Hei! Toivoisin nyt todella harrastajien/ammattilaisten mielipidettä asiasta, että voiko 14-vuotias uutta oppimaan halukas, suht hyväkuntoinen ja notkea tyttö aloittaa harrastuksen näinkin ''vanhana''? Ja mitenkäs alkuun pääsisi, mistä siis pitäisi alkaa ottamaan yhteyttä? Ja kaipaan myös omakohtaisia kokemuksia liittymisestä. Sekä myös olisi kiva tietää, mikä on minimi harjoitusmäärä viikossa?
Odotan vastauksia :)
Cheerleading
3
169
Vastaukset
- cheerlederr
Tottakai voi, mene scl:n sivuille (suomen cheerleading liitto) ja etsi paikkakunnaltasi seura ja mene sen sivuille, sivuilta näät onko alkeis joukkueita yms. Lähetä valkoulle viestiä niin pääset melkovarmasti mukaan. Alkeilla yleensä n. 1-3 treenit viikossa. Sitten karsinnoiden läpi pääset aina ylemmäs ja ylemmäs joukkueisiin. Onnea joukkuuen etsimiseen
- ex cheerleader
Siihen aikaan, kun itse aloitin lajin suunnilleen samanikäisenä, minä olin aika nuori. Sillon kun nuorimmat eivät olleet kovin paljon minua nuorempia. Olimme kaikki yli kymmen vuotiaita, suurinosa minun ikäisiäni, ja tietysti sennut vielä vanhempia. Siihen aikaan ei minijoukkueita tunnettu. On se jännä, kun nykyisin laji kuin laji pitäisi (muka) alottaa melkein heti, kun kävelemään oppii. Olihan tämä harrastus tosin aika lapsen kengissä vielä -90-luvun alun Suomessa. Eihän me opiskeltu ollenkaan akrobatiaakaan. Nykyisin laji on paljon voimistelullisempaa, mun aikana se oli vielä tanssillisempaa, josta itse pidin paljon. Enäähän sillä ei ole kovinkaan suurta yhteyttä tanssiin, mutta huippukunnossa se pitää, ja on kyllä näyttävän näköistä, ja monipuolista!
Sulla on jokatapauksessa vielä vuosikausia aikaa kehittyä, ja ehdit vaikka miten pitkälle. Tsemppiä hienoon harrastukseen! - cheer4ever
Maailmanmestasi Mija Shcrey on aloittanut lajin vasta 13v. että sulla on kyllä vielä vuosia edessä.
Cheerleading sopii kaikille ikään ja sukupuoleen ja kokoon katsomatta.
www.scl.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864