Hei!
Voisiko joku ihan lyhyesti selittää miten ja mistä haen tukea?
Olen lukenut kyllä noita sivuja - mutta mistä aloitan tämän haku prosessin?
Kysymyksessä on 82-vuotias äitini joka tarvitsee päivittäin apua arkisissa arkareissaan
Olen lapsi en puoliso .
Kiitos yställisistä vastauksista etukäteen
Miten haen omaishoitajaksi /tukea?
3
500
Vastaukset
- Perhehoitaja
http://maakunta.kainuu.fi/general/Uploads_files/Perhepalvelut/Omaishoidontuki_hakemus_2011.pdf
Linkki on Kainuun Maakuntahallinnon sivuille,mutta uskon ,että siitä selviää sinulle,kuinka ko.omaishoitajan tukea haetaan.Varmaan oman kuntasi vanhuspalvelujen sivuilta löytyy sinulle osoitteet,kenen puoleen sinun tulisi kääntyä..yleensä asiasta tulisi tietää Kotihoidon ohjaajan/ vastuuhenkilön.
Uskon,että parhaiten asia selviää,kun käännyt äitiäsi hoitaneen lääkärin puoleen,jos on muistisairaus, joka kunnasta tulisi löytyä muistihoitaja,jonka kautta äitisi pääsee
erikoislääkärin eli geriatrin ( vanhustensairauksiin erikoistunut lääkäri) vastaanotolle.
Kukaan ei tule sinulle tyrkyttämään omaishoitajan tukea, joten ole itse aktiivinen ja touhua asia kuntoon.Jaksamista sinulle raskaassa työssäsi. - mies vm.58
Kiitos ystävällisestä vastauksesta :)
- florac
Perhehoitaja on antanut hyvä ja kattavan vastuksen:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774632- 1801917
- 1241610
- 1251144
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161091- 351036
- 78943
- 52906
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4848