Oli kaunis marraskuinen ilta. Pakkasta on muutama aste ja se saa hengityksen höyryämään. Tuuli leikittelee hiuksilla ja keveät lumihiutaleet tanssahtelevat ilmassa ja muodostavat puiden oksille huurteisen kerroksen. On hiljaista.. katulamput valaisevat tyhjiä katuja. Pari hassua koiranulkoiluttajaa ja vanha yksinäinen volvo.
Kaksi tyttöä nojailevat yhdessä parvekkeen puiseen kaiteeseen. Huoletonta puhetta ja tupakansavua. Lumisella pihalla kaksi pikkutyttöä heittelevät lumipalloja.. kysyt: "Mennäänkö mekin heittelemään lumipalloja?" kysymystä seuraa naurua ja molemmat avaavat pullot. Kumpikaan ei vielä tiedä, että tätä iltaa he eivät tule unohtamaan vielä pitkään aikaan, ehkä koskaan.
Kuuntelette musiikkia.. tunnelma on huoleton. Kysyt: "Tuutko tupakalle?" Vastaus on kielteinen. Katsot ulos huuruisesta ikkunasta ja päätät mennä yksin.
Sytytät tupakan.. smartin punaista. "Vielä yksi aski tätä paskaa" ajattelet. Istuudut parvekkeen kylmälle betonilattialle ja vedät sauhut. Äkkiä mielesi sumenee.. et ehdi polttaa savuketta loppuun. Tumppaat tupakan ja nouset seisomaan. Laitat stendarin taskuusi ja kurkistat kaiteen yli. Alhaalla näkyy pehmoinen lumihanki. Mietit "Olen enkeli, osaan lentää." Kaivat puhelimen taskusta ja päätät soittaa jollekkin. Soitat Paulalle ja mielesi täyttyy asioista. Puheesi sammaltaa hieman. Menet kaiteelle makaamaan ja kierähdät reunan yli. Puhelin putoaa kädestäsi ja uppoaa hankeen. Huudat Paulaa.. mutta hän ei ole täällä. Kukaan ei pysty auttamaan sinua. Päässäsi pyörii ajatuksia. Harot jaloillasi ilmaa. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Tiputtaudu tai taistele kunnes et enää jaksa. Päästät irti kaiteesta. Tuntuu kuin aika pysähtyisi.
Havahdut tuskalliseen kipuun. Kätesi ovat painautuneet lumihankeen. Yrität nousta ylös mutta jäsenesi ovat turta. Puhelimesi soi.. se on Paula. Ihmisiä keräänty ympärillesi "Putosiks sä?" Joku soittaa ambulanssin. Suljet silmäsi ja hetken päästä siniset valot vilkkuvat vieressäsi. Mietit "Mitä mä oikeastaan haluan, elää vai kuolla?"
Maailma matkaa radallaan. Kuukaudet kuluvat. Tytön alle painautunut lumi on hautautunut tuoreen lumivaipan alle. Mutta tämän tytön elämä pysähtyi siihen surullisen kauniisen iltaan.
Eksyksissä.
turta
0
104
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442