Yksityinen SAIRAUSVAKUUTUS

Yksityinen vakuutus

On se vaan onni onnettomuudessa, settä sellainen tuli nuoruudessa otettua. Nyt juurikin laitoin hakemuksen säärihaavasta 872 € tulossa, ja 1,5 viikkoo sitten lähetin, ja siitä on tulossa n. 300 €, eli kaikki kulut, mitä se on aiheuttanut.

Kun paikallisella tasolla eivät saaneet hoidettua asiaa vuodessa, sain mennä niin kauas, että asia hoituu.

Mitä kokemuksia Sinulla yksityisestä sairauskuluvakuutuksesta?

13

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.,mn

Ei yhtään mitään.
      Kelallahan on jo vuosia ollut joka lajissaan ns. maksukatot, vaikkapa Kelan korvaamia lääkkeitä joutuu maksamaan vuodessa korkeintaan 675,39 euroa.
      Eri asia sitten, josko vakuutusyhtöt korvaavat yskänlääkkeet ja asperiinit, ja vitamiinit??

Hyvä, että sinua on onnistanut. :))

• Yksityinen vakuutus

No maksukatto ei kuulu tähän yksityisvakuutusjuttuun mitenkään. Mun yksityisvakuutus korvaa kuluja, joita kela ei edes viitsi katsoa sinne päinkään. Esim. sairaanhoitajan antama hoito, esi. säärihaavoissa. Kela ei niihin mitenkään tule mukaan. Nytkin kun yksityislääkräiasemalla oeproitiin, ja sairaanhoitajan osuus oli 118 €, niistä Kela ei korviaan loksauttele, mut yksityinen vakuutukseni korvaa kaiken tämän.

Joo, ja mun yksityinen vakuutus korvaa myös omavastuuseen kuuluvat lääkekeet, että myös ne lääkkeet, jotka eivät ole ollenkaan enää Kela-korvattavia. Myös vitamiinit korvaa, jos ne ovat lääkkeellisiä, esim. b-vitamiinin ja C-vitamiinin se on korvannut lähes 15 vuotta.

Ja mun vakuutukseni korfaa myös fysikaalisen hoidon, ja lymfahoidon.
      Samoin sairaalan kulut, vaikka niilläkin on katto, mut silti kaiken korvaa yksityinen vakuutukseni. Ja saatte uskoa, että kuluja on ollut paljon. Syövästäkin olen laskuttanut 16 vuotta, aina yksityissairaalan leikkauksista lähtien.

Keskussairaalan leikkaukseen olisi pitänyt jonottaa monen monta viikkoa, yksityiseen Mehiläiseen pääsin heti molemmilla syöpäleikkauskerroilla.

• oli minullakinjoskus

Eihän sairaanhoitajan hoidosta julkisella tarvitse maksaa senttiäkään! Minä joudun käymään diabeteshoitajalla, ei maksa mitään, laboratorio ei maksa mitään. Vain lääkäri maksaa 13,70 euroa. Tänä vuonna olen kerran käynyt! Toivottavasti ei kuitenkaan tule vakavampaa tautia, siihen ei taitaisi apua saada!

• Yksityinen vakuutus

Joo joo, mut kun niillä ei hoidu homma. Jos vuoden hoitavat yhtä haavaa, ja ollaan huonommassa jamassa kuin vuosi sitten, niin mitä iloa on sellaisesta sairaanhoitajan hoidosta? Kolme kertaa viikossa hoitivat ja yhtä tyhjän kanssa, tilanne ei yhtään parantunut.
        Julkisella puolella ei ole tehokkaita hoitoja käytössään.

Eikä lääkäristä ole hirveen paljon apua. Ainoa apu, kirjoittaa reseptejä, tai kirjoittaa lapun, jossa lukee SAIRAALAAN.
        Yksityisvakuutus mahdollistaa sen, että voin etsiä alan spesialistin hoitoa jota muutoin en saa, enkä tule saamaan.

Aivan, kuten tämä kyynärnivelen tekonivelleikkaus. Keskussairaalan pari lääkäriä kielsi tykkänään, ettei voi laittaa. Keskussairaalan ortopedi jahkasi ja jahkasi, että kun kyynärpäitä ei ole saatu kunnollisia vielä tulemaan.

Menin yksityiselle, keinonivelspesialistille, joka sanoi, että kyllähän roikkuva käsi kuntoon saadaan, ja kirjoitti lähetteen keinonivelleikkaukseen.

Kauaa ei nokka tuhissukkaan, kun kyynärpäässä oli uusi tekonivel, ja tulos täydellinen. Tämän täydellisempi ei enää käsi voi olla.
        Keskussairaalan palvelut olivat siis täysin harhaan johtavia, tiedon puutteestako, vaiko säästäväisyydestä?

• No onpa sinulla tuota rahantynkää!!!!
      Ihan yksityinen vakuutuskin Wau!!
      Kyllä täällä nyt kadehditaan.
      Voi...olisipa noin hyvätuloinen...
      H.

• Yksityinen vakuutus

Mihin sitä hyvätuloisuutta tarvitaan? Ei tarvita muuta kuin arvojen uudelleen asettamista.

• Yksityinen vakuutus kirjoitti:

Mihin sitä hyvätuloisuutta tarvitaan? Ei tarvita muuta kuin arvojen uudelleen asettamista.

En minä kirjoittanut asiaa, huvittelin vain.
        H.

• ?_____
        hunksz kirjoitti:

En minä kirjoittanut asiaa, huvittelin vain.
        H.

Miksi?

• ?

Miten se hoidettiin, paraniko kokonaan, jäikö arpi

• Pär Pillhard

Olen tähän mennessä vain maksanut vakuutusmaksuja. En edes yritä nyt perästä päin laskea paljonko elämäni aikana olen maksanut. Onnekseni olen saanut olla terveenä. Mutta kuitenkin tuntuu kuin olisin maksanut turhasta. Elämäni tässä vaiheessa pystyn kattamaan tuollaiset 300 tai 875 euron vahingot helposti.

• Ja pastat, kun sieltä vielä jotain saisi kun sattuu vahinko, - maksut on kyllä kelevannu ihmeesti, olen niiiin perusteellisen pettynyt vakuutusyhtiöihin, ainakin omaan - entiseen.

• kantsii selvittää

"Pirrejuumas" Mikä vakuutusyhtiö?
      Kyllä meillä, kun auto romuttui täysin, saatiin parempi hinta, kuin ennen romuuttumista olisi yritetty myydä sitä jonnekkin eteenpäin.

Kerran sattui vesivahinko, ja ihan hyvin korvasivat, vain omavastuun vähensivät.

Meillä oli siihen aikaan vakuutukset Palonvarassa, ja se oli hyvä vakuutusyhtiö korvaamaan.

Konerikoista ollaan saatu korvaukset ihan hyvin silloin kun oli vakuutuksessa mukana konerikot. Nykyisin ei ole, koska se on liian kallista, ja vanhat koneet, ei niistä korvauksia saisi kuitenkaan.

Tiskikone, pyykkikone, kuivausrumpu yms. on toistakymmentä vuotta vanhoja, joten aivan turhaa on nitä varten konerikko-osaa pitää vakuutuksessa.
      Tietokeinsta ei saa kans, kun ne vanhenee niin nopeasti.

• Oli Trygissä, muttei enää..viiti maksella turhaa..ensimmäinen kerta kun kymmeniin vuosin oisi jotain tarvinnu ja ei mitään, ja se siitä, pitäkyyt rahasa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe