yö legolandin läheisyydessä

äiskä

Onko kellään antaa vinkkiä edullisesta yöpymispaikasta lapsiperheelle legolandin läheisyydessä? Ja muitakin vinkkejä kivoista kohteista Tanskassa.

4

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siellä käynyt

      Legolandin vieressä on hotelli sekä hyvin varustettu leirintäalue. Niiden paras puoli on se, että ne ovat kävelyetäisyydellä puistosta, mikä rankan päivän jälkeen kannattaa noteerata. Niistä on hyvä myös aloittaa päivä tai jatkaa seuraavaa, koska touhua riittää muutamaksi päiväksi.

      Leirintäalueita ym on kauempanakin, mutta hinnat eivät oleellisesti eroa toisistaan. Kannattaa muistaa, että Tanska on käytännössä niin pieni maa, että reunalta toiselle ajaa muutamassa tunnissa, tiet on hyvät.

      Muita paikkoja ovat mm. Kööpenhaminan tivoli ja esimerkiksi pohjoistanskassa on euroopan suurin merivesiakvaario. Atlantin puolella on upeita aaltoja ja hienoja rantoja, vesi on kylmää ja suolaista. Matkatoimisto kertoo lisää.

      Hinnat ovat aika kovat, korotuksen huomaa selvästi esim. ruotsin puolelta tullessa. Mutta eihän sinne säästämään mennä.

      • Paikalla käynyt

        Viime viikolla kävimme kyseisessä paikassa. Oleskelimme kolme yötä hotellissa nimeltä Hotel Margrethe. Tämä paikka oli Gadbjergissä, joka oli hyvin pieni kylä n. 18 km legolandista. Vähän nukkavieru, mutta ok hotelli. Kolme yötä perhehuoneessa (2 aik 2 lasta)maksoi n. 283 e, kun käytti kro-check hinnoittelua.


    • Siellä käynyt

      Viestistäsi ei käynyt ilmi, miten sinne aiot mennä ja liikkua. Minä kävin matkailuautolla, joten neuvot koskevat lähinnä niitä.

      Jos haluat säästää autolla tai vaunulla yöpymiskuluissa, käytä leirintäalueiden quick-stop järjestelmää. Se tarkoittaa, että sinun on lähdettävä sieltä aamulla hieman aikaisemmin. Mutta jos olet kiertämässä maata, teet sen kuitenkin. Hinnat ovat ehkä puolet normaalista, mutta niihin sisältyy kaikki tärkeimmät, kuten turvallinen yöpyminen, mahdollisuus suihkuihin, roskien jättöön ym. Se sopii erityisesti matkailuautoille, koska kukaan ei katso pahalla jos matkailuautoa sitten päivällä käyttää kaupunkien keskustoissa ym. Vaunun kanssa se on vähän niin ja näin, jos täytyy pysäköidä keskustassa. Halvemman hinnan saa, jos pyytää sitä leiriytyessään.

      Toiseksi, on hyvä tietää, että siellä pärjää sesonkiaikanakin oikein hyvin varaamatta yöpymisiä etukäteen. Kannattaa tehdä retki omalla aikataululla, joka joustaa matkan aikana. Myös lautoille (ruotsi-tanska-norja kolmiossa) mahtuu, eikä lipuista tai varauksista kannata ottaa stressiä. Luottokortit pelaa.

      Ja juomat kannattaa tuoda Tanskasta. Kun paikka on oikea, likööripullo on tuoremehua halvempi, eikä rajamuodollisuuksia paluumatkalla lainkaan ole.

      • Tkk

        "Ja juomat kannattaa tuoda Tanskasta. Kun paikka on oikea, likööripullo on tuoremehua halvempi, eikä rajamuodollisuuksia paluumatkalla lainkaan ole."

        Itse ajoin Billundista 130 kilsaa Saksaan, Flensburgiin ja tein kaikki ostokset siellä Saksan naurettavan halvoilla hinnoilla. Juomat, ruuat yms olivat isoissa marketeissa todella selkeästi Suomea, Ruotsia ja Tanskaa halvempia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2211
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      268
      2067
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1591
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      117
      1381
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      958
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      861
    Aihe