Olen toimiston alan työharjoittelussa (palkaton), enimmäkseen kuitenkin järjestelen paikkoja. Sain sairaslomaa kun ei pää käänny kunnolla mihinkään suuntaan, sairastan lihassairautta ja sen vuoksi olen nyt loppu viikon sairaslomalla. Soitin aamulla työnantajalle heti kahdeksalta, sain vaan sanomista ja nämä sairasloma päivät pitää minun korvata tai siis nämä otetaan pois minun etäpäivistä jolloin teemme tehtäviä kotona verkko-oppimisen kautta.
Onkohan tämä nyt ihan oikein?! Pitää ilmeisesti illat ja yöt tehdä näitä tehtäviä jotka todellakin vie aikaa enemmän kuin muutaman tunnin. -.-
Huono työharjoittelupaikka!
5
690
Vastaukset
- realistinen
Olisihan se vähän outoa, että jos esim. koulun työharjoitteluksi on määrätty 6viikkoa ja siitä ajasta on vaikka 1-2vkoa sairaslomalla, niin eihän siitä voi saada silloin 6vkon harjoittelua, koska harjoittelua on tullut vain 4-5vkoa, että pitäähän se poissaoloaika jotenkin korvata. Eihän koulussakaan pääse kursseilta läpi, jos tulee liikaa poissaoloja tai ne pitää korvata esim. kotitehtävillä.
- Joopasenjoo!
Taidat olla itse joku työnantaja joka haluaa pompottaa ilmasta työvoimaa. ;-)
Ei työnantaja toimi oikein, vaihda paikkaa! - näin meillä
Sinä sentään saat edes tehdä jotain noiden poissaolojen korvaamiseksi! Minä sairastuin pari vuotta sitten kun olin vielä amiksessa niin keuhkokuumeeseen loppukeväästä (oli vielä ihan sikana kokeitakin, joista tuli hylsy, kun olin sairaalassa puolikoomassa, että sekin oli ihan jees...). Tosiaan olin siellä sairaalassa joku viikon päivät ja minulle annettiin joku 2vkoa sairaslomaa. Työharjoitteluni olisi pitänyt alkaa tässä sairasloman aikana ja kysyin sitten tältä työnantajalta/työharjoittelupaikan pomolta, että mitenkäs tämä kanssa nyt menisi, kun kerta ei oikein sais tehdä mitään (varsinkaan fyysistä hommaa), niin hän vaan sanoi, että en voi mitenkään aloittaa myöhemmin, että voidaan sitten toisen kerran vaikka ensi vuonna tms....
- Sickworker12343423
Ei näin!!
Ottakaa yhteyttä koulunne ohjaajaan, teitä ei voida velvoittaa tekemään ylimääräisiä tunteja sairaspoissaolojen korvaamiseksi! Minulla kylläkin 2 viikon kuumeessa olo vaikutti ikävällä tavalla arviointiini, vaikka kovasti puolustin itseäni/ ohjaajani puolusti minua työnantajaani vastaan. Eipä auttanut ja lääkärintodistukset, soitta rumbat oli käyty, ettei pitäisi vaikuttaa. - kokowb
Meillä on aina koulussa selkeästi, että esim. 8 viikon palkattomasta harjoittelusta saa olla poissa 2 päivää. Jos on poissa enemmän, tunnit tulee korvata. Kysehän ei ole työnantajan ilmaisesta työvoiman käytöstä tms. vaan opiskelijan oppimisesta. Et varmasti opi 4 viikossa sitä, mitä oppisit kuudessa viikossa. Opit ehkä sen verran kun joku muu oppisi, mutta tottakai opit enemmän jos olet pidemmän aikaa (pitää myös osata hyödyntää oppimismahdollisuudet).
Tämä varmasti vaihtelee kouluittain ja aloittain, mutta eihän työharjoittelupaikka voi taata, että osaisit asiat, jotka sun pitäis, jos et ole siellä ollut..
Musta tuo on ihan loogista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019