Miten eroon inhottavasta ostajasta?

Kaunis koti

Annoin taloni myyntiin isolle välitysfirmalle. Ostajaehdokas löytyi, kävivät katsomassa kohdetta ja ostaja teki tarjouksen joka kirjattiin jonkinlaisena esisopimuksena jonka ostaja allekirjoitti. Itse olin matkoilla mutta välittäjä soitti minulle ja annoin tietämättäni suullisen suostumuksen kauppaan.
Ostaja vaati kuitenkin vielä kosteusmittauksen jossa olin itsekin mukana. Ostajaehdokas käyttäytyi hyvin inhottavasti moittien kaikkia asioita vaikka kosteutta ei löytynyt.
Miten pääsen eroon inhottavasta ostajasta jolle en halua kotiani luovuttaa? Välittäjä ja ostaja uhkaavat jollain neljän tonnin sopimussakolla vaikka en ole nimeäni laittanut kuin välittäjän kanssa tehtyyn välityssopimukseen.
Lisäksi minulla olisi toinenkin ostaja joka on tarjonnut paremman hinnan mutta myöhemmin kuin tämä eka inhokki.

4

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro ensin se ainoa tärkeä asia, onko talosi omalla maalla, vai vuokramaalla. Sitten voimme jopa ottaa kantaa itse asiaan.

      • Kaunis koti

        Oma tontti. Paperit kunnossa.


      • Kaunis koti kirjoitti:

        Oma tontti. Paperit kunnossa.

        Siinä tapauksessa voit vetäytä kaupasta. Tosin joudut korvaamaan ostajalle aiheutuneet todelliset kulut, mutta niitä ei juurikaan voi olla. Toinen asia on sitten välityspalkkio, pääsääntöisesti palkkio-oikeus syntyy kun myyjä hyväksyy tarjouksen. Toisaalta välitysliike ei välttämättä lähde perimään palkkiota pelkän suullisen hyväksynnän perusteella (eivät voi helpolla todistaa että olet hyväksynyt tarjouksen). Lue välityssopimus ajatuksella läpi.

        Eihän ostajan v-mäisyys sinänsä vaikuta myyntiin, tarkoituksenaha ei ole hankkia uusi ystävä vaan kerätä rahat pois. Kiinteistökaupassa kannattaa tosin ajatella sitä, että vaikuttaako ostaja sellaiselta joka yrittää rahastaa myyjää sdeuraavat viisi vuotta.


    • huuhkajapää

      Myyntitilanteessa ei tosiaan pysty arvaamaan, että kuka lähtee käräjöimään niistä piilokosteusongelmista.

      Se kivakin ostaja alkaa rahan puutteessaan varmasti vaatia korvausta siitä ja tästä. On tullut luettua näistä kosteusongelmista ja riidoista ehkä nyt liikaakin ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe