Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vinkkejä Sri Lankaan ja Negomboon menijöille

Hei!
Ajattelin tässä kertoa hiukan reissustani Sri Lankasta, jos vaikka sitä olisi vinkkiä sinne matkaaville.
Olin maaliskuussa 2011 Negombossa 2 viikon reissulla. Säät oli aivan mahtavat :) ja vettä tuli vain 2 iltapäivänä, vaikka ennusteiden mukaan sitä olisi pitänyt tulla joka päivä.
Valuutaksi kannattaa ottaa euroja joita saa vaihdettua paremmalla (kuin suomessa tai hotellilla) kurssilla mm. kultasepän liikkeissä (luotettavia).
Hyttysmyrkky kannattaa ostaa paikanpäältä (koska off ei tehoa) esim. intiassakin löytyvää Odomos-voidetta. Ja paikallisista apteekeista löydät muutenkin mitä vaan ja kaikkeen vaivaan mm. Aloe geeli kannattaa ostaa halvemmalla apteekista 380 R (tai kaupasta) kuin luontaistuote hoitopaikoista.
Ostoksista kannattaa tingata ainakin puolet pois, koska turisteille tarkoitetut hinnat oli välillä naurettavan korkealla. Ja tuktuk – matkoistakin voi tingata vaikkei niissä hinnat päätä huimaa :D ( 150 – 200 R hotellilta keskustaan).
Riippuen siitä missä otat hieronnan (suurin osa mieshierojia) voit myös tingata hintaa esim. 1500 R 1 tunti. Hinnat ovat kuitenkin näissä ja kauneushoidoissa kalliimpia kuin esim. thaimaassa.
Kannattaa muistaa että jos sinut viedään mauste-, luontaishoito-, jalokivi-, vaate- tms. liikkeeseen&esittelyyn, niin kannatta pitää pää kylmänä ja ostopakkoa ei ole :)!

Tein siellä 3 päivän (2 yötä) reissun Prasadtourssin kautta (www.prasadtours) ja voin suositella hänen matkojaan lämpimästi, koska suomen kieli oli hyvää, todella mukava kaveri ja kaikki sujui hienosti.
Meitä oli minä ja yksi pariskunta ja hinta oli 250€/hlö.
Matkasta sopiminen järjestyi s-postitse ja puhelimitse paikanpäällä.
5.3. - Negombo / Pinnawela, Kandy, Newaraeliya
6.3. - Newaraeliya/ Tissamaharama --> Yalan eläinpuisto
7.3. -Tissamaharama , Negambon hotellin asti
2 yöta hotellissa (aamiainen ja illallinen)
ilmastoidulla minibussilla, bensan, kuski ja suomenkieltä osaava opas
Pinnawelassa oli norsujen orpokoti,
Kandyssa upea kaunis kaupunki, kasvitieteellinen puutarha (jossa on myös apinoita ja hedelmälepakoita) ja temppeli,
Matkalla: tee viljelmiä, upeita maisemia, vuoristoa, pieniä vesiputouksia matkalla
Newaraeliyassa talvivaatemarkkinat ja kokemisen arvoinen pikku kaupunki
Tissamaharama/Yala safari: norsuja, apinoita, krokotiili, puhveleja, lintuja…
Matkaa suunnitellessa kannattaa huomioida, että välimatkoihin menee todella paljon aikaa, koska tiet ovat vuoristossa mutkaisia ja kaupungeissa ruuhkaista. Matka ei siis taitu samassa vauhdissa kuin täällä.

5

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • THI3

      Kiitos matkakertomuksesta. Montako henkilöä olisi autoon mahtunut,siis väljästi? Tarkoitus kerätä porukka, jolla mennään mainitsemillesi retkille. Hinta ilmeisesti laskee,jos enemmän asiakkait lähdössä reissuun?
      Minkä tason hotellit oli retkellä?
      Menikö sisäänpääsymaksuja vai kuuluivatko reissun hintaan?
      Missä hotellissa olit Negombossa? Onko itse Negombossa mitään nähtävää. Kävitkö Colombossa? Toimivatko pankkiautomaatit?

      • Autoon olisi mahtunut väljästi 6.
        Hintaa kannattaa neuvotella ja lisäisin vielä, että sisäänpääsymaksut paikkoihin tulivat vielä tuohon päälle.
        Newaraeliyassa hotelli oli vaatimaton **, mutta ihan ok. (kannattaa ottaa sinne lämmintä vaatetta mukaan, koska vuoristo kaupungissa on viileämpää varsinkin yöllä. Vähän niin kuin syksyllä suomessa...Nukuin villasukat jalassa :D)
        Tissamaharama/Yala safari hotelli oli kaikin puolin upea *****.
        Hotellini Negombossa oli Sunset Beach Hotel **(aamupalalla ja illallisella)
        Negombossa ei varsinaisia nähtävyyksiä ole kuin kala- ja vihannesmarkkinat. Muutenkin aika rauhallinen paikka, mutta itse tykkäsin juuri sen takia. Päivä reissujakin olisi saanut lähi rannoille ja kanaaleille jne. jos vaan olisi halunnut...mutta olen jo aiemmilla reissuillani nähnyt riittävästi temppeleitä jne :D...
        Colombo oli mielestäni liian ruuhkainen, mutta toiset pitivät.
        Pankkiautomaatit toimivat ja sain nostettua rahaa jopa visa electronilla.


    • THI3

      Thanks, luin joltain sivuilta, että Colombossa tehdään kaupunkikierroksia lontto-bussilla. Pisinpiin kierroksiin (7,5h) kuuluu lounaskin ja hinta vain 30dollaria/hlö,opastus ja sisäänpääsymaksut kuuluvat hintaan. Laitan harkintaa sen ja samalla voisi jäädä Colomboon1:ksi yöksi. Näytti löytyvän hyvätasoisia hotellejakin.
      Minkäläinen on Negombo Beach Park,onko kokemuksia?

    • Colomboon pääsee kätevästi kuulemma Negombosta myös junalla (jos siis on mies matkustaja tai pari hlöä, niin parempi kuin yksin naisena). Ja muistaakseni aika halpakin vaikka en hintaa nyt muista.
      Mutta ei tuo kiertoajelukaan pahan hintainen ole. Itse vaan otin matkayhtiön retken (taisi olla saman hintainen) ja olin näkemääni pettynyt. Paitsi että orpokoti jossa käytiin samalla reissulla ja siellä olevat lapset, teki vaikutuksen.
      Mainitsemastasi hotellista minulla ei ole kokemusta tai tietoa.

    • käynyt

      jos majoitutte colombon alapuolelle kannattaa kysellä reissuja colmanilta.selatkaa alaspäin retket kohtaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe