Olen siis menossa kesäkuussa valintakokeisiin HUMAK:n Kauniaisiin Kulttuurituotannon linjalle. ONko mitään tietoa, vaikka edellisistä vuosista, mitä pääsykokeissa tuleman pitää? :)
Kaikki fakta tieto otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Pääsykokeet Kauniainen, HUMAK Kulttuurituottaja
6
3019
Vastaukset
- 2+2
Muista ainakin ilmoittautua valintakokeisiin, ellet ole sitä vielä tehnyt :P Ilmoittautuminen tehtävä siis 13.4.–15.5.2011 netissä.
Pisteitä saa kokeesta seuraavasti: Opiskelutaidot 20 pistettä (etukäteistehtävän perusteella), Suuntautuneisuus alalle 10 pistettä (etukäteistehtävän perusteella) , Kirjallinen koe 15 pistettä (valintakoekirjaan perustuen), Yksilöhaastattelu 30 pistettä, Ryhmätehtävä 20 pistettä ( 5 ensisijaisuuspistettä).
Koska ryhmätehtäviin ja yksilöhaastatteluun on melko vaikea valmistautua (muutakuin miettimällä esim. omia hyviä puolia alalle jne.), niin kannattaa tosiaan paneutua varsinkin siihen ennakkotehtävään, koska siitä CV:stä voi saada tosiaan jopa 30p! Lisäksi kannattaa lukea huolella läpi se ennakkomatsku/pdf muutamaankin kertaan. - Viestin aloittaja
Kiitos tiedoista! Olen ilmottautunut jo kokeisiin netin kautta :) Kuinkahan monta hakijaa tuonne suurinpiirtein on, voidaan varmaan puhua sadoista, jos kokeetkin jaottuvat 3 eri päivälle? Tuo ite kokeiden rakenne näyttää ihan samalta, kuin Mikkelin AMK:ssa, missä kävin viime syksynä Kulttuurituotannon valinnassa, paitsi että sinne ei ollut mitään ennakkotehtäviä. Pääsin jopa sisäänkin, mutta olen poissaolevana juuri nyt, eli en ole vielä päivääkään alaa opiskellut. Yritänkin siirtää itseni pääkaupunkiseudulle.
Eniten jännittää tuo kirjallinen tehtävä, olen jo himpunverran aloittanut lukemaan sitä ennakkomatskua! :))- 2+2
En osaa sanoa, miten hakijat jakautuvat noiden koulutuspaikkakuntien mukaan, mutta HUMAK:in haki viime vuonna kulttuurintuotantoon kokonaisuudessa 852, joista 92 hyväksyttiin sisään (koulutusnetin tilastot).
- jsjsok
Viimevuonna pääsykokeissa Kauniaisissa kävi n. 450 hakijaa ja 24 muistaakseni otetaan sisään, et kilpailu on kovaa. Tsemppiä!
- Kauniaisen opiskelij
Olin Kauniaisen Humakin kulttuurituotannon linjan pääsykokeissa vuonna 2009 ja pääsin sisään. Silloin raja oli 85/100 ja itse sain 86 muistaakseen.
Helpompi yleensä Humakiin on ollut päästä kuin Metropoliaan.
Mutta siis: Sinä vuonna oli ennakkotehtävänä lukea yksi kirja, josta tuli esseetehtävä, jossa sai valita kolmesta mahdollisesta näkökannasta yhden. Mielestäni aika helppo ja sopiva tehtävä ja osasin hyvin kun olin vain selannut kirjan läpi. Luin suurimman osan kirjasta 1,5 tunnin ajomatkan aikana sinä päivänä.
Lisäksi siellä oli ryhmähaastattelu, jossa on tärkeintä, että sanot jonkun originaalin mielipiteen, etkä ole vain hiljaa. Jos mielit kouluun päästä, sinun pitää olla rohkea ja mainita omat mielipiteet. Ilman sitä et pääse kouluun.
Ja lopuksi jokaisella oli yksilöhaastattelu kahden lehtorin kanssa, jossa kysyttiin omista suunnitelmista ja miksi haluaa opiskella kulttuurituotantoa yms. Ja kaikkea omasta harrastuneisuudesta ja mitä kulttuurinalaa haluaisi tuottaa.
Tärkeintä on olla, kuinka klisheistä se onkin, oma itsensä. Meille mainittiin tuhansia kertoja opiskeluaikana Humakissa, että meidät valittiin sillä perusteella, että osasimme katsoa silmiin ja kertoa omat mielipiteemme ja olimme luonnollisia omia itseämme. Ja rohkeita. Näitä ominaisuuksia he kuulemma hakivat kaikista hyväksytyistä. Näin ne Kauniaisen lehtorit sanoivat.
Edelleen opiskelen kyseisessä koulussa. Onnea pääsykokeisiin! Kuulemma viime vuonna oli paljon enemmän hakijoita kuin 2009 ja ehkä tänä vuonna kanssa vaikeampaa.
- Viestin aloittaja!
Kiitos kaikesta tiedosta!
Mikkelin AMK:n pääsin 71 pisteellä, alin hyväksytty oli 64, että sinnehän ei ollut tosiaankaan vaikea päästä! Itse en mielestäni edes panostanut pääsykoseissa oikeen mihinkään, menin ikäänkuin vaan "katsomaan" millasta siellä oli, ja sisään sitten pääsinkin, ihan vahingossa ;) Hakijoita tosin ei ollut kaikenkaikkiaan kokeissa kuin jotain 70-80.
Itse näen itsessäni juuri nuo piirteet, että osaan olla oma itseni, katsoa puhuttaessa silmiin, ja sanoa omia mielipiteitä. Harrastuneisuutta kulttuuri alalta löytyy myös jo aika monta vuotta (teatteria..ym)
Jotenkin sitä kuitenkin kai täytyy erottua joukosta, jos neljänviidensadan hakijan joukosta pitäisi olla 24 parhaan joukossa! JAIKS!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077746
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1105997- 835177
- 1394546
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552977
- 582938
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056