Mikä on Silverlight?

tietämätön99999

Voitteko kertoa mulle selkokielellä yksinkertasesti mikä on tuo Silverlight? :)
-KIITOS-

23

2211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätön99999

      VOI VITTU MÄ OON KATTONU JO WIKIPEDIASTA JA SIKSI PYYSIN S.E.L.K.O.K.I.E.L.E.L.L.Ä KIIITOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Microsoftin lisäosa selaimeen mikä tekee samat jutut mitä selaimetkin osaa ilman lisäkilkkeitä ja jota ei sen takia käytetä oikein missään. Flashistakin ollaan jo pääsemässä eroon.


    • Esimerkiksi subin "netti tv" ja katsomon palvelu tarvii tämän.
      Kerro mulle miten voit katsoa noita ilman silverlightia. Ei sitä selain osaa.

      "Flashistakin ollaan pääsemässä eroon"
      Mistäköhän tämäkin väite on peräisin? Kovasti sitä ainakin on vähän kaikkialla kuten tässä suomi24:ssa.

      Noh silverlight on kuten flash palyer mutta eri valmistajan, ja eri toimintaan.

      • Korpp

        Poistin Silverlightin koneeltani, kun sen päivitykset epäonnistuivat jatkuvasti.


      • Tuo nyt osoittaa vaan ettei katsomon ja subin it-puoli ole tällä vuosituhannella kun valitsivat microsoftin silverlightin videoitaan esityttämään. Toimii miten sattuu jos toimii. Huonoiten on tähän mennessä toiminut Internet Explorerilla mikä on aika yllätys...


      • Siitä, että itse työkseni rakennan myös verkkopalveluja. Flashin merkittävimmät ominaisuudet on audio- ja videotoisto mutta syksyyn mennessä viisi yleisintä selainta osaa tehdä tuon niin hyvin ilman lisäkikkareita, että jää turhaksi. Tällä on merkitystä, koska Flash taas ei toimi joka paikassa tai jos toimii niin voi olla hitaampi ja vaikeampi joten palvelut tekee toimimaan mieluummin ilman Flashia.

        Mainokset nyt onnistuu jo nykyisin ilman Flashia ja tosiasiassa suuri osa mainoksista mitä on verkkosivuilla toteutetaan jo ilman Flashia. Näistä syistä johtuen, Flash menettää merkityksen hyvin suurelta osin parissa vuodessa.


      • flashyliini
        M-Kar kirjoitti:

        Siitä, että itse työkseni rakennan myös verkkopalveluja. Flashin merkittävimmät ominaisuudet on audio- ja videotoisto mutta syksyyn mennessä viisi yleisintä selainta osaa tehdä tuon niin hyvin ilman lisäkikkareita, että jää turhaksi. Tällä on merkitystä, koska Flash taas ei toimi joka paikassa tai jos toimii niin voi olla hitaampi ja vaikeampi joten palvelut tekee toimimaan mieluummin ilman Flashia.

        Mainokset nyt onnistuu jo nykyisin ilman Flashia ja tosiasiassa suuri osa mainoksista mitä on verkkosivuilla toteutetaan jo ilman Flashia. Näistä syistä johtuen, Flash menettää merkityksen hyvin suurelta osin parissa vuodessa.

        Flashilla on tukeva jalka selainpeleissä. Tuskin katoaa toiveidesi mukaan kahdessa vuodessa.


      • flashyliini kirjoitti:

        Flashilla on tukeva jalka selainpeleissä. Tuskin katoaa toiveidesi mukaan kahdessa vuodessa.

        Niitä selainpelejä aletaan tekemään ilman Flashia, tietysti. Tietystikään nykyiset Flash sovellukset ei häviä parissa vuodessa. Sillä vaan ei tehdä uusia ja vanhat sitten mätänee pois vähitellen.


      • eiaikakonetta
        M-Kar kirjoitti:

        Siitä, että itse työkseni rakennan myös verkkopalveluja. Flashin merkittävimmät ominaisuudet on audio- ja videotoisto mutta syksyyn mennessä viisi yleisintä selainta osaa tehdä tuon niin hyvin ilman lisäkikkareita, että jää turhaksi. Tällä on merkitystä, koska Flash taas ei toimi joka paikassa tai jos toimii niin voi olla hitaampi ja vaikeampi joten palvelut tekee toimimaan mieluummin ilman Flashia.

        Mainokset nyt onnistuu jo nykyisin ilman Flashia ja tosiasiassa suuri osa mainoksista mitä on verkkosivuilla toteutetaan jo ilman Flashia. Näistä syistä johtuen, Flash menettää merkityksen hyvin suurelta osin parissa vuodessa.

        Aika erikoista.

        "Näistä syistä johtuen, Flash menettää merkityksen hyvin suurelta osin parissa vuodessa. "
        "Flashin merkittävimmät ominaisuudet on audio- ja videotoisto mutta syksyyn mennessä viisi yleisintä selainta osaa tehdä tuon niin hyvin ilman lisäkikkareita, että jää turhaksi."

        Missä ajassa oikein elät?
        Nyt on NYT eikä ensi syksy.
        Mitä haittaa siitä muka on että koneessa NYT on Silverlight ja Flash?
        Minulla on molemmat ja hyvin toimivat.
        Sitten kun vanhenevat/käyvättarpeettomiksi/html5jyrää niin se on sitten
        joskus.


      • eiaikakonetta kirjoitti:

        Aika erikoista.

        "Näistä syistä johtuen, Flash menettää merkityksen hyvin suurelta osin parissa vuodessa. "
        "Flashin merkittävimmät ominaisuudet on audio- ja videotoisto mutta syksyyn mennessä viisi yleisintä selainta osaa tehdä tuon niin hyvin ilman lisäkikkareita, että jää turhaksi."

        Missä ajassa oikein elät?
        Nyt on NYT eikä ensi syksy.
        Mitä haittaa siitä muka on että koneessa NYT on Silverlight ja Flash?
        Minulla on molemmat ja hyvin toimivat.
        Sitten kun vanhenevat/käyvättarpeettomiksi/html5jyrää niin se on sitten
        joskus.

        Tietoturvariskit, enemmän päivitettävää, riippuvuudet standardoimattomiin hässäköihin, tekniikan kehityksen hidastaminen kun annetaan ymmärtää, että tuollaista muinaistekniikkaa haluaa tukea. Kas kun se nettiselain kuuluttaa joka sivustolle niistä lisäkilkkeistä.

        Itselläni on Flash, mutta käytän sitä vain Ylen Areenassa. Youtubessakin käytän aina HTML5 tilaa. Asiakkaille asennan Flashin vain jos tarpeisiin kuuluu sivustot joissa sitä tarvitsee mutta muita lisäkilkkeitä en laita.

        Teknologian kehityksen jarrut vois kyllä muuttaa johonkin Pohjois-Koreaan.


      • eiaikakonetta
        M-Kar kirjoitti:

        Tietoturvariskit, enemmän päivitettävää, riippuvuudet standardoimattomiin hässäköihin, tekniikan kehityksen hidastaminen kun annetaan ymmärtää, että tuollaista muinaistekniikkaa haluaa tukea. Kas kun se nettiselain kuuluttaa joka sivustolle niistä lisäkilkkeistä.

        Itselläni on Flash, mutta käytän sitä vain Ylen Areenassa. Youtubessakin käytän aina HTML5 tilaa. Asiakkaille asennan Flashin vain jos tarpeisiin kuuluu sivustot joissa sitä tarvitsee mutta muita lisäkilkkeitä en laita.

        Teknologian kehityksen jarrut vois kyllä muuttaa johonkin Pohjois-Koreaan.

        "Teknologian kehityksen jarrut vois kyllä muuttaa johonkin Pohjois-Koreaan."

        Mikäs siinä teknologian kiihkeässä hypekehityksessä nyt onkaan
        niin iki-ihanaa, kerro tarkemmin.

        Jos tiukasti tulkitsee sanomaasi, niin tuo tarkoittaisi että lähes kaikki yli
        kuuskymppiset mummot ja papat pitäisi raahata Pohjois-Koreaan teitä
        teknoedelläkävijöitä vaivaamasta.

        Kun tuntuu sinua kummasti närästävän ja minua kehityksen jarruna
        pitämiseltä jo sekin, että jos katson täällä kotiyksiössäni Areenaa ja
        MTV3:sta koneella johon olen avuksi ladannut Flashin ja Silverlightin.

        Siitä sinä varmaan jo lähes joudut koomaan kun kerron että tässä
        koneessa on vielä korppuasemakin.


      • *Selitys123

        Siis ei selain itsessään tietenkään osaa ajaa Adobe Flash tai Silverlight tiedostoja ilman plugineja. M-Kar tarkoitti, että on korvaavia tekniikoita jotka kykenevät samaan, kuin Flash jka Silverlight, mutta natiivisti eli selain osaa itse käsitellä ne. Tästä esimerkkinä HTML5, jonka tagin avulla voi tuoda sivuille videon. tagilla äänen ja tagilla vaikka piirtoalueen. HTML llä on esim koodattu nämä sivut. Eli Flash, Silverlight yms. ovat turhia välikäsiä.


      • allu.a.pinna kirjoitti:

        Tuo nyt osoittaa vaan ettei katsomon ja subin it-puoli ole tällä vuosituhannella kun valitsivat microsoftin silverlightin videoitaan esityttämään. Toimii miten sattuu jos toimii. Huonoiten on tähän mennessä toiminut Internet Explorerilla mikä on aika yllätys...

