Terveydenhuollon sihteeri/osastonsihteeri

enrique_vm.83

Pakko kysästä ku mieltä askarruttaa: Olen siis jo valmistunut vuonna 2007 yo-linjalta merkonomiksi asiakaspalvelusta ja markkinoinnista, mutta eivät työpaikkojen ovet aukea kovasta yrityksestä huolimatta. Nyt olen harkinnut suuntaavani terveydenhuoltoalalle, joten ajattelin suorittaa tulevana syksynä terveydenhuollon sihteerin valmistavan ammattitutkinnon. Hieman kuitenkin askarruttaa työlliistymismahdollisuus, kun tuo koulutuskin maksaa jonkin verran. Joten olisin kiinnostunut kuulemaan teiltä ketkä olette ko. töissä tai kouluttautuneet aikuisopistoista ko. ammattiin. Olisin kiinnostunut saamaan vastauksia seuraaviin asioihin:

1. Kuinka paljon miehiä mahtaa löytyä kyseisistä töistä, onko kummajainen naisten joukossa; olen siis miespuolinen henkilö
2. Työllisyystilanne Turun suunnalla tai yleisesti mikä tuntuma on
3. Palkka suhteessa työmäärään
4. Onko oppisopimusmahdollisuutta suorittaa ko. tutkinto, eli onko sairaalassanne ihmisiä ketkä ovat suorittaaneet koulutuksen oppisopimuksella vai oletko itse jopa suorittanut sen kyseisin opiskelutavoin
5. Etenemismahdollisuudet
6. Jotain muuta mitä haluat kertoa työstä

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne

6

3745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirsi kirjoittaja

      Miehiä on jokunen alalla. Olen keväällä valmistunut noin 50 v. nainen.

      Tässä työssä on etupäässä noin 50 v naisia. Voit päätellä kannattaako alalle kouluttautua. Palkka on kehno (peruspalkka 1950€/kk)ja työmäärä loputon. Kotiin pääsee milloin sattuu, koska on vaikea jättää työtä kesken, koska siitä kuulee heti haukut seuraavana päivänä. Työn arvostus on huono ja kiireestä johtuen ilmapiiri kireä. Naiset haukkuvat toinen toisiaan jne. Perehdytys tehtävään tapahtuu haukkumisen muodossa.

      Kävin työvoimakoulutuksen, mutta olin ollut alalla jo aiemmin.

      Nykyisin ei netissä uskalla kirjoittaa missä on työssä, koska tarvitsee työpaikan huomennakin. Olen sairaanhoitopiirin isossa sairaalassa.

      Haen koko ajan uutta työtä, en suosittele alaa muille kuin iäkkäille, jotka eivät muuta työtä saa. Alalla on aina auki paikkoja ja työttömyyttä ei ole.

    • Eräs vain

      1.naisia enemmistö, miehiäkin on.

      3. ok toimistopalkka, huonompiakin palkkoja toimistotöistä on samoin parempia.

      4. Suosittelen kysmymään suoraan esim alkuun kesätyötä, ilman koulutustakin voi aloittaa, työssä oppii. Suositeltava silti joku kaupallinen koulutus. Hyvä kielitaito esim. ruotsin kielentaito ja englantikin mahdollisesti plussaa, riippuu tehtävästä kirjoitatko saneluja vai oletko kansliassa vai molempia. Atk-kokemuksesta myös ehdottomasti hyötyä.
      5. osastoa, poliklinikkaa voi vaihtaa, tylsistymään ei pääse joka pv erilainen, koko ajan pystyy oppimaan uutta ja se onkin työssä välttämättömyys. Ihmisiä näkee myös paljon, ihmisläheistä työtä.
      6. Ala vaatii huolellisuutta, kärsivällisyyttä,kykyä organisoida ja tulla ihmisten kanssa toimeen samoin ehdotonta vastuullisuutta. Ahkeruus ei myöskään ole pahitteeksi. Jos kirjoittaa saneluja hyvä äidinkielen taito eduksi. Jatkuvaa oppimista. Töitä löytyy tekevälle. Työaika riippuu osastosta, pääosin päivätyötä. Negatiivisina puolina se, että töitä tosiaan riittää joskus liikaakin.

    • kirsi myös

      1. Kuinka paljon miehiä mahtaa löytyä kyseisistä töistä, onko kummajainen naisten joukossa; olen siis miespuolinen henkilö

      Olen itse töissä HUS:n sairaalassa ja täällä ainakin näkyy miehiä siellä täällä. Osa tuntemistani miespuolisista sihteereistä saanut neuvoteltua itselleen huippupaikat (siis suhteessa siihen, mitä työ ja palkka yleensä on). Vähemmistössä olemisesta voi siis olla hyötyä, jos osaa hoitaa hommat kotiin kunnolla. (=Nuoret miehet kun noin yleensä työskentelevät tietokoneella paremmin kuin 50 täti-ihmiset)

      2. Työllisyystilanne Turun suunnalla tai yleisesti mikä tuntuma on

      HUS-piirissä on töitä. Turusta en tiedä mutta uskoisin, että pätevälle tyypille löytyy aina paikka. Eli siis sellaiselle, joka ei vingu siitä, että työvuoron aikana oikeasti täytyy jotain tehdä ja joka ei pelkää tietokoneita ymsyms..

      3. Palkka suhteessa työmäärään

      Vaihtelee paikasta riippuen. On olemassa aivan kauheita paikkoja, jossa työtaakan alle nääntyy. Sitten on niitä paikkoja, jossa päivän tehtävä on ottaa viisi kopiota ja loppupäivän voi sluibailla miten lystää. Palkka yleisesti karvan alle 2000. Suomesta löytyy runsaasti ammatteja/töitä joissa työmäärä suurempi ja palkka pienempi. Tähän työhön ei myöskään tarvitse yo-tutkintoa eikä työpaikoista tarvitse tapella kahdensadan muun hakijan kanssa, joten aika ok mielestäni.

      4. Onko oppisopimusmahdollisuutta suorittaa ko. tutkinto, eli onko sairaalassanne ihmisiä ketkä ovat suorittaaneet koulutuksen oppisopimuksella vai oletko itse jopa suorittanut sen kyseisin opiskelutavoin

      Uskoisin, että on mahdollista. En kuitenkaan tiedä varmaksi.

      5. Etenemismahdollisuudet

      Ai mitkä? Mihin suuntaan? Ei kai kukaan kuvittele tästä URAA tekevänsä? Aivot narikkaan työpäivän ajaksi ja palkan eteen raatamaan. Siinä se.

      6. Jotain muuta mitä haluat kertoa työstä

      Se on vaan työtä. Jos haluaa siistin sisätyön alalta, jolla töitä piisaa niin porukkaan mukaan vaan. Mikäli haluaa uran tai ison tilipussin niin kannattanee miettiä, pystyisikö kouluttautumaan lennonjohtajaksi tms.

    • tttjjjyyyrrr

      tuo että 50-v täti-ihmiset ei osaa tietokoneella, mennyttä aikaa, tervetuloa maanpinnalle. Pikkuhiljaa 50-vuotiaat alkavat olla jo sitä ikäpolvea, että tietotekniikkaan on opiskeltu jos ei koulussa, niin ainakin kotona itse jo nuorena. Ei ne ohjelmat ole mitenkään ihmeellisiä, ja tallennuksessa nimenomaan ei miehet välttämättä pärjää lukuunottamatta joitain poikkeuksia. Mun ikäpolvi on kuitenkin oppinut kirjoittamaan koneella aikaan, jolloin ei virheitä voinut pyyhkäistä kovin helposti pois, eli tarkkuus on iäkkäillä usein parempi kuin nuorilla. Itse en ole 50-vuotias vielä, mutta mun työkaveri on ja antaa tuttavapiirissään neuvoja tietotekniikkaan liittyen aika paljonkin itseään vähän vanhemmille ja joillekin nuoremmillekin.

      Pikkaisen kertoo osaamisen heikosta tasosta, jos tavallisia ohjelmistoja pitää jotenkin vaikeina. ei mulla terveydenhuollosta ole kokemusta, mutta toimistotöistä ja mikrotukena toimimisesta muuten ja nopeastihan nuo eukot uudetkin ohjelmat oppii. Sanelunpurkamisessa tulee olla tarkka ja nopea enemmän kuin mikään atk-virtuoosi.

    • etsilläläillaaah

      kyllä joukkoon urani aikana yksi (piilo)homo mahtunut - perheineen, lapsineen -
      kampauksineen, tärkeilyneen, pikkurillinsa kera

    • Anonyymi

      Kysyn nyt tässä vanhassa ketjussa, vaikka en tiedä, lukeeko näitä kysymyksiäni kukaan. Eli mun pitäisi löytää jokin ammatti, kun tuli opiskeltua korkeasti turhalle alalle aikoinaan. Kiinnostaisi tästä osastonsihteerin työstä se, että pitääkö pääkaupunkiseudulla hallita asiakaspalvelutilanteet myös ruotsiksi ja englanniksi? Onko turhaa hakeutua koulutukseen, jos ruotsin kielen taito on surkea?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe