Mihinkä katosi ??

Ihmetyttää vaan

se koulutuskeskustelu ?? Eikö hypnoosikoulutuksista saa tällä palstalla kirjoitella ??

14

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ><><

      Kiitti tiedosta

    • ><><

      Erikoiseksi tekee se asia, että jos jonkun nimi mainitaan, heti viestit poistetaan. Hypnoosipiireissä on vallallaan suuri kateus ja ollut jo iät ajat. Lääkärit ovat jo vuosikymmeniä yrittäneet haalia hypnoosia itselleen, mutta kun hypnoosia voi käyttää myös paljon muuhun, kuin sairauksien hoitoon. Siis hypnoosin suorittajan ei tarvitse olla terveysalan ammattilainen, jos vaikkapa tehdään urheiluhypnoosia tai tenttivalmennusta.
      Joten mikään ei ole muutunut..kateus sen kun kukoistaa.
      Muuten, mihin se puoskarilaki on hukkunut. Mäppi Ö:nkö ??

    • Hypnotisoija

      Enpä sanoisi niinkään, että kateus.

      Kysymys on ennen kaikkea vastuuntunnosta. eli kun tiedetään jonkun hypnoosipuuhastelijan auheuttaneen monille todella vaikeita ongelmia, niin tokihan vastuuntuntoiset hypnoosin taitajat haluavat varoittaa tällaisesta puuhastelijasta.

      Toki on niin, että terapeuttinen hypnoosin käyttö on vain hyvin vähäinen, joskin tarpeellinen, hypnoosin käytön sektori. Sanoisin näin, että noin 90 % kaikista hypnoottisista ilmiöistä tapahtuu ihmistentunnistamatta ja tietämättä, että heitä tarkoituksenomaisesti ohjaillaan ajattelemaan ja toimimaan tavoitellulla tavalla. On yhteiskuntahypoosi sekä aatteelliset ja uskonnoliset suggestiot, mainonta, muoti ym. ym.

      Ehkä tärkeimpänä tavoitteena pitäisinkin sitä, että ihmiset oppisivat tunnistamaan nämä hypnoottiset ilmiöt; ja että saavuttaisivat sellaisen asiantuntemuksen ja henkisen vahvuuden, etteivät olisi sokeasti alttiita heihin kohdistuville hypnoottisille vaikutteille. Mikäli joskus tulevaisuudessa ihmiskunta tämän saavuttaisi, sen jälkeen minkäänlaisilla hitlereillä, stalineilla tai vastaavilla ei olisi sijaa ihmiskunnan keskuudessa. Kukaan kun ei olisi enää heidän kaltaisten ohjailtavissa.

    • <><>

      näyttää siltä, että olet shy;n miehiä, koska vedät hypnoosin joka paikkaan. Just joo Shy jauhaa juuri, että kaikki on hypnoosia.
      Shy muistuttaa jotakin uskonnonlahkoa. Ei siedetä kritiikkiä ja toisinajattelijat potkitaan pois.

    • Hypnotisoija

      Suosittelen, että etsit käsiisi maisteri Jarl Fahlerin kirjan "Hypnoosi" ja luet siitä luvun "Yksilö ja yksilön psykologiset auktoriteet. Auktoriteettien joukkohypnoottinen vaikutus". Ehkäpä sen jälkeen ymmärrät, mitä yritän esittää.

      • Z<>Z

        Ja tulihan se sieltä..shy:n miehiä ollaan. ja kaikki on hypnoosia. Muuten Fahler tutki myös parapsykologiaa ja liitti sen hypnoosiin. Silloin asiota uskottiin niin.
        Ja näyttää siltä, että et oikein hallitse hypnoosia ja manibulaatiota, jotka ovat kaksi eri asiaa. Jotkut kun niin luulevat, että ihmisten manibulointi olisi hypnoosia. Jos näin, niin persut varmaan käytti vaaliteemoissa hypnoosia ja eikun oikeuteen vaan...heh
        Joutuihan kansanparantaja oikeuteen, kun hokattiin, että hypnoosista mukamas oli kyse.. joku asiantuntija niin väitti ja täydestä meni oikeussalissa.


      • Hypnologi
        Z<>Z kirjoitti:

        Ja tulihan se sieltä..shy:n miehiä ollaan. ja kaikki on hypnoosia. Muuten Fahler tutki myös parapsykologiaa ja liitti sen hypnoosiin. Silloin asiota uskottiin niin.
        Ja näyttää siltä, että et oikein hallitse hypnoosia ja manibulaatiota, jotka ovat kaksi eri asiaa. Jotkut kun niin luulevat, että ihmisten manibulointi olisi hypnoosia. Jos näin, niin persut varmaan käytti vaaliteemoissa hypnoosia ja eikun oikeuteen vaan...heh
        Joutuihan kansanparantaja oikeuteen, kun hokattiin, että hypnoosista mukamas oli kyse.. joku asiantuntija niin väitti ja täydestä meni oikeussalissa.

        Mutta hyvä ihminen.

        Se kun on niin, että suggestion piiriin luetaan kaikki se toiminta, jolla pyritään tietoisesti tai tiedostamatta hallitsemaan yksilöiden ajatustottumuksia ja käyttätäymistä. Esimerkiksi aatteelliset ja uskonnolliset suggestiot, joiden teho riippuu täysin puhujan tai johtajan karismasta.

        Julkisuudessa on jo 30 vuotta markkinoitu ylivainiolaisuudesta Suomessa liikkellelähtenyttä kaatumista muka todisteena Jumalan ihmeitätekevästä voimasta. No. 1978 olin mukana alttaripalvelussa, jossa muutamat kaatuivat sormella otsan koskettamalla. Mutta. Kymmenen vuotta aiemmin olin esiintyvänä hypnotisoijana näyttämöllä ja kaadoin sormilla selkään koskettamalla. Eli kysymys näissä kaatumisissa ei ole mistään Jumalan, enempää kuin saatanankaan voimasta. Kysymys on hypnoottisesta ilmiöstä, joka uskovaisille menee täydestä kun se on puettu jumaluuden valhekaapuun.

        Eli hypnoottisia ilmiöitä esiintyy kaikkialla ihmisten arkielämässä, vaikka tietämättömät ja ymmärtämättömät ihmiset eivät näitä tunnista ja ovat sen vuoksi höynättävissä milloin mihinkin.

        Ja mistä ihmeen kansanparantajasta te puhutte?


      • >xXx<
        Hypnologi kirjoitti:

        Mutta hyvä ihminen.

        Se kun on niin, että suggestion piiriin luetaan kaikki se toiminta, jolla pyritään tietoisesti tai tiedostamatta hallitsemaan yksilöiden ajatustottumuksia ja käyttätäymistä. Esimerkiksi aatteelliset ja uskonnolliset suggestiot, joiden teho riippuu täysin puhujan tai johtajan karismasta.

        Julkisuudessa on jo 30 vuotta markkinoitu ylivainiolaisuudesta Suomessa liikkellelähtenyttä kaatumista muka todisteena Jumalan ihmeitätekevästä voimasta. No. 1978 olin mukana alttaripalvelussa, jossa muutamat kaatuivat sormella otsan koskettamalla. Mutta. Kymmenen vuotta aiemmin olin esiintyvänä hypnotisoijana näyttämöllä ja kaadoin sormilla selkään koskettamalla. Eli kysymys näissä kaatumisissa ei ole mistään Jumalan, enempää kuin saatanankaan voimasta. Kysymys on hypnoottisesta ilmiöstä, joka uskovaisille menee täydestä kun se on puettu jumaluuden valhekaapuun.

        Eli hypnoottisia ilmiöitä esiintyy kaikkialla ihmisten arkielämässä, vaikka tietämättömät ja ymmärtämättömät ihmiset eivät näitä tunnista ja ovat sen vuoksi höynättävissä milloin mihinkin.

        Ja mistä ihmeen kansanparantajasta te puhutte?

        seuraa oikeusjuttuja tästä kansanparantajasta, joka saatiin "satimeen", kun väitettiin, että hypnoosilla olisi naisia vokotellut.
        tulee mieleen keskiaikaiset noitavainiot. kaikki on hypnoosia..kuten shy väittää


      • Hypnotisoija
        >xXx< kirjoitti:

        seuraa oikeusjuttuja tästä kansanparantajasta, joka saatiin "satimeen", kun väitettiin, että hypnoosilla olisi naisia vokotellut.
        tulee mieleen keskiaikaiset noitavainiot. kaikki on hypnoosia..kuten shy väittää

        Tuosta kansanparantajasta en ole kuullut mitään.

        Toisaalta se "puoskarilaki" johtaa suoraan noitavainojen aikaan, kuten kirjoitit. "Niin lumosi hän miehet katseellaan, että kansa alkoi noidaksi luulla", ja lopputulos oli, että tämä ihana neitonen mestattiin pelkkien luulojen perusteella.

        Samaan johtaa myös "puoskarilaki". Eli kohta nähdään kaikkialla vaarallisia hypnotisoijia hypnotisoimassa ihmisiä milloin katseellaan, kätensä eleillä tai merkillisellä puhetyylillä ym. Toisaalta on huomioitava sekin, että "puoskarilaissa" rajataan hypnoosinkäytön ulkopuolelle joitakin vakavampia sairauksia sekä holhouksen alaiset henkilöt. Eli ei ole niin kaiken hypnoosin estävä kuin mitä julksuudessa on esitetty.


    • Kaikkea kanssa

      Ei tarvita mitään hypnoottisia vaikutteita, kun sellaisia löydetään joka paikasta, missä niitä ei ole. Vrt. kansanparantajan saama tuomio hypnoosin käytöstä. Voi vain kysyä kuka tässä on joutunut huijatuksi ja millä keinoin? Hypnoosi on vedetty mukaan aivan hatusta ja hypnoosin mainetta on kai yritetty tahallisesti mustamaalata, jotta puoskarilaki olisi myös perusteltavissa?

      Kyllä näistä soisi keskusteltavan.

    • Vanhempi ammattimies

      Kun tuossa mainittiin "ylivainiolaisuus", niin pieni kommentti siihen. Ylivainio oli mies, joka hallitsi suvereenisdti joukkosuggestion taidot. Niin äänenkäytöllään ja mainonnallaan. Ja osasi luoda erittäin taitavasti ns. myönteisen odotustilan kokouksiin saapuville henkilöille. Joten pieni kosketus loitsujen kera oli kuin iskisi puukon sulaneeseen voirasiaan.
      Joutuihan Ylivainio sitten myös oikeuteen väärinkäytöksistä johtuen,ja myös verosotkujen vuoksi. Lue Lauerman kirja Huijaus.
      Kerran 70-luvun lopulla olin mielenkiinnosta katsomassa vanhassa Messuhallissa Ylivainion tilaisuutta, ja pakko myöntää että mies oli todella taitava omassa suggestiivisessa esiintymisessään. Ja sai mummot kaatuumaan.
      Harjoittavathan samantyyppistä toimintaa edelleen eräs pappismies ja naispuolinen kollegansa , aivan samoin menetelmin. Ja ilmoittelevat Hesarissa jatkuvasti, ja kassa kilisee armonlahjoja.....

      • Hyp

        Itse koettua:

        //...Tarkastelkaamme tässä yhteydessä lyhyesti myös "Ylivainiolaisuudesta" tutuksi tulleita kaatumisia.

        Monille tietämättömille ihmisille tämä toiminta on ollut valtava Jumalan voiman ilmentymä ihmisten keskuudessa. Kuitenkin todellinen totuus on kokonaan toinen. Tässä toiminnassa keskeisenä voimana on ollut suurkokouksen suggestiivinen ilmapiiri, joka on luonut pohjan näille kaatumisilmiöille. Ihmisillä on yleensä taipumus nähdä asiat sellaisina kuin he haluavat ne nähdä, ja joka palvelee joidenkin tahojen itsekkäitä pyrkimyksiä. Silloin kun jotain yliluonnollista ilmiötä tarvitaan jonkun uskonsuunnan tai herätysliikkeen markkinoimiseksi kaikelle kansalle, näitä yliluonnollisia ilmiöitä löydetään milloin mistäkin. Tai sitten aivan luonnollisetkin asiat pyritään sellaisiksi selittämään. Kun jossain suurkokouksessa luodaan joukkosuggestiivinen ilmapiiri, jota julkisen sanan ym. joukkotiedotusvälineiden avulla tehostetaan; ja käytetään tehosteena mm. näkyvällä paikalla olevaa paksua kirjepinoa niiltä, jotka ovat mielestään tämän voiman avulla parantuneet, niin tällä saadaan ihmiset altistumaan tulevan "voiman" kokemiseen. Ja ihmiset kokevat sen, minkä uskovat tai toivovat kokevansa.

        Myös tässä, niin kuin kaikissa muissakin suggestiovaikutuksen kokemisissa syntyy altistuminen, suggestibilineetti, kyseiselle suggestiovaikutukselle. Ottakaamme esimerkki:


        Kun syksyllä 1978 olin Raamattukoulussa Hämeenlinnassa, kyseinen "Ylivainiolaisuus" eli uljainta kukoistuskauttaan. Sillä kertaa taisi olla kaatumisen Suomen ennätys eräällä kaverilla, joka oli kaatunut 86 kertaa. Ja tämä altistuminen myös näkyi tämän kaverin koko olemuksesta. Eikä välttämättä myönteisenä piirteenä. (Liiallinen altistuminen suggestiovaikutuksille, samoin kuin uskonnollinen hurmahenkisyyskin, aiheuttaa muutoksia ihmisen psyykeen). Otan tästä altistumisesta erään omakohtaisen esimerkin:

        Eräänä sunnuntaina teimme koulun puitteissa seurakuntavierailun Seinäjoelle, jossa olin mukana alttaripalvelussa muutamien toisten oppilaiden kanssa. Esille tuli eräs nuorehko naishenkilö, joka pyysi saada kokea Jumalan voimaa. "Okei", vastasin. "Rukoillaan". Laskin toisen käteni tämän nuoren naishenkilön olkapäälle ja kohotin toisen käteni suoraan ylös ja jatkoin: "Katso, Herra, tässä me olemme..." Ja tämän pitemmälle en ehtinyt kun kyseinen henkilö putosi polvilleen lattialle.

        Tässä tapauksessa itse en kokenut mitään erikoista ja vaikuttikin siltä. että kyseinen henkilö oli niitä "ammattikaatujia, jolle oli jo muodostunut erittäin voimakas suggestioherkkyys. Tämä naishenkilö koki sen minkä etukäteen uskoi tai toivoi kokevansa. Samoin ne muutamat tapaukset, joissa olen sormillani toisen otsaan koskenut ja saanut näin heidät kaatumaan, kertovat omaa kieltään siitä, että näissä kaatumisissa toimitaan yksinomaan suggestiovaikutusten pohjalla. Jos olisin halunnut aikanaan jatkaa tällä tiellä, saattaisin olla hyvinkin "maankuulu Jumalan valtuusmies", mutta tähän ei omatuntona suostunut. En voi lähteä vastoin parempaa tietoa levittämään ihmisten keskuuteen illuusioita tai epätodellisia fantasioita. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Jumala ei ole Suomessa kaatanut ainuttakaan ihmistä eikä koskaan tule kaatamaankaan. Mielestäni minun on edustettava syvintä totuutta kaikissa asioissa sillä vain totuus voi tehdä meidät vapaiksi....//

        http://www.aretalogia.fi/hypnoosin.planeetta/hypnoosi/hypnoosi.2.html


    • -Liisa-

      Moikka taas, en tiiä, mutta raamatusta mikäs se olikaan se käsky jossa sanotaan: minä olen jumalasi. älä pidä muita jumalia. Vai mitenkäs se menikään, kun on aikaa kun sen olen sanatarkasti lukenut. Minusta se on selvästi niin, että jokaisen tulee pysytellä omissa energioissaan elikkä omissa jumalaisissa voimissaan jottei kukaan manipuloi tahtomattasi.

      Olen oppinut uuden jännän taidon, osaan nykyään kuunnella mitä toisen sielu puhuu. Tosin se ei aina omaa egoa miellytä ne kuulemani. Jos oman egoni ymmärrys laahaa perässä siinä aiheessa.

      Elikkä juttelitte tässä ketjussa myös hoidoista ja seksimanipulaatiosta niissä. Elikkä itse kävin nyt yhden kerran ja hoidon laatu on varmasti hyvää, mutta egoni taistelee siinä tapahtuvassa seksimanipulaatiosta jota koin hoitajan harrastavan. Ennen hoidon alkua hän asiallisesti juttelee parisuhteestaan, jolla tavallaan samaan aikaan lukitsee minun ajatukseni mistään sen suuntaisesta. Ja silti hoito on seksuaalista manipulointia tai sellaisella tasolla.

      Mutta sitten saan viestiä hänen sielultaan, asiallisen ja ankarankin oloisen, että näin kuitenkin teemme.

      Mutta kun mielessäni kuitenkin vilisee, että kumpi nyt oikeastaan parantaa ja kumpaa näissä uskollisuus asioissa? Ei minun energiani lähde kevytkenkäiseksi ei egon eikä sielunkaan tasolla. Sillä ne ovat miltei samalla tasolla.

      Sitten olen aiemmin kuullut jonkun väittävän, että joku harrastaa parantamista seksuaalisilla kyvyillään. Mutta entäpä jos se energia on hoidettavan parantumiseen tarpeellinen sillä hetkellä?

      Onko se synnintunto joka heidät saa kaatumaan? Vaiko vain se, että ovat muiden energioissa eikä omassaan?

      Olen oppinut kaikenlaisia uusia juttuja tässä välillä, tiedän mitenkä työpaikkakiusaaminen tapahtuu ja leviää yhdestä ihmisestä/harhastaan laajemmaksi käsitteeksi. Ja tajuan kuinka suuressa harhassa yleensäkin jokainen yksilö on. Kuinka harhaa voi muokata ja kuinka vastuullista se on jos sitä tekee toiselle. Kun ei ole varma omastakaan harhastaan. Varovaiseksi olen tullut ajattelemaan, sillä se on käsittämätöntä energiaa ja luovaa. Ja energia harjoituksiakin olen tehnyt tiedostamattomia parantavan voiman avulla joka vielä on niin vieras itselleni ja outo kohdattava jotta pelkoni ei voi sitä suodattaa hetkessä täydellä voimallaan. Niin väkevä voima on rakkaus,että sitä ihmiset pelkäävät. Uskon sen pelon olevan harhaa jopa suurin harhoistamme:)

      P.s. nukuin vahingossa 5 tunnin päiväunet, nyt ei nukuta.

    • höpön höpön

      Suomessa energian hinta noussut kovin korkealle. Olis se kiva, jos sais siirrettyä omaa energiaa tohon lämmitykseen, niin ei tarttis maksaa niin suuria sähkölaskuja..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe