Mitä neuvoksi: seksi ei maita, koska on enenevästi yhdyntäkipua liukasteista huolimatta.
En voi sairauksieni vuoksi käyttää estrogenia tabletteina.
Onko kukaan saanut apua paikallisestrogenista, esim emätinvoiteen avulla?
Entä emätintabletin, kuten Vagifem/Ovestin?
Kuukautiseni ovat olleet jo pari vuotta pois, eli ovat loppuneet, josta olen tyytyväinen.
Mieheni on ymmärtäväinen, mutta kuinka kauan. Haluaisin vielä jatkaa "perinteistä" seksiä.
Mitä neuvoja?
Kuivuus/yhdyntäkipu
7
727
Vastaukset
- wetmax
Hei
Olen saanut apua ovestinista, suosittelen kokeilemaan, ensin 2-3 viikkoa joka ilta puikko ja sen jälkeen 2 kertaaa viikossa ylläpiito hoitona. Mulle tehos.- helpompaa nyt
Minä käytän myös Ovestinpuikkoja, eikä kuivuudesta ole tietoakaan. Aloitin käyttämällä ensin pari viikkoa joka ilta ja kolmannella harvensin. Mulla kiusasi pahiten virtsarakon limakalvojen kuivuminen ja sekin on historiaa. Yhdynnässä käytän lisäksi liukastetta. Otan myös ajoittain Puerariakuurin, joka vie hikoilu mennessään. Olen kokeillut Estrogeeliä 1kk, mutta en saanut siitä apua. Pueraria alkoi auttamaan jo viikossa hikoiluun. Sitä voi tilata Usasta.
Aikanaan mulla oli aina limakalvot rikki yhdynnän jälkeen( siis ennen v-vuosia), kun ehkäisynä oli kondoomi. Nyt kun ollaan n.kolmisen vuotta oltu ilman mitään, niin pääsin siitäkin, oli kaiketi jotain kumialtistumista..
- Nyt menee hyvin
Sama vaiva koettu. Ovestinista sain apua, mutta usko meinasi ensin mennä. Ovestin puikossa oli jokin aine, joka ärsytti alapäätä suunnattomasti. Voidemainen Ovestin vain sopi minulle. Nyt käytän Ovestin voidetta keskimäärin joka viides yö (oikea annostus on tiheämpi, mutta tämä riittää minulle). Sitten suihkaus Ceridal intime öljyä ennen yhdyntää ja näillä on menty pian kolme vuotta. Seksi sujuu hyvin ja ihan entisellä tiheydellä. Olen myös huomannut, että loma-aikoina jolloin seksiäkin on tiheämmin, "paikat" kestää eli ilmeisesti "luontokin hoitaa". Mitään suun kautta nautittavaa en ole tarvinnut. Kuumia aaltoja on päivittäin, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta niihin on tottunut. Tosin syön paljon luonnonmarjoja (ja olen kuullut että niistäkin olisi apua) .
- nainen 55
Vagifemistä on ollut minulle hyötyä, kaksi kertaa viikossa. Pissatulehdukset alkoivat vaivaamaan, koska liikumme ja retkeilemme paljon luonnossa. Yövymme siellä myös ja joskus harrastamme seksiä. Koska puutteellisen hygienia vuoksi se on huono yhdistelmä, tulehduksia alkoi tulemaan muutaman kerran vuoteen. Mutta Vagifem on auttanut. Ja lisänä Ceridalia...
- Nainen 46v
Minullakin yhdyntäkipuja.
Johtuukohan siitä, että kohta alkaa mensut ja emättimen sisällä on herkkiä paikkoja. Kodussa tuntuu hieman kipua.
Ei ole emätin kuiva ollenkaan vaan todella märkä yhdynnän aikana. Kysäsin rakkaaltani, että tunteeko hän mitään siellä sisällä, niin hän kertoi, että ihan kuin yhtäkkiä tulisi "päätepysäkki" vastaan.
Primolut Nor 10mg käytössä. - sanokaa
Saako tätä ovestinia vapaasti apteekista vai tarviiko resepti.
- ovee
vapaasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872