silmät kirvelevät/kutisevat aamuisin

polttelee:::::::::::

noin pari viikkoa sitten alkoi tällainen ongelma, eli joka aamu herätessä silmiä kirvelee ja kutittaa voimakkaasti. en ole koskaan kärsinyt mistään allergiasta eikä näitä oireita ole ennen ollut. muuten silmät ovat ihan oireettomat, ainoastaan aamuisin on ongelmia. rähmää ei ole normaalia enempää eivätkä silmät ole vetiset. kutina on niin paha että yleensä hieron voimakkaasti silmiä vaikka tiedän, ettei pitäisi. punoitusta on silmissä alaluomen alla, ehkä johtuu siitä hieromisesta. kutina ja kirvely loppuvat nopeasti kun huuhtelen silmät puhtaalla vedellä.

mistä tämä voi johtua? epäilin öisin käyttämääni kosteusvoidetta, mutta olen vaihdellut sitä ja käyttänyt myös oliiviöljy (kärsin kuivasta ihosta) ja vaikutusta ei ole ollut.

onko kellään kokemusta?

1

4646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silmän tippa

Mulla on samanlaisia silmävaivoja aamuisin.
      Joskus myös nukkumaan mennessä, jos silmää vaikka kutiaa ja jos hieroo silmää, niin jonkin ajan kuluttua alkaa silmää kirvelemään ja on pakko mennä huuhtelemaan silmää kylmällä ja puhtaalla vedellä, kuten mainitsit.
      Sen jälkeen ei enää kirvele silmää.
      Aamuisin silmät on kuivat ja rähmääkin on yön aikana aina vähän kertynyt.
      Aamulla on ensimmäiseksi päästävä huuhtelemaan silmät vilposan kylmällä vedellä ja samalla tulee naamakin huuhdeltua.
      Muuten silmät on niin kuivat, eikä oikein näe selvästi.
      Silmälaseja joudun käyttämään, muuten ei näe selvästi mitään.

Kannattaa välttää kosteusvoiteen levittämistä oikein lähelle silmiä.
      Toisaalta nukkuessa, jos käsi koskettaa kasvoja ja vaikka silmäluomia, niin sitä kautta voi kosteusvoidetta päästä silmiin.
      Kosteus voide on varmaan testattu, ettei sen pitäisi olla silmille vahingollista, koska ainahan kosteusvoidetta voi vahingossa joutua silmiin.
      Joskus irronnut silmäripsi joutuu silmään ja sitä joutuu yrittään poistaan, kun muuten se ikävästi rassaa silmässä.

Minulla on lisäksi tämä siitepöly allergia ja taas saa alkaa hirvittämään kesän tulo ja joutuu syömään niitä allergia lääkkeitä, muuten ei pärjää.
      Ne allergialääkkeet vaan tekee olon hirveän väsyneeksi ja silmätkin kutiaa ja on välillä melko punaiset.
      Jos ei ottais allergialääkettä, niin aivastuttais koko ajan, silmät ja nenä vuotais, olis tosi raskas olo ja hengittäminenkin on tosi raskasta.

Toivon kyllä sateista ja viileää kesää, kun silloin on vähemmän siitepölyä ilmassa. Syksy, talvi ja kevät toukokuuhun saakka on siitepöly allergikolle terveydellisesti helpompaa, kun ei ole siitepölyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4541
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2420
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1981
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1779
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1543
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1061
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      900
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      39
      827
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      118
      818
    Aihe