Hei!
Voisiko joku ihan lyhyesti selittää miten ja mistä haen tukea?
Olen lukenut kyllä noita sivuja - mutta mistä aloitan tämän haku prosessin?
Kysymyksessä on 82-vuotias äitini joka tarvitsee päivittäin apua arkisissa arkareissaan
Olen lapsi en puoliso .
Kiitos yställisistä vastauksista etukäteen
Miten haen omaishoitajaksi /tukea?
3
616
Vastaukset
- Perhehoitaja
http://maakunta.kainuu.fi/general/Uploads_files/Perhepalvelut/Omaishoidontuki_hakemus_2011.pdf
Linkki on Kainuun Maakuntahallinnon sivuille,mutta uskon ,että siitä selviää sinulle,kuinka ko.omaishoitajan tukea haetaan.Varmaan oman kuntasi vanhuspalvelujen sivuilta löytyy sinulle osoitteet,kenen puoleen sinun tulisi kääntyä..yleensä asiasta tulisi tietää Kotihoidon ohjaajan/ vastuuhenkilön.
Uskon,että parhaiten asia selviää,kun käännyt äitiäsi hoitaneen lääkärin puoleen,jos on muistisairaus, joka kunnasta tulisi löytyä muistihoitaja,jonka kautta äitisi pääsee
erikoislääkärin eli geriatrin ( vanhustensairauksiin erikoistunut lääkäri) vastaanotolle.
Kukaan ei tule sinulle tyrkyttämään omaishoitajan tukea, joten ole itse aktiivinen ja touhua asia kuntoon.Jaksamista sinulle raskaassa työssäsi. - mies vm.58
Kiitos ystävällisestä vastauksesta :)
- florac
Perhehoitaja on antanut hyvä ja kattavan vastuksen:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.212634Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1012537- 2021374
- 941271
- 1221256
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3021228Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,20997Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �12977Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211969- 60887