Kummitteluako???

kummitustalo

Muutimme viime marraskuussa vanhaan 50-luvun rintamamiestaloon, joka on ollut samalla omistajalla koko ajan myyntiin saakka. Vanhan miehen vaimo oli jo kuollut, en tiedä milloin ja miten, ja mies oli leski. Sairastelun takia vanha mies joutui luopumaan talostaan. Oli jo 80v huitteilla.

Eiliseen iltaan mennessä emme ole talossa mitään poikkeavaa havainneet.

Klo 21 maita mieheni ja hänen teini-ikäinen tyttärensä istuivat remontin alla olevassa yläkerran makkarissa ja juttelivat kaikenlaista. Huomasivat jossain vaiheessa, että ovi menee itsestään auki ja kiinni. Pientä liikettä, jonka voisi ajatella olevan vedosta johtuvaa.

No mieheni päätti alkaa pilailla. Sanoi ovi kiinni ja ovi meni heti sillä sekunnilla kiinni. Ovi auki -käskyllä samanlailla samalla sekunnilla aukesi. Nauroivat aluksi koko jutulle ja toistelivat käskyjä. Ovi liikkui niiden mukaisesti. Jossakin vaiheessa he alkoivat epäillä, että minä heiluttelen ovea edestakaisin. Mies ja tytärpuoleni huusivat, että lopeta jo tuo pelleily. Silloin ovi aukesi aivan sepposen selälleen. Niin auki kuin vain voi aueta. Huusivat samanlailla muutaman kerran ja aina ovi lennähti auki.

Jossain vaiheessa koiruutemme yritti mennä huoneeseen. Tytärpuoleni huusi luullen minun metkuilevan, että älä päästä sitä koiraa tänne. Koira oli jo menossa avoimesta ovesta, kun se meni koiran nenän edessä kiinni. Koira ehti juuri väistää, että ei jäänyt väliin.

Lopuksi mieheni sanoi, että jos tottelet minua, niin laita ovi kiinni ja ovi meni kiinni.

Miehen tytär oli ihan paniikissa ja kirkui huoneessa. Molemmat tulivat viereiseen makkariin, jossa olin jo nukkumassa, syyttämään minua oven kanssa pelleilystä. Minä heräsin kesken unien ja ihmettelin, mitä kummaa on tapahtunut. Eivät meinanneet aluksi uskoa, kun sanoin, että olen nukkunut kokoajan.

Tulipahan itsekin nukuttua yläkerrassa valo päällä. Miehen tytär nukkui samassa huoneessa patjalla, kun ei uskaltanut yksin nukkua olohuoneessa.

Mies etsi netistä tietoja, onko se vanha mies kuollut lähiaikoina - ja kyllä - hänen kuolinpesän metsän jaosta oli ilmoitus lehdessä. Eli onko vanha mies tullut katsomaan remonttia?! Jatkuukohan tämä vielä?!

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia??? Onko jatkunut pidemmän aikaa kummittelu???

Vielä lisäys. Tänä aamuna kokeilimme, miten ovi pysyy auki ja kiinni ja muissa eri asennoissa. Ei liiku sitten mihinkään, jos ei töytäise ovea. Kummissaan tosissaan olen. Koskaan meistä kukaan ei ole vastaavaan törmännyt. Nyt vähän pelonsekaisin tuntein miettii, josko tämä jatkuu vielä. Kait se henki on hyvä, jos koirat eivät sitä pelkää...

17

1788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei lopeta jo

      En usko, yrität vain pilailla.

    • ap

      Älä sitten usko. En minäkään meinaa uskoa. Mutta se on tapahtunut kahdelle läheiselle ihmiselleni, enkä epäile heitä. Molemmin puolin epäiltiin aluksi toisiamme. Et usko, miten kauhuissaan mieheni ja tytärpuoleni olivat, kun kuulivat etten minä pilaillut heidän kustannuksellaan.

      Näköjään kaikenlaista voi tapahtua. Uskoo ken haluaa. Pakko oli kirjoittaa tänne, koska tuntuu niin epätodelliselta tällainen. Ei tästä voi kylille mennä huutelemaan.

      Asiallisia kommentteja, kiitos!!!

    • ap

      Ap täällä vielä. Käskyjen välissä mieheni piti taukoja ja ovi pysyi silloin aina liikkumatta. Heti käskettäessä ovi liikkui.

      Millainen henki on kyseessä, jos se tottelee käskyjä? Paha vai hyvä? Koirat eivät tosissaan mitenkään noteeraaneet. Paitsi, että yöllä rauhallinen sakemannimme ravasi yläkerrasta alakertaan melkein koko yön.

    • rfdu

      hmm..

      Mikäli tarina pitää sanalleen paikkaansa niin lopettakaa turha käskyttely heti.

    • ap

      Pitää paikkansa. Tuntuu todella epätodelliselta tällainen. Mies ja hänen tyttärensä käskyttivät ovea, koska luulivat minun pilailevan. Vasta tapahtuneen jälkeen selvisi, että minä en ole vaikuttanut asiaan millään tavalla.

      Eilen illalla ja viime yönä ei tapahtunut mitään erikoista. Jospa tämä jäisi tähän. Kyllä tässä aikuinen ihminenkin alkaa pelätä kummituksia, kun oikeasti jotain selittämätöntä tapahtuu. Kyllä vielä jokin hahmon näkemisen voisi vielä itselleen jotenkin selittää, mutta että käskyjen mukaan toimivan hengen kohtaaminen talossa on jo jotain todella outoa ja käsittämätöntä.

      Onko tällainen miten yleistä? Mitä siitä seuraa, jos henkeä käskyttää? Ilmeisesti ei mitään erikoisen hyvää ainakaan?!

      Miten ihmeessä vanha painava massiivipuuovi voi liikkua itsestään? Ei voi kunnolla käsittää. Onneksi en todellakaan itse nähnyt kyseistä tapahtumaa. Huhheijaa!

      Asiani kuulostaa ilmeisesti monen korvaan pilailulta, mutta sitä se ei ole. Olisi se kyllä vaikea uskoa, jos joku tuntematon tulisi minulle jotain vastaavaa kertomaan. Tosin nyt olen avoimin mielin tällaisten asioiden kanssa.

      Muutamalle hyvälle ystävälleni olen uskaltanut kertoa ja pikkusiskolleni. Siihen se taitaakin sitten jäädä. Tänne on pakko kirjoittaa, kun ei meinaa käsittää tätä ja kaipaa vertaistukea sekä tietoa tällaisesta hengestä.

      • f2222222222

        Et nähnyt tapausta edes ja uskot sanaansa?
        Onkohan teillä kriisin poikasta perheessänne?
        Ja mitä tulee kysymykseesi hengen luonteesta, niin ei hätää, sillä lapanhan tuo näyttää olevan kun jokaista käskyä tottelee mukisematta.


    • ap

      Meillä mitään kriisiä ole. Hyvin menee perheellämme. Avoimia ollaan toisiamme kohtaan ja kaikesta voidaan puhua. Miksi he keksisivät jotain tuollaista?! Olisit itse ollut paikalla ja nähnyt heidän reaktionsa, kun kävi ilmi, että minä en ole pilaillut heidän kustannuksellaan.

      Joka päivä ollaan nyt puhuttu asiasta. Mietitty, mikä olisi voinut ilmiön aiheuttaa, mutta järkevää selitystä ei olla keksitty. Eilenkin jätettiin ovi eri asentoihin ikkuna auki ja ikkuna kiinni, eikä se mihinkään siinä liikkunut. Ulko-oveakin pidettiin auki ja kiinni, eikä ovi liikkunut.

      Jokainen meistä ihmettelee tapahtunutta. Eniten tietysti mieheni ja hänen tyttärensä. Tyttökin oli ennen, että ei mitään yliluonnollista ole, mutta kummastipa on muuttunut mielipide yhden illan jälkeen.

    • Jotain kokenut

      Mä ainakin uskon sun tarinan. :) En oo niinkään henkiin "tutustunut", vaikka niitä aikalailla on lähellä ollutkin. Oon yrittäny pitää etäisyyttä, oon ehkä liian "heikko" kestämään kaikkea sitä, mitä tullessaan tuovat. Silti sanoisin ton kuulostavan melko ystävälliseltä, ehkä vaan todistelua tyyliin: olen vielä täällä. Omista kokomuksistani sanoisin, että pahan kyllä tunnistaa, eikä tulis mieleen käskyttää... Siinä kohtaa koko tilanne on pelottava, kylmä ja pimeä vaikka olis lämmin kesäilta.

      Mun paras ja lämpimin kokemus on, kun tulin ensimmäistä kertaa tänne nykyiseen kotiini, mieheni lapsuudenkotiin. Heti ovesta sisään tullessani tuli todellakin hyvä olo, ihan kuin joku olis toivottanu tervetulleeks, "kiva kun tulit kotiin!" Jälkeenpäin, yleensä keittiössä puuhastellessa, tuntui niinku joku olis ollu vieressä ja hymyillyt. Joku todella kiltti, lämmin ihminen. Aikani tunnustelin ja mietin, ja lopulta kerroin miehelleni tästä. Hän sano samantien, että on varmaan äitinsä tullu tsekkaamaan miniän. =) Kuulemma äärettömän hyväsydäminen nainen ollu, valitettavasti en saanu tuntea... Nyttemmin vähentyny nää "kohtaamiset", vaikka mielellään olisin pitäny anoppini täällä.

      Halusin vaan kertoa, ihan siks että ette pakota tätä henkeä pois, vaan annatte aikaa lähteä itse. Olettaen siis, että kyseessä on talon ent. omistaja... :)
      Rohkeutta!

    • carmin exercit

      moniselitteinen asia mut lyhyeesti, nou hätä! :)

    • ap

      Kiitos paljon asiallisista kommenteistanne! :)

      Tukea tässä tarvitsee, ei epäilyä. Vaikka toki pakostihan tässä ihmiset epäilevät, kun on kuitenkin kyseessä todella näkyvä ilmiö. Itse en ole koskaan tällaisesta kuullut.

      Pitää yrittää ottaa iisisti. Minä olen sellainen herkkä ihminen ja pelkään helposti. Nuorempana uskoin tällaisiin asioihin, vaikka mitään todistettavaa ei ollut tapahtunut. Yhden kerran mummoni vanhassa koulussa kuului keskellä yötä isosta luokasta kauhea ryminä. Aamulla mummoni kanssa etsimme selitystä äänelle, mutta mitään emme löytäneet. Ääni kuulosti, kuin imurin metallivarsi olisi kaatunut suoraan vanhalle puulattialle.

      Se kuitenkin unohtui nopeasti ja varmaankin äänelle oli joku järkevä selitys. Aluksihan se peloitti, mutta meni äkkiä poijes se tunne. Mummon luona tuntui aina turvalliselta, kun hän oli niin positiivinen ja iloinen ihminen.

      Nyt vanhemmiten pelot väistyivät vuosikymmeneksi, siis juuri pelot yliluonnollisesta, kunnes nyt tapahtui tämä episodi. Tässä talossa en ole pelännyt laisinkaan ennen oven liikkumista itsestään. Tavallaan on mukava, että vanha pappa ilmoitti olemassaolostaan. Remontti varmaan tuntui ikävälle hänestä, kun on kuitenkin itse rakentanut tämän talon ja remontoinut sitä vuosien varrella vanhaa kunnioittaen. Siis jos hän on kyseessä.

      Tuli jotenkin tunne, että hän yritti kertoa olevansa ovella, koska avasi sen sepposen selälleen aina, kun mieheni ja tytärpyoleni huusivat nimeni ja että elä enää pelleile.

      Minua ei ainakaan haittaa, jos vanhan pitkään iästään huolimatta virkeänä pysyneen papparaisen henki asuisikin talossa, kunhan ei vain pelottele meitä puolikuoliaaksi. :)

      Meillä hyvä tiedonlähde papasta on vanha nuohooja, joka on 70-luvulta lähtien käynyt nuohoamassa tätä taloa. Hän tunsi perheen hyvin.

      Lisää kommentteja voi kirjoittaa ja omia kokemuksia! Kiitollisena luen ne! :)))

      • Tietoa.....

        Täytyy tässä vaiheessa selventää sen verran että kun ihminen kuolee niin se todella tarkoittaa sitä. Sielu ei vaeltele missään eikä liikuttele ovia. Kuollut ihminen ei kykene mihinkään. Talossanne ei voi olla edellinen kuollut asukas vaikka se ilmestyisi teille niin sanomaan. Kuollut ihminen on aivan tiedottomassa tilassa.

        Meediot sun muut voivat uskotella teille että jollakin kuolleella on teille viesti tai vastaavaa. Älkää ikinä uskoko moista.

        Tässä vaiheessa sanon vain että on olemassa näkymätön maailma jossa vaikuttavat vain hyvä ja paha. Hyvä ei koskaan kummittele ihmiselle.


      • ap
        Tietoa..... kirjoitti:

        Täytyy tässä vaiheessa selventää sen verran että kun ihminen kuolee niin se todella tarkoittaa sitä. Sielu ei vaeltele missään eikä liikuttele ovia. Kuollut ihminen ei kykene mihinkään. Talossanne ei voi olla edellinen kuollut asukas vaikka se ilmestyisi teille niin sanomaan. Kuollut ihminen on aivan tiedottomassa tilassa.

        Meediot sun muut voivat uskotella teille että jollakin kuolleella on teille viesti tai vastaavaa. Älkää ikinä uskoko moista.

        Tässä vaiheessa sanon vain että on olemassa näkymätön maailma jossa vaikuttavat vain hyvä ja paha. Hyvä ei koskaan kummittele ihmiselle.

        Mistä sinä sen varmasti tiedät?

        Jotenkin vain kummasti sattui samaan aikaan tämä vanhan papan kuolema ja oudot ilmiöt remontin aikaan. Onko pappa sitten paha henki helvetistä?

        Meillä oli kyllä viikkoa ennen oven liikkumista outoja sähkökatkoksia, vaikka myrskyä ei ollut missään päin Suomea.

        Osa sähköistä meni pois ja takaisin päälle useamman kerran eräänä päivänä 10min aikana varmaankin sen 6 kertaa. Kerran sen jälkeen mies irrotti jonkun käyttämättömän sähkökohdon remontin alla olevasta huoneesta ja koko talon sähköt menivät poikki. Mies tarkisti sulakkeet ja mikään ei ollut palanut. Vähän ajan päästä palasivat takaisin. Siis johto oli jo valmiiksi irti taulusta ja toinenkin pää roikkui katossa katkenneena.

        Sähkökatkoksia tms. ei ole koko talven aikana sattunut. Helmikuun aikana oven liikkuminen ja nämä kaksi erillistä sähköhäiriötä. Osa sähköhäiriön alaisista kohteista on uusittu ja uuden sähkötaulun alla vikavirtasuojalla. Vikavirta ei kytkeytynyt.

        Liittyneekö sitten tapaukseen, en osaa sanoa. Silloin ei ainakaan tullut mieleen mikään yliluonnollinen.


      • ap
        ap kirjoitti:

        Mistä sinä sen varmasti tiedät?

        Jotenkin vain kummasti sattui samaan aikaan tämä vanhan papan kuolema ja oudot ilmiöt remontin aikaan. Onko pappa sitten paha henki helvetistä?

        Meillä oli kyllä viikkoa ennen oven liikkumista outoja sähkökatkoksia, vaikka myrskyä ei ollut missään päin Suomea.

        Osa sähköistä meni pois ja takaisin päälle useamman kerran eräänä päivänä 10min aikana varmaankin sen 6 kertaa. Kerran sen jälkeen mies irrotti jonkun käyttämättömän sähkökohdon remontin alla olevasta huoneesta ja koko talon sähköt menivät poikki. Mies tarkisti sulakkeet ja mikään ei ollut palanut. Vähän ajan päästä palasivat takaisin. Siis johto oli jo valmiiksi irti taulusta ja toinenkin pää roikkui katossa katkenneena.

        Sähkökatkoksia tms. ei ole koko talven aikana sattunut. Helmikuun aikana oven liikkuminen ja nämä kaksi erillistä sähköhäiriötä. Osa sähköhäiriön alaisista kohteista on uusittu ja uuden sähkötaulun alla vikavirtasuojalla. Vikavirta ei kytkeytynyt.

        Liittyneekö sitten tapaukseen, en osaa sanoa. Silloin ei ainakaan tullut mieleen mikään yliluonnollinen.

        Siis huhtikuun.


    • rauhallisesti_vain

      Antakaa asioiden mennä omalla painollaan :) Älkää komentako enään henkeä,tai ottako siihen kontaktia.Ystävälliseltä hän kuulostaa, ehkä hän on tosiaan vanha omistaja,tai tämän vaimo :) Koirat tosiaan vaistoavat yhtä sun toista,ja kyllä ilmoittavat levottomuudella,pois haluamisella,ja muulla omituisella käytösellä pelon,tai pahan.

    • Anonyymi

      Muutin juuri 50luvun rintamiestaloon aloittajan mukaisesti ja keittiön ovi meni itsestään kiinni. Saunaan kuulu paukahus. Painovoima pitää sen aina auki ettei voi edes raolleen jättää. Yläkerran ikkuna auki mutta ei helvetti voi niin montaa mutkaa tehä ja 3 avonaista huonetta ennen keittiön ovea

    • Anonyymi

      Kirjoitin tuon äskeisen kommentin. Koira tosiaan levoton ja ramppaa kans ylä ja alakerran väliä yöllä taukoamatta. Ulkona ei viihy edes paskan vertaa yksin ja toisessa kämpässä on päivän ulkona rauhassa eikä ramppaile. Koti ja toinen omakotitalo työasuntona/kakkoskotina.

    • Anonyymi

      saat apua ilmaisesta " rajatiedon auttavasta puhelin" auttajilta. googlaa numero ja soitto-aika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe