Baotian ei käynnisty

Kiinan ihme

Tulppa lyö kipinää, startti toimii hyvin. Pollttoainetta menee letuka pitkin,mutta kun avasin suuttimen, niin oli ihan kuiva. Starttasin suuttimen ollessa pois, niin ei polttoainetta näkynyt ollenkaan. Kaasarin päällä on joku sähköä tarvitseva laite, ja startatessa sinne menee 0.3V jännite. Olisiko tällä merkitystä ?
Skootteri ei siis yritäkään lähteä käyntiin, tulppa täysin kuiva, voisiko olla jokin polttoaineen syöttöön liittyvä juttu , kun bensa ei edes haise vaikka startaan kuinka paljon ja väännä kaasua ?
Neuvoista kiitollinen.

44

8229

    Vastaukset

    • Eikö baotian käytä alipainekaasuttimia? Eipä sillä väliä sinänsä. Polttoaineen kulku yleisesti kaasutinvehkeissä on niin että tankista kun lähdetään eteenpäin niin ensin tulee alipaineella toimiva polttoainehana. Tästä reitti johtaa kaasuttimeen ja tarkkaan ottaen polttoaine saapuu neulaventtiilille. Neulaventtiilin toimintaa ohjaa kaasuttajan kupissa oleva koho. Koho työntää neulaventtiiliä kiinni kun kupin polttoaineen pinta nousee tarpeeksi korkealle.

      Samassa tilassa kohon ja neulaventtiilin kanssa on kaasuttajan suuttimet. Suuttimet saavat polttoaineensa kaasuttajan kupista.

      Tuosta sähköisestä laitteesta en tiedä. Kaasuttajassa ei yleensä ole kuin yksi sähköllä toimiva laite ja se on rikastin. Toistaiseksi voit unohtaa sen.

      Mikäli kupissa ei ole polttoainetta niin vika on joko alipaineella toimivassa hanassa tai neulaventtiili on jumissa. Alipaineletku voi olla irti polttoainehanasta, hana voi olla rikki tai vika voi olla suurempi eli moottori ei kehitä imua. Esimerkiksi venttiilit voivat kantaa. Alipaineella toimivaa hanaa on joskus autettava imemällä itse alipaineletkusta kunnes kaasuttajan kuppi ja letku on täynnä polttoainetta.

      Neulaventtiilin voit tarkistaa esim. puhaltamalla alipainehanan jälkeiseen kaasuttajalle menevään polttoaineletkuun. Silloin kun kupissa ei ole polttoainetta niin puhalluksen pitäisi mennä suoraan läpi. Mikäli ei mene niin neulaventtiili on jumissa.

    • Suutimella tarkoitat ilmeiseti sytytystulppaa, jos on pitkää seisonut kannattaa potkaista ainakin kymmene kertaa kun bensahana on alipaine ohjattu ja kaasari saa bensaa vai kun mootori pyörähtää eli joka potkasulla tulee pikkasen, jos olet pitkää startannut on ilmeisesti kaasarissa jo bensaa mutta akku niin tyhjä että kipinä on huono, lataa akku, ja voit otaa kaasarin päältä mustan kanen pois ja nosta luisti ylös ja kaada suoraan kaasariin viinapullon korkillinen bensaa, luisti takaisin ja kansi, ja ei kun käynnistä, se musta möykky mikä kaasarin kyljessä on niin se on sähköinen ryyppy

    • Kiiitos hyvistä neuvoista, siirryn kohta talliin ja alan toteuttamaan ohjeitanne.
      Sen unohdin mainita kysymyksessäni, että skotteri seisoi tallissa edellisen vuoden ja käynnistetty ei kertaakaan seisontakauden aikana. Bensaa oli vähän pohjalla, mutta lisäsin tuoretta tavaraa kun aloitin starttaamisen.
      Akku saa suoraan virtalähteestä 13v ja ilman virtarajoitusta, eli pyörittää hyvin vaikka ilman akkua.
      Vielä kerran kiitos neuvoista ja hyvää pääsiäistä.

    • Käyntiin lähti antamillanne ohjeilla, joten kiitos siitä. Tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan ja käynnisssä pysyy kun jaksaa kasukahvaa vääntää eestaas, eikä silloinkaan ota kierroksia kunnolla,,mikähän tuossa on vielä vikana.
      Kaasarissa olevan suutinta olen koittanut säästää,mutta ei vaikutusta,,olisko vielä jotakin josta vikaa etsisin ?

    • Koneesi saa enempi ilmaa,kuin bensaa,säädä nyt ilmaruuvia hieman pienemmälle,ja aukaise polttoaineen säätöruuvia isommalle,niin saa enempi polttoainetta,kuin ilmaa,jos saa ilmaa liikaa,niin aina kun kaasua käännät,niin tuntuisi,kun kone tukehtuisi,kunnes kone on aivan kämpimäksi saatu hyvinkin matalilla kierroksilla,joilla se läy juuri ja juuri,se on kiinanihmeiden vakio vika,ilmaruuvi on ihan liikaa aina auki,huolloissa ne yleensä sen säätävät kohdilleen,mutta usein se unohtuu niiltä,niin kone saa ainoastaan liikaa ilmaa ei se isompi homma ole,

      • missähän kohtaa on ilmaruuvi polttoaineruuvi


      • hannu.lamberg kirjoitti:

        missähän kohtaa on ilmaruuvi polttoaineruuvi

        vanha bensa aiheuttaa käyntihäiriöt.


    • Mun 2004 vm. fudessa on kans jokin ongelma nyt! En ole tarkemmin tutkinut, mutta aloin tuunaamaan hiukan skopaa ja siirsin cdi-boksin(uusi rajoittamaton) ja akun kypäräkoteloon.. Mutta kun olin laittanu kaikki johdot kiinni ja yritin polkee käyntiin niin ei lähtenyt? Poljin kauan ja sähköstartti ei inahtanutkaan..
      Missäköhän vika vois olla?

      Ennen toimi todella hyvin ja lähti viimeistään toisella polkasulla käyntiin!!

      Akku on luultavasti tyhjä, mutta eihän sen pitäis kai poljinkäynnistykseen vaikuttaa, VAI??
      Rikoin vahingossa poljinkäynnistyksenkin siinä samassa, niin meen alkuviikosta kun tilaamani uudet osat on tullut niin kattoon ja kokeileen, että saa bensaa ja kipinän ja kokeilen vakio cdi-boksia, jos toi uus rajoittamaton vaikuttais jotenkin käynnistymiseen?! :s

      Olisin kiitollinen jos voisitte jotenkin auttaa ja tietäisitte missä saattas olla vika!!! :)

      • katso akun virtatila ja lataa se. sitten katso tuleeko virtaa tulpalle.
        tulppa irti ja pyörittää konetta. jos virtaa ei tule vika varmaan uudessa cdi-boksissa.
        ja sähköstartin voi kokeilla kun laittaa lisävirtaa solenoidin virtapiuhaan.
        jos startti toimii niin vika varmaan on vasemmalla puolella jarrukahvan
        katkaisijassa. olen vaihtanut itelleni jo kaksi kertaa.ajettu n. 7000km.
        sitten minulla on varalla satulan etupuolelle laitettu erillinen starttinappula.
        akulta piuha ,nappulan kautta solenoidille. pelaa hyvin ja ei tarvi painaa
        jarruja.
        t:jouni 2008 baotian


      • fuderace kirjoitti:

        katso akun virtatila ja lataa se. sitten katso tuleeko virtaa tulpalle.
        tulppa irti ja pyörittää konetta. jos virtaa ei tule vika varmaan uudessa cdi-boksissa.
        ja sähköstartin voi kokeilla kun laittaa lisävirtaa solenoidin virtapiuhaan.
        jos startti toimii niin vika varmaan on vasemmalla puolella jarrukahvan
        katkaisijassa. olen vaihtanut itelleni jo kaksi kertaa.ajettu n. 7000km.
        sitten minulla on varalla satulan etupuolelle laitettu erillinen starttinappula.
        akulta piuha ,nappulan kautta solenoidille. pelaa hyvin ja ei tarvi painaa
        jarruja.
        t:jouni 2008 baotian

        Kiitós, kokeilempa noita! Mun fudella on ajettu vasta 2tkm eli on kuin uusi ja ei kyllä uskoisi että on nyt jo hajalla jotain osia. Niiden on periaatteessa pitäny mennä itestään sitten rikki, koska toimi hyvin ennen tuunailuja... Veikkaan sitä uutta cdi:tä, että oon jotenkin vauroittanu sitä, niin laitan vakion tilalle ja kokeilen samalla noita sun ehdottamia juttuja! :)


      • fuderace kirjoitti:

        katso akun virtatila ja lataa se. sitten katso tuleeko virtaa tulpalle.
        tulppa irti ja pyörittää konetta. jos virtaa ei tule vika varmaan uudessa cdi-boksissa.
        ja sähköstartin voi kokeilla kun laittaa lisävirtaa solenoidin virtapiuhaan.
        jos startti toimii niin vika varmaan on vasemmalla puolella jarrukahvan
        katkaisijassa. olen vaihtanut itelleni jo kaksi kertaa.ajettu n. 7000km.
        sitten minulla on varalla satulan etupuolelle laitettu erillinen starttinappula.
        akulta piuha ,nappulan kautta solenoidille. pelaa hyvin ja ei tarvi painaa
        jarruja.
        t:jouni 2008 baotian

