Uroksien äkilliset pippelioireet

tintti ja pomppu

Meillä oli tänään joku "kohtaus". Ensin huomasin pojan yrittävän nuolla huuliaan, mutta suu vaikutti kuivalta. Vaihdoin hälle uutta vettä ja huomasin toisesta suunnasta, että pojun pippeli oli aivan turvonnut ja tunnusteltaessa kivikova. Terskan pää näkyi selvästi esinahan alta ja oli "tulipunainen" ja tiputteli kirkasta nestettä. Poju koitti myös nuolla sitä mutta suu taisi olla kuiva ja tuntui sen myötä vähän haukkovan henkeään.
Koitin soittaa päivystävälle e-lekurille ja olin valmiina lähtemään klinikalle, kun päästiin ulos, niin turvotus oli laskenut ja koira vaikutti taas normaalilta.
Olimme tänään mätsäreissä ja tuli mieleen, että onko se saanut jotain myrkkyä siellä..
Sanoivat, että seurataan tilannetta kotona ja turvotusta voi hoitaa viileällä kääreellä.
En tiedä uskallanko jättää poikaa huomenna yksin kotiin jos kohtaus uusiutuu, eikä tällä kertaa menekään ohi.. =/

Onko muilla kokemuksia moisesta?

19

18946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nylkyttäjät

      Sillä oli luultavasti vain pippeli "jumissa". Meidän koiralla sama vaiva joskus kun on nylkytellyt leluaan, pippeli ei "mene takaisin sisään" (ahdas esinahka), välillä joudun avittamaan nahan paikoilleen, hyvin varovasti vedän kärjen karvoista vähän kerallaan, kunnes kaikki on taas paikoillaan.
      Googlaa "koiran ahdas esinahka" niin löytyy lisää tietoa.
      Mm tämä tuli haulla ekana: "Jos esinahka on liian ahdas, se voi estää esinahan liukumisen peniksen ympäriltä, tai pahimmassa tapauksessa penis voi jäädä erektion yhteydessä esinahan puristamaksi, jolloin verisuonitus ahtautuu, eikä päästä verentungosta purkautumaan. Ensiapuna pitää huuhdella viileällä vedelle turvonnutta elintä, ja yrittää vetää esinahka takaisin paikoilleen. "

    • tutki lisää

      Tuli mieleen, olisko joku pistänyt pippeliin, vaikka amppari.

      Meillä kusiaiset söivät uroksemme pippeliin pahan tulehduksen. Kun tuo aina makoili mökillä pihalla ja siellä oli paljon just niitä pikkumuurahaisia. Antibioottikuurilla siitä onneksi selvittiin, mutta päivystyskeikka kuitenkin ;((

    • tintti ja pomppu

      Ei kai ampparit tähän aikaan vuodesta vielä pistele, enkä ole nähnyt vielä ainuttakaan.

      Saattaa olla ahdas esinahka, mutta koskaan ennen ei ole ollut ongelmia. Peli vilkkuu aina kakalla ja palautuu hyvin. Yliaktiivinenkaan poika ei ole, eikä lussannut itseään ennen kohtausta. Makoili vaan rauhassa.

      Nyt lenkillä huomasin pojulle muodostuneen "terskan" ja peli punoittaa vielä, ennen pippeli on ollut ihan sileä ja vaaleanpunainen.

      Tilaan tiistaina lääkärin pojalle ja katotaan miten käy.

      • hopi hopi

        Kyllä niitä amppareita kuule on jo....varsinkin siellä heinikossa mönkimässä, joita et välttämättä näe. Lääkäriin vaan mars mars. Ja nylkytys saatava loppumaan jatkossakin.


      • tintti ja pomppu
        hopi hopi kirjoitti:

        Kyllä niitä amppareita kuule on jo....varsinkin siellä heinikossa mönkimässä, joita et välttämättä näe. Lääkäriin vaan mars mars. Ja nylkytys saatava loppumaan jatkossakin.

        Heinikossa ei olla käyty ja koira ei nylkytä, ketään, koskaan... Edes kiimaan tulossa nartun kanssa lenkkeily ei saanut poikaa nylkyttämään kotona.


    • nylkyttäjät

      Sama se meillä, poika punnaa paskaa niin että pippeli vilkkuu ja se (pippeli) menee kyllä takaisin sen jälkeen.
      Ongelma on aina välillä kun on omissa oloissaan nylkytellyt leluaan kunnolla ja hartaasti, eikä silloinkaan joka kerta. Eli vehje ollut koko komeudessaan ulkona, hinkannut kuivaa kankaista lelua niin sitten ei menekään kokonaan sisään. Voi olla että koirasi oli nylkytellyt paljon aikaisemmin, silloin kun huomasit ongelman, saattoi koiralla olla jo tukala olo sen jumittuneen vehkeensä kanssa ku ei enää kunnolla veri kierrä.
      Oon jo oppinut että jos huomaan koiran touhut, niin käyn jossain vaiheessa tarkastamassa koiran tilan, kysyn "onko pippeli hyvin?" ja vilasen. :D Jos on ok ni hyvä, mutta jos ei niin sitten käännän koiran selälleen ja autan sen paikoilleen... :)

      • 4. koiraa

        MIKSI ihmeessä annat koirasi nylkyttää, on se sitten lelu tai lahje.
        Se on koiran alistamis-ele ja se on kiellettävä heti alkuuunsa, ettei tule nuita mainitsemiasi ongelmia.
        Meillä on 4 urosta ja yksikään ei ole nylkyttänyt kun se on torjuttu heti pentuna ja alkuunsa.
        Siis ei kikkeli- eikä muitakaan ongelmia.


      • Susuros
        4. koiraa kirjoitti:

        MIKSI ihmeessä annat koirasi nylkyttää, on se sitten lelu tai lahje.
        Se on koiran alistamis-ele ja se on kiellettävä heti alkuuunsa, ettei tule nuita mainitsemiasi ongelmia.
        Meillä on 4 urosta ja yksikään ei ole nylkyttänyt kun se on torjuttu heti pentuna ja alkuunsa.
        Siis ei kikkeli- eikä muitakaan ongelmia.

        JA VOIHAN HERRA JUMALA JOS PEHMONALLE ON ARVOASTEIKOSSA ALEMPANA KUIN KOIRA! Et voi nyt olla tosissasi!
        Tottakai ihmisten nylkytys on kiellettyä ja se on alistamista mutta ihan tiedoksi vain sinulle "neljä koiraa":
        Susi on yksiavioinen ja pariutuu vain yhden kumppanin kanssa, aikojen saatossa kun sutta on jalostettu koiraksi ja koiria on jalostettu pidemmälle, on suosittu uroksia jotka ovat hyvin seksuaalisesti aktiivisia koska yksiavioisuus ei oikein toimi jalostuksessa. Tästä syystä useammat uroskoirat ovat hyvin aktiivisia "tällä saralla" ja siksi yrittävät astua kaikkea mikä vähänkään muistuttaa narttua. Eli kaikki EI ole alistamista vaan yksinkertaisesti kokoaikanen astuminen on uroskoiralle toivottu piirre.
        Minusta nylkyttämisessä ei ole yhtään mitään vikaa jos koira saa sillä purettua seksuaalista turhautumistaan eikä siitä ole koiralle haittaa. Eikä minusta satunnainen esinahan juuttuminen ole ongelma, jos omistaja sen huomaa ja laittaa paikoilleen ilman että koira tuntee kipua.

        Itse olen kyllä sitä mieltä, että urokset tulisi leikkauttaa, jos niitä ei aiota käyttää astutukseen. Mieti itse elämääsi siten että hormonit hyrrää ja pelit ja vehkeet pelaa mutta et IKINÄ pääse niitä käyttämään! Varsinkin minua säälittää sinun "4.koiraa" koirasi, jotka eivät mitenkään pääse purkamaan seksuaalista turhautumistaan..


      • nylkyttäjät
        4. koiraa kirjoitti:

        MIKSI ihmeessä annat koirasi nylkyttää, on se sitten lelu tai lahje.
        Se on koiran alistamis-ele ja se on kiellettävä heti alkuuunsa, ettei tule nuita mainitsemiasi ongelmia.
        Meillä on 4 urosta ja yksikään ei ole nylkyttänyt kun se on torjuttu heti pentuna ja alkuunsa.
        Siis ei kikkeli- eikä muitakaan ongelmia.

        Se on sun mielipitees ja olet oikeutettu siihen ja kasvata koiriasi niin kuin kasvatat. Minä anna tuon (leikatun) pojan puuhastella silloin kun se sillä tuulella sattuu olemaan, ei ole edes päivittäistä, eikä tee sitä ihmisille, vain tietylle lelulle ja tyynyllensä ja yleensä vielä omissa oloissaan yksin toisessa huoneessa enkä jaksaisi koko ajan perässä hiippailla ja kytätä mitä tekee.
        Eikä meillä ole silti mitään ongelmia senkään suhteen kuka on lauman johtaja, se olen minä.
        Jos panettaa niin panettaa, halut ne on koirallakin. ;) Sinäkään satavarmasti voi sanoa mitä koirasi puuhaavat, vai vahditko niitä 24/7?
        Sinäkään et varmaan sitten räpellä lainkaan vehkeitäsi, kun pienestä asti on kielletty...


      • Anonyymi
        4. koiraa kirjoitti:

        MIKSI ihmeessä annat koirasi nylkyttää, on se sitten lelu tai lahje.
        Se on koiran alistamis-ele ja se on kiellettävä heti alkuuunsa, ettei tule nuita mainitsemiasi ongelmia.
        Meillä on 4 urosta ja yksikään ei ole nylkyttänyt kun se on torjuttu heti pentuna ja alkuunsa.
        Siis ei kikkeli- eikä muitakaan ongelmia.

        Ei se on ainoastaan alistamis elettä.


      • Anonyymi
        Susuros kirjoitti:

        JA VOIHAN HERRA JUMALA JOS PEHMONALLE ON ARVOASTEIKOSSA ALEMPANA KUIN KOIRA! Et voi nyt olla tosissasi!
        Tottakai ihmisten nylkytys on kiellettyä ja se on alistamista mutta ihan tiedoksi vain sinulle "neljä koiraa":
        Susi on yksiavioinen ja pariutuu vain yhden kumppanin kanssa, aikojen saatossa kun sutta on jalostettu koiraksi ja koiria on jalostettu pidemmälle, on suosittu uroksia jotka ovat hyvin seksuaalisesti aktiivisia koska yksiavioisuus ei oikein toimi jalostuksessa. Tästä syystä useammat uroskoirat ovat hyvin aktiivisia "tällä saralla" ja siksi yrittävät astua kaikkea mikä vähänkään muistuttaa narttua. Eli kaikki EI ole alistamista vaan yksinkertaisesti kokoaikanen astuminen on uroskoiralle toivottu piirre.
        Minusta nylkyttämisessä ei ole yhtään mitään vikaa jos koira saa sillä purettua seksuaalista turhautumistaan eikä siitä ole koiralle haittaa. Eikä minusta satunnainen esinahan juuttuminen ole ongelma, jos omistaja sen huomaa ja laittaa paikoilleen ilman että koira tuntee kipua.

        Itse olen kyllä sitä mieltä, että urokset tulisi leikkauttaa, jos niitä ei aiota käyttää astutukseen. Mieti itse elämääsi siten että hormonit hyrrää ja pelit ja vehkeet pelaa mutta et IKINÄ pääse niitä käyttämään! Varsinkin minua säälittää sinun "4.koiraa" koirasi, jotka eivät mitenkään pääse purkamaan seksuaalista turhautumistaan..

        KOIRA ...No jopas oli mielipide ja "tieto". Mikään noista ei pidä paikkaansa kaikkien erilaisten koirien (ovat yksilöitä niin kuin me) . Tässähän ei kysytty näitä mainitsemiasi asioita. Vaan mielipiteitä sekä vertai silta neuvoja jos sama tilanne. V.... että susiin menit :D No. Toki kaikki saa kirjoittaa ja ottaa kantaa....pahoittelut mikäli loukkasin. nimimerkille KOIRA.


      • Anonyymi
        4. koiraa kirjoitti:

        MIKSI ihmeessä annat koirasi nylkyttää, on se sitten lelu tai lahje.
        Se on koiran alistamis-ele ja se on kiellettävä heti alkuuunsa, ettei tule nuita mainitsemiasi ongelmia.
        Meillä on 4 urosta ja yksikään ei ole nylkyttänyt kun se on torjuttu heti pentuna ja alkuunsa.
        Siis ei kikkeli- eikä muitakaan ongelmia.

        Huoh - nyt on taas joku ajalta kivi ja keppi kertomassa ”faktaa”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se on ainoastaan alistamis elettä.

        Ei ole. Elät 1900-luvun maailmassa.


    • Hmmmmm69

      Mielestäni ihmisen harjoittama nylkytys on moninverroin turmiollisempaa tekijälleen (mm. selkäranka mätänee) kuin koiran harjoittama. Siitä huolimatta en kannata masturboijien pakkokastroimista.

    • Sessuli

      juu, halut ne on hiirelläkin. Ei saa ihmisiä nylkyttää, eikä mun koira muita koiria myöskään, koska se on liian innokas ja sillä menee se ihan överiksi ja hyppis sitten iso rötkylä pentujenkin selkään, jotka on vielä liian huterajalkaisia ja ehkä arkoja puolustautumaan/kestämään semmosta. Pehmolelun nylkkäystä vois varmaan verrata enemmänkin masturbaatioon.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta mielenkiinnosta kysyn selvisikö koskaan mistä tuo "kohtaus" johtui?
      Meillä nyt saman tyyppinen vaiva.

      • Anonyymi

        Täällä kanssa yksi haluaisi tietää selvisikö syy kun samanlainen vaiva iski eilen meidän urokselle ja hetki sitten tuli taas... Ikinä ennen ei mitään ongelmia kikkelin kanssa...


    • Anonyymi

      Koiralla erektiossa turpoaa pippeli, jolloin terska tulee esinahan alta ja on yleensä punertava kova ja peniksen varteen tulee kaksi ”palloa” kudosten turvotessa kun painetta syntyy erektion tuottamana ja verihän tekee värin ja ”pallot” molemmille puolille penistä. Vaikka koira olisi leikattu voi hällä silti ”seistä”.. toisin sanoen täysin normaali erektio. Tuleehan ihmiselläkin terska ulos ja on kivikova..

    • Anonyymi

      nuo kaiketi liittyy hormonaalisiin asioihin. Toinen voi olla myös turhautuneisuus jostain syystä. Niistä on netissä paljon tietoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe