Hei!
Voisiko joku ihan lyhyesti selittää miten ja mistä haen tukea?
Olen lukenut kyllä noita sivuja - mutta mistä aloitan tämän haku prosessin?
Kysymyksessä on 82-vuotias äitini joka tarvitsee päivittäin apua arkisissa arkareissaan
Olen lapsi en puoliso .
Kiitos yställisistä vastauksista etukäteen
Miten haen omaishoitajaksi /tukea?
3
655
Vastaukset 3
- Perhehoitaja
http://maakunta.kainuu.fi/general/Uploads_files/Perhepalvelut/Omaishoidontuki_hakemus_2011.pdf
Linkki on Kainuun Maakuntahallinnon sivuille,mutta uskon ,että siitä selviää sinulle,kuinka ko.omaishoitajan tukea haetaan.Varmaan oman kuntasi vanhuspalvelujen sivuilta löytyy sinulle osoitteet,kenen puoleen sinun tulisi kääntyä..yleensä asiasta tulisi tietää Kotihoidon ohjaajan/ vastuuhenkilön.
Uskon,että parhaiten asia selviää,kun käännyt äitiäsi hoitaneen lääkärin puoleen,jos on muistisairaus, joka kunnasta tulisi löytyä muistihoitaja,jonka kautta äitisi pääsee
erikoislääkärin eli geriatrin ( vanhustensairauksiin erikoistunut lääkäri) vastaanotolle.
Kukaan ei tule sinulle tyrkyttämään omaishoitajan tukea, joten ole itse aktiivinen ja touhua asia kuntoon.Jaksamista sinulle raskaassa työssäsi. - mies vm.58
Kiitos ystävällisestä vastauksesta :)
- florac
Perhehoitaja on antanut hyvä ja kattavan vastuksen:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 69871
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22852- 48835
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha541770- 80687
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561