kuinka pian olette pitäneet? mitä seurakunta sanoopi 2kk ylityksestä joka on jokin raja..?
Vastaukset 3
- Nimikysymys
Se 2 kuukautta on raja, jonka kuluessa nimilain mukaan lapselle tulee ilmoittaa etunimi väestötietojärjestelmään. Kastehan ei ole pakollinen asia, siinä vain liitetään kyseinen henkilö (yleensä pikkulapsi) luterilaisen kirkon jäseneksi. Sen vuoksi seurakunnalla sinänsä ei ole asiassa mitään sanomista. Jos lapsensa haluaa liittää kirkon jäseneksi, se onnistuu myöhemminkin.
Nimenanto ja sen ilmoittaminen rekistereihin on siis se oleellinen pointti. Jos haluat antaa lapsellesi nimen kirkon järjestelmän kautta eli samassa yhteydessä liittää lapsesi kirkon jäseneksi, kannattaa ottaa yhteyttä omaan seurakuntaan, niin kertovat tarkemmin noista aikarajojen ylityksistä. Ja muussa tapauksessa lapsen nimi ilmoitetaan paikalliseen maistraattiin, eikä asiassa tarvita mitään kasterituaaleja, ellei joitain juhlallisuuksia erikseen halua asian tiimoilta järjestää. Pelkän nimenannon osalta asiasta voi siis kysellä maistraatista. - 98765++
Lapsen nimen antoa voi lykätä jos siihen on hyvä syy. Ihan varma en ole missä se tapahtuu, mutta luultavasti maistraatisa. Tuttuni ainakin sai lykättyä ristiäisiä melko paljonkin kun isä ei ollut vielä silloin paikalla. Voisi kuvitella, että jos lapsi on vielä keskoskaapissa kasvamassa, olisi se hyvä syy ristiäisten lykkäämiseen. Oletko kysynyt sairaalasta? siis jos lapsesi on vielä siellä.. Heillä on yleensä hyvät kontaktit esim. sosiaalityöntekijään, joka osaa auttaa juuri näissä asioissa.
- Mie :)
Meillä ei poika ollut edes keskonen ja silti ristiäiset pidettiin hänen ollessa yli 2kk, että kyllä se maistraatinkin raja on aika joustava :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25858Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää68845- 162832
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.104784Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38602- 22602
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78500Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12475- 39475
- 57465
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111465- 73461
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437