        Missä se jarrukahvan katkasija on?? En löytäny/tajunnu mikä se vois olla kun yritin äsken kattella.. Meinaan vika saattaa olla siinä, kun ei sano yhtään mitään kun sähköstartilla yritän saada käyntiin ja akku on täynnä! En vaan tajua miten itestään voi hajota...... :D


      • oletko varma että uudessa cdi boxissa oli sama määrä liittimiä??

        tai sitten boxi ei sopinut siihen malliin :(


    • No nyt sain ainakin nappistartilla pyöriin koneen, kun laitoin sivutuen "käynnistyksenesto" johdon kiinni :D Nyt on akku latauksessa kun pyöritti aika huonosti... Oli yön aikana akku menny tyhjäks :/

    • mulla meni ensimmäinen jarrukatkaisija vasen puoli. kulunut loppuun.
      ajettu 1600km. katkaisija löytyy jarrukahvan tyvestä. vaihdetaan siten ,että mittari-
      taulu koppa irti.sieltä löytyy liitin. jarrukahva irti ,yksi pultti ja kahva irti.se kahva
      kun painat jarrua. katkaisija painetaan oikealta---vasemmalle irti.. maksaa n. alle 10 euroa . jos tarvii vaihtaa. jos kerran startti nappula toimii nyt niin ei sitä
      tarvii vaihtaa nytten.. ja cd-boksista. vanha oli ok,mutta ostin uuden ja eikä kestännyt viikon. teki silleen,että aamulla ei antannut kipinää,mutta
      kun tulin illalla töistä niin kipinää tuli. sain takuuseen uuden.
      kiinalaiset ei näköjään joskus vaan kestä????

    • kannattaako vaihtaa skootteriin power filtteri

      • ei kannata, kone ja sen laakeit eivät kestä.


    • nää on nää baotianit :D oon saanu semmosen kuvan että ei oo iha parhaimmasta päästä.. mut ei oo kokemusta nii ei voi tietää :) en inhoo mitään auto tai skootterimerkkiä, ois jännä kokeilla kyllä.. kaikki on nii erillaisia.

    • minullakin on baotian skootteri ja toimi hyvin ennen mutta kun laitoin uuden taka jarru vaijerin kiinni nii käynnisty kerran ja sitten ei ollenkaan mikä avuksi ja seos ruuvikin on ihan sekaisin t:kyseiijä

    • Minullakin baotian käynnistyy huonosti tai ei ollenkaan, jos seisoo pitemmän aikaa. Otan kaasarista mustan muovisen yläkannen irti ja laitan lääkeruiskulla bensaa sinne. Kansi takaisin paikalleen ja sit käyntiin.

    • Elikkä mul oli solifer kinkki skode ni ei lähteny käyntiin kaikki käytiin läpi ja vika oli se että joku oli kussu tankkiin :DD

    • mulla baotian tulppa ihan musta kulkee ylämäkeen noin 30km missä vika onko ryyppy jatkuvasti päällä miten sen saisin selville

      • säädä seosruuvia kiinipäin hieman


      • Virittäminen katsotaan onnistuneeksi.jos lähes %alkuperäisestä tehoista on tallella.


      • baotion kirjoitti:

        Virittäminen katsotaan onnistuneeksi.jos lähes %alkuperäisestä tehoista on tallella.

        Siis lähes50% on tallella.


    • minulla 05 baotian .sammutin laitteen ajosta ja nyt on kipinä kateissa puola tulppa johto vaihdetttu käytin limpun irti sieillä ei ainakaan mitään silmin nähtävää häikkään kokeiltu toista cdi boxia ainoo mitä ei vielä tehty kokeilltu toista pyörintänopeus tunnistinta .sen vielä kokeilen ja 10 bensaaa ja tikkuperään .eli otettais vinkkejä vastaan

      • mitenkäs staattori ja sulake joskus voi mennä jokin laite oikariin ja hajottaa ne ja myös cdi kandee tarkistaa ;)


      • Sivujalka ylös ja käynnistä keskituella.


    • Meillä on semmonne baotian ja ei saanut kunnolla kierroksia. Jonkun ajan päästä ei ennään edes liikkunut vain sammu aina kun painoi kaasua. sitten sen jälkeen ei enään lähtenyt edes käyntiin.

    • se musta sähköä tarvitseva laite on sähköryyppy

    • itelläkin on vika vaihdoin pytyn ja männän ja ei silti toimi antaa kipinän, ei mitenkää toimi oon vaihtanu bensat uus tulppa,kaasari puhistettu mitä voin vielä tehdä !? tulppa kastuu välillä ja bensansuodattimesta tulee paskaa jos puhallan siihen ja kovasti yritti sähköstartilla lähtee käyntii ampu vaan savua putkesta mutta ei käynnistynyt.. apuja? :) ja skoba on keeway matrix

    • mikähän vika kun mun kiinatar menee välil tosi ripeästi.mut välil ei jaksa kun puolel kaasul.vm06jrj

      • minkä painoset variaattorin rullat sul o? entä kuinka tiukka kytkinjousi?


    • Tyhjäkäyntisuutin tukossa. Rassaa auki tarpeeksi ohuella langalla.

    • Meikän baotianissa on tällänen ongelma: Lähin startaan moottoria normaalisti sähköstartil. Hörähti käyntiin, kävi sekunnin ja sammu kuin seinään. Sitten yritin uudestaan starttia, mutta ei lähteny, ei edes luvannu. Tirtäiskö joku, että missä vika.
      Moottori kyllä pyörii, että tappokytkimessä ei oo ongelmaa.

    • se kävi sen aikaa ku kaasarissa oli bensaa eli etsipä ongelmaa siltä suunnalta.

    • Minulla meni kiinaskootterin kaasuttimeen vettä powerfiltterin kautta ja olen nyt yrittänyt saada vedet pois kaikilla mahdollisilla aineilla, muttei silti lähde käyntiin millään. Mitä voisi tehdä kun skootteri kyllä bensaa saa ja kipinäkin tulee? Kaasarin olen putsannut.

    • Itellä solifer supermoto 2008 ja bensavehkeet toimii, antaa kipinän ja ilmat kunnos, mut tuntuu et ois käynnistyksen esto pääl 24/7 eikä jää siksi päälle(aikasemmin ongelmia oli enneku hankin uuden virtalukon) en laittanu sitä "rattilukkoa" kiinni voiko se vaikuttaa, entä missä on käynnistyksen esto johto jos sen poikkasee toimiiko sit?

    • Jos skootterin imukaulassa on reikiä/kulumia niin tyhjäkäynti on heikkoa tai se ei toimi ollenkaan?

    • apua voiko joku vinkata mika on pösössä kun normaali ilmanputsarilla saa liikaa ilmaa ja ei lähde käyntiin muutakuin sormet ilmanputsarissa

      • pösössä liian pieni suutin kaasarissa näille viileämmille keleille.


    • Mulla on myös tämä Boautian skootteri, eikä ole ilonpäivää näyttänyt. 4000 km on vasta ajettu. Ei ole meinannut saada käyntiin millään ja nyt ei siteen lähde käyntiin ollenkaan.
      Miksi tälläistä paskaa tehdään ja tuodaan maahan? Pitäisi lailla kieltää. Oli takuuaikana korjattavana, mutta toimi vain pari viikkoa, ja piti potkia kuin heikkopäinen ennenkuin starttasi.
      Mulla oli jupiter-merkkinen Sachc-koneella varustettu mopo jo 35-vuotta sitten, eikä koskaan ollut ongelmia. Älkää hyvät kaverit panko handujanne kiinalaiseen paskaan

      • vaihdat peltisen tulpanhatun pois eli kunnollinen tilalle.


    • KERTOKAAS. Mun Baotianissa on silleen et Tulppa ei kastu vaikka mitä oon yrittäny jopa toista kaasaria

    • ihmetys,baotian milan sport 05.ei tuu kipinää vaikka kaikki mitattu,kokeilu toista puolaa,cdi.tä.eli sain kerran kipinän esiin,otin boksin sammutus johon irti,ku sit työnsin sit takas et sammus,ni tosian sammu,ja kipinää ei sen jäkeen,oo.vaikuttaako se et scotes on hälläri,ja kaukokäynnistys,oon paljo noita rassanu mut nyt menee kyl yli ,

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Latvala yrittää iskeä Sara Sieppiä!

      JM Latvala selvästi nyt Saran perässä. On käynyt kommentoimassa Saran kuvia niin ettei oikein voi käsittää väärin et mistä on kyse. Tää olis kyllä hy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      270
      13077
    2. Sofian työt selitettynä

      Täällä on niin paljon näitä ”Sofia ei käy töissä” aloituksia niin selvennettäköön nyt mitä ne Sofian työt on. Sofia tekee ns. vaikuttajamarkkinointi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      8078
    3. Vuosittainen ajoneuvovero kolminkertaistumassa

      Tulisi keskimäärin 500 euroa lisää veroa auton vuosittaiseen käyttömaksuun. https://www.is.fi/autot/art-2000006674458.html
      Maailman menoa
      381
      7335
    4. Tapailu masentuneen kanssa

      Onko kellään kokemusta seurustelusta tai tapailusta masentuneen kanssa? Onko edes järkevää aloittaa suhdetta tämmöisistä lähtökohdista? Aluksi oli tod
      Parisuhde
      35
      1507