Yksin matkalle

Turkkiin tekis mieli

Suunnittelen matkaa Turkkiin ja tarkoitus olisi lähteä yksin matkalle. Millainen meno Turkissa on tätä nykyä, voiko nainen liikkua yksinään vai aiheuttaako paikalliset miehet ongelmia!?
Kiitos jo etukäteen asiallista vastauksista!

75

4773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mar-mar

      Moikka !

      Riippuu nyt sitten ihan mihin päin Turkkia olet matkalla... Minä olen ollut Marmariksessa kolme kertaa yksin. Siellä saa liikkua ihan rauhassa iltaisinkin, mutta tietty varovainen kannattaa olla ! En kulje sivukaduilla jne. Veneretkillä ja "Suomi-hotellien" baareissa on paljon ihmisiä, jotka pyytävät liittymään seuraan kun huomaavat, että matkailen yksin. Eli voi matkustaa yksin kun pitää järjen päässä :) Hauskaa lomaa !

      • Turkkiin tekis mieli

        Moi moi!
        En vielä tiedä tarkalleen mihin päin menen, mutta kiitos Marmariksen tiedoista :) Kuulosti oikein mukavalta, ja aivan varmasti tietty varovaisuus on paikallaan niinkuin joka paikassa!

        Kiitos vielä kerran, ei muuta kuin matkaa varaamaan....


    • viikon päästä lähtö

      Sama täällä! Yksin menossa Marmarikseen ja takuulla voi yksin liikkua niin päivällä kuin yölläkin. Terve järki tietysti mukana. Miehet ei itsessään aiheuta ongelmia, ellet itse anna käytökselläsi jotain ymmärtää. Päätös on yksin sinun!

      Hauskaa matkaa! :)

    • MInea*

      Hei,

      olen matkustanut Turkissa useita kertoja yksin, niin Sidessä, Marmariksessa kuin Alanyassakin.

      Turkki on maa, jossa yksin liikkuva nainen kiinnittää varmasti huomiota, mutta tähän voi kuitenkin vaikuttaa erittäin paljon omalla käyttäytymisellään. Esim. itse kaupungilla liikkuessani huolehdin, etten pukeudu turhan provosoivasti tai esim. reagoi huuteluihin/vislailuihin mitenkään - vältän myös tarpeetonta katsekontaktia miesten kanssa, sillä se saatetaan kulttuurieroista johtuen tulkita usein luvaksi lähestyä.

      Side on pieni paikka ja siellä minua ahdisteli pääasiallisesti vain oman hotellin henkilökunta. Heistäkin selvisin normaaliin tapaan huumorilla, heitin lähentely-yritykset vitseiksi ja suhtauduin kaikkiin korkeintaan kaverillisesti.

      Marmariksessa kimppuun käytiin erityisesti basaareissa ja tietysti myös baarikaduilla, mutta kaikille turisteille huudellaan. Huomasin, että shoppaillessa yksinolosta oli itseasiassa hyötyä hintojen pudotessa pikavauhtia ukkojen löpistessä ummet ja lammet yhteisestä ruusuisesta tulevaisuudesta ("only for you my love blaa blaa"). Näissäkin tilantessa huumori mukaan, ei mitään lupauksia treffeistä tai mitään hotellin nimiä kannata kertoa - kohtelias ja iloinen käytös, muttei kuitenkaan lupaa lääppiä jne.

      Alanya on näistä kohteista turvattomin. Henkilökunta useissa yökerhoissa, basaareissa ja erityisesti hotelleissa aivan liian päällekäyvää ja ahdistelu on jatkuvaa, vaikka kiinnittäisitkin huomiota aiemmin viestissäni mainitsemiini asioihin. Olen käynyt Alanyassa useita kertoja ja pidän kovasti lähialueelle järjestettävistä retkistä, rannoista ja tietysti säistä, mutta jokaisen käyntini jälkeen olen harmitellut sitä miten röyhkeää monen miehen käytös on, jos matkustat yksin.

      Jos yksinolo alkaa välillä tylsistyttämään, niin joku tuolla edellä jo kirjoittelikin, että helposti tutustuu uusiin mukaviin ihmisiin juuri retkillä (paikallisten järjestämät halvempia ja toimivat hyvin - suomiseuraa kaivatessasi myös matkatoimiston retket varmasti kivoja). Harrastukset yhdistävät helposti myös, kun on heti yhteistä puhuttavaa - itse olen tavannut ihan mahtavia ihmisiä esim. käydessäni sukeltamassa :)

      Positiivisella, reippaalla asenteella ja huumorilla selviydyt ihan missä vain - Oikein aurinkoista matkaa :)!

      • turkkiin tekis mieli

        Kiitoksia sinulle paljon infoa sisältävästä vastauksesta, uskon että noilla ohjeilla pärjää, ja minua jo ikäkin suojaa, täytän kohta 50v! :))


    • heit sun heiluville

      Ja taas yksi suomalaisemäntä, joka ei ymmärrä, että ulkolaisten miesten "my love, darlingit" yms. ovat vain ja ainoastaan ystävällisyyttä (joka minun mielestäni on ällöttävää), asiakaspalvelua ja kulttuuritapoja. Ei ne miehet just sua rakasta ja ihaile, kuhan löpisevät, koska se on tapa. Nuoret suomalaisgimmat on ihan täpinöissään ulkomailla, kun kaikki ihastuu juuri heihin. Paskat, kuten sanottua, se on vain se kulttuuriero!

      • kärpäsistäeroon

        Nyt sinä "heit sun heiluville" et tainnut käsittää. Kyllä tuo MInea* tuntuu ymmärtäneen oikein hyvin, mitä my lovet jne meinaa. Eihän hän tuossa mitään "rakkaushehkutusta" hehku; totesi vaan, että hinnat putosi, kun löpisivät noita lepertelyitään... mikäs siinä antaa löpistä, kuten kirjoittajakin jatkoi, että ei lupautunut treffeille eikä kertonut hotellinsa nimeä. Miksi ei "laskisi hintaa" sillä, että antaa jannun höpöttää. Sitähän se on.

        Itse olen pärjännyt varsin hyvin samalla tyylillä kuin MInea* härskisti överiksi ja leikiksi vaan niiden kaikki yritykset eikä yhtään "oikeaa" elettä, että on kiinnostunut niin kyllä pärjää. En minäkään tuijottele sällejä silmiin ja pukeutumiseen kiinnitän huomiota. Puolialastomana juoksennellessa saa varmasti tungettelua osakseen.

        Härskejähän ne on, se on totta. Mutta kyllä siellä pärjää, kunhan ymmärtää mistä on kyse ja muistaa varoa. Eli matkaan vain, niin suuntaan minäkin taas kerran yksin matkaan. Eväitä pärjäämiseen on kertynytkin on ihan kiitettävästi lukuisten Turkin matkojen varrelta =) Hiivatin suoraan niille sen ein joutuu sanomaan, ihan hienovaraista vihjausta eivät tajua, kuten suomijantterit =)


      • hahhahahhahaaaa
        kärpäsistäeroon kirjoitti:

        Nyt sinä "heit sun heiluville" et tainnut käsittää. Kyllä tuo MInea* tuntuu ymmärtäneen oikein hyvin, mitä my lovet jne meinaa. Eihän hän tuossa mitään "rakkaushehkutusta" hehku; totesi vaan, että hinnat putosi, kun löpisivät noita lepertelyitään... mikäs siinä antaa löpistä, kuten kirjoittajakin jatkoi, että ei lupautunut treffeille eikä kertonut hotellinsa nimeä. Miksi ei "laskisi hintaa" sillä, että antaa jannun höpöttää. Sitähän se on.

        Itse olen pärjännyt varsin hyvin samalla tyylillä kuin MInea* härskisti överiksi ja leikiksi vaan niiden kaikki yritykset eikä yhtään "oikeaa" elettä, että on kiinnostunut niin kyllä pärjää. En minäkään tuijottele sällejä silmiin ja pukeutumiseen kiinnitän huomiota. Puolialastomana juoksennellessa saa varmasti tungettelua osakseen.

        Härskejähän ne on, se on totta. Mutta kyllä siellä pärjää, kunhan ymmärtää mistä on kyse ja muistaa varoa. Eli matkaan vain, niin suuntaan minäkin taas kerran yksin matkaan. Eväitä pärjäämiseen on kertynytkin on ihan kiitettävästi lukuisten Turkin matkojen varrelta =) Hiivatin suoraan niille sen ein joutuu sanomaan, ihan hienovaraista vihjausta eivät tajua, kuten suomijantterit =)

        Eli ei ne ole sua oikeesti iskemässä, eli ei sun tarvii eitä niille sanoa! Se on vaan kulttuuria, olevinaan ystävällistä, niiden tapa. Älkää suomivalaat ottako henkilökohtaisesti!


      • kärpäsistäeroon
        hahhahahhahaaaa kirjoitti:

        Eli ei ne ole sua oikeesti iskemässä, eli ei sun tarvii eitä niille sanoa! Se on vaan kulttuuria, olevinaan ystävällistä, niiden tapa. Älkää suomivalaat ottako henkilökohtaisesti!

        No ei osa olekaan, kyllä minä sen ymmärrän. Sitä "peliä" nyt vaan pitää pelata, että sen löpinän saa loppumaan ja housut/topin-mitä-ikinä-nyt-sitten-onkaan-ostamassa ostettua. Mutta osa on ja sekin on saatava loppumaan, kun en ole kiinnostunut. Ja tämä "valas" ei nyt valitettavasti ole valasta nähnytkään ja korvien välistä löytyy muutakin kuin tuulitunneli =) Että kyllä sitä eitä on vaan tanakasti siellä iskettävä pöytään mutta ilmeisesti olet hahahhaaaaa mies etkä voi oikein käsittää, mitä on olla puoleensavetävänä naisena Turkissa...


      • Tiedoksi sinulle
        kärpäsistäeroon kirjoitti:

        No ei osa olekaan, kyllä minä sen ymmärrän. Sitä "peliä" nyt vaan pitää pelata, että sen löpinän saa loppumaan ja housut/topin-mitä-ikinä-nyt-sitten-onkaan-ostamassa ostettua. Mutta osa on ja sekin on saatava loppumaan, kun en ole kiinnostunut. Ja tämä "valas" ei nyt valitettavasti ole valasta nähnytkään ja korvien välistä löytyy muutakin kuin tuulitunneli =) Että kyllä sitä eitä on vaan tanakasti siellä iskettävä pöytään mutta ilmeisesti olet hahahhaaaaa mies etkä voi oikein käsittää, mitä on olla puoleensavetävänä naisena Turkissa...

        Älykkäät, aidosti puoleensavetävät naiset eivät matkusta Turkin kaltaisiin likakaivoihin...ainakaan yksin.


      • Reissunainen.
        Tiedoksi sinulle kirjoitti:

        Älykkäät, aidosti puoleensavetävät naiset eivät matkusta Turkin kaltaisiin likakaivoihin...ainakaan yksin.

        Kyllä se sama aurinko paistaa joka maassa. Siitä saavat nauttia kaikki, eihän se ole ulkonäkö- tai älykkyyskysymys. Yksin saa matkustaa kuka tahansa nauttimaan auringosta, en ymmärrä miksi se olisi sallittu vain miehille!

        Tiedoksi sinulle, joka et ole yhtään ulkomaata nähnytkään! No oikeasti ei yksikään älykäs ja puoleensavetävä miekkonen/poikanen viettäisi aikaansa neitssä ja tällä palstalla kommentoidakseen joutavia. Mutta muuta tekemistä ei taida olla?

        Lähdehän lapsonen vaikka interreilille, niin näet ihmisiä livenä. Vinkiksi sinulle: kaikennäköiset, -kokoiset ja älyn puolesta mitä hyvänsä voivat reissata, yksin tai yhdessä. Tähän maailmanaikaan, ajatella :)


      • 32 maata, siskokulta
        Reissunainen. kirjoitti:

        Kyllä se sama aurinko paistaa joka maassa. Siitä saavat nauttia kaikki, eihän se ole ulkonäkö- tai älykkyyskysymys. Yksin saa matkustaa kuka tahansa nauttimaan auringosta, en ymmärrä miksi se olisi sallittu vain miehille!

        Tiedoksi sinulle, joka et ole yhtään ulkomaata nähnytkään! No oikeasti ei yksikään älykäs ja puoleensavetävä miekkonen/poikanen viettäisi aikaansa neitssä ja tällä palstalla kommentoidakseen joutavia. Mutta muuta tekemistä ei taida olla?

        Lähdehän lapsonen vaikka interreilille, niin näet ihmisiä livenä. Vinkiksi sinulle: kaikennäköiset, -kokoiset ja älyn puolesta mitä hyvänsä voivat reissata, yksin tai yhdessä. Tähän maailmanaikaan, ajatella :)

        Mutta ei ainuttakaan muslimimaata.

        Maailman epätasa-arvoisin, sovinistisin paskakulttuuri ei paljon kiinnosta...

        Redondo Beach enemmänkin, huu haa!


    • Naurattaa.

      Onneksi Turkissa ei ole tuollaisia tuntemattomien naisten kanssa riitaa haastavia äijänkuvatuksia kuten tuo hahhahhaa-mies. Jo on äijällä pienet ympyrät.

    • kärpäsistäeroon

      Sanos älä muuta =) taitaa poloisella vielä talvipipo kiristää...

      Turkissa kiehtoo maan pitkä ja rikas historia lukuisine nähtävyyksineen ja vierailukohteineen. Työn alla on myös opetella turkkia, kieli ja sen rakenne kiehtoo varma lämpö ja pitkät rannat, joissa nauttia siitä lämmöstä, jota täältä Suomesta niin usein kesällä puuttuu.

      Mistä ihmeestä on peräisin käsitys, että vain "suomivalaat" matkustaa Turkkiin? Vientiä piisaa ihan näillä kotimiesmarkkinoilla. Turkin tarjonnasta ole edes kiinnostunut =)

      Miksi näistä Turkkipalstan jutuista ja ketjuista tehdään aina jonkun toopen toimesta jollakin tavalla seksiin ja seksimatkailuun liittyviä "likakaivojuttuja"?! Turkki on maana niin paljon muutakin. Mutta kovin on suppea tuo ajatusmaailma joillakin täällä kommentoivilla... hohhoi...

      Kesää ja varmaa Alanyan lämpöä odotelessa....

    • turha kieltää

      Ihan turha ketään haukkua toopeksi , kyllä se jokainen turkin matkaaja näkee ,miten turkki on seksituristimaa.

      • 11+20

        Voi olla sinulle, mutta ei kaikille muille. Huolehdi terveydestäsi!


      • häjy2

        Jos se sitä sinulle onkin, niin moni löytää sieltä ihan muita kiinnostuksen kohteita. Muistathan olla varovainen, ettet tauteja kotiin tuo;)


    • 19+20

      Hei aloittaja!
      Kylla voit matkustaa yksin missa pain tahansa Turkkia.
      Normaali jarki mukana niin hyvin taalla parjaa. Mina asun İstanbulissa, yksin.
      Ei ne miehet aiheuta ongelmia sen enampaa taalla kuin Suomessakaan jos et itse hakeudu vaikeuksiin. Turkkilaiset osaavat jopa humalassa kayttaytya ja olla hiljaa, toisin kuin suomalaiset. Toki poikkeuksia mahtuu molempiin ryhmiin.

      Tervetuloa vaan tanne =)

      • Joo ja varmaan

        Turkissa naisen (varsinkin paikallisen) on ihan Suomen tasoa.

        Ehkä sen pitäisi hetki olla Suomessa Turkin tasoa, niin kaikkien tyhjäpäiden silmät aukeaisivat...


      • 12+9

        En nyt ihan tätä juttua allekirjoittasi.

        on ihan eri juttu kulkea Istanbulissa tai jossain muussa isossa kaupungissa kuin kauempana idässä tai maaseudulla. Ei todellakaan kannata matkustaa ihan missä päin tahansa.
        "Ei ne miehet aiheuta ongelmia sen enampaa taalla kuin Suomessakaan jos et itse hakeudu vaikeuksiin"
        Tosi asiahan on, että vaikeuksiin tarvi hakeutua, ne kyllä löytää sinut etsimättkin, jos niin on käydäkseen. tavat ja tottumukset on erilaisia ja vaikka me siellä uskomme toimivamme "ihan fiksusti ja varoen", vastapuoli saattaa ajatella/ajattelee ihan muuta. Enkä puhuis ihan vaan poikeuksista.
        Se on totta, että turkkilaiset ovat humalassa hiljaa. Paitsi ne "poikkeukset".


    • yksin menee mä

      Mikäs vika Turkissa tai turkkilaisissa? Itsehän siellä asuva/matkustava ihminen päättää kenen kanssa haluaa puhua/olla.

      Järki käteen ja reissuun!

      • ja taas jälleen yksi

        voit mennä yksin.omasta käytöksestä riippuu tuleeko joku liki.olen kymmenen vuotta matkustanut yksin turkissa ja ainoat itkut olen itkenyt vento vieraitten suomalaisten haukuista ja halveksunnasta!varmaan tämän palstan kirloittelijat mittailee minuakin seutulassa kuin halpaa makkaraa vaikkeivat tiedä ihmisestä yhtään mitään.kaks viikkoa kytättyään ovat parhaita kavereita,kun en ole mennyt heidän ukkokultaa viettelee !me yksinäiset naiset ollaan vaan niin vaarallisia ja kadehdittavia vaikka kuvio onkin just toisin päin!antakaa meidänkin nauttia auringosta,palvelusta ja vaihtelusta arkeen!hyvää lomaa kaikille!


    • 19+20

      No, ehka mulla on vaan ollut tosi hyva tuuri kun en ole 10 vuoden aikana joutunut taalla ongelmiin. Hyva niin.
      İstanbulin lisaksi olen seka matkustellut etta asunut yksin siella niin vaarallisessa ita-turkissa. Ne "kamalat" kurdit olivat paljon ystavallisempia ja avuliaampia kuin nama "turkkilaiset" taalla İstanbulissa.

      Koska olen blondi niin minut kylla huomattiin siella idassa. Moni halusi kokeilla milta vaaleat hiukset tuntuu mutta kukaan ei kaynyt kiinni kysymatta lupaa. Paitsi naapurin 3v poika mutta se hanelle suotakoon :)

      On se vaan paljon omasta kaytöksesta kiinni löytaakö ne vaikeudet sinut vai ei.

      Ja niita humalassa meluavia poikkeuksia en ole montaa nahnyt.

    • Turkkiin tekis mieli

      Kiitos teille kaikille kommenteista ja ohjeista. En ole enää nuori ja matkustellut paljon, uskon että pärjään näiden ohjeiden avulla :) Olen naimisissa, enkä todellakaan hae mitään lomaromanssia. Pari kertaa Turkissa käyneenä tekisi vaan niin kovasti sinne lomailemaan.

      Hyvää kevättä ja kesää kaikille,
      terv. nimim. Turkkiin tekis mieli

      • EskoIlmari

        Sinähän olet kuin turrkkilaiset miehet: siitä puhutaan mistä puute.


      • Anonyymi
        EskoIlmari kirjoitti:

        Sinähän olet kuin turrkkilaiset miehet: siitä puhutaan mistä puute.

        Eikös turkkilaisia sanota paskatassuiksi hih


    • orbita

      rohkeesti vaan,kyllä siellä pärjää siinä,missä muuallakin,äläkä välitä tyhmien,kateellisten kommenteista.

      • ho ho hopo ho

        Älä helvetissä? Pärjääkö? Fiksujen ihmisten ei tarvitse täällä peräänkuulutella ja hakea hyväksyntää pärjääkö reissussa!


    • Fikseeraaja

      Ja todella fiksut pidättäytyvät arvioimasta tuntemattomien ihmisten fiksuutta. Se vaatiikin jo tosi paljon fiksuutta, se.

    • Ihmetellään tätä

      En kyllä tajua miks kaikkien taulapäitten pitää latoa noita typeriä kommenttejaan ihan asialliseen keskusteluun, tosi typerää ja lapsellista!
      Kyllä sitä munaa saa täälläkin, ei tarvii turkkiin saakka mennä. ihan vaan tiedoksi pentu sulle :))

      • munanpuute

        Mutta Turkissa saa varmasti, Suomessa saanti on vähän niin ja näin.


      • Joo, Suomessa
        munanpuute kirjoitti:

        Mutta Turkissa saa varmasti, Suomessa saanti on vähän niin ja näin.

        voi olla, että tasokkaampi muna etsiytyy muihin osoitteisiin kuin turkinmatkaajattariin.


      • turkkilainen muna
        Joo, Suomessa kirjoitti:

        voi olla, että tasokkaampi muna etsiytyy muihin osoitteisiin kuin turkinmatkaajattariin.

        kyllä turkkilainen kuppamuna etsiintyy poikkeuksetta 150 kg painoisiin pohjoisiin laardiperseisiin


    • jepps92

      Voi ja kannattaakin lähteä yksin :) Olen lentänyt helsinki-istanbul-antalya ja antalya-istanbul-helsinki väliä yksin. Turkissa on rakas mieheni joten hänen luokseen olen aina mennyt.
      Turkissa pärjää kun pitää järjen päässä ja ei pysähdy juttelemaan jokaiselle kauppaajalle. Kävelee vain ohitse. Illalla ei kannata yksin liikkua kun on pimeää, ihan sama mikä maa on kyseessä, sen nyt tietää kaikki.
      Joskus elo/syyskuussa varaan jonkun pakettimatkan ja lähden pakettimatkalla Alanyaan. Yksin sitten, onhan mun mies töissä siellä tän kesän.

    • Jasmın

      Olen palannut viikon lomalta Marmarikselta, jossa vıetin lomaanı yksin.
      Ongemia eı tullut. Varasın netın kautta lennot ja hotellın.
      Suosıttelen paikallısialaıvaretkıi ja paıkallisten matkatoimıstojen jarjestamia retkia. kuten Jeeppısafarıa.
      Olin mukana Bora1 Osmanin laıvan risteilylla jota voin suositella. Paivan laıvaretken hintaan sısaltyı maukas ja runsas lounas seka vapaat juomat.
      Laıva olı siisti ja henkılokunta ystavallista.
      Laıvalla olı suomalaısıa juttuseurana. useat olıvat laivaretkella olleet useamman kerran. Kuulin, etta paıkallısıssa laivajarjestajıssa on eroja.
      Vertailın laatua ja hintatasoa matkatoimıstin hıntoıhın ja laatuun ja olin tyytyvaınen valıntaani.

      • i ilman pisteitä

        Kiva mainos! Jäikö turkkilainen näppäimistö päälle vahingossa vai tarkotuksella?

        Osmanin laivaretkeä ei voi suositella kuin typerille suomalaisille junteille.


      • Just joo

        Tuskin tämäkään mainos on ilmainen...


    • miä vaan

      moi. itse lähden kanssa turkin alanyaa yksin.. en ole koskaan ollu reissussa yksin.. mutta kai siellä pärjää kuitenki.. ottaa vaikka sanakirjan mukaan et tietää ja osaa jotain puhua...

    • +999+

      Kyllä reippaasti matkaan yksin. Aina löytää ystäviä. Sanakirja oivallinen apuväline ja ei ole ainakaan minua pulaan jättänyt.

      Joka viikon alussa kun turistit vaihtuvat liikkeiden myyjät kokeilevat onneaan turisteihin. Kun ei olkaansa kohauta heidän huutelulleen, saa kulkea myöhemmin rauhassa.

      Itse voi tervehtiä merhaba ja jatkaa matkaa minne sitten aikookin.

      Itse antaa aiheen huuteluun kun kulkee hameessa joka on 1cm haarojen välistä!

      Kun ei anna itse aihetta mihinkään ylilyönteihin voi odottaa toisilta samaa.

      Hyvää lomaa!

      • miä vaan

        Okei.. :) täytyy pitää mieles.. tosiaan lähen rentoutuu ja nauttimaa lämmöstä..
        ei ne turkkilaiset kiinnosta,mut olishan se kiva törmäillä muihinki suomalaisii.. :) olis sit aineki joitain juttukavereit. :)

        voiks siel iltasin sit yksin ees liikkuu...?? jotkut sanoo et ei kannata liikkuu yksin ja jotkut sanoo et ihan hyvin voi.. en sit tiiä.. :D

        kiitoksii..toivottavast tulee kiva reissu. :))


      • kerbel.
        miä vaan kirjoitti:

        Okei.. :) täytyy pitää mieles.. tosiaan lähen rentoutuu ja nauttimaa lämmöstä..
        ei ne turkkilaiset kiinnosta,mut olishan se kiva törmäillä muihinki suomalaisii.. :) olis sit aineki joitain juttukavereit. :)

        voiks siel iltasin sit yksin ees liikkuu...?? jotkut sanoo et ei kannata liikkuu yksin ja jotkut sanoo et ihan hyvin voi.. en sit tiiä.. :D

        kiitoksii..toivottavast tulee kiva reissu. :))

        munaa haet kumminkin


    • Todo 42

      Olen ollut alanyassa, icmelerissä ja marmariksessa kaikissa muutamaan kertaan. matkaseura on vaihdellut kahdesta sinkusta, lapsikatraiden kanssa matkusteluun ja yksin heilumiseen. Väittäisin, että sitä saat mitä tilaat ;). Eli varmasti saat kulkea yksin ja olla jokapaikassa aivan rauhassa, jos niin haluat..ja sen teet suomalaisella tympeydellä selväksi sekä pukeudut..silleen konservatiivisesti. Jos taas haluat pientä viihdykettä...onnistuu ja jos haluat enemän sekin onnistuu ktn kaikki tietävät. Tosiaan öiseen aikaan kannattaa vähän katsella missä kulkee ja minkälaisessa varustuksessa sekä kunnossa. Mutta kun itsevarmana ja itsestään huolehtien kulkee...ei hätiä mitiä :). Toukokuun lopussa matkalla käyneenä ja kohta uudelleen lähtevänä...hyviä kelejä ja onnistutta lomaa ym kaikille

      • miä vaan

        okei.. joo miä lähen ihan vaan rentoutuu ja lomailee.. enkä seuraa eti. :D mielelläähän sitä oman isännänkans lähtee mut lomat kun ei sattun samaa aikaa.. :ss mut näillä tiedoilla mennää. :)



        miä vaan 91


    • miä vaan

      ja hei, osaaks kukaan kertoo millanen hotelli alanyassa on gunes beach??
      millanne palvelu ja muutenki..?

      • joopa joo ja niin

        No kyllähän sen nyt tietää, mitä yksinmatkustava nainen tekee Turkissa! Ja varsinkin jos omaa poikaystävää/miestä isännäksi kutsuu... Huoh!


      • miä vaan
        joopa joo ja niin kirjoitti:

        No kyllähän sen nyt tietää, mitä yksinmatkustava nainen tekee Turkissa! Ja varsinkin jos omaa poikaystävää/miestä isännäksi kutsuu... Huoh!

        niihän varmaan monet naiset ettii turkista seuraa.. jos yksin matkustaaa.. miä tosin kyllä lähen ihan vaan rentoutumis lomalle.. :) nauttimaan uusista maisemista ja lämmöstä. :) siskon kans piti lähtee alunperin reissuu mut se nyt peru matkan ni lähen yksin.. ja tosiaan kotona on oma rakas niin miks turhaan sitä turkkiin asti lähtis jotain karvakäsiä metsästää.. hyi yök!! no, jokaisellahan on omat mielipiteet asioista,mut kaikki naiset ei todellakaa mene ettimään miehiä sieltä. hei haloo!! :D kaikkilla ei oo muut miehet mielessä. MULLA EI AINAKAAN!
        mut kohta se loma alkaa.. jippii! :) sitä siis odotelles.


      • Todo42
        joopa joo ja niin kirjoitti:

        No kyllähän sen nyt tietää, mitä yksinmatkustava nainen tekee Turkissa! Ja varsinkin jos omaa poikaystävää/miestä isännäksi kutsuu... Huoh!

        Ihan pakko kysyä, mitä tekee joskus pakosti yksinkin matkustava nainen esim italiassa, espanjassa, kreikassa tai sveitsissä??


      • löytyy etsimättäkin
        miä vaan kirjoitti:

        niihän varmaan monet naiset ettii turkista seuraa.. jos yksin matkustaaa.. miä tosin kyllä lähen ihan vaan rentoutumis lomalle.. :) nauttimaan uusista maisemista ja lämmöstä. :) siskon kans piti lähtee alunperin reissuu mut se nyt peru matkan ni lähen yksin.. ja tosiaan kotona on oma rakas niin miks turhaan sitä turkkiin asti lähtis jotain karvakäsiä metsästää.. hyi yök!! no, jokaisellahan on omat mielipiteet asioista,mut kaikki naiset ei todellakaa mene ettimään miehiä sieltä. hei haloo!! :D kaikkilla ei oo muut miehet mielessä. MULLA EI AINAKAAN!
        mut kohta se loma alkaa.. jippii! :) sitä siis odotelles.

        No eipä niitä miehiä tarvitse "ettiä", kyllä ne iholle tulee ettimättäkin. Jaa, että miksikö miesseuraa, vaikka kotona odottaa "oma rakas", hahhahhaaa, no sitähän sopii kysyä niiltä tuhansilta turisteilta jotka Turkkiin matkustaa....


      • sopii kysyä
        Todo42 kirjoitti:

        Ihan pakko kysyä, mitä tekee joskus pakosti yksinkin matkustava nainen esim italiassa, espanjassa, kreikassa tai sveitsissä??

        Hiukan on eri asia mainitsemasi maat. Jos et tiedä Turkki on köyhempi ja siellä miehet "myyvät" itseään turisteille.


      • 14+4
        sopii kysyä kirjoitti:

        Hiukan on eri asia mainitsemasi maat. Jos et tiedä Turkki on köyhempi ja siellä miehet "myyvät" itseään turisteille.

        Sinulla sitä tuntuu olevan "tietoa". Mahdat olla asiantuntija ja alan ammattilainen.


    • j00ku

      HYI HELVETTI!!! kaikki ne näköjään ei ymmärrä sitä et esim kiinaankin voi lähteä ihan vaan lomalle. ja turkkiinki voi lähteä ihan vaan lomalle. KAIKKI KUN EI SEURAA SIELLÄ KAIPAA.. AINAKAAN MIES SEURAA.. !!! :D on vaan kiva lähtee RENTOUTUMAAN!! ettäs tiiätte.

      • Nuija tuijat

        saavat kiksejä, kun menevät huoraamaan maihin, joissa paikallisen naisen asema on mahdollisimman huono.

        Maailma olisi parempi paikka ilman nuija-Tuijia.


      • 16

        No,jos ei viikkoa kahta ilman miestä pärjää,niin jo on asiat huonosti.Kaikki ei tosiaan mee ettii sinne miestä,vaikka yksin meneekin.Siellä on paljon muuta,kuin miehet,jonka vuoksi mennä.Flirttailevathan ne ja suoriakin ehdotuksia tulee,mut joka mies on tähän saakka ymmärtänyt sanan ei.Hyviä kavereita miehistä kyllä saa,kun tekee selväksi,ettei seksi oo se eka asia,minkä vuoksi matkalla ollaan.....


      • Tosin suomalaisista
        16 kirjoitti:

        No,jos ei viikkoa kahta ilman miestä pärjää,niin jo on asiat huonosti.Kaikki ei tosiaan mee ettii sinne miestä,vaikka yksin meneekin.Siellä on paljon muuta,kuin miehet,jonka vuoksi mennä.Flirttailevathan ne ja suoriakin ehdotuksia tulee,mut joka mies on tähän saakka ymmärtänyt sanan ei.Hyviä kavereita miehistä kyllä saa,kun tekee selväksi,ettei seksi oo se eka asia,minkä vuoksi matkalla ollaan.....

        niin luullaan - kaikista - tietyn näkyvän ja paljon tuhoa aikaan saavan roskasakin ansiosta.


      • elämää Turkissa
        Nuija tuijat kirjoitti:

        saavat kiksejä, kun menevät huoraamaan maihin, joissa paikallisen naisen asema on mahdollisimman huono.

        Maailma olisi parempi paikka ilman nuija-Tuijia.

        Millä lailla se naisen asema Turkissa on huono? Itse tunnen useita turkkilaisia naisia, jotka elävät kuten eurooppalaiset kanssasisarensakin. Toki on naisia, joita alistetaan ja jotka eivät pääse itsenäisesti matkustelemaan rahan puutteen vuoksi tai miehensä vallan alla. Mutta eikö näin ole läntisessä euroopassakin? Tunnen useita suomalaisiakin naisia, jotka eivät saa yksin tai naisporukassa lähteä matkalle, koska mies määrää elämää.

        Huoraamisesta en osaa sanoa, koska maksua nainen hyvin harvoin Turkissa saa. Miksi kukaan mies maksaisi seksistä, kun sitä on tarjolla ilmaiseksikin?


      • ajattelehan nyt
        16 kirjoitti:

        No,jos ei viikkoa kahta ilman miestä pärjää,niin jo on asiat huonosti.Kaikki ei tosiaan mee ettii sinne miestä,vaikka yksin meneekin.Siellä on paljon muuta,kuin miehet,jonka vuoksi mennä.Flirttailevathan ne ja suoriakin ehdotuksia tulee,mut joka mies on tähän saakka ymmärtänyt sanan ei.Hyviä kavereita miehistä kyllä saa,kun tekee selväksi,ettei seksi oo se eka asia,minkä vuoksi matkalla ollaan.....

        Kyllähän ihminen PÄRJÄÄ ilman seksiä, vaikka lopun elämäänsä, mutta kysymys olikin siitä haluaako olla ilman seksiä. Turkissa on ruman ja lihavankin mahdollisuus saada ja jopa nauttia, joten miksi kiusata itseään ja kieltäytyä seksuaalisesta kanssakäymisestä?


    • vegelius12345

      =) On se hupaisa ollut lukea tätä viestiketjua =) =) Siis tarkoitan nuita ilmeisesti suomi-miesten juttuja. :) On niin mustasukkaisten miesten puhetta ettei enempää. Minä olen lähdössä myös Turkkiin YKSIN, vaikka olen perheellinen. Al Inclusive hotelli, hyviä kirjoja, aurinkovoidetta. Ja toive että saa rentoutua aivan rauhassa ja kuunnella vain itteään. Ja ennen kuin joki suomim-mies innostuu kerrottakoon, että olen kyllä vieraillut Turkissa useat kerrat ennenkin. Siellä miehet ehdotelleet olin sitten miehen tai lasten kanssa, mutta SO WHAT!? Kyllä suomalainen itsenäinen itseään arvostava nainen osaa puolensa pitää! Ja tuo että nyt koitetaan provosoida naisia ärsyyntymään että pippeliä kuitenkin hakemaan :) Ihan nauratti kun luin. On pieni ympyrä ihmisen elämä kun tuollaista kirjoittaa. Aivan mielessäni pohdin miltä nämä miehet näyttää ja miten he naisten kanssa todennäköisesti itse toimeen tulevat.
      Mutta on se vaan MAHTAVAAAAA olla suomi-nainen, oman arvonsa ja oikeutensa tunteva, ja matkustaa YKSIN Turkkiin ja saada suomalaisten tunne-jumissa olevien miesten aivot raksuttamaan ja hakemaan sieltä omasta päästä omat luurangor ulos =) Hyvää lomaa kaikille yksinb matkustaville naisille.
      Ei anneta tuollaisten, no jätetään sanomatta... no sanotaan vaikka että turhanaikaisten miesten löpinöitten itteen millään asteella vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Mun ex kielsi lähtemästä reissuun edes sen äitin ja siskon kaa.
        Se ite oli niin tylsä ettei ois mihinkään lähteny ja kielsi mua lähtemästä kun sen äiti ehotti et hänen ja exän siskon kaa lähettäs.
        Se oli katkera raukka joka heti luulee että kaikki naiset on samanlaisia jos yksi nainen on tietynlainen. Hänen äitinsä oli isäänsä pettäny kuulemma egyptissä käydessään.

        Varmaan nää kirjottelijat on samanlaisia katkeria. Joku pettäny vai minä on kun noin ollaan katkeria.
        Se että jotku panee ulkomailla niin ei tarkota että kaikki niin tekee.
        Niinku kaikki miehetkään ei onneks oo noita katkeria. Nykynen lähtee itekkin mukaan reissuun ja päästää mut yksinkin koska hän ei kuvittele että meen munan perässä ulkomaille.

        Rakastan reissuja ja seikkailua, lämpöä ja hiekkarantoja, merta ja palmuja.
        Mä en petä kotimaassa enkä ulkomailla. Mun miesmaku on suomalaiset miehet tai oikeestaan vain yksi suomalainen mies eli mun oma kumppani.

        Ite lähössä Akanyaan yksin. Ihan vaan siks koska haluan mennä lämpöön ja hiekkarannoille ja nähdä luontoa.
        Ulkomailla yleensä lomani koostuu uimisesta, auringon lämmöstä nauttimisesta, luonnosta, ja joskus saatan ottaa jonku kivan jutun vaikka mönkijäretken yms. En yleensä ryyppää älyttömästi, ehkä yhtenä iltana parit käyn juomassa. Jos tulee seksin tarve niin mulla on mun takuuvarman orgasmin tuottaja eli oma käsi. Ja pärjään ihan ilmankin minkäänlaista seksiä varmasti loma ajan.

        Tykkään myös olla yksin. Introvertti kun olen niin ei mun oo pakko olla seurassa kokoajan.
        Olen suomessakin matkustanut kuukaudenkin yksin ja ollut ihan omassa seurassani.

        On kiva tietää että voi olla rauhamlisin mielin Alanyan reissun suhteen, että saan olla turvassa. Kiva kun saa vinkkiä siihen miten varmistaa että saa olla rauhassa ja turvassa.


    • uskoo ken ....

      Olipa taas huvittava kirjoitus ja jokainen tietää että asia on just päinvastoin. Tämän tyylin kirjoittajat on varmasti ,siellä turkipojan kainalossa.

      • Iloa elämään

        Mitä se kenellekään kuuluu vaikka olisikin kenen vaan kainalossa.

        Miksiköhän vegelius12345 valehtelisi täällä nimettömänä? Ihminen joka itse on epärehellinen epäilee kaikkia muita.

        Hyvää Turkin lomaa kaikille kainaloisille tai itsekseen oleville!!!!


    • ei ihan uskottava

      Tehkööt ihan mitä huvittaa , mutta miksi tuollainen lapsellinen vuodatus.

    • no love

      Sen verran kommentoin tähän koska jokainen pitäköön mielipiteensä. Sääli että ihmiset yleistetään. Toki löytyy paljon näitä turistien "seksilelu miehiä" mutta itse olen tutustunut moniin miehiin ja naisiin Turkissa. Heistä on tullut erittäin hyviä ystäviä. Käyn usein heitä tapaamassa Turkissa. Me juhlimme ja vietämme aikaa yhdessä niinkuin täälläkin ystävien kanssa. Ikinä ei ole mitään seksuaalista. Vaikka olisimme ympäripäissämme, ei tule mitään kännisekoiluja. Erittäin kohteliaita ja huolta pitäviä ihmisiä. Ja sen verran mainita voin itsestäni että olen sievä ja kolmekymppinen nainen. Olen ystävä heille en turisti. ja olen onnekas kun olen saanut tutustua näihin ihmisiin pintaa syvemmältä. Normaaleja samanlaisia ihmisiä nämä turístikohteessa työskentelevät ihmiset ovat mutta toki normi turisti näkee vain sen kuoren tästä ihmisestä. Mutta onhan se hauskaa kulkea komeiden miesten seurassa ja seurata kuinka moni turisti tyttö kattelee kateellisena. Siitä meillä riittää naurun aihetta.

      • mietis vielä

        "Mutta onhan se hauskaa kulkea komeiden miesten seurassa ja seurata kuinka moni turisti tyttö kattelee kateellisena. Siitä meillä riittää naurun aihetta. "

        Miten niin kateellisina? Oletko varma, etteivät ajattele sinusta niin kuin monet ylipäätään naisista jotka sinne matkustavat eli aika rumasti ja ilkeesti. Ja turistihan sinäkin siellä olet vaikkakin ystäviesi seurassa.


    • no love

      Siitä vaan päätellen että discossa tmv tekevät ihan häpeilemättä ehdotuksia ystävilleni. Ja ovat muuten useasti Brittejä. Ja voin taata että eivät he minua katso..... ja ei kyllä haittaa vaikka katsoisivatkin. Pääasia on että tiedän itse mitä teen. :)

      • no love

        Ja toki olen turisti. Mutta pääasia on että ystäväni pitävät ystävänä. Mutta se siitä. Toki minulla on naispuolisia ystäviä myös siellä. Ja eivät tosiaan elä ´"nyrkin ja hellan" välissä. Mutta onhan elämä vapaampaa turistikohteissa kuin Turkin sisämaahan mentäessä.


      • 8+0

        Niinpä tietenkin, pääasia, että itse tietää mitä tekee.

        "Ja voin taata että eivät he minua katso..... "
        Niin vaikka eivät edes katso sinua ovat sinulle kateellisia...
        Sinulla ei siis ole mitään vaikutusta niihin "sivusta iskeviin", olet ilmaa. Ei sellaisille kukaan ole kateellinen:)


    • Anonyymi

      Hyi ,h..vetti kuka alkaa noitten kans tuol touhuun , kaikki mahdolliset taudit varmaan.

    • Anonyymi

      Olen matkustanut yksin turkissa, ja menen edelleen. Ei ne miehet sen kummempia ole kun kotimassakaan. Se on itsestä kiinni.Hakevathan Suomalaisetkin miehet hoitajaa itselleen.

    • Anonyymi

      En minä tykkää mut kun muna tykkää.
      Sairain maa maanpäällä.

    • Anonyymi

      Mene vaan yksin matkalle saat paljon seuraa paskatassuista. Ovat innokkaita raiskaamaan

    • Anonyymi

      Siellä pärjää yksin, niin kuin kotimaassa kin. Ei se yksin matkailu tee sinusta sen huonompaa ihmistä kun että sulla ois joku Suomalainen juoppo huolettavana.Rohkeesti matkaan, ja järki käteen......Mihin niitä miehiä tarvitaan.

    • Anonyymi

      Ne huutaa jotka pelkää. Ei muuta kun matkaan vaan.Näitten mielipiteitten jälkeen mielummin yksin naisena, kun tämmöisten aliarvoisten miehien kanssa.

    • Anonyymi

      Et todellakaan ole ainoa lihava yh joka sinne menee itseään p--ettamaan, ole huoleti turkkilaiset miehet ovat tottuneet painamaan lampaita, joten myös sinä olet kovaa valuuttaa siellä.

    • Anonyymi

      Voikos mies matkustaa yksin Thaimaaseen? Äiti ei päästäisi vaikka olen jo aikuinen ja perussuomalainen kunnanvaltuutettu.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe