Milloin ammattilakki päähän?

Lakillinen(ko)?

Eli jos valmistuu tänä vuonna toukokuussa, niin voiko ammattilakkia pitää vielä tulevana vappuna? On niin paljon ristiriitaista tietoa. Osa sanoo, että saa laittaa vasta ensi vappuna ja osa sanoo että saa pitää jo tänä vappuna.

25

5204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dcdscac

      saat käyttää mitä tahansa lakkia milloin tahansa, eikös vappuna kuulukin olla joku lakki päässä? itse aion pukeutua kokiksi ja käyttää kokin hattua!

    • sfddfddf

      Voit pitää sitä lakkia sitten kun opiskelet alaa ammattikorkeassa. Jos pidät muulloin, opiskeluoikeutesi mitätöidään ja poliisi tulee ja pamputtaa.

    • ensi vappuna päähän

      Wikipedian mukaan ammattilakkia saa pitää vasta valmistumisen jälkeen :)

    • g

      Naurettavia tommoset ammattilakit on jokatapauksessa. ''Amikset'' nälvivät lukioilaisia, mutta samaan aikaan apinoivat heiltä kaikki perinteet. :D

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. 2000 luvulle asti Merkonomit, hoitajat ym monet muut olivat alimman korkea-asteen opisto-opintoja, siksi heillä valkoinen lakki väritupsulla. Siis korkeammin koulutettuja kuin ylioppilaat. Nykyää kaikki siirtyvät yläkoulun jälkeen toselle asteelle kolmeksi vuodeksi suorittamaan tutkinnot, ammattiin opiskelevat suorittavat lisäksi näytöt. On yleinen ammattilakki sinipurppuramusta ja on ylioppilaslakki. Sekä ammattikokardit ja korut eli A-merkki ja Y-merkki mm. Salon lakkitehdas valmistaa ha Fredrikson.


      • Anonyymi

        No jopas itse olen todella tyytyväinen loistavista merkonomin papereistani.3 v jälkeen 14 lopputenttiä.kaikki läpi..ylioppilastutkin on pelkkää liirum laatimia tuohon verrattuna.
        Ymmärrätkö liikejurifiikasta,kaupalliset sanastot kielet Suomi,ruotsi,venäjä,liiketoiminta,yhteiskuntatalous kaupoamatematiikka,konekirjoitus pikakirjoitustaito..tässä muutamia...


    • dfgfg

      G:

      Amiksilla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan lakkiinsa kuin lukiolaisillakin!
      Yhtälailla me käydään koulut kun nekin, eikä olla yhtään "alempi-arvoisia"!!! >:(

      • kävin amiksen itekki

        Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia.


      • 5+5
        kävin amiksen itekki kirjoitti:

        Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia.

        "Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia."
        Oletetaan, että olet oikeassa. Oletko siis sitä mieltä, että älyllinen kapasiteetti määrittää ihmisarvon? Ovatko esim. lähihoitajat, laitoshuoltajat, putkimiehet ja muut duunarit, siis ne, jotka monia yhteiskuntamme välttämättömyyksiä hoitavat, arvottomia?


      • Kävin amiksen itekki
        5+5 kirjoitti:

        "Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia."
        Oletetaan, että olet oikeassa. Oletko siis sitä mieltä, että älyllinen kapasiteetti määrittää ihmisarvon? Ovatko esim. lähihoitajat, laitoshuoltajat, putkimiehet ja muut duunarit, siis ne, jotka monia yhteiskuntamme välttämättömyyksiä hoitavat, arvottomia?

        Ei oleteta vaan olen oikeassa. Ihmisarvosta en käsittääkseni puhunut, mutta ilmeisesti sinä et ennakkoluuloiltasi sitä huomannut. Myös vammaiset ansaitsevat ihmisarvon, niin eiköhän se kuulu tavallisille duunareillekkin. Enkä väittänyt amiksia yhtään tyhmemmiksi kuin kuin lukiolaisiakaan, vaan totesin opiskelun olevan PALJON helpompaa ammattikoulussa. Itsekkin esimerkiksi kävin amiksen autopuolen ja valmistuin reilut 4 vuotta sitten. Todistuksen keskiarvo oli n. 4,7 vaikka en ostanut yhtään kirjaa tai lukenut mihinkään kokeisiin. Poissaolojakin kertyi aika reilusti, sillä samaan aikaan olin ansiotyössä. Otanta on toki suppea, mutta eiköhän tuo kerro koulusta kaiken olennaisen. Panostus lähes 0, mutta silti huippuarvosanoin pihalle. Saman kaltaisia kokemuksia on ollut myös muilla tuttavapiirissäni eri aloilta.

        Tällä hetkellä opiskelen AMK:issa ja vaikka tämä koulu tarjoaakin jo jotakin älyllistä haastetta on keskiarvoni täälläkin vahva 4. Toki täällä joutuu oikeasti opiskelemaan ja tekemään töitä. Mutta uskon silti, että jokainen normaaliälyinen täällä pärjää vähintääkin kohtuullisen hyvin.

        Vertailuksi keskiarvoni yläasteelta päästyäni oli jotakin 8,5 pintaan, ehkä hieman allekin. Eli mikään huippuälykkö en todellakaan ole.

        Taidat itse omata vain voimakkaat ennakkoluulot ja olla kyvytön prosessoimaan kirjoitettua tekstiä.


      • 5+5
        Kävin amiksen itekki kirjoitti:

        Ei oleteta vaan olen oikeassa. Ihmisarvosta en käsittääkseni puhunut, mutta ilmeisesti sinä et ennakkoluuloiltasi sitä huomannut. Myös vammaiset ansaitsevat ihmisarvon, niin eiköhän se kuulu tavallisille duunareillekkin. Enkä väittänyt amiksia yhtään tyhmemmiksi kuin kuin lukiolaisiakaan, vaan totesin opiskelun olevan PALJON helpompaa ammattikoulussa. Itsekkin esimerkiksi kävin amiksen autopuolen ja valmistuin reilut 4 vuotta sitten. Todistuksen keskiarvo oli n. 4,7 vaikka en ostanut yhtään kirjaa tai lukenut mihinkään kokeisiin. Poissaolojakin kertyi aika reilusti, sillä samaan aikaan olin ansiotyössä. Otanta on toki suppea, mutta eiköhän tuo kerro koulusta kaiken olennaisen. Panostus lähes 0, mutta silti huippuarvosanoin pihalle. Saman kaltaisia kokemuksia on ollut myös muilla tuttavapiirissäni eri aloilta.

        Tällä hetkellä opiskelen AMK:issa ja vaikka tämä koulu tarjoaakin jo jotakin älyllistä haastetta on keskiarvoni täälläkin vahva 4. Toki täällä joutuu oikeasti opiskelemaan ja tekemään töitä. Mutta uskon silti, että jokainen normaaliälyinen täällä pärjää vähintääkin kohtuullisen hyvin.

        Vertailuksi keskiarvoni yläasteelta päästyäni oli jotakin 8,5 pintaan, ehkä hieman allekin. Eli mikään huippuälykkö en todellakaan ole.

        Taidat itse omata vain voimakkaat ennakkoluulot ja olla kyvytön prosessoimaan kirjoitettua tekstiä.

        Nimimerkki "Kävin amiksen itekki", rahoitupas hieman. Oletko rahoittunut? Hyvä.

        Nyt voit kertoa minulle, millä tavalla huomiosi "amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia" on relevantti?


      • Kävin amiksen itekki
        5+5 kirjoitti:

        Nimimerkki "Kävin amiksen itekki", rahoitupas hieman. Oletko rahoittunut? Hyvä.

        Nyt voit kertoa minulle, millä tavalla huomiosi "amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia" on relevantti?

        Nyt hessu se luetun ymmärtäminen.

        Omiin ja tuttujen kokemuksiin pohjaan väitteeni. Niin kuin taisin tuossa yllä mainita. Otanta kattaa "vain" parikymmentä tuttua joiden kanssa on ollut puhetta lähinnä ammatillisen koulutuksen tasosta ja vaativuudesta.
        Yhteiset aineet oli lähinnä ala-astetasoa ja ammatiaineissakin arvostelu ja tentit katsotaan "läpi sormien". Jaa miksi, sinä kysyt. Eipä tähän taida olla sen syvällisempää selitystä kuin sen pahnan pohjimmaisenkin halutaan pääsevän joskus koulusta pois.
        Suomeksi ammattikoulutus ei tarjoa juuri älyllisiä haasteita, josta seuraa se, että mitään kummempaa aivokapasiteettiä vaadita. Näetkö loogiikan?

        Ymmärsitkö vai väännänkö vielä rautalangasta?

        Villistä ajatuksen juoksusta päätellen taidat olla hyvää vauhtia pyrkimässä amikseen.

        Pahoittelen tässä samalla kirjoitukseni epäloogista jäsentelyä, sillä kirjoitan tajunnan virtana ja pahoin pelkään, että olen hieman humalassa.

        Ohessaa kevennys http://www.feissarimokat.com/2012/10/aika-vaihtaa-amikseen/


      • Älykkökö
        Kävin amiksen itekki kirjoitti:

        Ei oleteta vaan olen oikeassa. Ihmisarvosta en käsittääkseni puhunut, mutta ilmeisesti sinä et ennakkoluuloiltasi sitä huomannut. Myös vammaiset ansaitsevat ihmisarvon, niin eiköhän se kuulu tavallisille duunareillekkin. Enkä väittänyt amiksia yhtään tyhmemmiksi kuin kuin lukiolaisiakaan, vaan totesin opiskelun olevan PALJON helpompaa ammattikoulussa. Itsekkin esimerkiksi kävin amiksen autopuolen ja valmistuin reilut 4 vuotta sitten. Todistuksen keskiarvo oli n. 4,7 vaikka en ostanut yhtään kirjaa tai lukenut mihinkään kokeisiin. Poissaolojakin kertyi aika reilusti, sillä samaan aikaan olin ansiotyössä. Otanta on toki suppea, mutta eiköhän tuo kerro koulusta kaiken olennaisen. Panostus lähes 0, mutta silti huippuarvosanoin pihalle. Saman kaltaisia kokemuksia on ollut myös muilla tuttavapiirissäni eri aloilta.

        Tällä hetkellä opiskelen AMK:issa ja vaikka tämä koulu tarjoaakin jo jotakin älyllistä haastetta on keskiarvoni täälläkin vahva 4. Toki täällä joutuu oikeasti opiskelemaan ja tekemään töitä. Mutta uskon silti, että jokainen normaaliälyinen täällä pärjää vähintääkin kohtuullisen hyvin.

        Vertailuksi keskiarvoni yläasteelta päästyäni oli jotakin 8,5 pintaan, ehkä hieman allekin. Eli mikään huippuälykkö en todellakaan ole.

        Taidat itse omata vain voimakkaat ennakkoluulot ja olla kyvytön prosessoimaan kirjoitettua tekstiä.

        Tiesitkö, että AMK:n opit on suunniteltu niin, että ÄO 70:n omaava pääsisi läpi?
        ja mainittakoon, että itselläni on ÄO 130, enkä ole tarpeettomasti yliopiskellut päteäkseni sillä. että koulutukseen on turha vedota, varmistaaksesi, onko älliä päässä.. se on se kaikki muu, mitä tekee..


      • Anonyymi
        kävin amiksen itekki kirjoitti:

        Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia.

        menkää te työttömät lukiolaiset muualle. Ette omista mitään työ kokemusta ta tietoaa oikeasta maailmasta.


    • 5+5

      Hyvä nimimerkki "Kävin amiksen ittekin", voisit harkita hieman ystävällisempää lähestymistapaa. Minä en ole kettuillut sinulla millään tavalla, kun taas sinä olet jatkuvasti pilkannut kykyäni ymmärtää tekstiä.

      Muotoilen kantani uudestaan:

      1. Aiheen nimi on "Milloin ammattilakki päähän?" (Tiesit tämän toki jo valmiiksi.)

      2. Oletetaan, että näkemyksesi ammattikoululaisten alhaisten älyllisten kykyjen suhteen pitää paikkansa. (Itse asiassa annoin sinulle myönnytyksen tämän asian suhteen jo ensimmäisessä viestissäni.)

      3. Kysymys kuuluu: millä tavalla huomiosi ammattikoululaisten älyllisistä kyvyistä on relevantti? (Tätä minä kysyin jo edellisessä viestissäni, mutta et vastannut.)

      • Kävin amiksen itekki

        Lueppa nuo viestit KUNNOLLA ja mieti mitä niissä sanotaan.

        Esitäppä vaikka kohta, missä sanon ammatikoululaisten olevan tyhmempiä. Etpä taida löytää. Ei amiksen käyminen ihmisestä tyhmää näet tee.
        Kritisoin vain amiksen opetuksen tasoa tai lähinnä sen helppoutta. Opetus voi olla laadukastakin, mutta siinä mennään metsään kun oppilailta ei vaadita sitä parasta suoritusta.
        Kuten jo ensimmäisessä viestissäni sanoin "Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia. " Huomaatko, amis ei VAADI juuri älyllistä kapasiteettia. En sanonut "amiksen on tyhmiä, höhöhööö"

        Olet taas vetänyt omat johtopäätöksesi ammattikoululaisten älykkyydestä, ilmeisestikin ennakkoluulojesi perusteella. Nyt sitten yrität pistää sanoja suuhuni.

        Olet muuten kysynyt aiemmin mm. "Oletko siis sitä mieltä, että älyllinen kapasiteetti määrittää ihmisarvon?" sekä "Nyt voit kertoa minulle, millä tavalla huomiosi "amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia" on relevantti? "

        Noihin olen viesteissäni vastannut.

        Oletko oikeasti noin hidas vai esitätkö vain?

        Ja kantani on ammattilakkiin on, että itse en näe sitä mitenkään tärkeänä ja jos sellaisen laittaa niin päähän sitten vasta valmistumisen jälkeen. Ohan se aika nolo jos ihan rehellisiä ollaan.


      • 5+5+
        Kävin amiksen itekki kirjoitti:

        Lueppa nuo viestit KUNNOLLA ja mieti mitä niissä sanotaan.

        Esitäppä vaikka kohta, missä sanon ammatikoululaisten olevan tyhmempiä. Etpä taida löytää. Ei amiksen käyminen ihmisestä tyhmää näet tee.
        Kritisoin vain amiksen opetuksen tasoa tai lähinnä sen helppoutta. Opetus voi olla laadukastakin, mutta siinä mennään metsään kun oppilailta ei vaadita sitä parasta suoritusta.
        Kuten jo ensimmäisessä viestissäni sanoin "Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia. " Huomaatko, amis ei VAADI juuri älyllistä kapasiteettia. En sanonut "amiksen on tyhmiä, höhöhööö"

        Olet taas vetänyt omat johtopäätöksesi ammattikoululaisten älykkyydestä, ilmeisestikin ennakkoluulojesi perusteella. Nyt sitten yrität pistää sanoja suuhuni.

        Olet muuten kysynyt aiemmin mm. "Oletko siis sitä mieltä, että älyllinen kapasiteetti määrittää ihmisarvon?" sekä "Nyt voit kertoa minulle, millä tavalla huomiosi "amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia" on relevantti? "

        Noihin olen viesteissäni vastannut.

        Oletko oikeasti noin hidas vai esitätkö vain?

        Ja kantani on ammattilakkiin on, että itse en näe sitä mitenkään tärkeänä ja jos sellaisen laittaa niin päähän sitten vasta valmistumisen jälkeen. Ohan se aika nolo jos ihan rehellisiä ollaan.

        Pahoittelen, jos olen ymmärtänyt sinut väärin. Sinä tosin voisit edelleen opetella ihan sellaista normaalia kohteliasta käytöstä.

        "Kritisoin vain amiksen opetuksen tasoa tai lähinnä sen helppoutta."
        Ehkä olen hidas, mutta kerro nyt vielä kerran, miten tämä liittyy aiheeseen "Milloin ammattilakki päähän?"

        Tämä kiinnostaa minua erityisesti siksi, koska Suomi24-vastausnuolien mukaan esitit väitteesi "Paitsi että amis ei vaadi juuri älyllistä kapasiteettia." vastauksena viestiin "Amiksilla on ihan yhtäläiset oikeudet omaan lakkiinsa kuin lukiolaisillakin! Yhtälailla me käydään koulut kun nekin, eikä olla yhtään "alempi-arvoisia"!!! >:("


    • fhdhh

      Lakki päähän vasta valmistumisen jälkeen. Sitten kun on tutkintopaperit kädessä. Oli se sitten mikä tahansa lakki.

      • juippi20

        Ei mikä tahansa lakki...pipo päässä pakkasella ;)


    • Anonyymi

      Se upea sinipurppuramusta Ammattilakki päähän vain kun molemmat, sekä näyttötodistus/tutkintotodistus kädessä. Ja tietty vappuna :) Onhan se työväen juhla ja valmistunut ammattiin! Nykyään on A-kirjain kokardit/lyyrat kaulakorut tai solmiopidikkeet ammattiin valmistuvilla. Salon lakkitehdas tai Fredriksonilta saa. Merkonomit, merkurius merkillä, Hoitajat sydän merkillä ym olivat joskus alimman korkeatutkinnon opisto-opintoja, siksi perinteeksi jäänyt valkoinen lakki mustalla lipalla ja se väritupsu niissä, historian havinaa. Suurin osa toisen asteen opiskelijoista ovat menneet heti yläasteen jälkeen opiskelemaan ja siksi yleinen valmistumisajankohta suurimmalla osalla on juurikin kolmen vuoden päästä koulujen loppuessa. Mutta ylioppilaaksi voi valmistua syksylläkin kuten ammattiinkin. Kolme vuotta on kova uurastus, opintonäytöt ja työnäytöt päälle. Ammattilakki on 1800 luvulta asti, itseasiassa aikaisemminkin. Museoista löytyy ammattilakkeja 1700 luvulta, ne saatiin valmistuttua ihan viran puolesta, kuten hoitajat, junakuljettajat, poliisit jne.

      • Anonyymi

        Lehdissä nykyään sekoitetaan ammattikoulu ja ammattiopisto keskenään. (Samoin kirjastovirkailija ja kirjastonhoitaja on kaksi eri asiaa.) Merkonomi on ammattiopistotutkinto eikä ammattikoulututkinto. Ammattikoulututkinto valmistaa suoraan tutkintoon kuten kampaaja, kokki jne. Merkonomi ei ole ammatti vaan tutkinto kuten ylioppilaskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdissä nykyään sekoitetaan ammattikoulu ja ammattiopisto keskenään. (Samoin kirjastovirkailija ja kirjastonhoitaja on kaksi eri asiaa.) Merkonomi on ammattiopistotutkinto eikä ammattikoulututkinto. Ammattikoulututkinto valmistaa suoraan tutkintoon kuten kampaaja, kokki jne. Merkonomi ei ole ammatti vaan tutkinto kuten ylioppilaskin.

        Ammattikoulu (keskiasteen/2. asteen tutkinto)
        -> valmistaa suoraan ammattiin esim. kampaaja, kokki

        -> ammattilakki

        Amis= ammattikoulu



        Ammattiopisto (keskiasteen/2. asteen tutkinto)
        - valmistaa tutkintoon, ei ammattiin esim. merkonomi

        - > lakki

        Ylioppilastutkinto (keskiasteen/2. asteen tutkinto)

        -> valmistaa tutkintoon, ei ammattiin -> ylioppilastutkinto

        -> lakki


        Kirjastovirkailija (ammattiopistotutkinto, ei amis)
        Se henkilö siellä tiskin takana, joka tekee asiakaspalvelua ja hyllyttää.

        Kirjastonhoitaja (ammattikorkeakoulututkinto/yliopistotutkinto)
        Se henkilö siellä takahuoneen puolella, joka ei tee asiakaspalvelua vaan enimmäkseen suunnittelutyötä


    • Anonyymi

      2022 soisi ihmisten osaavan hakea historian tietous googlesta. Merkonomilakki on vanhin alin korkeakoululakki, oli ylioppilastutkintoa isompi tutkinto, siksi siinä on tupsu jätetty perinteeksi. Joskus 2000 luvun alussa uudistettiin tutkinnot ja tuli ammattikorkean Tradenomi, heillä on nyt oman värinen lakki. Ammattilakit ovat perinne. HoviMestari ei saanut olla ilman lakkia tai muutkaan mestarit. Sairaanhoitajalla piti olla lakki jopa sodassa, junanhoitajalla VR lakki muistuttaa nyky valmistujaislakkeja jne jne. Vappu esim on työväen juhla, ylioppilaat eivät pitäneet omasta päivästään joten "omivat" vappupäivän. Nykyäänhän se on kaikkien opiskelijoiden, perheiden, työväen, liittojen juhla, ihan kaikkien juhla. Pitäkää kaikkia lakkeja ylpeydellä. Jos ei pidä valkolakeista niin on ammattilakki mustapurppurana. Toisen asteen tutkinto ei tule helposti, vaatimukset ovat kovia näin 2022 peruaopintoineen, syventävine aineineen ja näytöt päälle. Lisäksi on halutessaan väyläopinnot ym. Valmistujaislakki on yksinkertaisesti 180ops saavutus, toinen aste tai vastaavat opinnot, se on iso saavutus. Kaikilla tutkkntotodistuksilla haetaan eteenpäin tai sitten tehdään heti töitä isolla rahalla esimerkiksi metalli ja tekniikan alat, koodaus, LVI, kiinteistö yms.

    • Anonyymi

      Ammattilakki pannaan päähän ensimmäisen kerran valmistuessa. Sen jälkeen sitä voi julkisesti käyttää milloin haluaa.

      Sama koskee ylioppilaslakkia soveltuvin osin eli ylioppilaslakki painetaan päähän ensimmäisen kerran koulun lakkiaisissa. Sen jälkeen käyttö on vapaata. Useimmat käyttävät lakkia vappuna ja yliopisto-opiskelijat tietyissä tilanteissa. Muuten käyttö on harvinaista.

    • Anonyymi

      Kevennys:
      Kuinka monta teekkaria tarvitaan vaihtamaan rikkoutunut autonrengas?
      Kaksi, toinen selaa sylimikroa, toinen soittaa isälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe