Meidän kahden Macin toimintaamme tulee joksikin aikaa ja silloin tällöin yhteistyökumppani, jolla on Windows 7. Ei ole serveriä, koska olemme pärjänneet mainiosti ilmankin, työn luonteesta johtuen. 
Tämän kolmannen pyörän kuitenkin pitäisi päästä käsiksi tiedostoihin, jotka ovat minun koneessani. 
Mutta mutta: emme osaa muodostaa yhteyttä. W-läppäri ei näe Maccejä, Macit eivät näe W-läppäriä. Macit tietysti näkevät toisensa. 
Mitenkäs tämä oikein tehdään? Eilen oli kohtuullisen näppärä nuori mieskin yrittämässä, mutta ei hänkään keksinyt. Helpistä ei ollut mitään apua kummallakaan puolella. 
Macit OS X 10.6; PC Windows 7 Professional.
Mac/Win WLAN-yhteys
4
117
Vastaukset
- 1stMacFinnAvaa Järjestelmäasetukset. Sieltä Jako, Tiedostonjako lienee päällä kun kerran Macit näkevät toisensa. Valinnat napin takaa pistät SMB-jaon päälle. Ja tietysti valitset mitä Windowsista näkee. 
 Toki, voit antaa yhteistyökumppanille sun käyttäjätunnuksen ja salasanan, jolloin hän näkee ja voi käyttää kaikkea mitä sun koneella on. Viisaampi on toki pistää sun käyttäjä-kansiosi Julkinen-kansioon ne tiedostot mitä hän tarvii.- Emme vain osaaOK! Tässä menee nyt muutama päivä ennen kuin pääsen testaamaan, mutta SMB löytyi. 
 Kiitos!
 En voi, ainakaan tässä tapauksessa, konffata systeemiäni niin, että olisi jokin "julkinen" kansio, jossa kaikki "tarvittava" olisi, mutta hyvä pointti tuokin.
- Emme vain osaaHyvä 1stMacFinn: 
 Erinäisiä outouksia on (ei, noiden kansioiden nimet eivät ole nuo!), mutta periaatteessa PC näki tänään Macin verkossamme ja olen varma, että tavoittelemamme tilanne saadaan aikaan.
 Tuhannet kiitokse sinulle!

- jakotaieiJos tilanne on sellainen, että vierailija/vierailijoita on jatkuvasti, eli tiedostoja pitäisi saada jaettua lähes jatkuvasti, ostaisin sisäverkkoon verkolla varustetun kovalevyn ja sinne jako, johon pääsee kirjautumaan vierailijan tunnarilla, jolloin voisitte laittaa ne jaettavat tiedostot sinne, eikä ulkopuolisten tarvitsisi päästä omiin koneisiinne ollenkaan. 
 Itse en ainakaan päästäisi ulkopuolisia huseeraamaan koneelleni...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset475017
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut223705
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693483
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012838
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral892713
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302670
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa181841
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161646
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021488
- 1521331