Tervehdys! Minulla on 3 vuotias bordeauxindoggi uros joka on aina ollut älyttömän huono syömään. Se syö juuri sen verran että elossa pysyy. Eläinlääkäri on tarkastanut koira on täysin terve, mutta ruoka ei maistu. Kylkiluut paistavat. Olen harkinnut siirtymistä barffaukseen. Jos koira suostuu lihaakaan syömään... kinkuille nyrpistää nenää. Tiedän että se syö jos sen on nälkä, mutta se näyttää rääkätyltä ja nololta kun kylkiluut tosiaan näkyvät. Haluaisinkin tiedustella että kuinka paljo 50 kiloinen koira tarvitsee lihaa päivässä, jos haluaa lihottaa koiraa? Tuleeko barffaus niillä määrillä jumalattoman kalliiksi?
Barffaus
3
144
Vastaukset
- trhbgvyt
Valitse rasvaista lihaa, ei tavallista. Määrä riippuu aina koirasta, jokaisella ihmiselläkin eri aineenvaihdunta.
- kölönpölötys
Meillä aikanaan sama vika syömättömyyden ja laihuuden suhteen. Siirryin barffaukseen, tarkoituksena juuri saada koiralle vähän massaa luita lämmittämään. mutta pääsyynä edes saada sen syömään. Vuoden verran koiraa kiinnosti barffaus, mutta ei kuiteskaan luut. Sitten ei kelvannut enää sekään. Seuraavaksi kokeilimme Neu:ta. syönyt jo kohtuullisella ruokahalulla tuota reilun vuoden ja painoakin saatu. Tässä myös yksi vinkkiruoka jota kokeilla! meillä ei siis nappulat ole maistuneet laisinkaan sen jälkeen kun kasvoi aikuiseksi!
- neiti.21.
Barffaamisessahan sääntö on että ruokaa 1-3% koiran elopainosta. Eli 50 kg koiralla se olisi 0,5-1,5 kg. Eikös bordeauxindoggi ole kuitenkin aika massiivinen rotu? Ruuan määrä riippuu koiran aktiivisuudesta. Laiska isompi koirani syö saman verran kuin puolet pienempi älyttömän vilkas ja aktiivinen koira. Kokeilemalla oppii, ja lihomisen vaaraa ei varmaan teillä ainakaan aluksi ole :)
Ja vielä hinnasta. Onhan barffaaminen kalliimpaa kuin koiran ruokkiminen markettiruualla, mutta ei minun mielestä niin kallista etten mielelllään antaisi koirilleni hyvää ruokaa josta ne ainakin tykkää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272850Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2682685Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51885- 2181413
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2927Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907