        Silverlight toimii loistavasti IE:llä mutta Firefox 4:llä ei toiminut.
        En ole kokeillut uudemmilla Firefoxeilla.


    • fgfgfhjhjkh

      Microsoftin purkkaviritys joka luuli korvaavansa flash esitystavan joka paikassa.
      Nyt sitten mäsäsofta on jopa luopumassa sen kehittelystä - että silleen!

      Onneksi tulee html 5 jolla voi videoitakin näyttää ihan oikeasti ilman flash virityksiä...

      • 14+6

        Joo, purkkaa, purkkaa!
        MTV3 ei haluaisi, että ilmaiseksi katsellaan. Siksi Silverlight.
        Kohta se viritys ei enää toimi ja kaikki MTV3:n nettilähetykset siirtyvät maksullisiksi.
        Näin toimii kaupallisuus.


      • paska mikä paska

      • 14+6 kirjoitti:

        Joo, purkkaa, purkkaa!
        MTV3 ei haluaisi, että ilmaiseksi katsellaan. Siksi Silverlight.
        Kohta se viritys ei enää toimi ja kaikki MTV3:n nettilähetykset siirtyvät maksullisiksi.
        Näin toimii kaupallisuus.

        Fiksut ihmiset katsovat sitten oikeita ohjelmia eikä MTV3:lta jotain Big Brotheria.


      • maanisuustulee
        M-Kar kirjoitti:

        Fiksut ihmiset katsovat sitten oikeita ohjelmia eikä MTV3:lta jotain Big Brotheria.

        Miten kaltaisisi umpiluu voi olla noin itseään täynnä?
        Ne 600000 eurooppalaista odottavat edelleen kieli pitkällä loistavan älysi tuotoksia.


      • *Selitys123
        14+6 kirjoitti:

        Joo, purkkaa, purkkaa!
        MTV3 ei haluaisi, että ilmaiseksi katsellaan. Siksi Silverlight.
        Kohta se viritys ei enää toimi ja kaikki MTV3:n nettilähetykset siirtyvät maksullisiksi.
        Näin toimii kaupallisuus.

        Katsomo käyttää silverlightiä sen vahvan DRM suojauksen takia. (Eli selkokielellä estävät käyttäjiä lataamasta videoita koneilleen). Katsomostakin pystyy ladata videot koneelle ilman mitään screen recordereitakin, mutta en ala sitä tässä teille opettamaan. Flashissäkin on DRM. Kanavat eivät ole hyväksyneet HTML5 soittimekseen, koska siinä ei vielä ole DRM tukea (todennäköisesti tulee myöhemmin). HTML5 etu on se, että se toimisi kaikilla verkkoon kytketyillä laitteilla joissa on HTML n viidettä versiota tukeva selain. Näin ollen videon voisi katsoa koneella, ipadilla, puhelimella ilman erillisiä mobiilisoftia/saitteja.


      • höpötihöps
        *Selitys123 kirjoitti:

        Katsomo käyttää silverlightiä sen vahvan DRM suojauksen takia. (Eli selkokielellä estävät käyttäjiä lataamasta videoita koneilleen). Katsomostakin pystyy ladata videot koneelle ilman mitään screen recordereitakin, mutta en ala sitä tässä teille opettamaan. Flashissäkin on DRM. Kanavat eivät ole hyväksyneet HTML5 soittimekseen, koska siinä ei vielä ole DRM tukea (todennäköisesti tulee myöhemmin). HTML5 etu on se, että se toimisi kaikilla verkkoon kytketyillä laitteilla joissa on HTML n viidettä versiota tukeva selain. Näin ollen videon voisi katsoa koneella, ipadilla, puhelimella ilman erillisiä mobiilisoftia/saitteja.

        VLC:llä voi nauhoittaa maikkarin ohjelmia.


      • K-Mar_su
        M-Kar kirjoitti:

        Fiksut ihmiset katsovat sitten oikeita ohjelmia eikä MTV3:lta jotain Big Brotheria.

        Koska et näemmä ole fiksu ihminen, niin äläpäs puutu ihmisten mielenkiinnon kohteisiin ja katselutottumuksiin, pässi!!


    • Silverlight on selainliitännäinen, jolla voi katsoa esimerkiksi videoita. Mm. MTV3 Katsomo käyttää Silverlightiä. Silverlight kuten muutki samantapaiset liitännäiset kuten Adobe Flash, Adobe Shockwave, QuickTime, RealPlayer Plugin, Windows Media Player Plugin yms. Kaksi viimeisintä ovat jo tippuneet kärryiltä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe