Miten korkea aita?

Aitaaja....

Olen ajatellut että aitaisin pihani että koira pääsisi
juoksentelemaan vapaasti eikä tarvitsisi pelätä että juoksee auton alle.
Miten korkea aita kannattaa rakentaa että oma sakuni eikä naapurin koirat ylitä sitä?
Verkkoaitaa olen ajatellut, pitäähän koiran nähdä ympärilleen :)

13

2193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seeiiis

      Meillä 115 tai 120 cm,tuettu yläreunasta laudalla, ettei anna periksi jos koira hyppää aitaa vasten.. ( vihreää puutarhaverkkoa ) ihan hyvää siihen tarkoitukseen kunhan laittaa tarpeeksi tiheään tolppia..
      Korkeutta saa olla tuon verran ,kun talvella tulee lunta niin ei juokse suoraan aidan yli..
      Mukava on päästää koira ulos, kun ei tarvi pelätä että juoksee tielle ( me asutaan tienvarressa )
      Vaikka kylläpä tuo meidän ukko taitas tuostakin korkeudesta yli päästä, jos tosissaan haluais.. =)

    • Aitaaja.....

      Ok, kiitos sain tuosta vähän edes suuntaa. Tuskin tuo koiruus mihinkään lähtisi, enemmän olisin huolissani siitä että irtokoirat tulevat aidan yli ja sitten olisi tappelu pystyssä ihan varmasti.

      • Aitaus

        Mielestäni 120 cm on aikas matala, omasi jos ei mahdottoman innokas ole lähtemään, voi pysyä vaikka pääsikin ylitse, niitä vieraita koiria, en osaa sanoa. Mutta jos uutta aitaa teet, niin olisikos esim 150 cm vähän parempi vaihtoehto ?


      • kallistalystiä
        Aitaus kirjoitti:

        Mielestäni 120 cm on aikas matala, omasi jos ei mahdottoman innokas ole lähtemään, voi pysyä vaikka pääsikin ylitse, niitä vieraita koiria, en osaa sanoa. Mutta jos uutta aitaa teet, niin olisikos esim 150 cm vähän parempi vaihtoehto ?

        Turhan korkea tuollainen 150 cm ja vaikea saada tarpeeksi pitkiä tolppia, niin
        syvään että aita pysyy hyvin pystyssä,kun verkko pingotetaan tiukalle...
        Mutta jos viitseliäisyyttä ja rahaa rittää, niin mikä ettei vaikka 2 metrinen aitametallitolpilla ja sinkitylläverkolla niin on ainakin ikuinen
        Ja hirveän hintainen projekti =)


    • diudiudiudiu

      Meillä osaa 7kk penikka mennä jo aitojen yli, esimerkiksi häkissä verkkoaita ehkä 2m korkea ja koira kiipeää iloisesti yli.. :)

    • seeiiis

      Kyllä osaavat kiivetä verkkoa pitkin tarvittaessa... =) Jos ei ole katontapaista reunaa ylhäällä..

    • Aitaaja....

      Tiedän erään ajokoiran mikä myös meni korkeidenkin häkkien yli kuin lintu,
      harva aitaus pidätteli sitä.

      Toimisiko sellainen että kääntäisi yläreunaa hieman viistosti sisäänpäin?
      Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan?

    • Aitaaja....
    • seeeeiiiisss

      Eihän tuollaista aitaa voi tehdä ;D
      Ihan vaan verkosta ja sillee, ettei tule ne irtokoirat pihaan, eikä oma lähde omille teilleen..

    • ritari666

      meillä on koiratarhassa ihan tuollainen itse kyyhäämäni metrin korkea aita. tehty kanaverkosta ja laudanpätkistä. ikinä ei olemennyt yli, vaikka talvella pääsis vaivatta :)

      • kiipeävä koira

        Meillä myös piha aidattu n. metrin korkealla aidalla. Ainakin sakemanni on niin kotirakas ja omistajansa perään ettei se mihinkään lähde.
        Ei edes kissan perään lähde joita se inhoaa yli kaiken. Tietenkään en sitä sinne jätä ellen ole itse kotona . Jos lähden pois kotoa niin koira on sisällä tai pihan perällä olevassa n. 1½ metriä korkeassa tarhassa. Edellinen koirani kiipesi siitä kyllä yli vaikka oli toinen koira seurana, mutta sekään ei kuitenkaan omasta pihasta mihinkään lähtenyt vaan oli portilla vastassa kun tulin töistä.


    • 13+10

      Olisi aika keskitysleirimäinen tunnelma jos kuvan mukaisella aidalla aitaisi pihan...

      • Anonyymi

        Pitää olla kun vihreät ja vasemisto koko ajan tuo rikollisia suomeen lisää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe