Korvatulpat

humisee

on inohtavvia pitää mutta suojaa kuulon,
millaisia käytät? onko "hyvät?
ei jaksaisi kokeilla kaikkia markkinoilla olevia
jos joku jakaisi vähäsen kokemuksia.

13

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika++

      Ear Classic on hyvä. Apteekista 5 paria 1.5€. Kokeillu aika monia ja noihin oon päätyny. Pysyy paikoillaan, ei paina/hankaa tms.

      • Hörövaikkukorva

        Jos kuulo sekä ajomukavuus ovat oikeasti tärkeitä. Siis vertaa mitä laitat musiikki yms. vehkeisiin ja miten haluat vakuuttaa itsesi tinnittäviltä korvilta sekä kuulon menetykseltä.
        Itse nuukailin liian kauan ennenkuin tulin järkiini. Nyt vaikka korvani jo hieman tinnittääkin nautin mukavasta matkanteosta eikä suhise pää pitkänkään ajon jälkeen. " http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=326345 " .
        Jos sinulla on hiljainen kypärä niin 15 db voi riittää, mutta jos ajat pitkää matkaa ota ehdottomasti 25db:n kapselit.


    • 6+19=26

      Laita mopoos äänenvaimenniin niit ei tarttemitään neitimäisiä korvakuulokkeita päässä pitää! Ihme pelleilyä että halut kaameet äänet mopoos joita et jaksa itsekään kuunnella!

      • tampio olet ja provo

        Eksä ny pöllö tajuu et kuulo suojataan tuulen suhinoilta,eikä koneen ääniltä. Suhinat vaurioittaa kuuloaistin!


      • Wanha motoristi
        tampio olet ja provo kirjoitti:

        Eksä ny pöllö tajuu et kuulo suojataan tuulen suhinoilta,eikä koneen ääniltä. Suhinat vaurioittaa kuuloaistin!

        Jos tuulen suhina häiritsee, on hörökorvaisen ihmisen ajettava ilman kypärää. Niinkö sinä ajat? Itse olen ajanut 20 vuotta potta päässä eikä suhinat ole haitannut, toki pieni suhina kuuluu mutta se kuuluu asiaan ja tuo oman fiilisken.


    • Hyvä jatka vaan

      käyppä kuulotutkimuksissa,takaan että sulla viiraa sillä suunnalla 20 vuoden ajon jälkeen ilman tulppia. Vanhana käpynä sulla suhisee korvat ilman ajoakin,trust me.

    • Mika++

      Mulla rupes suhisemaan yhden kauden jälkeen. Luulin kypärän olevan hiljainen.

      • wanha motoristi

        Ei hemmetti...teille suhinapäille sopii paremmin auto, jättäkää moottoripyöräily meille tosimiehille joilla ei pää suhise. Naurettavaa tommonen "tampponien" työntäminen korviin ja sitten ajellaan jollain custtompyörällä nahkaliivit päällä ja ollaan niin "kovaa" jätkää vaikka ei oikeasti kroppa kestä edes pientä suhinaa!

        50-60 luvulla oli vielä kaikki motoristit tosimiehiä...ajelivat jawoilla ja zyndapeillaan kesät talvet ja ilman nastarenkaita ja kunnon goretex kamppeita. Nykyajan ihmiset on ihan pullamössöä.


      • Mika++
        wanha motoristi kirjoitti:

        Ei hemmetti...teille suhinapäille sopii paremmin auto, jättäkää moottoripyöräily meille tosimiehille joilla ei pää suhise. Naurettavaa tommonen "tampponien" työntäminen korviin ja sitten ajellaan jollain custtompyörällä nahkaliivit päällä ja ollaan niin "kovaa" jätkää vaikka ei oikeasti kroppa kestä edes pientä suhinaa!

        50-60 luvulla oli vielä kaikki motoristit tosimiehiä...ajelivat jawoilla ja zyndapeillaan kesät talvet ja ilman nastarenkaita ja kunnon goretex kamppeita. Nykyajan ihmiset on ihan pullamössöä.

        Zyndapilla köröttely metsätiellä on jotain ihan muuta kuin Euroopan läpi vetäminen tuulisuojattomalla customilla. Sun Zyndapilla ja Jawalla ei edes pääse niin lujaa että tarttis korvatulppia.


    • wanhalle motoristill

      Minä oikein rakastan suhinoita,mutta rakastan myös kuuloaistiani sen verran paljon,että haluan sen säilyttää. Ihan samalla tavalla kuin en halua sokeutuakkaan. Sinä ilmeisesti katsot auringonpimennystäkin ilman filmiä kun olet niin "kova" (tyhmä) jätkä?! Onko metsuri sinusta pullamössö jos käyttää kuulosuojaimia tai sirkkelöijä? Se,ettei halua menettää kuuloansa ja saada tinnitusta tilalle on sinusta mamoilua?! VITTU MIKÄ URPO!

      • wanha motoristi

        Ei mulle ole mitään kuulovaikeuksia tullut vaikken tulppia m. pyöräillessä ole koskaan käyttänyt. Ehkä olen vielä niitä wanhanajan rautaisia miehiä mitkä kestää tuon pienen suhinan ilman että on pää ja kuulo hajalla. Siis ihan oikeasti, se suhina ei ole minusta edes kova, paljon kovempaa melua kuulet jos menet vaikkapa johonkin yökerhoon/tanssiravintolaan tms. Käytätkö sä sielläkin kuulosuojaimia kun herkät korvasi ei kestä?

        Metsurit ja sirkkelöijät kyllä ymmärrän että pitävät suojaimia, niissä hommissa onkin meteliä, mutta ei mun mielestä mikään suhina ole meteliä..on niin hiljaista että ei haittaa.
        Olen entistä enemmän sitä mieltä että nykyihmiset on fyysisesti aika heppoista tekoa.


    • Tässä faktaa

      Teollisuudessa kuulosuojainten käytön rajana pidetään 85desibeliä. Testeissä kypärän sisällä 100km/h vauhdissa korvaan kantautuu 90 -100 desibeliä. Ja meteli nousee vielä huomattavasti nopeuden kasvaessa. Kaupungissa tai ihan lyhyillä etapeilla ei tarvitse,mutta on sulaa hulluutta jättää korvatulpat käyttämättä sen takia,että jonkun "onnekkaan" korvat kestävät normaalia enemmän vaurioitumatta. Karskius ei vaikuta siihen miten korvat kestävät meteliä vaurioitumatta. Kuulo lähtee pitkässä juoksussa ennen aikojaan vaikka olisi kuinka suuri kivunsieto. Ei kenenkään pidä itseään syyttää herkistä korvista eikä pitää itseään mammanpoikana jos ymmärtää korvansa suojata. Uskomattoman junttia alkaa parjaamaan tommoisesta,ei moottoripyöräilyn kuulu olla mikään "tulikoe"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe