Abiristeily ei kiinnosta?

pooh-pooh

Olen siis lukion kakkonen, tulevana vuonna abi. Nyt on tullut ajankohtaiseksi tämä abiristeilyjen suunnittelu, varaus ja muu säätäminen.
Olen kuitenkin päättänyt olla menemättä, mikä sai aikaan paljon "mitä, oikeasti, miksi??" -tyyppisiä kysymyksiä ja kieroja katseita. Olen aina ollut astetta rauhallisempaa sorttia, juominen itsessään ei niinkään kiinnosta saatika örveltävien biletovereiden peräänkatsominen ja oksennuksessa kahlailu. Lisäksi risteily matkoineen on kallis.
Onhan toki totta, että abiristeily on "once in a lifetime" -kokemus ja uusia mukavia tuttavuuksia tulisi varmasti, mutta seiniä päin umpipäissään kävelevät ylioppilaskokelaat latistavat tunnelman pohjalukemiin.

Onko muita, jotka ovat päättäneet kyseisen huvin jättää väliin? Entä miten te lähtijät suhtaudutte niihin, jotka jäävät rannalle?

14

2581

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Risteily on aina jees, mutta se, että joutuu väistelemään känniääliöitä kaiken aikaa ei ole niin jees.

Abiristeily ei todellakaan ole "once in a lifetime". Periaatteessa ehkä, mutta miten se eroaa muista risteilyistä? Viina virtaa jokaisella risteilyaluksella taukoamatta, joten ehdit kyllä aivan hyvin ravata erilaisilla ryyppyreissulla elämäsi aikana.

Lähtijät tietenkin pitävät sinua kauheana ilonpilaajana ja idioottina, mutta muista se, että sinä et ole se, joka tukehtuu omaan oksennukseensa sitten illalla.

• hyvä sinä

Ihan hyvä että osaat ja uskallat olla oma itsesi etkä liity näiden "massapaskateinien" joukkoon. Tosin tulet todennäköisesti viettämään tulevat opiskeluvuotesi yksin, koska sinunlaisia on HYVIN harvassa enää.

• klöä

Ei varmaan kannata ihmetellä jos on yksin kun suhtautuu muihin noin? Ei tullu mieleen että joku ihan oikeesti voi tykätä mennä sinne risteilylle? Jos se ei sun mielestä oo hauska tapa viettää aikaa niin älä mene, mutta älä myöskään ala muita haukkumaan sen takia että ne menee, hyvänen aika. :) "Olla oma itsesi", huoh, joku muu tekee jotain muuta kun istuu poraamassa suomi24:ssä niin se ei oo oma ittensä...

• pooh-pooh
        klöä kirjoitti:

Ei varmaan kannata ihmetellä jos on yksin kun suhtautuu muihin noin? Ei tullu mieleen että joku ihan oikeesti voi tykätä mennä sinne risteilylle? Jos se ei sun mielestä oo hauska tapa viettää aikaa niin älä mene, mutta älä myöskään ala muita haukkumaan sen takia että ne menee, hyvänen aika. :) "Olla oma itsesi", huoh, joku muu tekee jotain muuta kun istuu poraamassa suomi24:ssä niin se ei oo oma ittensä...

Lukaiseppa tuo teksti uudestaan, ajatuksella :) Tokihan minulla kavereita siellä olisi ja tietty suurin osa abeista sinne haluaa mennä, en mielestäni ole toisin väittänytkään. Ympärihumalaiset ihmiset ovat abiristeilyllä fakta, joskin hieman epämiellyttävä sellainen minun näkokulmastani. En näe sitä haukkumisena. Enkä kyllä näe viestissäni mitään sellaistakaan, mikä "ei ole minua itseäni", mutta käsityksensä kullakin. Jätämme aiheen tähän.

• klöä
        pooh-pooh kirjoitti:

Lukaiseppa tuo teksti uudestaan, ajatuksella :) Tokihan minulla kavereita siellä olisi ja tietty suurin osa abeista sinne haluaa mennä, en mielestäni ole toisin väittänytkään. Ympärihumalaiset ihmiset ovat abiristeilyllä fakta, joskin hieman epämiellyttävä sellainen minun näkokulmastani. En näe sitä haukkumisena. Enkä kyllä näe viestissäni mitään sellaistakaan, mikä "ei ole minua itseäni", mutta käsityksensä kullakin. Jätämme aiheen tähän.

Viestini oli vastaus nimimerkille "hyvä sinä".

• pooh-pooh
        klöä kirjoitti:

Viestini oli vastaus nimimerkille "hyvä sinä".

Väärinkäsitys, anteeksi :)

• lolxdlolxdxdlollol

lukiolaiset on snobei

• beenthere_donethat

Itse jätin myös ilmoittautumatta abi risteilylle. Turhan hintava, kivempi mennä parin kaverin kanssa samalla rahalla baariin tai omalle risteilylle ja hyvin syömään jne..

• alice-in-cakeland

Parhaan kaverin kanssa jätettiin myöskin menemästä abiristeilylle. Ennsinnäkään itselläni ei ollut niin paljon rahaa kun oli aika maksaa, ja vaikka olisinkin saanut vanhemmilta rahaa, pätettiin että mennään kahdestaan hyvin syömään ja sitten kaksistaan baariin penkkareitten jälkeen.
      Ei harmita ainakaan vielä tämä päätös.

• Samoin, itsekin skippasin risteilyn, parin hyvän ystäväni kanssa.

En ole kiinnostunut ryyppäämisestä, mielestäni alkoholijuomat maistuvat pahalta. Eikä yhtään kiinnostanut katsella kun luokkakaverit olisivat ryypänneet päät täyteen, sitä lajia on tullut nähtyä koulun muissa tilaisuuksissa, ikävä kyllä.

• aqweqe

Mullakin on tää abi risteily nyt kohta edessä ja en tiedä menisikö..

Voi olla että menen sinne, mutta en aio juoda kännejä.

• Väärinymmärretty

Meidän koko luokka päätti ettei mennä mihinkään abiristeilylle. Tosin meillä on pieni lukio. Itsekkään en pidä mistään alkoholilla örveltämisessä ja mielestäni se penkkaripäivä on se ikimuistoinen eikä se ahdas laiva. En rupea jeesustelemaan toisille, vaikka en alkoholia/tupakkaa/huumeita käytäkkään vaikka moni sitä ihmettelee ja suorastaan yrittää yllyttää käyttämään.

• tere tulemast laival

En lähde risteilylle. en viettänyt vanhojenpäivääkään talvella. en vietä penkkaripäivääkään, turhaa hömpötystä.

• JogG

Jooh itekkää en menny mihinkää lukiohömpötyksii iha turhii kaikki. Himas mielummin dataan ja hyvä peli parin frendin kera. Alkoholi ei myöskää kiinnosta mut lakki tulos kaikesta huolimatta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe