hitsaamisesta

jakkeri83

olisin ostamasa hitsausvehkeet mutta en oikein tiedä niistä mitään. osaan käyttää kuitenki. ajattelin muutamia treenilaitteita värkätä. painonnostopenkkiä jne. olen nyt ollut työkyvytön niin pakko olis ostaa joku halpa
muutaman jo löysinki mitä tässä laitan vertailuun.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuotteet/hitsaus_-juottaminen/hitsaus/hitsauskoneet/mig

https://kauppa.rellunkulma.fi/product/5930/roco-tools-mig-hitsauskone-40-150a-230v-15kg-rullille-06-10mm-lanka


https://kauppa.rellunkulma.fi/product/3528/helvi-ydintaytelanka-mig-hitsauskone-mig-evo125


olikohan kaikki kaasuttomia...en ees tienny että semmosia on ku aina oon kaasulla hitsannu. saisko millää nuista tarpeeksi vahvaa saumaa että painonnostopenkin tekis? ja mitä nuista suosittelisitte?

7

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei liian pieniteh...

      ota niin iso"amppeerinen kun p.rse kestää

    • Kemppari

      Pitää olla täysikokoinen lankakela virran ja langansyöttö erikseen väh 150 a.Pitää muistaa max amp ei hitsata jatkuvasti pienellä konella saattaa virrat laskea nopeastikkin.Minulla on Kempin 150 a valovirta sillä jo hitsaa peltiä isompiakin osia.Mieluiten 150 a tai isompi ja 3 vaiheisena .

    • ou pou8 p98 j+h98i p

      Invertteti.

      Toimiva miggi toimii voimavirralla. Unohda valovirtakoneet välittömästi, niistä ei saa kuin pahan mielen.

      Puikkokone ja ehdottomasti invertteri, ei siis muuntaja, sillä jotaiin pystyy tekemäänkin. Puikkokoneessa ainoa huonopuoli, hankala hitsata peltiä tms ohutta. Mutta melkein mitä tahansa muuta rautaa voi hitsata kyllä.

      Itse olen ehkä entinen metallimies, mutta en hitsari. Mulla halpa hitsausmuuntaja, riittää mun hommiin. Siis sellaista korjailua ja askartelua, satunnaisesti. Mun koneessa se vika, se ei polta kovin isoa puikkoa, ehkä kaks millinen maksimi, toisekseen se kuumuu liikaa ja pätkii, jos koittaa hitsata isoon rautaan pitempää saumaa. Mutta riittää siis mun hommiin.

      Noh, kesällä vedin viitissen kiloa puikkoja kun oli isompi homma, sitä varten lainasin naapurista ammattikoneen.

      Muutamalla satasella saat hyvän invertterin, mutta kelvottoman lelumigin. Invertterillä saat takuuvarmasti parempaa saumaa, kuin lelumigillä.

      En alkanut googlaileen, kyllä hitsauskoneita kaupoissa on.

      Ai niin, käytä oikeita puikkoja.

      • käsivapina

        Olen kanssasi samaa mieltä. Itse käyn kerran vuodessa Thaimaassa. Ostin sieltä 160A inventterin. Hitsaan sillä pääasiassa 2,6 mm puikkoja. Thaimaasta tuon tullessani aina myös rosteripuikkoja 2.0 ja 2.6mm. Ovat siellä tosi halpoja. Niillä yleensä hitsailen, mitä tarvitsen hitsailla.Niillä puikoilla on tosi helppo hitsata. Inventteri on kevyt siirellä paikasta toiseen aina tarpeen mukaan. Ei tarvitse myöskään 3-vaihevirtaa. Kyllä ohuen materiaalin hitsaaminen lelumigillä on yhtä kiroilua. Mitenkä minä olen pärjännyt aikaisemmin esabin keltaisella muuntajalla. Nyt se seisoo joutavana tallin nurkassa. Jos minä joskus tarvitsen hitsata kotioloissa 3.25mm tai suuremmilla puikoilla haen suosiolla toisen koneen lainaksi sitä varten. ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN LELUKONEITA teiltä menee hermot niiden kanssa. Tämä koskee myös ydinlankavehkeitä.


    • röpö..--

      Rahalla saa ja JNE:).
      Muuntaja puikkokone EI
      Pelkkä ydinlanka EI
      Kaasu MIG hyvä,mutta kaikkinensa kallis (pullo,mittarit,pullonvaihdot)
      Tasasuuntaja (invertteri) hyvä,jos hallitsee tekniikan.

    • halvallahyväämyöstulee

      10-vuotta hitsasin halvalla ydintäyte vehkeellä eikä hermot menny, ajoi asiansa paremmin kuin hyvin, ainut miinus loppuaikoina oli langansyöttö rulla jossa oli hammastus niin kulunut että lanka tuli välillä pätkimällä ulos eli suti siinä langan päällä rulla. Oli hintansa väärti, ostan toisen samantyylisen nyt tilalle. Kaks autoa tolla halapiaasella parsittiin kasaan. Tää on huono paikka kysellä mitään kun aina kaikki pitää olla sitä kallista, sellaset neuvoo joilla ei oo kokemusta halvoista vaan mollataan heti hinnan takia. Perehtykää asioihin ennenku manaa kaikki ydintäyte vehkeet. Esim. kaasulla ei pysty pihalla hitsata kun kaasu karkaa. Minulla olot sellaset et ulkona pakko hitsata ni ainut vaihtoehto on ydintäyte vehje jolla mukava ohuttakin peltiä hitsata.

    • jaeikuperään

      Tiedät jo lähtökohtaisesti enemmän: se on röyhtäys, niisto ja räkäisy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe