noin pari viikkoa sitten alkoi tällainen ongelma, eli joka aamu herätessä silmiä kirvelee ja kutittaa voimakkaasti. en ole koskaan kärsinyt mistään allergiasta eikä näitä oireita ole ennen ollut. muuten silmät ovat ihan oireettomat, ainoastaan aamuisin on ongelmia. rähmää ei ole normaalia enempää eivätkä silmät ole vetiset. kutina on niin paha että yleensä hieron voimakkaasti silmiä vaikka tiedän, ettei pitäisi. punoitusta on silmissä alaluomen alla, ehkä johtuu siitä hieromisesta. kutina ja kirvely loppuvat nopeasti kun huuhtelen silmät puhtaalla vedellä.
mistä tämä voi johtua? epäilin öisin käyttämääni kosteusvoidetta, mutta olen vaihdellut sitä ja käyttänyt myös oliiviöljy (kärsin kuivasta ihosta) ja vaikutusta ei ole ollut.
onko kellään kokemusta?
silmät kirvelevät/kutisevat aamuisin
1
4571
Vastaukset
- Silmän tippa
Mulla on samanlaisia silmävaivoja aamuisin.
Joskus myös nukkumaan mennessä, jos silmää vaikka kutiaa ja jos hieroo silmää, niin jonkin ajan kuluttua alkaa silmää kirvelemään ja on pakko mennä huuhtelemaan silmää kylmällä ja puhtaalla vedellä, kuten mainitsit.
Sen jälkeen ei enää kirvele silmää.
Aamuisin silmät on kuivat ja rähmääkin on yön aikana aina vähän kertynyt.
Aamulla on ensimmäiseksi päästävä huuhtelemaan silmät vilposan kylmällä vedellä ja samalla tulee naamakin huuhdeltua.
Muuten silmät on niin kuivat, eikä oikein näe selvästi.
Silmälaseja joudun käyttämään, muuten ei näe selvästi mitään.
Kannattaa välttää kosteusvoiteen levittämistä oikein lähelle silmiä.
Toisaalta nukkuessa, jos käsi koskettaa kasvoja ja vaikka silmäluomia, niin sitä kautta voi kosteusvoidetta päästä silmiin.
Kosteus voide on varmaan testattu, ettei sen pitäisi olla silmille vahingollista, koska ainahan kosteusvoidetta voi vahingossa joutua silmiin.
Joskus irronnut silmäripsi joutuu silmään ja sitä joutuu yrittään poistaan, kun muuten se ikävästi rassaa silmässä.
Minulla on lisäksi tämä siitepöly allergia ja taas saa alkaa hirvittämään kesän tulo ja joutuu syömään niitä allergia lääkkeitä, muuten ei pärjää.
Ne allergialääkkeet vaan tekee olon hirveän väsyneeksi ja silmätkin kutiaa ja on välillä melko punaiset.
Jos ei ottais allergialääkettä, niin aivastuttais koko ajan, silmät ja nenä vuotais, olis tosi raskas olo ja hengittäminenkin on tosi raskasta.
Toivon kyllä sateista ja viileää kesää, kun silloin on vähemmän siitepölyä ilmassa. Syksy, talvi ja kevät toukokuuhun saakka on siitepöly allergikolle terveydellisesti helpompaa, kun ei ole siitepölyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849