Mitä järkeä on kasvattaa agressiivisia rotuja tai niiden sekoituksia,... ? se on nykyään olevinaan niin hienoa kun on joku pitbull tai dogo tai joku muu taisteluun luotu rotu. Näistä kun on noin 90% sellaisia ettei tule toimeen muiden koirien kanssa, mitä ihmettä ihmiset tekee sellaisen koiran kanssa ei voi mennä puistoilemaan, tokoon, koirankoulutus ryhmiin, tavallisella lenkilläkin pitää olla koko ajan tarkkana,... mitä elämää se on koiralle olla ilman yhtään koiraystävää ja yksin. Ja vain siksi että joku epäkypsä nuori haluaa itselleen sellaisen siksi että se on niin hieno tai häijyn näköinen,... sitten kehutaan että joo mun koira painaa sen ja sen verran ja se pärähti eilen naapurin koiralle ja sitten kun se koira tulee vanhemmaks se annetaan pois koska sen kanssa ei pärjätä,... että tehkää vaan enemmän näitä tämänalueen koiria ja menkää sit kanssa kattomaan kun niitä lopetetaan ell vastaanotoilla ku niiden kanssa ei pärjätä tai niitä ei vaan jakseta!
Ne ihmiset poikkeuksena jotka oikeasti pystyvät tarjoamaan näille koirille jotain ja tietävät vastuun joka niiden ottamisesta tulee.
Jos on tarvettaa kasvattaa sitä k***** niin ostakaa sit jokin pumppu tai jotain,... mut koira ei ole siihen mikää ratkaisu.
Hullut koirat
21
231
Vastaukset
- Ystäväni,
puhuit vähän mutta asiaa...
- kovin kapeakatseista
Katsos kun ihmisillä on erilaiset mieltymykset myös koirien kanssa.
- Omituisia
mieltymyksiä joillakin. Ottaa koiran tapattaakseen toisia koiria ja ihmisiä. Ei kuulosta terveeltä ajattelumallilta. Siksi ehkä olisi hyvä auttaa näitä vähälahjaisia ymmärtämään etiikan ja moraalin perussääntöjä. Tai ainakin noudattamaan niitä vasten tahtoaan ellei muuten...
- ddköo,kjgk
Asiaa puhut mutta haukuit vääriä rotuja yleensä tollasilla ihmisillä on mäyräkoira, perhoskoira, terrieri tai joku muu pienikokonen sitten ne vähäiset ulkoilut kun ne tekee on noi koira hyökkäilemässä toisten koirien ja ihmisten lahkeiden kimppuun.
- peniksenjatke"
No mitä järkeä ihmisen ylipäätään on itsekään käyttäytyä aggressiivisesti tai väkivaltaisesti ? Eli moni haluaa koiran kuvastamaan heitä itseään.
- peniksenjatke"
Amerikanrauta tuliset tatuoinnit tappeluhalu lemmikkikäärme-, skorpioni- ja hämähäkki villakoira hauisten esitteleminen harleidavitson aurinkolasit ympäri vuoden
Vaikuttaako nuo kaikki sopivat yhteen kovistelijalle ? - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aivan juu,... on erilaisia mieltymyksiä toiset haluaa kullin jatkeen ja toiset on tosi miehiä jotka ei tarvitse ns. pahis koiraa vaikuttaakseen kovalta,...
- peniksenjatke"
Niin, sanoitpa hyvin: paha koira tekee miehestä haluamansa pahiksen >:-D
Muijat haluu puolestaan osoittaa piteillä miehille, että >>joukkoon kuulutaan>>. Miehet pitää kattokaas tappelukoirien naisomistajia >>tosimimmeinä>>.
- ddkyoö,kjvsn
kyl te otte sekasin kaikki
- !!!!!!!!!!!!!!!!!
voi olla että olen sekaisin mutta ainakaan en tarviytse mitään koiraa sitä todistaakseni,...
- Huolestuttava trendi
Samaa olen miettynyt kuin avaajakin. Syitä sekorotujen hankintaan on varmaan muitakin kuin se peniksen pidentäminen (mikä lienee kuitenkin miespuolisilla se tavallisin syy). Luulen, että sekopääkoiran hankintaan kannustavat ainakin seuraavat asiat:
- koulukiusattu lapsena
- muutenkin huonot muistot lapsuudesta ja lapsuuden kodista
- päihderiippuvuus
- korostunut yksillöllisyyden tarve (jatkumoa edellisille)
- vääristynyt minäkuva
- nuoruus
On ongelmakoiraharrastajissa tietenkin niitäkin, jotka eivät hanki sitä ongelmaansa pelkästään sen takia, että sitä käytetään pelkästään elinympäristön kiusaksi ja riesaksi, mutta vähemmistöhän he tietenkin ovat. Tälle vähemmistölle se huonosti käyttäytyvä koira on usein eräänlainen haaste johon he tarttuva. Osa jopa onnistuen, suurin osa epäonnistuen. - !!!!!!!!!!!!
Ihan totta joo !
Mitään oikeaa ja hyvää syytä en keksi miksi jonkun täytyy ottaa juuri näitä vaarallisia rotuja,...
jos haluaa vahdin niin ottaisi sitten jonkun ihan perusvahtikoiran.
mitään sellaista syytä ei ole olemassa miksi olisi esim jonkun pakko ottaa juuri pitbulli ??
ja kasvattajatkin ovat niin edes vastuuttomia että antavat vielä näitä pittejä ym. ensimmäiseksi koiraksikin!!!
suomi ilman pittejä ym. pärjäisi aivan varmasti :)
itse pidän vaarallisina rotuina mm: pitbull, staffordshirenbullterrieri,amstaffi, dogo argentino, cane corso, fila brasileiro, perro de canario (kanariandoggi) , ja tottakai sitten on vielä näiden sekoitukset,...
vastuuttomat ihmiset ottavat, eivät kouluta ja kun koira 1-3v. annetaan pois pitovaikeuksien vuoksitai vievät suoraan piikille ja jos koiralle etsitään uusi koti niin valitettavasti usein vielä niin että koiralla on jo niin pahat ongelmat että paras on laittaa piikille sitten taas on muutamat jotka menevät kiertoon ja yleensä vielä niin että kiertäessään menevät joka kerta egon jatkeeksi,... suurin osa joutuu joka tapauksessa piikille.- vääriä rotuja
Ai staffordshirenbullterrieriä ja amerikanstaffordshirenterrieriä pidetään vaarallisina ??? Missä menee mielikuvituksesi raja :-/
Sitä paitsi, tuosta puuttui joukosta airedalenterrieri, berninpaimenkoira, bullmastiffi, eurasier, jämtlanninpystykorva, kaukasianpaimenkoira, rottweiler ja suomenlapinkoira, joista itselläni on lähinnä huonoja kokemuksia, eli aggressiivisista yksilöistä, jotka eivät siedä ympärillään lapsia, puhumattakaan toisista koirista. Ne ovat myös valmiita iskemään hampaansa pihansa ohi kulkeviin vieraisiin.
Sinä olet tehnyt nuo johtopäätöksesi ehkä vain lukemiesi tietojen perusteella, mutta minä henk. kokemusteni perusteella. Esim. kun olin pikkuinen lapsi, niin suomenlapinkoira hyökkäsi kimppuuni, kun menin silittämään sitä. lopettamaan - vääriä rotuja
vääriä rotuja kirjoitti:
Ai staffordshirenbullterrieriä ja amerikanstaffordshirenterrieriä pidetään vaarallisina ??? Missä menee mielikuvituksesi raja :-/
Sitä paitsi, tuosta puuttui joukosta airedalenterrieri, berninpaimenkoira, bullmastiffi, eurasier, jämtlanninpystykorva, kaukasianpaimenkoira, rottweiler ja suomenlapinkoira, joista itselläni on lähinnä huonoja kokemuksia, eli aggressiivisista yksilöistä, jotka eivät siedä ympärillään lapsia, puhumattakaan toisista koirista. Ne ovat myös valmiita iskemään hampaansa pihansa ohi kulkeviin vieraisiin.
Sinä olet tehnyt nuo johtopäätöksesi ehkä vain lukemiesi tietojen perusteella, mutta minä henk. kokemusteni perusteella. Esim. kun olin pikkuinen lapsi, niin suomenlapinkoira hyökkäsi kimppuuni, kun menin silittämään sitä. lopettamaan(jatkan tuosta keskenjääneestä lauseesta: lopettamaan:) ... se suomenlapinkoira sitten vietiin,joka oli täysin oikea ratkaisu, kun kyseessä oli aggressiivinen ja arvaamaton koira. Se oli hyökkäillyt myös toisten koirien kimppuun.
- niinpä..
vääriä rotuja kirjoitti:
Sinä olet tehnyt nuo johtopäätöksesi ehkä vain lukemiesi tietojen perusteella, mutta minä henk. kokemusteni perusteella. Esim. kun olin pikkuinen lapsi, niin suomenlapinkoira hyökkäsi kimppuuni, kun menin silittämään sitä. lopettamaanIlmeisesti huono kasvattaja olet ollut koirillesi.
- fhmgkbd
haloo
- dtkyi
Ai se onkin koirien vika et ne on semmosia millasia ne on? kyllä ne ihmiset ne koiransa pilaa! huonoja koiria ei synny,ne tehdään! ja toi jonkun rodun koira-agressiivisuus on ihan koirakohtasta ja omistajasta kiinni,jos on koira hanskassa ja johtajuus selvä,niin harvemmin oman lauman kesken sitä kärhämää tulee.
Ei mun mielestä koiran tarvitse edes kaikista koirista pitää.. eihän ihmisetkään tykkää kaikista ihmisistä? mulle riittää ainakin ihan hyvin et tulee mun tiettyjen ystävien ja perheen koirien kanssa toimeen,muista koirista ei vaan sitten tarvitse välittää (eikä koira ole silti mikään remmirähjä tai tappo agressiivinen),riittää,että sietää muut koirat lenkillä ja treeneissä,ne leikkikaverit on sitten erikseen.
Ja esim. staffia ja amstaffia ihan suosotellaan perhekoiriksi kun pitävät lapsista eivätkä mene käsittelystä "rikki".. kannattaisi ihan oikeasti perehtyä kyseisiin rotuihin ja käydä katsomassa niitä ihan livenä ja hyvillä omistajilla ennen kuin alkaa muutaman mädän omenan takia koko rotua sortamaan!
Paljon agressiivisempia ja hullumpia nuo pikkuräkyttäjät on,jotka hyökkii kaikkien muiden koirien kimppuun ja kun yrittää silittää meinaa viiä sormen mukanaan..
Itse pidän vaarallisina rotuina: jack russelia,kettuterrieriä,kääpiöpinseriä,kääpiö/keskikokoisia villakoiraa,ja tottakai on sitten vielä näiden sekoitukset..
ja mikä on perusvahtikoira? eikö niitä sitten pidä kouluttaa? - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kaikkia koiria koiria pitää kyllä kouluttaa ja mistä vain koirasta saa häijyn ja vaarallisen mutta nuo aikaisemmin mainitsemani rodut on tehty taistelu ja tappelukoiriksi.rodut ovat syntyneet taistelemaan,.... otetaan ihmeessä perhekoiraksi. voit ottaa itse jos haluat mutta en kyllä päästäisi likikään lapsia tai muita koiria.
laumanvartijarotuiset koirat ovat sellaisia sitten taas että niitä pitäisi olla vain niillä ihmisillä jonka omistuksessa pääsevät tekemään työtään eli vartioimaan maatilaa tai karjaa, ei ole mikään sohvaperuna.ja airedalenterrieriä käytetään jopa poliisikoirana mutta enpä ole nähnyt vielä yhtäkään pittiä poliisin hommissa,...
ja ihan henk.kohtaisista asioista puhun minäkin !
ja kyllä se on niin ihmisten kuin koirienkin vika, nämä rodut ovat vaan tapauskohtaisesti alttiimpia hyökkäämään joko koirien tai ihmisten kimppuun. varsinkin ne jotka ovat eksyneet epäkypsien nuorten käsittelyyn!!
staffit ja amstaffit ovat vain se astetta "lällympi" versio pitistä mutta samasta puusta veistettyjä silti!
Yleensä kun ihmiset ostavat koiran katsotaan sitä mihin koira on tarkoitettu, mitä se tekee esim. paimennukseen australianpaimenkoira, metsästykseen suomenajokoira, laumanvartijaksi sarplaniac, pihavahdiksi howavart, seurakoiraksi bichon frisee,lintukoiraksi labradorinnoutaja, rekikoiraksi hysky,... mutta mihis se pitti menee tai nämä muuta tappamiseen tehdyt rodut??- mummot suohon
Seurakoiriksi oi tynnyrissä kasvanut kuoma. Kaikki te nelikymppiset kukkahattumummut voitte palata sinne rivitalolähiöihinne pätemään muusta paskaa kun ihmisten koirista. Tässä on taas ykdi esimerkki siitä joka ei ole ikinä edes nähnyt livenä pittiä tai staffia, hienoja koiria ne on. Ja 'vika ei ikinä ole koirassa / eläimessä van ihmisissä niiden takana' - cesar, koirakuiakaaja.
- OHHeijaaa
Hahhahahaha... Tätä mieltä olin aloittajan itkupotkuraivareista.
Samaa mieltä olen joo, että MITÄÄÄN koiria RODUSTA riippumatta ei tulisi myydä edesvastuuttomille, LAISKOILLE tai täysin osaamattomille poropeukaloille. Koirat eivät synny vaarallisina tappajina.- Joo totta osin
mutta jotta niistä ei syntyisi vaarallisia tappajia myöhemminkään, tietyt rodut sopisi kieltäåä. Tosiasia kun on että toisista niitä tappajia syntyy helpommin kuin toisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351