merkki, tuppaavat olemaan kalliita.

    • 14+5=?

      Acer on omien kokemusten perusteella täyttä p****a.
      Asus ja lenovo toiminut aina hyvin eli suosittelen niitä. Samsungista olen kuullut myös hyvää ja jonkin verran huonoa.

    • tossa3kärki

      Lenovo, Dell, HP

    • näin-säästät

      Tekstin- ja alkeelliseen kuvankäsittelyyn sopivan koneen saat edullisesti kun ostat käytetyn.
      Jo muutamalla kympillä voit saada tarpeesi täyttävän.
      Säästät reippaasti rahaa.

    • M-Kyr

      Osta kierrätyskeskuksesta halvin kone ja asenna Ubuntu.

      • halpuus-kannattaa

        Näin on. Muutamalla hassulla eurolla voi nykyään jo saada i5 läppärin jos viitsii vaan nähdä vähän vaivaa koneen kuntoon laittamisessa ja varaosien hankinnassa.

        Aivan toimivia ja v. 2011 (miltä ajalta aloituskin on) maailmassa huippulaitteita voi saada kympillä parilla.


    • Anonyymi

      Kaikki on yhtä paskoja

    • Anonyymi

      Huavei, Lenovo, Dell.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe