Finalistit-puhelinmyyntifirma

puhelinmyyjäksi??

Onko kellään kokemusta työskentelystä ko. firmassa. Itse täytin tänään tuonne hakemuksen, mutta olenko lähdössä kusetettavaksi? Monella alan firmalla varsin huono maine, juurikin nuorten työntekijöiden kusettamisen ja orjapalkkojen takia...

12

421

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhelinmyynti on aina perseestä. Paikka voi olla kuinka hieno ja kiva tahansa, mutta itse työ on poikkeuksetta aina täyttä paskaa.

      Ei ole sen ajan arvoista, joten hae muuta työtä. Jopa mainoksien jakaminen on parempi vaihtoehto. Siinä saat sentään edes liikuntaa.

      • puhelinmyyjäksi??

        Juu hakemusta on tehty moneen eri paikkaan, mutta mistään ei ole kuulunut mitään niin laitoin sitten tuonnekin. Mainoksia oon jakanut viime toukokuusta marraskuuhun, eli siitäkin on kokemusta. Palkka on niin olematon työn raskauteen nähden että yhtä hyvin voi olla joutilaana ja ostella mopoon bensat lapsilisillä... vaikea edes päästä mihinkään, kun on loppuvuodesta syntynyt ja 16 vuotta on se raja moneen paikkaan.


      • hambbe90

        Puhelinmyynti on aivan p*skatyötä. Kuitenkin jos sieltä tulee rahaa ja etsii itselleen paikkaa josta sitä saa, kannattaa puhelintöitä koittaa. Mieluummin minä teen p*skahommia ja opiskelen kun makaisin kotona työttömänä lopun ikääni. Mainosten jakaminen, ständimyynti, puhelinmyynti, siivoaminen.. Kaikki on perseestä.. Kyllä sen kuitenkin kestää, varsinkin palkkapäivänä kiittää itseään :) Mitä tähän finaaliin tulee en tiedä siitä mitään. Toimistoja on jonkin verran ja näyttää olleen alalla pitkään joten kai siellä sentään joku jotain tienaakin. Netin keskustelut ovat aina mitä sattuu, joten en näihin hirveästi luottaisi. Laita sinne hakemus ja käy paikanpäällä katsomassa minkälainen paikka se on. Hae samalla muutamaan muuhun saman alan paikkaan ja käy niissäkin. Jos sinut valitaan töihin useampaan paikkaan voit itse valita minne menet. Mene töihin sinne:

        -Missä työntekijöillä on pisimmät työsuhteet
        Jos väkeä tulee ja menee kokoajan ei rekrytointipuheisiin kannata uskoa.

        -Missä saat listan tilauksista ja peruutuksista mitä olet tehnyt
        Jos palkka perustuu myyntiin, pitää tällaiset listat antaa

        -Missä palkkaus ei ole mikään sekava pistemalli
        Täytyyhän itse ymmärätä miten palkka tulee

        -Missä saat KIRJALLISEN työsopimuksen
        Sinua ei päästä k*settamaan

        -Missä on mahdollisuus pohjapalkkaan (ILMAN MYYNTIEHTOJA)
        Jos myyntiä ei saa, tulee varmasti tuon alan paikoissa potkut. Kuitenkin vaikka saisit muutaman euron pohjapalkkaa, saat bussilipun kuitattua toisin kun paikoissa missä on vain provisio.

        Tärkeintä on kuitenkin että päätät itse onnistua työssä. Voit olla ihan varma että tulet pettymään jos oma asenne on heti pielessä. Tsemppiä työnhakuun :)


    • 15+2

      Nuoren ei kannata puhelinmyyjäksi lähteä ellei sopimukseen kuulu hyvää pohjapalkkaa. Ja yleensähän niihin ei kuulu eli homma on usein provisiopalkattua ja vieläpä kohtalaisen huonosti provisiopalkattua. Tietysti, jos ei mitään muuta työtä saa niin kannattaa puhelinmyyntiäkin tehdä kokemuksen takia ja siksi, että sitten myöhemmin on helpompi saada parempia hommia. Palkkaa on kuitenkin turha odottaa sillä myyminen ja varsinkin myyminen puhelimitse muille kuin yritysasiakkaille on todella tuskaista hommaa, jossa ei tulosta niin vaan tehdä. Ihan huolimatta siitä mitä alan firmat yleisesti väittävät mainoksissaan (kuinka monen firman muuten tarvitsee mainostaa omia työpaikkojaan huippuansioilla ja -eduilla? Normaalisti firma ilmoittaa avoimesta paikasta ja sitten työnhakijat mainostavat itseään...).

    • kannattaakoittaa

      Oon ollut finalisteilla töissä iltaisin puoli vuotta. Palkka on provikka mutta ei se mua ole haitannut. Ajattelin kun menin sinne että jos kauppa ei käy otan lopputilin. Parhaimmillaan oon tienannu 25 euroo tunnissa :) Suunnilleen saan noin 14e tunnissa. Meilläkin on toimistolla niitä jotka tienaa yli 30e tunti ja jotkut saa sitten vaan muutaman euron päivältä.

      Mun mielestä finalistit on hyvä firma, palkka tulee ajallaan ja kaikki toimii. Kannattaa kokeilla. Ihan turha täällä on haukkua mitään yritystä jos ei uskalla kokeilla!

    • rohkeesti vaan

      Mä olen ollut finalisteilla vuoden alusta ja komppaan kyllä edellistä puhujaa. Palkka tulee ajallaan ja työajat on saatu sovittua hyvin mun opintojen kanssa. Kaverit töissä on myös ihan huippuja! :D

      Mulla menee palkka tällä hetkellä 13 euroa tunnissa paikkeilla. Tammikuun alku oli aika haastava mutta aika nopeasti tästä hommasta pääsi jyvälle hyvien neuvojen avulla. Kyllä mä suosittelen kokeilemaan ilman ennakkoluuloja :)

    • osarina tammikuusta

      Sama juttu! Oon ollu tammikuusta osarina kyseisessä paikassa ja TYKKÄÄN! Palkka on hyvä kun tekee töitä sen eteen, on tullut oikeen ja ajoissa ja työkaverit on ihan parhaita :D Terkkui kaikille :D

    • mä vaan

      eräs mun kaveri on töissä puhelinmyynnissä, tosin eri firmassa. Sillä on pohjapalkka 5€/h provikka siihen päälle, eli yleensä se saa jonkun 10-12€/h. Ja työajat voi valita ite, eli opiskelijoille tää on tosi hyvä työpaikka! :)

    • åpväaivjåäi

      Itse oon ollut kans Finalisteilla ja täyttä p*skaa. Susta tykätään just niin kauan ku kauppa käy, mutta jos on huonompi päivä, niin koet kyllä nahoissas sen. Palkkaa en saanut ikinä kyseisestä paikasta, kun irtisanoin itseni parin viikon jälkeen. Olisi kuulemma pitänyt olla 1,5 kk, ennenku saa palkan. Se on laitonta.

      • Palkaton koeaika ei ole lähelläkään laitonta.


    • juulia_jultsi21

      onko ensin siis palkaton aika tässä yrityksessä? ei kannata sitten.

    • kavereita huijattu

      oon kuullu että finalistit tekee usein sillei et kun koeaika on loppumassa niin ne antaa kenkää, kun koeajan aikana voi antaa kenkää ilman irtisanomisaikaa. Ja sit ottavat vaan uuden höynäytettävän tilalle, ilmasta työvoimaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe